حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ {تعریف} | طلوع پدیده
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

پیگیری پرداخت حقوق بیمه‌ای، از اهداف اساسی سازمان تأمین اجتماعی است. این سازمان در طول روند اداری حسابرسی بیمه، کارگران را شناسایی می‌کند و از بهره‌مندی آن‌ها از حقوقشان آگاه می‌شود. در ادامه این سؤال وجود دارد که حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ روند حسابرسی بیمه، و ارزیابی دفاتر قانونی و اسناد مالی کارفرمایان با هدف شناسایی نیروی کار و اجرای دستورالعمل‌ها به آن‌ها است. در اصل تأمین حقوق حق بیمه در حسابرسي بیمه هدف خیلی مهمی است. در این مقاله به بررسی روند حسابرسی بیمه تامین اجتماعی و مهم‌ترین مباحث آن خواهیم پرداخت. مراحل کسر بیمه از حقوق کارگران در نرم افزار حسابداری طراحی شده و کا را برای امور مالی آسان تر کرده است.

حسابرسی بیمه‌ای چیست؟

حسابرسی بیمه‌ای چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که حسابرسی بیمه‌ای که به آن حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی نیز گفته می‌شود روند رسیدگی به دفاتر قانونی اسناد کارفرمایانی است که کارگاه دارند و با تشکیل پرونده در تأمین اجتماعی، کد کارگاهی دریافت نموده‌اند. حسابرسي بیمه به‌عنوان یکی از فرایندهای اداری سازمان تأمین اجتماعی، جهت شناسایی کارگران بوده است و هدف آن، تأمین حقوق کارگران است. همچنین هدف این حسابرسی، ارزیابی نمودن حساب‌های هزینه‌ای مرتبط با اسناد مالی کارگاه‌ها است، تا از پرداخت حق بیمه شرکت مطمئن شوند. همان‌طور که می‌دانید حسابرسي بیمه‌ای یکی از انواع حسابرسی است.

???? هدف از حسابرسی بیمه چیست؟

این حسابرسی دو هدف عمده دارد که عبارت‌اند از:

???? کارفرما ملزم به رعایت حق بیمه پرسنل است.

برای بنیاد تأمین اجتماعی آگاه شود که صاحب‌کار حق بیمه پرسنل را رعایت نموده است یا نه باید مدارک مرتبط به حقوق مثل فهرست بیمه و مالیات حقوق را بررسی نماید. صاحب‌کار باید تمام مدارک مورد نیاز را در دسترس رسیدگی‌کننده قرار دهد. با تطبیق‌دادن هر چیزی که صاحب‌کار ارائه می‌دهد با مقررات مربوطه فرد رسیدگی‌کننده برپایی حق‌ و حقوق پرسنل را تنظیم می‌نماید. این حسابرسی به دلیل اعتماد از پرداخت حق بیمه انجام شده به‌وسیله کارگاه انجام می‌شود.

???? صاحب‌کار در عقد قرارداد و پرداخت حقوق، قانونی عمل کند.

منظور از حسابرسی بیمه این است که صاحب‌کار باید عقد قرارداد و پرداخت حقوق را قانونی اعمال کند. طبق ضوابط تأمین اجتماعی حقوق پرداخت شده به اشخاص غیر از بیمه‌شدگان مؤسسه هم دربرگیرنده بیمه تأمین اجتماعی است و صاحب‌کاران باید موقع پرداخت حقوق این اشخاص این موضوع را در نظر بگیرند. به این شکل جهت شخص رسیدگی‌کننده برای مهار این مسئله و آگاهی از صحت یا غلط بودن آن‌ها، صورت‌حساب کارمزدی، فاکتورهای کارمزد و پرداخت کارمزدها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مجموعه رسیدگی‌کننده برای حسابرسی بیمه همه اسناد مالی را از تأییدیه مالیاتی و اوراق بازشناسی مالیاتی تا فاکتورهای مالی و دفاتر قانونی ارزیابی می‌کنند.

حسابرسی بیمه چیست؟

پیش حسابرسی بیمه

قبل از اینکه حسابرسان تامین اجتماعی برای حسابرسی مراجعه کنند، داده ها و اطلاعات شرکت مورد بررسی قرار می گیرند تا اشتباهات و خطاهای احتمالی برطرف شود. به این عمل پیش حسابرسی بیمه گفته می شود. در پیش حسابرسی بیمه می توانید اعمالی را انجام دهید تا از جریمه بیمه ای پیشگیری کنید و حتی جریمه را حذف کنید و مبالغ بیمه را کم کنید. پیش حسابرسی بیمه برای این انجام می شود که از جریمه شدن و بوجود آمدن هزینه های سنگین از طرف حسابرسان تامین اجتماعی پیشگیری کنید. پیش حسابرسی باعث می شود شما اشتباهات احتمالی را برطرف کنید. در اصل پیش حسابرسی بیمه به شما در جلوگیری از جریمه شدن از سوی بیمه با مبالغ سنگین اطمینان خاطر می دهد.

حسابرسی بیمه کیست؟

حسابرس بیمه شخصی است که بررسی دفاتر رسمی و قانونی و همچنین صورت ها و اسناد مالی شرکت ها و کارگاه ها را می پذیرد. شخص حسابرس از پرداخت بیمه کارمندان و کارگران شرکت یا کارگاه مطمئن می شود. بنابر این حسابرسی بیمه بر عهده حسابرس بیمه است.

تفاوت حسابرسی بیمه و حسابرسی مالیاتی در چیست؟

تفاوت این حسابرسی بیمه و مالیات در این است که حسابرسی بیمه به قسمت هزینه ها ولی حسابرسی مالیاتی به درآمدها می پردازد. حسابرسی بیمه به هزینه های مربوط به نیروی کار و شغل سر و کار دارد و آنها را بررسی می کند و به دیگر مسائل ورود نمی کند.

اما حسابرسی مالیاتی قسمت درآمد ها  را مورد بررسی قرار می دهد و هزینه ها را از درآمد ها کسر می کند. در حسابرسی بیمه ای به موارد زیر پرداخته می شود:

  • مالیات تکمیلی
  • دارایی های ثابت
  • صورت کامل واردات و صادرات
  • تراز حساب ها با دفاتر و صورت های مالی
  • خسارت های شعبات و نمایندگی ها
  • حقوق و دستمزد
  • تعدیلات سنواتی
  • معامله ها با اشخاص ثالث
  • صورت کامل گردش مواد اولیه و کالا و قیمت تمام شده کالاها و خدمات
  • میزان درآمد و هزینه

کاربرد حسابرسی بیمه

بیمه مثل یک ضامن بین مؤسسه بیمه‌کننده و بیمه شده به شمار می‌رود که در صورت ایجاد هر نوع پیشامد ناخودآگاه و غیرعمدی مخارج ایجاد شده به بیمه دهنده از طریق مؤسسه بیمه‌کننده پرداخت می‌گردد. اصولاً حق بیمه به‌صورت سالانه بوده که از طریق مؤسسات بیمه‌ای اخذ می‌شود. با ملاحظه به‌ دشواری کار در حال حاضر و دشواری‌هایی وجود دارد بیمه یکی فاکتورهای اصلی در زمان قرارداد کاری به شمار می‌رود.

این حسابرسی مثل یک ارزیابی کلی برای بررسی حساب‌های هزینه‌ای مؤسسات متنوع است که نشان‌ دهنده حق مخارج بیمه ادا شده به مؤسسات است. حسابرسی بیمه برای اعتماد و اطمینان از پرداخت بیمه‌های مؤسسات است.

حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟

شعبه‌های بنیاد تأمین اجتماعی وظیفه نظارت دوره‌ای از دفاتر مؤسسات حقیقی و حقوقی را دارند. اما حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ مراحل حسابرسی تأمین اجتماعی به چه شکلی است؟

در مجموع مراحل زیر باید انجام شود تا نظارت بر حسابرسی بیمه در یک مؤسسه انجام شود:

✔️ در شروع اعمال این حسابرسی از شعبه‌ای که پرونده مؤسسه در آن ارزیابی می‌شود صادر می‌گردد.

✔️ اسناد مرتبط با این حسابرسی را به شرکت‌های حسابرسی تأمین اجتماعی می‌فرستند و یا این شرکت‌ها اسناد مرتبط را از بنیاد تأمین اجتماعی تقاضا می‌کنند.

✔️ قبل از شروع پروسه حسابرسی بیمه، فرم‌های مخصوص به مؤسسه موردنظر صادر می‌ گردد تا داده‌های  دفاتر قانونی و تأییدیه‌ های مالیاتی در آن ثبت شود.

✔️ مؤسسه، فرم‌های مربوطه را تکمیل می‌کند و به شعبه و یا شرکت حسابرسی تأمین اجتماعی ارسال می‌کند.

✔️ شرکت‌های حسابرسی پس از ارزیابی اسناد، دستاوردها را در فرم‌های مخصوص وارد می‌کنند و به بخشی که پرونده بازخواستی مؤسسه در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌فرستند.

✔️ در پایان شعبه بعد از اخذ گزارش میزان بدهی این حسابرسی بیمه را ارزیابی و گزارش می‌کند.

برای آشنایی با استعلام بدهی مالیاتی با ما همراه باشید.

مراحل حسابرسی بیمه

مراحل حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی عبارت‌اند از:

✔️ آماده‌ نمودن و ارسال مدارک اولیه؛

✔️ فرستادن مدارک به تأمین اجتماعی؛

✔️ ارسال حکم حسابرسی؛

✔️ کامل‌کردن برگه‌ها؛

✔️ بازرسی نمودن دفاتر قانونی؛

✔️ صادرکردن نتیجه حسابرسی

شرکت با آماده‌کردن و فرستادن مدارک و ارسال آن‌ها به تأمین اجتماعی فرایند نخستین حسابرسی بیمه را انجام می‌دهد. در مرحله بعدی، درخواست انجام حسابرسی بیمه از شعبه بررسی‌کننده پرونده، صادر می‌شود. عموماً پیش از آغاز مراحل حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی، فرم‌های مشخصی (کاربرگ‌های حسابرسی بیمه) برای شرکت مذکور ارسال می‌گردد که اطلاعات مرتبط با دفاتر قانونی و اسناد مالیاتی برای حسابرسی تأمین اجتماعی در آن ثبت گردد. شرکت پس از دریافت و تکمیل فرم‌ها، آن‌ها را به مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی ارسال می‌نماید. مؤسسه نیز بعد از بررسی نمودن مدارک، نتایج را در فرم‌ ثبت کرد می‌کند و آن‌ها را برای شعبه رسیدگی‌کننده می‌فرستد. بعد از آن مؤسسه حسابرسی پس از دریافت نمودن گزارش‌ها، مقدار بدهی حسابرسی شرکت را حساب کرده و اعلام می‌کند.

حسابرسی در بیمه

مدارک لازم برای حسابرسی تأمین اجتماعی

طبق ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی که مرجع حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، بازرسان مؤسسه می‌توانند تقریباً تمام مدارک مالی مجموعه را در حسابرسی تأمین اجتماعی بررسی کنند. این مدارک عبارت‌اند از:

✔️ کاربرگ‌های حسابرسی؛

✔️ صورت حقوق و مزایا؛

✔️ برگه‌های تشخیص و قطعی؛

✔️ صورت‌های مالی؛

✔️ دفاتر قانونی؛

✔️  اسناد مالی؛

✔️ فهرست کارکنان فیش‌های حق بیمه؛

✔️ اسامی بازنشستگان و حکم‌های بازنشستگی؛

✔️ تراز معین و تفصیلی؛

✔️ قرارداد های حساب‌های مربوطه.

برای اطلاع از پاسخ پرسش حسابداری ارزی چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مطلب سعی کردیم به‌صورت کلیدی به مسائل مربوط به حسابرسی تأمین اجتماعی و پاسخ به پرسش حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ بپردازیم. ما به توضیح حسابرسی بیمه، اهداف، مراحل و مدارک ضروری آن پرداختیم و درباره چگونگی اعتراض به حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی را بیان نمودیم. در آخر به این نکته اشاره می‌کنیم که نظام حسابداری، علاوه بر کارکردهای گسترده‌ای که دارد، به‌ عنوان یک ابزار اساسی در بهینه‌سازی ریسک‌ های محیط تجاری ایفای نقش می‌کند.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

 

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده  و حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟

 

 

حسابرسی بیمه‌ای چیست؟

حسابرسی بیمه‌ای چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که حسابرسی بیمه‌ای که به آن حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی نیز گفته می‌شود روند رسیدگی به دفاتر قانونی اسناد کارفرمایانی است که کارگاه دارند و با تشکیل پرونده در تأمین اجتماعی، کد کارگاهی دریافت نموده‌اند. حسابرسي بیمه به‌عنوان یکی از فرایندهای اداری سازمان تأمین اجتماعی، جهت شناسایی کارگران بوده است و هدف آن، تأمین حقوق کارگران است. همچنین هدف این حسابرسی، ارزیابی نمودن حساب‌های هزینه‌ای مرتبط با اسناد مالی کارگاه‌ها است، تا از پرداخت حق بیمه شرکت مطمئن شوند. همان‌طور که می‌دانید حسابرسي بیمه‌ای یکی از انواع حسابرسی است.

???? هدف از حسابرسی بیمه چیست؟

این حسابرسی دو هدف عمده دارد که عبارت‌اند از:

???? کارفرما ملزم به رعایت حق بیمه پرسنل است.

برای بنیاد تأمین اجتماعی آگاه شود که صاحب‌کار حق بیمه پرسنل را رعایت نموده است یا نه باید مدارک مرتبط به حقوق مثل فهرست بیمه و مالیات حقوق را بررسی نماید. صاحب‌کار باید تمام مدارک مورد نیاز را در دسترس رسیدگی‌کننده قرار دهد. با تطبیق‌دادن هر چیزی که صاحب‌کار ارائه می‌دهد با مقررات مربوطه فرد رسیدگی‌کننده برپایی حق‌ و حقوق پرسنل را تنظیم می‌نماید. این حسابرسی به دلیل اعتماد از پرداخت حق بیمه انجام شده به‌وسیله کارگاه انجام می‌شود.

???? صاحب‌کار در عقد قرارداد و پرداخت حقوق، قانونی عمل کند.

منظور از حسابرسی بیمه این است که صاحب‌کار باید عقد قرارداد و پرداخت حقوق را قانونی اعمال کند. طبق ضوابط تأمین اجتماعی حقوق پرداخت شده به اشخاص غیر از بیمه‌شدگان مؤسسه هم دربرگیرنده بیمه تأمین اجتماعی است و صاحب‌کاران باید موقع پرداخت حقوق این اشخاص این موضوع را در نظر بگیرند. به این شکل جهت شخص رسیدگی‌کننده برای مهار این مسئله و آگاهی از صحت یا غلط بودن آن‌ها، صورت‌حساب کارمزدی، فاکتورهای کارمزد و پرداخت کارمزدها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مجموعه رسیدگی‌کننده برای حسابرسی بیمه همه اسناد مالی را از تأییدیه مالیاتی و اوراق بازشناسی مالیاتی تا فاکتورهای مالی و دفاتر قانونی ارزیابی می‌کنند.

[caption id="attachment_15125" align="aligncenter" width="574"]حسابرسی بیمه چیست؟ حسابرسی بیمه چیست؟[/caption]

پیش حسابرسی بیمه

قبل از اینکه حسابرسان تامین اجتماعی برای حسابرسی مراجعه کنند، داده ها و اطلاعات شرکت مورد بررسی قرار می گیرند تا اشتباهات و خطاهای احتمالی برطرف شود. به این عمل پیش حسابرسی بیمه گفته می شود. در پیش حسابرسی بیمه می توانید اعمالی را انجام دهید تا از جریمه بیمه ای پیشگیری کنید و حتی جریمه را حذف کنید و مبالغ بیمه را کم کنید. پیش حسابرسی بیمه برای این انجام می شود که از جریمه شدن و بوجود آمدن هزینه های سنگین از طرف حسابرسان تامین اجتماعی پیشگیری کنید. پیش حسابرسی باعث می شود شما اشتباهات احتمالی را برطرف کنید. در اصل پیش حسابرسی بیمه به شما در جلوگیری از جریمه شدن از سوی بیمه با مبالغ سنگین اطمینان خاطر می دهد.

حسابرسی بیمه کیست؟

حسابرس بیمه شخصی است که بررسی دفاتر رسمی و قانونی و همچنین صورت ها و اسناد مالی شرکت ها و کارگاه ها را می پذیرد. شخص حسابرس از پرداخت بیمه کارمندان و کارگران شرکت یا کارگاه مطمئن می شود. بنابر این حسابرسی بیمه بر عهده حسابرس بیمه است.

تفاوت حسابرسی بیمه و حسابرسی مالیاتی در چیست؟

تفاوت این حسابرسی بیمه و مالیات در این است که حسابرسی بیمه به قسمت هزینه ها ولی حسابرسی مالیاتی به درآمدها می پردازد. حسابرسی بیمه به هزینه های مربوط به نیروی کار و شغل سر و کار دارد و آنها را بررسی می کند و به دیگر مسائل ورود نمی کند.

اما حسابرسی مالیاتی قسمت درآمد ها  را مورد بررسی قرار می دهد و هزینه ها را از درآمد ها کسر می کند. در حسابرسی بیمه ای به موارد زیر پرداخته می شود:

  • مالیات تکمیلی
  • دارایی های ثابت
  • صورت کامل واردات و صادرات
  • تراز حساب ها با دفاتر و صورت های مالی
  • خسارت های شعبات و نمایندگی ها
  • حقوق و دستمزد
  • تعدیلات سنواتی
  • معامله ها با اشخاص ثالث
  • صورت کامل گردش مواد اولیه و کالا و قیمت تمام شده کالاها و خدمات
  • میزان درآمد و هزینه

کاربرد حسابرسی بیمه

بیمه مثل یک ضامن بین مؤسسه بیمه‌کننده و بیمه شده به شمار می‌رود که در صورت ایجاد هر نوع پیشامد ناخودآگاه و غیرعمدی مخارج ایجاد شده به بیمه دهنده از طریق مؤسسه بیمه‌کننده پرداخت می‌گردد. اصولاً حق بیمه به‌صورت سالانه بوده که از طریق مؤسسات بیمه‌ای اخذ می‌شود. با ملاحظه به‌ دشواری کار در حال حاضر و دشواری‌هایی وجود دارد بیمه یکی فاکتورهای اصلی در زمان قرارداد کاری به شمار می‌رود.

این حسابرسی مثل یک ارزیابی کلی برای بررسی حساب‌های هزینه‌ای مؤسسات متنوع است که نشان‌ دهنده حق مخارج بیمه ادا شده به مؤسسات است. حسابرسی بیمه برای اعتماد و اطمینان از پرداخت بیمه‌های مؤسسات است.

حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟

شعبه‌های بنیاد تأمین اجتماعی وظیفه نظارت دوره‌ای از دفاتر مؤسسات حقیقی و حقوقی را دارند. اما حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ مراحل حسابرسی تأمین اجتماعی به چه شکلی است؟

در مجموع مراحل زیر باید انجام شود تا نظارت بر حسابرسی بیمه در یک مؤسسه انجام شود:

✔️ در شروع اعمال این حسابرسی از شعبه‌ای که پرونده مؤسسه در آن ارزیابی می‌شود صادر می‌گردد.

✔️ اسناد مرتبط با این حسابرسی را به شرکت‌های حسابرسی تأمین اجتماعی می‌فرستند و یا این شرکت‌ها اسناد مرتبط را از بنیاد تأمین اجتماعی تقاضا می‌کنند.

✔️ قبل از شروع پروسه حسابرسی بیمه، فرم‌های مخصوص به مؤسسه موردنظر صادر می‌ گردد تا داده‌های  دفاتر قانونی و تأییدیه‌ های مالیاتی در آن ثبت شود.

✔️ مؤسسه، فرم‌های مربوطه را تکمیل می‌کند و به شعبه و یا شرکت حسابرسی تأمین اجتماعی ارسال می‌کند.

✔️ شرکت‌های حسابرسی پس از ارزیابی اسناد، دستاوردها را در فرم‌های مخصوص وارد می‌کنند و به بخشی که پرونده بازخواستی مؤسسه در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌فرستند.

✔️ در پایان شعبه بعد از اخذ گزارش میزان بدهی این حسابرسی بیمه را ارزیابی و گزارش می‌کند.

برای آشنایی با استعلام بدهی مالیاتی با ما همراه باشید.

مراحل حسابرسی بیمه

مراحل حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی عبارت‌اند از:

✔️ آماده‌ نمودن و ارسال مدارک اولیه؛

✔️ فرستادن مدارک به تأمین اجتماعی؛

✔️ ارسال حکم حسابرسی؛

✔️ کامل‌کردن برگه‌ها؛

✔️ بازرسی نمودن دفاتر قانونی؛

✔️ صادرکردن نتیجه حسابرسی

شرکت با آماده‌کردن و فرستادن مدارک و ارسال آن‌ها به تأمین اجتماعی فرایند نخستین حسابرسی بیمه را انجام می‌دهد. در مرحله بعدی، درخواست انجام حسابرسی بیمه از شعبه بررسی‌کننده پرونده، صادر می‌شود. عموماً پیش از آغاز مراحل حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی، فرم‌های مشخصی (کاربرگ‌های حسابرسی بیمه) برای شرکت مذکور ارسال می‌گردد که اطلاعات مرتبط با دفاتر قانونی و اسناد مالیاتی برای حسابرسی تأمین اجتماعی در آن ثبت گردد. شرکت پس از دریافت و تکمیل فرم‌ها، آن‌ها را به مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی ارسال می‌نماید. مؤسسه نیز بعد از بررسی نمودن مدارک، نتایج را در فرم‌ ثبت کرد می‌کند و آن‌ها را برای شعبه رسیدگی‌کننده می‌فرستد. بعد از آن مؤسسه حسابرسی پس از دریافت نمودن گزارش‌ها، مقدار بدهی حسابرسی شرکت را حساب کرده و اعلام می‌کند.

[caption id="attachment_15126" align="aligncenter" width="574"]حسابرسی در بیمه حسابرسی در بیمه[/caption]

مدارک لازم برای حسابرسی تأمین اجتماعی

طبق ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی که مرجع حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، بازرسان مؤسسه می‌توانند تقریباً تمام مدارک مالی مجموعه را در حسابرسی تأمین اجتماعی بررسی کنند. این مدارک عبارت‌اند از:

✔️ کاربرگ‌های حسابرسی؛

✔️ صورت حقوق و مزایا؛

✔️ برگه‌های تشخیص و قطعی؛

✔️ صورت‌های مالی؛

✔️ دفاتر قانونی؛

✔️  اسناد مالی؛

✔️ فهرست کارکنان فیش‌های حق بیمه؛

✔️ اسامی بازنشستگان و حکم‌های بازنشستگی؛

✔️ تراز معین و تفصیلی؛

✔️ قرارداد های حساب‌های مربوطه.

برای اطلاع از پاسخ پرسش حسابداری ارزی چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مطلب سعی کردیم به‌صورت کلیدی به مسائل مربوط به حسابرسی تأمین اجتماعی و پاسخ به پرسش حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ بپردازیم. ما به توضیح حسابرسی بیمه، اهداف، مراحل و مدارک ضروری آن پرداختیم و درباره چگونگی اعتراض به حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی را بیان نمودیم. در آخر به این نکته اشاره می‌کنیم که نظام حسابداری، علاوه بر کارکردهای گسترده‌ای که دارد، به‌ عنوان یک ابزار اساسی در بهینه‌سازی ریسک‌ های محیط تجاری ایفای نقش می‌کند.

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 





:: برچسب‌ها: نرم,افزار,حسابداری,طلوع,پدیده نرم,افزار,مالیاتی مشاوره,مالیاتی مشاوره,مالیاتی,رایگان آموزش,حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: