درآمد غیرفعال چیست؟ + ایده های 2023 | طلوع پدیده
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

بسیاری از افراد این سوال را دارند که اساساً درآمد غیرفعال چیست؟ درآمد غیرفعال یکی از انواع درآمد است که بدون نیاز به حضور و فعالیت مستمر می توانید آن را به دست آورید. درآمد غیرفعال از طریق خرید و فروش سهام، اجاره دادن ملک، سرمایه گذاری در یک تجارت یا راه اندازی کسب و کار اینترنتی ایجاد می شود.

در حال حاضر اصطلاح درآمد غیرفعال بسیار به کار گرفته می‌شود؛ چرا که وسیله داشتن یک دارایی یا ارث حقوق بازنشستگی می توانید آن را دریافت کنید و از آنجا که بسیاری می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد این امر که درآمد غیرفعال چیست؟ داشته باشند. لذا در ادامه سعی می‌کنیم توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم. پس تا انتها با ما باشید.

 آشنایی با درآمد غیرفعال

???? درآمد غیرفعال یکی از اصطلاحاتی است که برای اشاره به درآمد حاصل از اموالی مانند زمین و سایر انحصارها بکار گرفته شده است. در واقع درآمد غیرفعال در ایران درآمدی است که از یک ملک اجاره ای با مشارکت های محدود یا سایر شرکت هایی که شخص به طور فعال در آن مشارکت نخواهد داشت، به دست می‌آید. درآمد غیرفعال در ایران مانند درآمد فعال مشمول مالیات خواهد شد. بسیاری از افراد به خاطر داشتن دارایی‌هایی چون ارث، حقوق بازنشستگی و مبالغی که از طریق رفاه عمومی دریافت می کنند، دارای درآمد غیرفعال می باشند.

???? اما انواع درآمد غیرفعال بر اساس مالکیت دارایی شامل موارد زیر است:

✔️ اجاره ای که از مالکیت منابع طبیعی دریافت می گردد.

✔️ سود دریافت شده به خاطر داشتن دارایی‌های مالی

✔️ سود دریافت شده از مالکیت تجهیزات سرمایه

???? کسب درآمد حاصل از اجاره نیازمند دانش اقتصادی و آشنایی کامل با بازار مالی است تا عدم دانش باعث از دست رفتن سود نشود. برخی از افراد تمایل دارند به جای خرید ملک و اجاره دادن آن، سرمایه خود را در کارهایی سرمایه گذاری کنند که ارزش اقتصادی بیشتری دارند و با گذشت زمان ارزش آنها بالاتر می‌ رود. درآمد غیرفعال اغلب به عنوان درآمد منفعل نیز عنوان می‌شود. در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری بر روی یک تجارت به معنای این نیست که شما یک سرمایه گذار هستید. برخی از کسب و کارها برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری های دیگری نیز می باشند.

آشنایی با درآمد غیرفعال

 

برای اطلاع از استعلام چک صیادی، بر روی لینک کلیک کنید.

نکات طلایی در ارتباط با درآمد غیرفعال

????در ارتباط با درآمد غیرفعال باید یک سری نکات توجه داشته باشید:

✔️ درآمد غیرفعال قابل تخصیص به حساب بازنشستگی افراد نیست.

✔️ درآمد غیرفعال از طریق فعالیت ‌های تجاری و کار به دست نمی ‌آید.

✔️ نرخ مالیات بر درآمد غیر فعال با نرخ درآمد دریافتی متفاوت می باشد.

✔️پیش از بازنشستگی درآمد غیرفعال می تواند به عنوان مکمل دریافتی فرد باشد.

✔️اغلب درآمد غیرفعال تنها منبع درآمد در سال های پس از بازنشستگی است.

✔️درآمد دریافتی شامل حقوق، دستمزد خود اشتغالی خواهد بود.

نکات طلایی در ارتباط با درآمد غیرفعال

 تفاوت درآمد دریافتی و درآمد غیرفعال چیست؟

????بسیاری از افراد مایلند بدانند که تفاوت درآمد دریافتی و درآمد غیرفعال چیست؟ باید بگوییم که به دلیل تفاوت کیفی میان این دو نوع درآمد، میزان مالیات درآمد دریافتی و درآمد غیرفعال متفاوت خواهد بود و اکثر منابع درآمد غیرفعال شامل مالیات حقوق و دستمزد نیستند و هیچکدام موظف به پرداخت مالیات هایی که مربوط به مشاغل مانند تامین اجتماعی و خدمات پزشکی باشند، نخواهند بود. از این رو برای افرادی که دارای درآمد غیرفعال هستند، آگاهی از مالیات بر این نوع درآمد بسیار اهمیت دارد.

 

برای اطلاع از گردش موجودی کالا چیست؟، بر روی لینک کلیک کنید.

 انواع درآمد غیرفعال چیست؟

????درآمد حاصل از سود سهام رایج ترین نوع درآمد غیرفعال است و از چند نمونه درآمد غیر فعال می باشد. پول دریافتی از این طریق به عنوان درآمد غیرفعال شناخته می‌ شود و مالیات پرداخت شده در آن مالیات بر درآمد غیرفعال محسوب می گردد. چند نمونه درآمد غیر فعال شامل موارد زیر می‌باشد:

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

✔️ درآمد حاصل از سود مانند بهره حاصل از حساب های سپرده چک، پس انداز وام و سپرده که معمولاً به عنوان درآمد عادی، مشمول مالیات خواهد شد.

✔️سود سهام که درآمد حاصل از سرمایه گذاری می باشد و می تواند با نرخ مالیات معمولی، مالیات بر عایدی سرمایه بلندمدت ترجیحی مشمول مالیات گردد. در سرمایه گذاری ها معمولاً به‌ طور منظم سود سهام به سهامداران پرداخت خواهد شد. سودها معمولا به صورت ماهانه، سالانه و شش ماهه به حساب سرمایه گذاران که مالیات را به سود آنها تعلق می گیرد، پرداخت می‌شود. سود سهام عادی نیز شکل رایج سود سهام دریافتی از مالیات می باشد و مالیات آن بر اساس نرخ عادی محاسبه می گردد.

انواع درآمد غیرفعال چیست؟

 منابع دیگر درآمد غیرفعال کدامند؟

???? منابع دیگری که می توانید برای درآمد غیرفعال در نظر بگیرید شامل موارد زیر می باشند:

✔️ برنده شدن در لاتاری

✔️ بهره از مزایای تامین اجتماعی

✔️ مزایای رفاهی

✔️ درآمد ملک

✔️ غرامت های بیکاری

✔️ نفقه

✔️ ارث

✔️ حقوق بازنشستگی و مستمری

✔️ مزایای مربوط به امور سربازان قدیمی (VA)

چند نمونه ایده درآمد غیر فعال

???? فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه دراپ شیپینگ:

این نوع فروشگاه های اینترنتی یکی از پردرآمدترین شغل ها با حاشیه سود خوب عنوان می شود. این نوع فروشگاه ها به صورت آنلاین خدمات ارائه می دهند و نقطه شروع خوبی به حساب می آید. شما می توانید از طریق این فروشگاه های اینترنتی مهمترین محصولات با مشتریان زیاد را پیدا کنید. زمانی که شما این محصولات را یافتید می توانید به صورت آنلاین این محصولات را به فروش برسانید که این خریداران ممکن است از اقسا نقاط جهان باشند که به صورت آنلاین محصولاتی را که شما ارائه دادید را خریداری کنند. 

 برای اینکه شما بتوانید در زمینه کسب درآمد غیر فعال به نتایجی مثبت دست پیدا کنید بهتر است بیشتر تحقیق و مطالعه کنید. کتاب در مورد درآمد غیر فعال پیدا کنید و این کتاب ها را مطالعه کنید و اطلاعات خوبی کسب کنید.

???? تولید محتوا:

یکی از بهترین درآمد غیر فعال تولید محتوا است. این ایده به شما این امکان را می دهد تا مشتریان زیادی به دست آورید و به طبع کسب درآمد نیز بوجود می آید. شما می توانید با تولید محتوا در انواع شبکه های اجتماعی و ایجاد صفحات زیاد در این شبکه های اجتماعی به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید و راه کسب درآمد غیر فعال را برای خود هموار کنید. یکی از شبکه های اجتماعی قدرتمند که می توانید در آن تولید محتوا کنید اینستاگرام است. شما در این پلتفرم می توانید با جذب مخاطبان زیاد بوسیله تولید محتوا به درآمد برسید. در اینستاگرام شما می توانید بدون محدودیت صفحات زیادی با تولید محتواهای مختلف ایجاد کنید. شما با توجه به محتوایی که تولید می کنید می توانید دنبال کننده به دست آورید.

???? افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing):

بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از چند نمونه درآمد غیر فعال است. این نوع بازاریابی در گذشته به صورت آفلاین و سنتی انجام می گرفت. اما امروزه این مقوله به صورت آنلاین انجام می گیرد. این نوع بازاریابی به طوری است که امروزه اکثر شرکت هایی که محصولاتی برای فروش دارند از این روش برای فروش محصولات خود استفاده می کنند. شما از این روش می توانید فقط کمیسیون فروش خود را دریافت کنید. قبل از آغاز کردن فعالیت در بازاریابی وابسته حتما به طور کامل و مفید در مورد بهترین برنامه های بازاریابی شرکت ها اطلاعات به دست آورید و به طور مناسب در مورد این بازار تحقیق کنید.

خلاصه مطالب

در مقاله به این سوال که درآمد غیرفعال چیست؟ و انواع این نوع از درآمد پاسخ دادیم. درآمد غیرفعال یکی از انواع درآمد است که بدون نیاز به فعالیت مستمر و حضور در مکان به دست می آید و معمولا از طریق خرید و فروش سهام، اجاره ملک یا سرمایه گذاری در یک تجارت و یا از طریق راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ایجاد می شود.

از آنجا که آشنایی با درآمد غیرفعال و انواع آن برای بسیاری از افراد حائز اهمیت می باشد،سعی کردیم مطالبی را در این خصوص را ارائه کنیم. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با درآمد غیرفعال نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی هستید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و درآمد غیرفعال چیست؟

 





:: برچسب‌ها: درآمد غیرفعال , درآمد غیرفعال چیست؟ , انواع درآمد , چند نمونه درآمد غیر فعال , کتاب در مورد درآمد غیر فعال , نرم افزار حسابداری طلوع پدیده ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: