نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

یکی از انواع مالیات، مالیات‌ بر ارث است. اما مالیات بر ارث چیست؟ این مالیات مقداری پیچیده است و با اصطلاحات حقوقی آمیخته شده است. قبل از هر چیز باید بگوییم که درست است که موضوعات حقوقی، مقداری دشوار به نظر می‌آید؛ ولی درصورتی‌ که با ما در ادامه این مقاله همراه باشید با آموزش مالیات‌ بر ارث به شکل ساده، شما را در فهم این قوانین مالیاتی یاری می‌کنیم.

خیلی از قوانین مالیات‌ بر ارث در سال‌های اخیر تغییر کرده‌اند که آگاهی از این تغییرات باعث کاهش هزینه‌ها برای ارباب‌ رجوع می‌شود. برای اینکه بشود در راستای کم‌ شدن هزینه‌ های مالیاتی و به‌ ویژه درباره ارث‌ و میراث اقدامی نمود باید به قوانین تسلط نسبی داشت تا باعث کسب نتایج مطلوب شود.

مالیات‌ بر ارث چیست؟

اموال و دارایی‌های متوفی بعد از فوت‌شدن او، مطابق قانون به وراث متعلق است؛ اما پیش از پرداخت مالیات، سند به اسم وراث صادر نمی‌گردد. پس امکان فروش یا منتقل‌ کردن ماترک برای وراث وجود ندارد. در جواب پرسش مالیات بر ارث چیست؟ می توان گفت که  به مالیاتی که دولت برای ارث از وراث می‌گیرد "مالیات‌ بر ارث" می‌گویند.

محاسبه مالیات ارث  

مالیات‌ بر ارث چگونه محاسبه می شود؟

پس از پاسخ به سوال مالیات بر ارث چیست؟ حالا باید این سوال که مالیات بر ارث چگونه محاسبه می شود می پردازیم. مقدار مالیات‌ بر ارث به تاریخ فوت متوفی، نسبت وراث با متوفی و نوع و ارزش اموال و دارایی‌های باقی‌مانده از متوفی وابسته است. قوانین مالیاتی مرتبط با ارث در سال 1395 عوض شد. پس در صورتی‌ که تاریخ فوت متوفی مربوط به سال 1394 یا پیش از آن باشد، مالیات طبق قانون قدیم حساب می‌شود. در صورتی که تاریخ فوت در سال 1395 یا پس از آن باشد، مالیات مربوطه طبق قانون جدید متعلق به وراث است.

هرچقدر که وراث با متوفی نسبت نزدیک‌تری داشته باشد میزان مالیات اموال ورثه‌ای کمتر است، و هرچه این نسبت دورتر باشد، مالیات ورثه بیشتر است. در قانون جدید نرخ مالیات برای انواع دارایی‌ها از قبیل ملک، مغازه، خودرو، حساب بانکی و … باهم فرق می‌کند. ولی در قانون قدیم میزان مالیات برای همه دارایی‌ها یک اندازه است و مجموع ارزش اموال، مشخص‌کننده نرخ مزبور است. به‌صورت کلی در قانون قدیم هرچه ارزش ماترک زیادتر باشد، نرخ مالیات نیز بیشتر خواهد شد.

???? در جواب این سؤال که مالیات‌ بر ارث زمین چه مقدار است باید به این نکات توجه کنید:

 مالیات بر ارث ملک مسکونی 7.5% ، برای مالیات بر ارث ملک تجاری و اداری 3% ارزش روز و باغ، زمین و اراضی بایر 7.5% ارزش معاملاتی حساب خواهد شد. ارزش معاملاتی قیمتی است که در دفترچه توسط سازمان امور مالیاتی برای مناطق مختلف منتشر شده است. قیمت‌های موجود در دفترچه ارزش معاملاتی از قیمت اصلی ملک کمتر است. ولی برای املاک تجاری ارزش‌ گذاری ملک از طریق کارشناس امور مالیاتی و طبق ارزش اصلی در تاریخ روز معین می‌گردد.

فرار از مالیات بر ارث 

شما حتما باید مالیات بر ارث را پرداخت کنید. اگر از این موضوع فرار کنید و مالیات خود را پرداخت نکنید جرایمی به شما تعلق خواهد گرفت که مهمترین این جرایم این است که دیگر دارایی به شما انتقال داده نمی شود. زیرا بر اساس قانون مادامی که مالیات بر ارث پرداخت نشود دارایی به ورثه تعلق نمی گیرد. تا قبل ازینکه شخص فوت کند وی در مورد تمام اموال خود اختیار تصمیم گیری دارد. بعد از وفات ایشان هرچه که به نام ایشان بوده مشمول مالیات بر ارث می شود. به جز اموالی که به عنوان معافیت از مالیات بر ارث دیده شده باشد. پس ورثه وظیفه دارند در مدت مشخص شده مالیات را پرداخت کنند. 

در بیشتر موارد دیده شده که ورثه قبل از فوت مورث، به این نتیجه میرسند که اموال را با در نظر گرفتن قانون بین خود تقسیم کنند. وراث فکر می کنند با انجام این عمل از پرداخت مالیات معاف می شوند. در صورتی که نه تنها کمک به پرداخت نکردن مالیات نمی کند بلکه این عمل باطل محسوب می شود. علت این امر این است که مالکیت این اموال تقسیم شده بر عهده شخص متوفی می باشد (قبل از فوت) پس در نتیجه انتقال این اموال بر عهده خود شخص می باشد. احتمال دارد در این موارد وراث اعلام کنند که این تقسیم بندی با رضایت خود مورث انجام شده است که این مسئله نیز برای فرار از مالیات بر ارث کافی نیست و فایده ای در این مورد ندارد. 

بهترین روش برای انتقال اموال به ورثه، تنظیم عقد صلح است. این عقد، به مالک این قابلیت را می دهد که هر کدام از اموال خود را که بخواهد می تواند در به اشخاص انتقال دهد و این عقد بنا به لازم بودن تا زمان بعد از فوت نیز باقی می ماند.

مالیات‌ بر ارث خودرو

خودرو در دسته اموال منقول قرار می‌گیرد. برای حساب‌کردن مالیات‌ بر ارث خودرو، تاریخ فوت و طبقه وراث مهم است. باتوجه‌ به تغییر کردن قوانین مالیاتی ارث در سال 95، درصورتی‌که تاریخ فوت متوفی پس از سال 95 بوده باشد، ورثه مشمول قانون جدید خواهند بود. برای متوفی سال 94 به قبل، وراث مشمول قانون قدیم هستند.

برای اطلاع از پاسخ پرسش حسابداری ارزی چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید.

طبقه وراث و نحوه تعیین نرخ مالیات‌ بر ارث

بر اساس قانون جدید مالیات‌برارث که از سال 1395 در کشور اجرا می‌شود، وراث طبق نسبتی که با متوفی دارند، دسته‌بندی می‌شوند. در این طبقه‌بندی سه طبقه به شرح زیر وجود دارد:

☑️ دسته اول: پدر، مادر، زن، شوهر، اولاد و اولاد

☑️ دسته دوم: اجداد، خواهر و برادر و اولاد

☑️  دسته سوم: عمو، عمه، خاله، دایی و اولاد

این طبقه‌بندی به این دلیل انجام‌ گرفته است که مقدار مالیاتی که به ارث هر فرد تعلق می‌گیرد، باتوجه‌ به اینکه در کدام طبقه قرار گرفته است، با یکدیگر فرق دارد. به‌عنوان‌ مثال وراث طبقه اول قادر خواهند بود بعد از پرداخت 3 درصد مالیات، سپرده‌ های بانکی متوفی را به خود منتقل نمایند. درحالی‌ که این مقدار برای وراث طبقه سوم، 12 درصد یعنی 4 برابر مالیات‌ بر ارث وراث طبقه اول است. برای مشاهده دیگر درصد‌ های مالیاتی به انواع ماترک که وراث با توجه‌ به طبقه خویشاوندی ملزم به پرداخت آن هستند، می‌توانید از جدول زیر استفاده نمایید.

برای آشنایی استعلام بدهی مالیاتی {نحوه مشاهده با کد ملی} بر روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه محاسبه ارزش دارایی‌ های متوفی

یکی از مواردی که باید در آموزش مالیات‌ بر ارث برقرار بگیرد، نحوه محاسبه ارزش دارایی‌ های متوفی و مالیات متوفی است. خوب است بدانید که در قانون قدیم، مالیات ارث، بعد از اظهار کلیه اموال متوفی در اظهارنامه، برای تمام اموال و یکجا محاسبه می‌گردد. وراث مکلف بودند جهت منتقل نمودن اموال به خود، هزینه زیادی را به‌عنوان مالیات‌ بر ارث پرداخت کنند.

پرداخت مالیات ارث 

اما در قانون جدید، الزامی جهت تعیین تکلیف همه دارایی‌ ها به شکل یکجا وجود ندارد.

???? برای پرداخت مالیات‌ بر ارث به کجا مراجعه کنیم؟

بعد از دریافت گواهی انحصار وراثت، باید به اداره امور مالیاتی مراجعه کنید و مبلغ مالیات‌ بر ارث را پرداخت نمایید. بعد از آن اداره مالیات برگه‌ای به‌عنوان مفاصا حساب مالیات ورثه تحویل خواهد داد. طی‌کردن این مرحله یک یا 2 ماه زمان خواهد برد.

در مرحله وراث باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند. گواهی حصر وراثت و مفاصا حساب مالیات را به دفترخانه بدهند. دفترخانه این مدارک را به اداره ثبت می‌فرستد تا سند تک برگی به اسم وراث صادر گردد. در آخر بعد از 2 ماه، سند تک برگی به نشانی محل سکونت وراث پست خواهد شد.

???? مالیات‌ بر ارث به چه مواردی تعلق خواهد گرفت؟

مالیات‌ بر ارث بر ماترک باقی‌ مانده از متوفی در 6 دسته سهام، وسایل نقلیه، اموال، املاک، امتیازات مثل سرقفلی و حق اختراع و اموال خارج از ایران تعلق خواهد گرفت. با این‌ وجود قسمت‌هایی از ماترک مشمول مالیات‌ بر ارث نخواهند بود. به همین دلیل به آنها معافیت‌ های مالیات‌ بر ارث گفته می‌شود. لازم به ذکر است به جز این موارد، هیچ معافیتی برای وراث مشخص نگردیده است.

معافیت‌ های مالیات بر ارث چیست؟

معافیت های مالیات بر ارث شامل موارد زیر است:

????  مطالبات مرتبط با خسارت اخراج، بازخرید خدمت و بیمه‌های اجتماعی

???? وجوه پرداختی توسط مؤسسات بیمه

???? اموالی که وقف مؤسسات دولتی شده‌اند

????  اثاث منزل محل سکونت

???? انواع بیمه‌های عمر

???? خسارت فوت

نرم افزار حسابداری چیست؟ برای اطلاع از پاسخ این پرسش با ما همراه باشید.

خلاصه مطلب

آگاهی به قوانین مالیاتی برای ارث، ضروری است. به‌ویژه باتوجه‌ به تغییراتی که در این قوانین صورت‌ گرفته است، داشتن آگاهی به آن در تسریع فرایندهای پیش رو جهت تقسیم ارث و دوری از پرداخت مالیات‌ های سنگین، کمک‌ کننده خواهد بود. آموزش مالیات‌ بر ارث و دانستن قوانین آن، بیشتر متکی بر آگاهی وراث از قوانین مالیاتی خواهد بود. همین‌طور چگونگی محاسبه هزینه‌ها طبق طبقه وراث و ماترک به‌جا مانده از متوفی در این مورد خیلی اهمیت دارد. به همین دلیل نمی‌توان این روند را با یک برنامه حسابداری به مخاطبان آموزش داد. با این‌ وجود، ما همه تلاشمان را به کار گرفتیم تا پاسخ جامعی به پرسش " مالیات بر ارث چیست؟ " بدهیم و مهم‌ترین نکات مالیات‌ بر ارث را برای شما شرح دهیم.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده  و مالیات بر ارث چیست؟

 

 



:: برچسب‌ها: نرم افزارحسابداری طلوع پدیده نرم افزارمالیاتی مشاوره مالیاتی مشاوره مالیاتی رایگان آموزش حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

پیگیری پرداخت حقوق بیمه‌ای، از اهداف اساسی سازمان تأمین اجتماعی است. این سازمان در طول روند اداری حسابرسی بیمه، کارگران را شناسایی می‌کند و از بهره‌مندی آن‌ها از حقوقشان آگاه می‌شود. در ادامه این سؤال وجود دارد که حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ روند حسابرسی بیمه، و ارزیابی دفاتر قانونی و اسناد مالی کارفرمایان با هدف شناسایی نیروی کار و اجرای دستورالعمل‌ها به آن‌ها است. در اصل تأمین حقوق حق بیمه در حسابرسي بیمه هدف خیلی مهمی است. در این مقاله به بررسی روند حسابرسی بیمه تامین اجتماعی و مهم‌ترین مباحث آن خواهیم پرداخت. مراحل کسر بیمه از حقوق کارگران در نرم افزار حسابداری طراحی شده و کا را برای امور مالی آسان تر کرده است.

حسابرسی بیمه‌ای چیست؟

حسابرسی بیمه‌ای چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که حسابرسی بیمه‌ای که به آن حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی نیز گفته می‌شود روند رسیدگی به دفاتر قانونی اسناد کارفرمایانی است که کارگاه دارند و با تشکیل پرونده در تأمین اجتماعی، کد کارگاهی دریافت نموده‌اند. حسابرسي بیمه به‌عنوان یکی از فرایندهای اداری سازمان تأمین اجتماعی، جهت شناسایی کارگران بوده است و هدف آن، تأمین حقوق کارگران است. همچنین هدف این حسابرسی، ارزیابی نمودن حساب‌های هزینه‌ای مرتبط با اسناد مالی کارگاه‌ها است، تا از پرداخت حق بیمه شرکت مطمئن شوند. همان‌طور که می‌دانید حسابرسي بیمه‌ای یکی از انواع حسابرسی است.

???? هدف از حسابرسی بیمه چیست؟

این حسابرسی دو هدف عمده دارد که عبارت‌اند از:

???? کارفرما ملزم به رعایت حق بیمه پرسنل است.

برای بنیاد تأمین اجتماعی آگاه شود که صاحب‌کار حق بیمه پرسنل را رعایت نموده است یا نه باید مدارک مرتبط به حقوق مثل فهرست بیمه و مالیات حقوق را بررسی نماید. صاحب‌کار باید تمام مدارک مورد نیاز را در دسترس رسیدگی‌کننده قرار دهد. با تطبیق‌دادن هر چیزی که صاحب‌کار ارائه می‌دهد با مقررات مربوطه فرد رسیدگی‌کننده برپایی حق‌ و حقوق پرسنل را تنظیم می‌نماید. این حسابرسی به دلیل اعتماد از پرداخت حق بیمه انجام شده به‌وسیله کارگاه انجام می‌شود.

???? صاحب‌کار در عقد قرارداد و پرداخت حقوق، قانونی عمل کند.

منظور از حسابرسی بیمه این است که صاحب‌کار باید عقد قرارداد و پرداخت حقوق را قانونی اعمال کند. طبق ضوابط تأمین اجتماعی حقوق پرداخت شده به اشخاص غیر از بیمه‌شدگان مؤسسه هم دربرگیرنده بیمه تأمین اجتماعی است و صاحب‌کاران باید موقع پرداخت حقوق این اشخاص این موضوع را در نظر بگیرند. به این شکل جهت شخص رسیدگی‌کننده برای مهار این مسئله و آگاهی از صحت یا غلط بودن آن‌ها، صورت‌حساب کارمزدی، فاکتورهای کارمزد و پرداخت کارمزدها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مجموعه رسیدگی‌کننده برای حسابرسی بیمه همه اسناد مالی را از تأییدیه مالیاتی و اوراق بازشناسی مالیاتی تا فاکتورهای مالی و دفاتر قانونی ارزیابی می‌کنند.

حسابرسی بیمه چیست؟

پیش حسابرسی بیمه

قبل از اینکه حسابرسان تامین اجتماعی برای حسابرسی مراجعه کنند، داده ها و اطلاعات شرکت مورد بررسی قرار می گیرند تا اشتباهات و خطاهای احتمالی برطرف شود. به این عمل پیش حسابرسی بیمه گفته می شود. در پیش حسابرسی بیمه می توانید اعمالی را انجام دهید تا از جریمه بیمه ای پیشگیری کنید و حتی جریمه را حذف کنید و مبالغ بیمه را کم کنید. پیش حسابرسی بیمه برای این انجام می شود که از جریمه شدن و بوجود آمدن هزینه های سنگین از طرف حسابرسان تامین اجتماعی پیشگیری کنید. پیش حسابرسی باعث می شود شما اشتباهات احتمالی را برطرف کنید. در اصل پیش حسابرسی بیمه به شما در جلوگیری از جریمه شدن از سوی بیمه با مبالغ سنگین اطمینان خاطر می دهد.

حسابرسی بیمه کیست؟

حسابرس بیمه شخصی است که بررسی دفاتر رسمی و قانونی و همچنین صورت ها و اسناد مالی شرکت ها و کارگاه ها را می پذیرد. شخص حسابرس از پرداخت بیمه کارمندان و کارگران شرکت یا کارگاه مطمئن می شود. بنابر این حسابرسی بیمه بر عهده حسابرس بیمه است.

تفاوت حسابرسی بیمه و حسابرسی مالیاتی در چیست؟

تفاوت این حسابرسی بیمه و مالیات در این است که حسابرسی بیمه به قسمت هزینه ها ولی حسابرسی مالیاتی به درآمدها می پردازد. حسابرسی بیمه به هزینه های مربوط به نیروی کار و شغل سر و کار دارد و آنها را بررسی می کند و به دیگر مسائل ورود نمی کند.

اما حسابرسی مالیاتی قسمت درآمد ها  را مورد بررسی قرار می دهد و هزینه ها را از درآمد ها کسر می کند. در حسابرسی بیمه ای به موارد زیر پرداخته می شود:

  • مالیات تکمیلی
  • دارایی های ثابت
  • صورت کامل واردات و صادرات
  • تراز حساب ها با دفاتر و صورت های مالی
  • خسارت های شعبات و نمایندگی ها
  • حقوق و دستمزد
  • تعدیلات سنواتی
  • معامله ها با اشخاص ثالث
  • صورت کامل گردش مواد اولیه و کالا و قیمت تمام شده کالاها و خدمات
  • میزان درآمد و هزینه

کاربرد حسابرسی بیمه

بیمه مثل یک ضامن بین مؤسسه بیمه‌کننده و بیمه شده به شمار می‌رود که در صورت ایجاد هر نوع پیشامد ناخودآگاه و غیرعمدی مخارج ایجاد شده به بیمه دهنده از طریق مؤسسه بیمه‌کننده پرداخت می‌گردد. اصولاً حق بیمه به‌صورت سالانه بوده که از طریق مؤسسات بیمه‌ای اخذ می‌شود. با ملاحظه به‌ دشواری کار در حال حاضر و دشواری‌هایی وجود دارد بیمه یکی فاکتورهای اصلی در زمان قرارداد کاری به شمار می‌رود.

این حسابرسی مثل یک ارزیابی کلی برای بررسی حساب‌های هزینه‌ای مؤسسات متنوع است که نشان‌ دهنده حق مخارج بیمه ادا شده به مؤسسات است. حسابرسی بیمه برای اعتماد و اطمینان از پرداخت بیمه‌های مؤسسات است.

حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟

شعبه‌های بنیاد تأمین اجتماعی وظیفه نظارت دوره‌ای از دفاتر مؤسسات حقیقی و حقوقی را دارند. اما حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ مراحل حسابرسی تأمین اجتماعی به چه شکلی است؟

در مجموع مراحل زیر باید انجام شود تا نظارت بر حسابرسی بیمه در یک مؤسسه انجام شود:

✔️ در شروع اعمال این حسابرسی از شعبه‌ای که پرونده مؤسسه در آن ارزیابی می‌شود صادر می‌گردد.

✔️ اسناد مرتبط با این حسابرسی را به شرکت‌های حسابرسی تأمین اجتماعی می‌فرستند و یا این شرکت‌ها اسناد مرتبط را از بنیاد تأمین اجتماعی تقاضا می‌کنند.

✔️ قبل از شروع پروسه حسابرسی بیمه، فرم‌های مخصوص به مؤسسه موردنظر صادر می‌ گردد تا داده‌های  دفاتر قانونی و تأییدیه‌ های مالیاتی در آن ثبت شود.

✔️ مؤسسه، فرم‌های مربوطه را تکمیل می‌کند و به شعبه و یا شرکت حسابرسی تأمین اجتماعی ارسال می‌کند.

✔️ شرکت‌های حسابرسی پس از ارزیابی اسناد، دستاوردها را در فرم‌های مخصوص وارد می‌کنند و به بخشی که پرونده بازخواستی مؤسسه در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌فرستند.

✔️ در پایان شعبه بعد از اخذ گزارش میزان بدهی این حسابرسی بیمه را ارزیابی و گزارش می‌کند.

برای آشنایی با استعلام بدهی مالیاتی با ما همراه باشید.

مراحل حسابرسی بیمه

مراحل حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی عبارت‌اند از:

✔️ آماده‌ نمودن و ارسال مدارک اولیه؛

✔️ فرستادن مدارک به تأمین اجتماعی؛

✔️ ارسال حکم حسابرسی؛

✔️ کامل‌کردن برگه‌ها؛

✔️ بازرسی نمودن دفاتر قانونی؛

✔️ صادرکردن نتیجه حسابرسی

شرکت با آماده‌کردن و فرستادن مدارک و ارسال آن‌ها به تأمین اجتماعی فرایند نخستین حسابرسی بیمه را انجام می‌دهد. در مرحله بعدی، درخواست انجام حسابرسی بیمه از شعبه بررسی‌کننده پرونده، صادر می‌شود. عموماً پیش از آغاز مراحل حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی، فرم‌های مشخصی (کاربرگ‌های حسابرسی بیمه) برای شرکت مذکور ارسال می‌گردد که اطلاعات مرتبط با دفاتر قانونی و اسناد مالیاتی برای حسابرسی تأمین اجتماعی در آن ثبت گردد. شرکت پس از دریافت و تکمیل فرم‌ها، آن‌ها را به مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی ارسال می‌نماید. مؤسسه نیز بعد از بررسی نمودن مدارک، نتایج را در فرم‌ ثبت کرد می‌کند و آن‌ها را برای شعبه رسیدگی‌کننده می‌فرستد. بعد از آن مؤسسه حسابرسی پس از دریافت نمودن گزارش‌ها، مقدار بدهی حسابرسی شرکت را حساب کرده و اعلام می‌کند.

حسابرسی در بیمه

مدارک لازم برای حسابرسی تأمین اجتماعی

طبق ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی که مرجع حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، بازرسان مؤسسه می‌توانند تقریباً تمام مدارک مالی مجموعه را در حسابرسی تأمین اجتماعی بررسی کنند. این مدارک عبارت‌اند از:

✔️ کاربرگ‌های حسابرسی؛

✔️ صورت حقوق و مزایا؛

✔️ برگه‌های تشخیص و قطعی؛

✔️ صورت‌های مالی؛

✔️ دفاتر قانونی؛

✔️  اسناد مالی؛

✔️ فهرست کارکنان فیش‌های حق بیمه؛

✔️ اسامی بازنشستگان و حکم‌های بازنشستگی؛

✔️ تراز معین و تفصیلی؛

✔️ قرارداد های حساب‌های مربوطه.

برای اطلاع از پاسخ پرسش حسابداری ارزی چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مطلب سعی کردیم به‌صورت کلیدی به مسائل مربوط به حسابرسی تأمین اجتماعی و پاسخ به پرسش حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ بپردازیم. ما به توضیح حسابرسی بیمه، اهداف، مراحل و مدارک ضروری آن پرداختیم و درباره چگونگی اعتراض به حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی را بیان نمودیم. در آخر به این نکته اشاره می‌کنیم که نظام حسابداری، علاوه بر کارکردهای گسترده‌ای که دارد، به‌ عنوان یک ابزار اساسی در بهینه‌سازی ریسک‌ های محیط تجاری ایفای نقش می‌کند.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

 

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده  و حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟

 

 

حسابرسی بیمه‌ای چیست؟

حسابرسی بیمه‌ای چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که حسابرسی بیمه‌ای که به آن حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی نیز گفته می‌شود روند رسیدگی به دفاتر قانونی اسناد کارفرمایانی است که کارگاه دارند و با تشکیل پرونده در تأمین اجتماعی، کد کارگاهی دریافت نموده‌اند. حسابرسي بیمه به‌عنوان یکی از فرایندهای اداری سازمان تأمین اجتماعی، جهت شناسایی کارگران بوده است و هدف آن، تأمین حقوق کارگران است. همچنین هدف این حسابرسی، ارزیابی نمودن حساب‌های هزینه‌ای مرتبط با اسناد مالی کارگاه‌ها است، تا از پرداخت حق بیمه شرکت مطمئن شوند. همان‌طور که می‌دانید حسابرسي بیمه‌ای یکی از انواع حسابرسی است.

???? هدف از حسابرسی بیمه چیست؟

این حسابرسی دو هدف عمده دارد که عبارت‌اند از:

???? کارفرما ملزم به رعایت حق بیمه پرسنل است.

برای بنیاد تأمین اجتماعی آگاه شود که صاحب‌کار حق بیمه پرسنل را رعایت نموده است یا نه باید مدارک مرتبط به حقوق مثل فهرست بیمه و مالیات حقوق را بررسی نماید. صاحب‌کار باید تمام مدارک مورد نیاز را در دسترس رسیدگی‌کننده قرار دهد. با تطبیق‌دادن هر چیزی که صاحب‌کار ارائه می‌دهد با مقررات مربوطه فرد رسیدگی‌کننده برپایی حق‌ و حقوق پرسنل را تنظیم می‌نماید. این حسابرسی به دلیل اعتماد از پرداخت حق بیمه انجام شده به‌وسیله کارگاه انجام می‌شود.

???? صاحب‌کار در عقد قرارداد و پرداخت حقوق، قانونی عمل کند.

منظور از حسابرسی بیمه این است که صاحب‌کار باید عقد قرارداد و پرداخت حقوق را قانونی اعمال کند. طبق ضوابط تأمین اجتماعی حقوق پرداخت شده به اشخاص غیر از بیمه‌شدگان مؤسسه هم دربرگیرنده بیمه تأمین اجتماعی است و صاحب‌کاران باید موقع پرداخت حقوق این اشخاص این موضوع را در نظر بگیرند. به این شکل جهت شخص رسیدگی‌کننده برای مهار این مسئله و آگاهی از صحت یا غلط بودن آن‌ها، صورت‌حساب کارمزدی، فاکتورهای کارمزد و پرداخت کارمزدها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مجموعه رسیدگی‌کننده برای حسابرسی بیمه همه اسناد مالی را از تأییدیه مالیاتی و اوراق بازشناسی مالیاتی تا فاکتورهای مالی و دفاتر قانونی ارزیابی می‌کنند.

[caption id="attachment_15125" align="aligncenter" width="574"]حسابرسی بیمه چیست؟ حسابرسی بیمه چیست؟[/caption]

پیش حسابرسی بیمه

قبل از اینکه حسابرسان تامین اجتماعی برای حسابرسی مراجعه کنند، داده ها و اطلاعات شرکت مورد بررسی قرار می گیرند تا اشتباهات و خطاهای احتمالی برطرف شود. به این عمل پیش حسابرسی بیمه گفته می شود. در پیش حسابرسی بیمه می توانید اعمالی را انجام دهید تا از جریمه بیمه ای پیشگیری کنید و حتی جریمه را حذف کنید و مبالغ بیمه را کم کنید. پیش حسابرسی بیمه برای این انجام می شود که از جریمه شدن و بوجود آمدن هزینه های سنگین از طرف حسابرسان تامین اجتماعی پیشگیری کنید. پیش حسابرسی باعث می شود شما اشتباهات احتمالی را برطرف کنید. در اصل پیش حسابرسی بیمه به شما در جلوگیری از جریمه شدن از سوی بیمه با مبالغ سنگین اطمینان خاطر می دهد.

حسابرسی بیمه کیست؟

حسابرس بیمه شخصی است که بررسی دفاتر رسمی و قانونی و همچنین صورت ها و اسناد مالی شرکت ها و کارگاه ها را می پذیرد. شخص حسابرس از پرداخت بیمه کارمندان و کارگران شرکت یا کارگاه مطمئن می شود. بنابر این حسابرسی بیمه بر عهده حسابرس بیمه است.

تفاوت حسابرسی بیمه و حسابرسی مالیاتی در چیست؟

تفاوت این حسابرسی بیمه و مالیات در این است که حسابرسی بیمه به قسمت هزینه ها ولی حسابرسی مالیاتی به درآمدها می پردازد. حسابرسی بیمه به هزینه های مربوط به نیروی کار و شغل سر و کار دارد و آنها را بررسی می کند و به دیگر مسائل ورود نمی کند.

اما حسابرسی مالیاتی قسمت درآمد ها  را مورد بررسی قرار می دهد و هزینه ها را از درآمد ها کسر می کند. در حسابرسی بیمه ای به موارد زیر پرداخته می شود:

  • مالیات تکمیلی
  • دارایی های ثابت
  • صورت کامل واردات و صادرات
  • تراز حساب ها با دفاتر و صورت های مالی
  • خسارت های شعبات و نمایندگی ها
  • حقوق و دستمزد
  • تعدیلات سنواتی
  • معامله ها با اشخاص ثالث
  • صورت کامل گردش مواد اولیه و کالا و قیمت تمام شده کالاها و خدمات
  • میزان درآمد و هزینه

کاربرد حسابرسی بیمه

بیمه مثل یک ضامن بین مؤسسه بیمه‌کننده و بیمه شده به شمار می‌رود که در صورت ایجاد هر نوع پیشامد ناخودآگاه و غیرعمدی مخارج ایجاد شده به بیمه دهنده از طریق مؤسسه بیمه‌کننده پرداخت می‌گردد. اصولاً حق بیمه به‌صورت سالانه بوده که از طریق مؤسسات بیمه‌ای اخذ می‌شود. با ملاحظه به‌ دشواری کار در حال حاضر و دشواری‌هایی وجود دارد بیمه یکی فاکتورهای اصلی در زمان قرارداد کاری به شمار می‌رود.

این حسابرسی مثل یک ارزیابی کلی برای بررسی حساب‌های هزینه‌ای مؤسسات متنوع است که نشان‌ دهنده حق مخارج بیمه ادا شده به مؤسسات است. حسابرسی بیمه برای اعتماد و اطمینان از پرداخت بیمه‌های مؤسسات است.

حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟

شعبه‌های بنیاد تأمین اجتماعی وظیفه نظارت دوره‌ای از دفاتر مؤسسات حقیقی و حقوقی را دارند. اما حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ مراحل حسابرسی تأمین اجتماعی به چه شکلی است؟

در مجموع مراحل زیر باید انجام شود تا نظارت بر حسابرسی بیمه در یک مؤسسه انجام شود:

✔️ در شروع اعمال این حسابرسی از شعبه‌ای که پرونده مؤسسه در آن ارزیابی می‌شود صادر می‌گردد.

✔️ اسناد مرتبط با این حسابرسی را به شرکت‌های حسابرسی تأمین اجتماعی می‌فرستند و یا این شرکت‌ها اسناد مرتبط را از بنیاد تأمین اجتماعی تقاضا می‌کنند.

✔️ قبل از شروع پروسه حسابرسی بیمه، فرم‌های مخصوص به مؤسسه موردنظر صادر می‌ گردد تا داده‌های  دفاتر قانونی و تأییدیه‌ های مالیاتی در آن ثبت شود.

✔️ مؤسسه، فرم‌های مربوطه را تکمیل می‌کند و به شعبه و یا شرکت حسابرسی تأمین اجتماعی ارسال می‌کند.

✔️ شرکت‌های حسابرسی پس از ارزیابی اسناد، دستاوردها را در فرم‌های مخصوص وارد می‌کنند و به بخشی که پرونده بازخواستی مؤسسه در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌فرستند.

✔️ در پایان شعبه بعد از اخذ گزارش میزان بدهی این حسابرسی بیمه را ارزیابی و گزارش می‌کند.

برای آشنایی با استعلام بدهی مالیاتی با ما همراه باشید.

مراحل حسابرسی بیمه

مراحل حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی عبارت‌اند از:

✔️ آماده‌ نمودن و ارسال مدارک اولیه؛

✔️ فرستادن مدارک به تأمین اجتماعی؛

✔️ ارسال حکم حسابرسی؛

✔️ کامل‌کردن برگه‌ها؛

✔️ بازرسی نمودن دفاتر قانونی؛

✔️ صادرکردن نتیجه حسابرسی

شرکت با آماده‌کردن و فرستادن مدارک و ارسال آن‌ها به تأمین اجتماعی فرایند نخستین حسابرسی بیمه را انجام می‌دهد. در مرحله بعدی، درخواست انجام حسابرسی بیمه از شعبه بررسی‌کننده پرونده، صادر می‌شود. عموماً پیش از آغاز مراحل حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی، فرم‌های مشخصی (کاربرگ‌های حسابرسی بیمه) برای شرکت مذکور ارسال می‌گردد که اطلاعات مرتبط با دفاتر قانونی و اسناد مالیاتی برای حسابرسی تأمین اجتماعی در آن ثبت گردد. شرکت پس از دریافت و تکمیل فرم‌ها، آن‌ها را به مؤسسه حسابرسی تأمین اجتماعی ارسال می‌نماید. مؤسسه نیز بعد از بررسی نمودن مدارک، نتایج را در فرم‌ ثبت کرد می‌کند و آن‌ها را برای شعبه رسیدگی‌کننده می‌فرستد. بعد از آن مؤسسه حسابرسی پس از دریافت نمودن گزارش‌ها، مقدار بدهی حسابرسی شرکت را حساب کرده و اعلام می‌کند.

[caption id="attachment_15126" align="aligncenter" width="574"]حسابرسی در بیمه حسابرسی در بیمه[/caption]

مدارک لازم برای حسابرسی تأمین اجتماعی

طبق ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی که مرجع حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی محسوب می‌شود، بازرسان مؤسسه می‌توانند تقریباً تمام مدارک مالی مجموعه را در حسابرسی تأمین اجتماعی بررسی کنند. این مدارک عبارت‌اند از:

✔️ کاربرگ‌های حسابرسی؛

✔️ صورت حقوق و مزایا؛

✔️ برگه‌های تشخیص و قطعی؛

✔️ صورت‌های مالی؛

✔️ دفاتر قانونی؛

✔️  اسناد مالی؛

✔️ فهرست کارکنان فیش‌های حق بیمه؛

✔️ اسامی بازنشستگان و حکم‌های بازنشستگی؛

✔️ تراز معین و تفصیلی؛

✔️ قرارداد های حساب‌های مربوطه.

برای اطلاع از پاسخ پرسش حسابداری ارزی چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مطلب سعی کردیم به‌صورت کلیدی به مسائل مربوط به حسابرسی تأمین اجتماعی و پاسخ به پرسش حسابرسی بیمه چگونه انجام می شود؟ بپردازیم. ما به توضیح حسابرسی بیمه، اهداف، مراحل و مدارک ضروری آن پرداختیم و درباره چگونگی اعتراض به حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی را بیان نمودیم. در آخر به این نکته اشاره می‌کنیم که نظام حسابداری، علاوه بر کارکردهای گسترده‌ای که دارد، به‌ عنوان یک ابزار اساسی در بهینه‌سازی ریسک‌ های محیط تجاری ایفای نقش می‌کند.

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 



:: برچسب‌ها: نرم,افزار,حسابداری,طلوع,پدیده نرم,افزار,مالیاتی مشاوره,مالیاتی مشاوره,مالیاتی,رایگان آموزش,حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

امروزه استفاده از نرم افزار حسابداری وب به دلیل امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می ‌دهد، بسیار رواج یافته است. انتخاب یک نرم افزار حسابداری که قابلیت های متنوعی را در اختیار حسابداران قرار دهد، از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کار است. نرم افزار حسابداری تحت وب یکی از نرم افزارهایی است که از طریق اینترنت طراحی و پیاده سازی شده است و نیازی به نصب نرم افزار برای سیستم های کامپیوتری نیست.

در حال حاضر بسیاری از مدیران مایل به استفاده از این نرم افزار در شرکت های خود می باشند، اما اطلاعات کافی از نحوه استفاده و کار با آن را ندارند. از این رو در ادامه به بررسی شرایط استفاده از این نرم افزار و قابلیت ها و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهد، خواهیم پرداخت.

معرفی نرم افزار حسابداری تحت وب

????نرم افزار حسابداری تحت وب یکی از نرم افزارهای است که به صورت آنلاین طراحی و پیاده سازی شده است و حسابداران برای انجام فرآیندهای حسابداری نیاز به نصب ان بر روی سیستم کامپیوتر خود ندارند. در واقع این نرم افزار جهت استفاده به قطعات سخت افزاری، پشتیبان گیری و نگهداری نیازی ندارد و نرخ هزینه ها را بسیار کاهش می دهد.

????در نرم افزار حسابداری آنلاین، کاربران با استفاده از دستگاه الکترونیکی مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ و گوشی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، می توانند به راحتی در هر زمان و مکان کنترل رویدادهای مالی خود را در اختیار داشته باشند و دیگر محدود به کار در فضای اداری و شرکتی نخواهند بود. اما قابلیت های کار با نرم افزار حسابداری تحت وب چیست؟ چرا نرم افزار حسابداری آنلاین میان صاحبان کسب و کار محبوبیت زیادی دارد؟ در ادامه به ویژگی های منحصر به فرد  این نرم افزار اشاره خواهیم کرد.

 

معرفی نرم افزار حسابداری تحت وب

 

مزایای کار با نرم افزار حسابداری وب

????از مهم ترین مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب این است که کاربران می ‌توانند رویدادهای حسابداری را در هر شرایطی بدون حضور در فضای اداری انجام دهند. این نرم افزارها برای شرکت هایی که دارای چندین شعب می باشند، بسیار حائز اهمیت است، چرا که می‌ توانند داده‌ ها و اطلاعات مالی را به راحتی مدیریت کرده و آن ها را به صورت یکپارچه در بیاورند.

????علاوه بر این در شرایطی که شرکتی دارای چندین انبار از محصولات باشد، برای آسان تر شدن کار، انبارداران می ‌توانند از این نرم افزارها استفاده کنند و نیاز به نصب نرم افزارها بر روی سیستم نیست. در مجموع می‌ توان قابلیت های نرم افزارهای حسابداری آنلاین را در موارد زیر خلاصه کرد:

قابلیت اتصال به نرم افزارهای مختلف نرم افزار حسابداری آنلاین امکان اتصال به سیستم تولید و پخش شرکت ها را دارد.
قابلیت اتصال به ابزارهای آنلاین یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار امکان اتصال به نرم افزارهای فروشگاهی است.
اطلاع رسانی از طریق پیامک این نرم افزار دارای امکانات پیامکی اعم از ارسال گزارش مالی به مدیران است.
 دارای یکپارچگی در عملکرد نرم افزارهای حسابداری آنلاین دارای عملکرد یکپارچه و سازماندهی شده است.
برخورداری از پشتیبانی بسیار مناسب شرکت های ارائه دهنده نرم افزار تحت وب دارای پشتیبانی مداوم هستند.

 

شرایط استفاده ازنرم افزار حسابداری وب

????از اصلی ترین چیزهایی که برای دسترسی به نرم افزار حسابداری وب ضروری است، این است که دستگاهتان به سرور اتصال پیدا کند. این اتصال می تواند از طریق شبکه داخلی یا اینترنت انجام شود. بنابراین برای استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین در وهله اول به یک وب سرور که وظیفه رسیدگی به درخواست ‌های ارسالی از طرف کاربر را دارد، نیاز است. علاوه بر این دستگاه باید یک نرم افزار کاربردی برای اجرایی کردن دستوراتی که به سرور موجود ارسال شده و پایگاه داده ای برای ذخیره کردن داده ها و اطلاعات موجود داشته باشد. اما مراحل کار با نرم افزارهای آنلاین چگونه است؟ با ما باشید تا بیشتر با چگونگی کار با این نرم افزار آشنا شوید.

 

برای اطلاع از انواع اظهارنامه مالیاتی، کلیک کنید.

 

مراحل بکارگیری نرم افزار حسابداری وب

????کاربران برای انجام فرایندهای مختلف از طریق این نرم افزار باید به وسیله رابط کاربری درخواست خود را از طریق شبکه وب سرور ارسال کنند. پس از آن وب سرور درخواست را بررسی می ‌کند و آن را به سرویس دهنده نرم افزار ارسال می کند. پس از آن سرویس دهنده نرم افزار نتیجه را به سرور منتقل می ‌کند و اطلاعات درخواستی از طریق وب سرور به کاربر منتقل می شود. در پایان نیز اطلاعات درخواستی از سوی کاربر در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

 

بهترین نرم افزار های حسابداری تحت وب

????تا اینجای مقاله در مورد مزایا و مراحل کار با نرم افزاری حسابداری و مالی وب توضیح دادیم. اما بسیاری دغدغه بهترین نرم افزار حسابداری و مالی آنلاین را دارند که امکانات زیادی داشته باشد. در ادامه به برخی از بهترین نرم افزارهای تحت وب که با بیشترین استقبال از سوی کاربران رو به رو شده اند، اشاره می کنیم.

✔️ نرم افزار حسابداری تحت وب هوفر

یکی از نرم افزارهای حسابداری آنلاین که برای شرکت ها و سازمان های بزرگ و کسب و کارهای نوپا طراحی شده، نرم افزار حسابداری آنلاین هوفر است. این سیستم قابلیت اتصال به فروشگاه اینترنتی، حساب های بانکی و دیگر زیر ساختار های دیجیتال را دارد. نرم افزار حسابداری تحت وب هوفر اکنون در گوگل پلی و کافه بازار در دسترس است.

 

✔️ نرم افزار حسابداری تحت وب ابرستان

یکی دیگر از نرم افزارهای حسابداری که به صورت آنلاین در دسترس است و امکانات متنوعی از جمله مدیریت خرید و فروش، دریافت و پرداخت، مدیریت انبارداری را در اختیار حسابداران قرار می ‌دهد، نرم افزار حسابداری تحت وب ابرستان است که با استفاده از مزایایی که این نرم افزار دارد، می ‌توانید به گسترش کسب و کار خود ادامه دهید. برخی از امکانات شامل در دسترس بودن همیشگی، بی ‌نیاز از خرید تجهیزات گران قیمت سخت افزاری، امنیت و محافظت از داده ها، کاهش هزینه‌ های نگهداری و بروزرسانی است.

 

 

بهترین نرم افزار حسابداری

 

✔️ نرم افزار حسابداری تحت وب قیاس

بسیاری از کاربران برای سهولت در محاسبات مالی، خزانه داری، حقوق و دستمزد و ... از این نرم افزار استفاده می کنند. نرم افزارهای آنلاین قیاس امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد که می توانند وضعیت کسب و کار خود را با بهره گیری از گزارش ‌های ارائه‌ شده بررسی نمایند. برخی از ویژگی های این نرم افزار امکان ثبت و نگهداری معاملات مالی، قابلیت مدیریت مشاغل با چندین شعبه، عملیات پایان سال خودکار، ایجاد سال مالی جدید، افزودن شرح استاندارد جهت ثبت اسناد حسابداری می باشد.

✔️ نرم افزار حسابداری تحت وب شایگان سیستم

یکی از بهترین نرم افزارهای تحت وب که امکانات محسابات یکپارچه مالی، خرید و فروش، درآمد و هزینه را دارد، نرم افزار حسابداری تحت وب شایگان سیستم است که راهکارهای متنوعی برای شرکت های خدماتی، بازرگانی، پیمانکاری، کارخانجات فراهم می کند. از بهترین ویژگی های این نرم افزار این است که مطابق با آخرین تغییرات قوانین مالی و مالیاتی به‌ روزرسانی می ‌شود و بسیاری از کاربران به دلیل به روز بودن این نرم ‌افزار رضایت بالایی از آن دارد.

 

 استاندارد های حسابداری چیست؟ برای اطلاع از پاسخ این پرسش، کلیک کنید.

 

خلاصه مقاله

در حال حاضر نرم افزار حسابداری تحت وب بین کاربران به دلیل دسترسی آسان و هزینه های کم از محبوبیت بالایی برخوردار است و امکانات متنوعی در اختیار افرادی که با رویدادهای حسابداری سروکار دارند، قرار می دهد. از مهم ترین مزایای این نرم‌ افزار می‌ توان به کاهش هزینه‌ ها و عدم نیاز به نصب بر روی سیستم های کامپیوتری اشاره کرد و کاربران می توانند در هر زمان و مکان به داده های خود دسترسی داشته باشند. نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان هم مانند این نرم افزارها عمل نمی کند چرا که امکانات کمتری دارد. نرم افزار حسابداری رایگان و نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان امنیت کمتری نسبت به نرم افزارهای دیگر دارد.

در این مقاله به بررسی ویژگی ها و امکانات این نرم افزار و نحوه کار با آن پرداختیم. چنانچه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار حسابداری وب هستید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در طلوع پدیده تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند و بهترین راهنمایی را به شما عزیزان ارائه دهند. شما می توانید با مطالعه مقاله 5 نکته در نرم افزارهای حسابداری به این نرم افزارها شناخت بهتری پیدا کنید.

برای دانلود پی دی اف مطالب این صفحه، کلیک کنید.

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده  و نرم افزار حسابداری وب

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

در حال حاضر نرم افزار حسابداری ابری یکی از بهترین نرم افزارهای موجود دنیای حسابداری است. در سال های اخیر در دنیای کسب و کار، سیستم های حسابداری و مدیریت مالی دستخوش تحولات زیادی بوده اند. از گذشته تاکنون سیستم های حسابداری به شکل سنتی مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از بهترین نرم افزارهای حسابداری ابری تنها امنیت، پشتیبانی، قیمت و تعداد کاربران را در نظر می گرفتند.

اما نرم افزار حسابداری ابری یکی از نرم افزارهایی است که می ‌توانید به وسیله آن در کمترین زمان به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و هزینه های خود را کاهش دهید. در واقع ایجاد سیستم پردازش ابری یکی از تحولات دنیای حسابرسی و حسابداری به شمار می آید. از آنجا که بسیاری از افراد اطلاعات لازم را از قابلیت های این نرم افزار ندارند، در ادامه اطلاعات مفیدی در خصوص مزایای استفاده از این نرم افزار و میزان امنیت آن در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس انتهای مقاله با ما باشید.

آشنایی با سیستم پردازش ابری

✅  بسیاری از بهترین نرم افزارهای حسابداری ابری قابلیت پشتیبانی و حفظ اطلاعات را در فایل و یا سی دی برای کاربران فراهم می ‌کنند و می ‌توانند پس از انجام مراحل نصب، به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. اما سیستم پردازش ابری نیازی به این مراحل ندارد، در واقع حسابداران می توانند در یک فضای ابری به سرعت به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند، همانند حساب های کاربری جی میل که می توانید در هر سیستم عامل از گوشی هوشمند گرفته تا لپ تاپ از طریق اینترنت در هر زمان و مکانی به نرم افزار و اطلاعات موجود خود دسترسی پیدا کنید.

✅سیستم پردازش ابری هم اینگونه عمل می ‌کند و شما می توانید بدون محدودیت زمانی و مکانی به اطلاعات خود دسترسی داشته و نصب نرم افزار را در یک فضای ابری و به صورت آنلاین انجام دهید. چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نحوه خرید این نرم افزار هستید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس حاصل نمایید و از سرویس های متنوع ما بهره مند شوید.

حسابداری چیست؟ برای کسب اطلاع از پاسخ این پرسش روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

????  در سیستم سنتی، نرم افزارها به صورت دستی روی هارد دیسک کامپیوتر قابل نصب بودند و کاربران برای استفاده باید از یک کامپیوتر خاص استفاده می ‌کردند. اما در بهترین نرم افزارهای حسابداری ابری که به نوعی یک نوع حسابداری آنلاین می باشد، سیستم مانند فضای ابری کار می کند. از سوی دیگر حسابداری ابری در نحوه کارکرد و ارائه خدمات تفاوتی با نرم افزار های سنتی ندارد، اما می توانید تمام رویدادهای حسابداری را بدون هیچ گونه محدودیت از طریق این نرم افزار انجام دهید. این را هم بدانید که نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان از امنیت و سرعت پایینی برخوردار است.

????  بعلاوه یکی از مزیت هایی که نرم افزار حسابداری ابری دارد این است که شما بدون نیاز به نصب دوباره نرم افزار، می توانید از طریق مرورگر وب و اینترنت به رویدادهای حسابداری خود دسترسی داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با قابلیت های این نرم افزار، در ادامه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

جهت آشنایی با اصول اولیه حسابداری و 10 نکته برای خرید نرم افزار حسابداری روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری ابری

✅  همانگونه که اشاره شد نرم افزار حسابداری ابری با دیگر سیستم های حسابداری از نظر ارائه خدمات تفاوت چندانی ندارند و همه محاسبات و استانداردهای حسابداری از جمله پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و سایر امور حسابداری قابل انجام است. با این وجود نرم افزار حسابداری ابری قابلیت‌ها و کارکردهای دارد که آن را از سیستم های حسابداری سنتی متمایز می کند. این مزایا و قابلیت ها شامل موارد زیر می باشد:

دسترسی لحظه‌ای و سریع به داده‌ ها اطلاعات حسابداری ابری به صورت آنلاین قابل دسترسی است و روی سرور های ابری قرار دارد و شما با هر سیستم عاملی می توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.
عدم نیاز به ایجاد زیر ساخت های جدید با استفاده از نرم افزار های حسابداری ابری نیازی به اختصاص سرمایه و نیروی انسانی جدید نخواهید داشت و اطلاعات شما به راحتی می تواند مورد آنالیز قرار بگیرد.
امنیت اطلاعات در صورت استفاده از نرم افزار حسابداری ابری معتبر اطلاعات شما با امنیت بسیار بالا حفظ خواهد شد و هیچ جای نگرانی ای بابت سواستفاده از آن ها وجود ندارد.
وجود نسخه یکپارچه شما در صورت استفاده از نرم افزار های حسابداری از هر مکان و با چند سیستم مختلف می توانید دسترسی به اطلاعات خود داشته باشید.
قیمت مقرون به صرفه در برخی از نرم افزار های حسابداری ابری شما برای قابلیت های حسابداری مدرن و حرفه نیاز نیست هزینه خیلی زیادی پرداخت نمایید و با حداقل هزینه از آن ها بهره مند می شوید.

 

بهترین نرم افزار حسابداری ابری چیست؟ 

 

برای آشنایی با مفهوم کدینگ حسابداری با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

میزان امنیت نرم افزار حسابداری ابری

✔️ سیستم های حسابداری قبل از هرچیز از اطلاعات و داده ‌های شما نسخه پشتیبان می ‌گیرند و می توانید اطلاعات خود را از طریق فضای مجازی در این سیستم ها به روز و ذخیره کنید. سیستم امنیت نرم افزار ابری شامل سیاست ‌ها و فناوری هایی است که امنیت داده‌ ها را بالا می ‌برد. از آنجا که فضای مجازی به گونه ‌ای طراحی شده است که افراد زیادی به آن دسترسی دارند و فضای ناامنی محسوب می شود، امنیت نرم افزار ابری که از مباحث چالش برانگیز است.

✔️ در مجموع باید گفت که در سیستم پردازش ابری معمولاً یک پوشش محافظتی برای اطلاعات وجود دارد. از بهترین روش ها در امنیت ابری کدگذاری و رمزنگاری اطلاعات است که این رمزنگاری باعث حفاظت اطلاعات می شود و از بین رفتن آن ها را تا حد زیادی کاهش می ‌دهد. استفاده از فایروال نیز یکی دیگر از روش های موثر در سیستم پردازش ابری است که می ‌تواند مانع امنیتی در اطراف زیرساخت‌های ابری ایجاد کند.

خلاصه مقاله

یکی از نرم افزارهای حسابداری مدرن که می توانید به وسیله آن به اطلاعات خود در هر زمان و مکانی در دسترسی داشته باشید، سیستم نرم افزار حسابداری ابری است که با مزایا و قابلیت هایی که دارد، از نرم افزارهای سنتی مدیریت مالی پیشی گرفته است. حتما به این نکته توجه داشته باشید که نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان از امنیت و امکانات کمتری برخوردار است. 

یکی از مهم ترین چالش های پیش رو، بحث امنیت داده‌ها و اطلاعات در این سیستم است. اما همانطور که در این مقاله اشاره شد سیستم پردازش ابری به دلیل داشتن پوشش محافظتی و امنیت در کدگذاری و رمزنگاری داده ها می تواند احتمال خطر از بین رفتن اطلاعات را تا حد زیادی به حداقل برساند و چنانچه دارای کسب و کاری هستید که می خواهید مدیریت حساب های خود را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان و با امنیت بالا انجام دهید، به شما سیستم نرم افزار حسابداری ابری را توصیه می کنیم، چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نحوه خرید و قیمت این نرم افزار هستید، می توانید با مشاوران طلوع پدیده تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده  و نرم افزار حسابداری ابری

 



:: برچسب‌ها: نرم افزارحسابداری طلوع پدیده , نرم افزارمالیاتی , مشاوره مالیاتی , مشاوره مالیاتی رایگان , آموزش حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

امروزه در اغلب شرکت ها برای انجام محاسبات حسابداری آنلاین، از نرم افزار استفاده می شود. زیرا، بهتر است تا اطلاعات مالی در مدت زمان کوتاهی در یک شرکت در یک نرم افزار معتبر ثبت و نگهداری شوند. لذا، افرادی که از این نرم افزارها استفاده می کنند و یا تصمیم دارند تا این نرم افزارها را خریداری کنند، باید نکاتی را دانسته و رعایت فرمایند. اگر شما هم جز این افراد هستید، بهتر است که با 5 نکته در نرم افزار حسابداری آشنا شوید. برای آشنایی با آن ها می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. این نرم افزار ها باید از استاندارد های حسابداری پیروی کنند.

نرم افزار حسابداری چه کاربردی دارد؟

پیش از آن که بخواهیم شما را با نکات مربوط به استفاده و خرید نرم افزار حسابداری آشنا کنیم، بهتر است بدانید که این نرم افزارها چه کاربردی دارند. تمامی نرم افزارهای حسابداری، به کارکنان یک شرکت و مدیران کمک می کنند تا به سرعت تمامی صورت های سود و زیان و... را به راحتی محاسبه کنند. علاوه بر این، با کمک این نرم افزارها، تمامی حساب های یک شرکت به صورت یکپارچه محاسبه شده و گزارشات مالی آن ها نیز کامل تر ارائه می شوند. البته، این کاربردها برای تمامی نرم افزارها نیست و فقط برخی از بهترین نرم افزار حسابداری این کاربردها را دارند. لذا، هر یک از افراد پیش از خرید باید با ویژگی های یک نرم افزار خوب آشنا شده و سپس آن را تهیه کنند.

برای استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

نکات مهم در زمان استفاده از نرم افزار حسابداری

پس از خرید هر یک از نرم افزارهای حسابداری، شما عزیزان باید در زمان استفاده نکاتی را دانسته و رعایت کنید. این نکات کمک می کنند که کارایی نرم افزار شما بهتر شود. تعدادی از مهم ترین این نکات، به شرح زیر می باشند:

تحلیل الگوهای فروش در نرم افزار حسابداری

حسابدار باید در زمان استفاده هر یک از نرم افزارهای حسابداری، الگوهایی را به آن ها دهد که بر اساس آن ها، فروش شما را محاسبه کند. در واقع، شما از طریق این الگوها می توانید میزان فروش خود را نسبت به ماه های گذشته مقایسه کنید. علاوه بر این، می توانید الگوهای فروش خود را با الگوهای فروش رقبای خود مقایسه کنید. با این کار می توانید فروش خود را افزایش داده و یا کاهش دهید.

معرفی نکات استفاده از نرم افزار حسابداری 

پیش بینی اعتبارات مالی و بودجه شرکت

پیش بینی کردن اعتبارات مالی و بودجه یک شرکت، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا، از طریق آن یک شرکت می تواند به اهداف بلند مدت خود برسد. لذا، حسابداران یک شرکت باید در بخشی از این نرم افزار، این موضوع را تعبیه کنند. این امکان، برای تمامی نرم افزارها وجود ندارد و فقط برخی از آن ها دارای این ویژگی هستند.

برای آشنایی با مفهوم بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

ثبت خودکار هزینه های شرکت در نرم افزار های حسابداری

در زمان استفاده از نرم افزار حسابداری، حتما گزینه ثبت خودکار هزینه ها را فعال کنید. با این کار هر هزینه جدیدی که در یک شرکت به وجود آید، به طور خودکار ثبت شده و به صورت گزارش به مدیریت ارسال خواهد شد. در این صورت، هم وقت حسابدار هدر نمی رود و هم گزارش مالی به صورت دقیق و بدون هیچ اختلالی به دست مدیریت می رسد.

تهیه نمودار از تمامی گزارش های مالی

یکی دیگر از نکاتی که در زمان استفاده از نرم افزار حسابداری باید دانسته و رعایت کنید، تهیه نمودار از تمامی گزارشات مالی است. در واقع، تمامی حسابداران باید از گزارش های مالی یک شرکت نموداری تهیه کرده و به مسئولین مربوطه تحویل دهند. برای این که در وقت حسابداران شرکت صرفه جویی شود، می توان گزینه تهیه نمودار را در نرم افزار فعال کرد. با این کار، خود نرم افزار به راحتی و در مدت زمان کوتاهی، نمودار هر یک از صورت های مالی را تهیه می کند.

نکات مهم نرم افزار حسابداری

تهیه گزارش های روزانه و ماهانه نرم افزار حسابداری

گزارش های مالی یک شرکت و یا موسسه باید به روز باشند. زیرا، اگر آخرین گزارش مالی برای یک سال پیش باشد، مدیر آن شرکت نمی تواند از اوضاع مالی اطلاع دقیقی داشته باشد. بنابراین، توصیه می شود تا نرم افزار حسابداری خود را به نحوی آماده کنید که بتواند به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه، گزارش مالی را طراحی کرده و تحویل دهد. دقت کنید که هر نرم افزاری نمی تواند این کار را به صورت دقیق انجام دهد. لذا، نرم افزاری را انتخاب کنید که این امکان را داشته باشد. این گزارشات در موعد مالیاتی نیز به کمک می آیند و کار را نسبت به گذشته های دور آسانتر می کنند.

علاوه بر تمامی نکات ذکر شده، دقت کنید که نرم افزار مصرفی شما باید امنیت بالایی داشته باشد. زیرا، گزارش های مالی شرکت شما نباید به دست رقبا یا سایر افراد برسد. لذا، زمانی که یک نرم افزار حسابداری امنیت خوبی نداشته باشد، تمامی اطلاعات شما در خطر هستند. پس، دقت کنید که محصولی خریداری کنید که هم تمامی نکات گفته شده و ویژگی ها را دارا باشد و هم اطلاعات مهم شرکت و یا سازمان شما را حفظ و نگهداری کند.

خلاصه مقاله

ما در مقاله 5 نکته در نرم افزار حسابداری سعی داشتیم تا شما را با نکات مهم استفاده از نرم افزار حسابداری آنلاین آشنا کنیم. لازم به ذکر است تا بدانید که پیش از خرید نرم افزار حسابداری، باید اطلاعات کاملی از تمامی امکانات و ویژگی های آن ها کسب کنید. زیرا، با این کار به راحتی می توانید تشخیص دهید که یک نرم افزار خوب و یا بد است. اگر به یک نرم افزار خوب نیاز دارید که تمامی ویژگی ها را داشته باشد، می توانید با همکاران ما در طلوع پدیده ارتباط برقرار کنید. همکاران ما بهترین نرم افزار حسابداری را برای شما طراحی کرده و شما را در زمان استفاده از آن یاری می کنند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده  و 5 نکته در نرم افزار حسابداری

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم,افزار,حسابداری,طلوع,پدیده نرم,افزار,مالیاتی مشاوره,مالیاتی مشاوره,مالیاتی,رایگان آموزش,حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

هر شرکتی برای داشتن یک نظام هدفمند مدیریت مالی و حفظ مستندات کسب و کار خود نیازمند یک سیستم حسابداری می باشد. در گذشته حسابداران به صورت دستی فرایندهای حسابرسی را انجام می ‌دادند، اما در حال حاضر نرم افزارهای حسابداری می توانند در کوتاه ترین زمان پروسه حسابداری مالی را برای شرکت ها انجام دهند و همین موضوع موجب بالا رفتن اهمیت اطلاع از نکات خرید نرم افزار حسابداری شده است.

نرم افزارهای حسابداری متعددی در بازار وجود دارند که به کمک آنها حسابداران فرایندهای حسابداری را انجام می دهند. اما در انتخاب نرم افزار حسابداری باید به یک راهنمای خرید نرم افزار حسابداری دست پیدا کنید تا متناسب با کسب و کار شما باشد و باید با توجه به زمینه کاری خود این نرم افزار را تهیه نمایید. اما سوال اینجاست که نرم افزار حسابداری مناسب چه ویژگی هایی دارد و هنگام خرید نرم افزار حسابداری به چه نکاتی باید توجه کرد. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه به ۱۰ نکته برای خرید نرم افزار حسابداری اشاره خواهیم کرد.

 

نرم افزار حسابداری متناسب با زمینه کاری

???? در حال حاضر نرم افزارهای مختلفی در زمینه حسابداری وجود دارند که باید هر کدام از این نرم افزار ها با توجه به زمینه کاری انتخاب شوند، چرا که شرکت های تولید نرم افزار برای هر رسته شغلی نرم افزار مورد نیاز خود را تهیه می کنند. به طور مثال صنف رستوران نرم افزار حسابداری خاصی دارد که تعمیرگاه های خودرو و دفاتر پیمانکاری از این نرم افزار استفاده نمی کنند. بنابراین یکی از ۱۰ نکته برای خرید نرم افزار حسابداری، توجه به زمینه کاری و نوع طراحی آن برای مشاغل است.

برای استفاده از نرم افزار حسابداری رایگان روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

توجه به زیر سیستم ها و افزونه های نرم افزار حسابدرای

???? نرم افزارهای حسابداری و مالی هر کدام دارای زیر سیستم ها و امکانات خاصی هستند که شامل خرید و فروش، انبارداری، خزانه داری، مدیریت ارتباط با مشتری، اتوماسیون اداری، حقوق و دستمزد و... می باشد. جهت خرید نرم افزار مناسب باید راهنمای خرید نرم افزار حسابداری را پیدا کنید و بخوانید، ابتدا باید بدانید به چه زیر سیستمی نیاز دارید، به طور مثال حسابداری مالی، برای رسیدگی به اسناد حسابداری و گزارش تراز مالی، نرم افزار انبار و خرید و فروش برای ثبت رسید و حواله ورود و خروج کالا از انبار مورد استفاده قرار می گیرند.

۱۰ نکته برای خرید نرم افزار مالیاتی 

قابلیت توسعه و مقیاس پذیری نرم افزار حسابداری

???? ممکن است بعضی از شرکت ها و کسب و کار ها ابتدا به امکانات زیاد نرم افزار حسابداری و مالی نیاز نداشته باشند، اما با گسترش بازار و کسب و کار خود احتمالاً نیازمند امکانات بیشتری در نرم افزار مالی حسابداری هستند. یکی از ۱۰ نکته برای خرید نرم افزار حسابداری، توجه به مقیاس پذیری و قابلیت توسعه نرم افزار است.

???? اکنون برخی از نرم افزارهای ساده این امکان را فراهم کردند که در ابتدای کار می توانید تنها هزینه امکانات اولیه نرم افزار پرداخت کنید و بعد با هزینه بیشتری امکانات جدیدی به نرم افزار خود اضافه نمایید. بنابراین نرم افزار حسابداری تهیه کنید که قابلیت توسعه داشته باشد.

برای آشنایی با نرم افزار حسابداری ابری با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکت نرم افزار حسابداری

???? یکی دیگر از نکات راهنمای خرید نرم افزار حسابداری، خدمات پس از فروش آن است. بسیاری از حسابداران که از نرم افزارها برای رویداد های حسابرسی استفاده می کنند، نیازمند خدمات پس از فروش هستند. شرکتی که خدمات مربوط به فروش نرم افزارهای حسابداری را ارائه می دهد، باید خیال حسابداران را جهت پاسخگویی به مسائل آن راحت کند و حسابداران اطمینان داشته باشند که متناسب با نیاز خود هر لحظه که بخواهند می‌توانند از پشتیبانی برای رفع مسائل مهم خدمات پس از فروش با کیفیت بهره ببرند.

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

ارائه گزارش های کاربردی و تحلیلی حسابداری

???? در دنیای کسب و کار اطلاعات و دیتاها مهم ترین بخش کار هستند که با تکیه بر تحلیل آنها توان تصمیم گیری مدیران بیشتر می‌ شود و می  توانند نسبت به مسائل و رویدادها مالی تصمیم بگیرند. در حال حاضر به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی و تحلیل درستی اطلاعات بسیاری از شرکت ‌ها ورشکسته می شوند. بنابراین استفاده از یک نرم افزار حسابداری که گزارش‌ های مورد نیاز شما را تهیه کند، باعث ارتقای سازمان خواهد شد.

???? همچنین ارائه گزارش های قانونی مانند گزارش های خرید و فروش فصلی، اظهارنامه های مالیاتی اصلی ترین بخش کار حسابداران است. لذا لازم است که از نرم افزارهای حسابداری کمک بگیرید که با صرف زمان کمتر، گزارش های دقیق و کاربردی را به شما ارائه دهند.

برای آشنایی با مفهوم حقوق و دستمزد و مالیات حقوق با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

اهمیت به روز بودن نرم افزار حسابداری

???? یکی دیگر از 10 نکته برای خرید نرم افزار حسابداری، توجه به آپدیت بودن آن است. نرم افزار حسابداری باید با تغییرات قانونی و استانداردهای حسابداری سازگار باشند. قوانین حسابداری چنانچه تغییر داشته باشند، شرکت تولید کننده نرم افزار باید توانایی سازگاری با تغییرات را در نرم افزار ایجاد کند و حسابداران بابت تغییر مقررات دغدغه نداشته باشند.

???? از این رو حضور یک تیم متخصص در حوزه برنامه نویسی نرم افزار می تواند باعث اطمینان حسابداران شود. کارشناسان طلوع پدیده می توانند با ارائه مشاوره های مناسب، شما را در انتخاب بهترین نرم افزارها با قابلیت به روزرسانی مطابق با استانداردهای حسابداری شما را یاری کنند.

یکپارچگی نرم افزار حسابداری

???? یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید نرم افزار حسابداری مدرن باید به آن توجه داشته باشید، این است که نرم افزار حسابداری صرفاً برای ثبت امور مالی سازمان طراحی نشده و باید فعالیت های متعدد از جمله کنترل عملیات چک، انبارداری، مدیریت فروش، محاسبه دستمزد کارکنان کارکنان، کنترل حساب های بانکی، خرید از تامین کننده و ... را داشته باشد.

???? در واقع تمامی اطلاعات باید در نهایت تبدیل به موجودی های مالی سازمان شود. بنابراین یکپارچگی نرم افزار حسابداری می تواند اطلاعات را به روش منسجم ثبت کند و از دوباره کاری جلوگیری کند. بنابراین نرم افزاری را تهیه کنید که بتواند امکانات متعددی را در اختیار شما قرار دهد.

نکاتی که قبل از خرید نرم افزار حسابداری باید به آن توجه کرد 

تهیه نرم افزار حسابداری بدون پرداخت هزینه اضافی

???? یکی از دغدغه هایی که معمولاً حسابداران هنگام خرید نرم افزار حسابداری با آن مواجه می شوند، نیاز به هزینه های جانبی متعدد پس از خرید نرم افزار است. البته نرم افزارهای وجود دارند که می توانید با اطمینان از پشتیبانی آنها در آینده از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

در اغلب موارد نسخه پایه نرم افزار با قیمت اندک به مشتریان فروخته می‌ شود ولی برای راه اندازی و نصب برنامه های جانبی باید هزینه‌ های غیرمتعارف پرداخت شود. بنابراین قبل از خرید نرم افزار سعی کنید با کارشناسان فروش تماس حاصل نمایید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهند.

تضمین امنیت اطلاعات در نرم افزار حسابداری

???? از اصلی ترین داده ها در یک سازمان، اطلاعات مالی آن است، چرا که سرقت هر یک از داده ها می تواند خسارات جبران ناپذیری به کل سیستم مالی آن سازمان وارد آورد. از این رو تأمین امنیت اطلاعات مالی در فرایند حسابرسی بسیار اهمیت دارد. پس نرم افزاری را انتخاب کنید که امنیت داده های شما را تضمین کند.

اهمیت توجه به رابط کاربری نرم افزار حسابداری

???? یکی از 10 نکته برای خرید نرم افزار حسابداری، توجه به رابط کاربری مناسب نرم افزار است. باید توجه داشته باشید که سادگی و راحتی کار با نرم افزار در اولویت باشد. رابط کاربری اولین وجه نرم افزار است که با آن مواجه می شوید و برای همیشه با آن سر و کار خواهد داشت. از این رو اگر نرم افزار حسابداری مالی را انتخاب کردید که ساده و روان نیست، در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

خلاصه مقاله

در حال حاضر نرم افزارهای حسابداری متعددی در بازار وجود دارند که هر کدام بسته به نوع کسب و کار، امکانات متفاوتی را به مشتریان و حسابداران ارائه می دهند. اما هنگام خرید نرم افزار حسابداری باید به یک سری نکات توجه داشته باشید که بعداً از خرید خود پشیمان نشوید، چرا که هر نرم افزار امکاناتی را دارد که ممکن است نرم افزار دیگری چنین قابلیت هایی نداشته باشد. در این مقاله به بررسی 10 نکته برای خرید نرم افزار حسابداری پرداختیم که با مطالعه این مطالب می توانید با بسیاری از نکات آشنا شوید.

کارشناسان طلوع پدیده با سال ها سابقه در امر خدمات حسابداری، پکیج های نرم افزار حسابداری را با بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در اسرع وقت با تیم کارشناسی ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در ارتباط با بهترین نرم افزار حسابداری در اختیار شما قرار دهند.

 

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده  و 10 نکته برای خرید نرم افزار حسابداری

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

یکی از انواع مالیات های مستقیم که به عنوان بخشی از مالیات بر درآمد محسوب می شود، مالیات حقوق است و با نسبت حاصل از درآمد شخصی افراد تعیین می شود. مطابق با ماده 1 قانون مالیات های مستقیم، افراد حقیقی و حقوقی که در داخل کشور مشغول به فعالیت اقتصادی و خدماتی هستند، باید مالیات خود را پرداخت کنند.

این مالیات برای اشخاص حقیقی تعریف شده است و از نظر کارایی و ثبات و به دلیل سهولتی که در وصول دارد، از اهمیت بسزایی در سیستم اقتصادی کشور برخوردار است. اهمیت اطلاع از این مالیات حقوق برای کارگران که درآمد کمتری دارند، اهمیت بیشتری نسبت به کارمندان دارد. از این رو در ادامه توضیحاتی را در خصوص این نوع مالیات و چگونگی محاسبه آن برای کارگران ارائه خواهیم کرد. در نرم افزارهای حسابداری مالیات حقوق به راحتی محاسبه می شود و زمان کمتری نیز صرف این موضوع می شود.

 

مالیات حقوق چیست؟

✅ برای فهم بهتر این که مالیات حقوق چیست، بهتر است، ابتدا با انواع روش اخذ مالیات آشنا شوید. مالیات در مجموع به دو روش مستقیم و غیر مستقیم از اشخاص دریافت می شود. سامانه ارسال لیست مالیات حقوق نیز این دو روش را پشتیبانی می کند. 

✅ مالیات مستقیم مالیاتی است که از درآمد اشخاص حقوقی و حقیقی کسر می شود، مانند مالیات بر درآمد حقوق، مالیات بر دارایی.

✅ مالیات غیر مستقیم مالیاتی است که به قیمت کالا و خدمات تعلق می گیرد و به مصرف کننده می رسد، مانند مالیات بر ارزش افزوده و مالیات واردات.

✅ بر اساس قانون 86 مالیات های مستقیم و تبصره های موجود در این ماده، مالیات حقوق از جمله مالیات های تکلیفی است. به این معنی که شناسایی مبلغ مالیات حقوق پرسنل توسط پرداخت کننده حقوق کارفرما صورت می‌گیرد و پرسنل در قبال مالیات بر درآمد حقوق وظیفه ای ندارند.

✅ مطابق با ماده ۸۲ قانون مالیات های مستقیم، درآمدی که افراد حقیقی در خدمت شخص دیگر (اشخاص حقیقی و حقوقی) در ازای قرار دادن نیروی کار خود بابت اشتغال در کشور بر حسب مدت کار انجام گرفته به صورت نقدی و غیر نقدی تحصیل می کنند، مشمول مالیات بر حقوق است. همچنین اگر درآمد بر حقوق در مدت ماموریت خارج از کشور از منابع ایرانی بیاید، مشمول مالیات بر درآمد حقوق خواهد بود.

 

محاسبه مالیات حقوق 

 

استانداردهای حسابداری چیست؟ برای آشنایی با این مفهوم با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

 موارد مشمولیت مالیات حقوق چیست؟

???? همه کسانی که در سیستم اقتصادی مشغول به کار هستند و حقوق و مزایا دریافت می کنند و بیمه تامین اجتماعی برای آنها لحاظ می گردد، قسمتی از حقوق دریافتی خود جزو موارد مشمول مالیات حقوق محاسبه و باید به وزارت دارایی پرداخت کنند. شرکت ها نیز باید در سامانه ارسال لیست مالیات حقوق اطلاعات را وارد کنند تا مالیات حقوق محاسبه شود.

???? میزان پرداخت و محاسبه مالیات حقوق هر سال متفاوت است و مطابق با بخشنامه هایی که به کارفرما و بنگاه ‌های اقتصادی ارسال می شود، کارفرما باید حقوق و مزایای کارکنان خود را محاسبه کرده و مالیات کارکنان را به صورت مشخص به وزارت اقتصاد و دارایی واریز نماید. برای سهولت دسترسی به مشمولین مالیات حقوق، در ادامه جدولی را ارائه کردیم که این موارد مشمول مالیات حقوق می باشند.

 

حقوق اصلی

(ثابت)

 

اضافه کار

 

فوق العاده بدی آب و هوا

 

محرومیت از تسهیلات زندگی

 

فوق العاده محل خدمت

 

فوق العاده مرزی

 

فوق العاده شرایط محیط کار

 

نوبت کاری

 

فوق العاده کشیک

 

فوق العاده جذب

 

مزایای ارزی

 

ایاب و ذهاب

حق خوار و بار حق امضاء حق باجه حق سرپرستی حق مدیریت حق خزانه
حق سرایداری حق حسابرسی حق پاسداری حق نمایندگی بیمه  حق ترانسپورت و سرویس حق دیپلم
برودت (بدی آب و هوای سردخانه) حق فنی حق انبارداری حق شیفت حق یک وعده غذا حق پول نهار و شام

 

فوق العاده نگهبانی

فوق العاده کشیک 

 

حق ثابت

 

 

حق افزایش بهره وری تولید

 

حق تولید

حق کمیسیون فروش
جمعه کاری جیره نقدی مزایای نقدی پول صبحانه  مزایای تولید کارمزد
فوق العاده محل خدمت پول اتوبوس (غیر از خرج خرید) فوق العاده سیاری حق آنکال حق آکورد (تولید) فوق العاده کیلومتری
حق مشاوره پول جارو حق مسکن سایر مزایای غیر نقدی به قیمت تمام شده مسکن با اثاثیه مسکن بدون اثاثیه
اتومبیل اختصاصی با راننده اتومبیل اختصاصی بدون راننده عیدی سالانه یا پاداش آخر سال سایر مزایای پرداختنی غیر نقدی به کارگران تغذیه پول شیر
حق تأهل حق عیال حق اولاد پول لباس کار بهای صابون کسری انبار
برای آشنایی با بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه محاسبه حقوق کارگران

???? نحوه محاسبه مالیات حقوق برای همه افراد مشمول دارای اهمیت است و همه مودیان در ابتدای سال منتظر اعلام بخشنامه مراجع قانونی در خصوص میزان معافیت های مالیاتی هستند. اما در میان همه مشمولین مالیات بر حقوق کارگران و افرادی که در کارخانه های خدماتی و تولیدی مشغول فعالیت هستند، به دلیل داشتن سطح درآمد پایین تر از اهمیت بیشتری برخوردار است.  نحوه محاسبه مالیات بر حقوق کارگران امری است که برای این افراد مهم است. به همین منظور در ادامه در خصوص مالیات بر حقوق کارگران و نحوه محاسبه مالیات حقوق بیشتر توضیح خواهیم داد.

???? مالیات حقوق کارگران و کارمندان با یکدیگر مشابه است و نرخ مالیات بر درآمد برای همه کارگران و کارمندان به صورت یکسان در پایان هر سال تعیین می شود. اما نکته قابل توجه این است که نرخ مالیات با توجه به میزان درآمد کارگران و کارمندان تعیین خواهد شد. جهت تعیین نرخ مالیات بر درآمد هر سال ابتدا باید مقدار حقوقی که معاف از مالیات است مشخص شود و سپس مالیاتی که باید کسر شود محاسبه گردد.

???? بعد از این که میزان حقوق معاف از مالیات برآورد شد، مالیاتی که باید کسر شود به صورت پله ای مشخص می شود. در واقع به میزانی که فرد درآمد بالاتری داشته باشد، بر اساس نرخ های مالیاتی  بالاتری باید مالیات حقوق خود را پرداخت کند. مثلاً در سال ۱۴۰۱ افرادی که بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون دریافت می کنند، باید ۱۰ درصد مالیات بدهند و افرادی که بین ۱۵ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان دریافتی دارند، باید ۱۵ درصد از حقوق خود را برای مالیات کنار بگذارند. در ادامه جدول مالیات حقوق کارگران ۱۴۰۱ ارائه شده است.

درصد مالیات مشمول مالیات از مبلغ تا مبلغ ردیف
0 معاف 0 5.600.000 1
10% 940.000 5.600.000 15.000.000 2
15% 1.000.000 5.600.000 25.000.000 3
20% 1.000.000 25.000.000 35.000.000 4
30% - 35.000.000 به بالا 5
 

 

محاسبه مالیات حقوق کارگران 

 

برای کسب اطلاع از این موضوع که کد مالیاتی چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 نکات مهم در مورد درآمد مشمول مالیات حقوق

✔️ درآمد مشمول مالیات حقوق بر اساس قانون ماده ۸۳ قانون مالیات های مستقیم شامل حقوق اصلی مربوط به قبل و پس از کسر معافیت های مقرر در این قانون است. این درآمد به دو بخش نقدی و غیر نقدی قابل تقسیم است.

✔️ همچنین معافیت مالیات بر درآمد، شامل حقوق دریافتی از کشورهای خارجی نیز خواهد شد. اشخاص مقیم خارج از کشور که در ایران شعبه ندارند و حقوق دریافت می‌ کنند، باید تا پایان ماه بعد از تاریخ دریافت حقوق، مالیات متعلقه را مطابق بر قوانین و مقررات به اداره امور مالیاتی محل سکونت خود پرداخت کرده و تا پایان تیر ماه هر سال، میزان مالیات مربوط به دریافتی خود را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند.

✔️ همچنین باید اشاره کرد که بر اساس قانون ۸۷ مالیات های مستقیم، اضافه پرداختی بابت مالیات بر درآمد حقوق طبق مقررات این قانون قابل استرداد است، مشروط بر این که پس از انقضای تیر ماه سال بعد تا آخر آن سال با درخواست کتبی حقوق بگیر از اداره امور مالیاتی محل سکونت مورد مطالبه قرار گیرد.

✔️ اداره امور مالیاتی موظف است طی سه ماه از تاریخ تسلیم درخواست، رسیدگی لازم را انجام دهد و در صورت احراز اضافه پرداختی و نداشتن بدهی قطعی دیگر در اداره امور مالیاتی، نسبت به استرداد اضافه پرداختی از محل وصول های جاری اقدام نماید. این در شرایطی است که درخواست کننده بدهی مالیاتی دیگر نداشته باشد، زیرا در غیر این صورت باید اضافه پرداختی به حساب بدهی مزبور منظور و مازاد آن مسترد شود.

خلاصه مقاله

در این مقاله از شرکت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده به بررسی این مسئله پرداختیم که مالیات حقوق چیست و نحوه محاسبه آن چگونه است؛ مالیات بر حقوق یکی از انواع مالیات های مستقیم است که به درآمد اصلی افراد حقیقی تعلق می گیرد. اما این نوع از مالیات شامل موارد معافیت است که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم. این مالیات به دلیل کارایی، ثبات و به ‌دلیل سهولتی که در وصول دارد، از اهمیت ویژه ای در سیستم اقتصادی برخوردار است.

از آنجا که کارگران حقوق کمتری نسبت به کارمندان دریافت می کنند، نحوه محاسبه این نوع مالیات برای آن ها بسیار اهمیت دارد که به طور مفصل به چگونگی محاسبه آن پرداختیم. اگر می خواهید از میزان مالیات شرکت ها مطلع شوید مقاله مالیات شرکت ها چند درصد است؟  را مطالعه کنید. چنانچه در ارتباط با مطالب این مقاله سوال و ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. 

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع :سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و مالیات حقوق چیست؟

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

یکی از خدمات حسابداری که شرکت ها و موسسات انجام می دهند، خدمات مربوط به حسابداری مالیاتی است. حسابداری مالیاتی یک از فرایندهای مالی کسب و کارهای مختلف است که باید بر اساس قوانین داخلی کشور گزارش های مربوط به این نوع حسابرسی را به اداره دارایی ارائه کنند.

افرادی برای وظایف حسابداران مالیاتی بر اساس معیارها و ضریب های محلی تعیین می‌ شود. بنابراین بیشتر کسب و کارها ترجیح می دهند حسابداری مالیات را به شکل قابل قبول و مورد تایید و بیشتر از طریق نرم افزارهای حسابداری بومی انجام دهند. اما حسابداری مالیات چه اهمیتی دارد و چه اهدافی را دنبال می کند؟  و صفر تا صد حسابداری مالیاتی را در ادامه حول محور این موضوع مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

مفهوم حسابداری مالیاتی چیست؟

 انواع حسابداری مالیاتی در سیستم حسابداری در کشور ما به بخش دو بخش کلی قابل تقسیم است:

حسابداری مالیات

⭐ حسابداری عمومی

???? حسابداری مالیاتی یکی از انواع حسابداری مالیاتی است که معمولاً نسبت به حسابداری عمومی از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار است و انحصاراً روی اسناد مالی که در محاسبه مالیات نقش زیادی دارند، متمرکز می باشد. حسابداری و حسابرسی مالیاتی توسط اداره دارایی و نهادهای قانونی نظارت می ‌شود.

???? حسابداری و حسابرسی مالیاتی، پردازش همه اسناد مالی از جمله ترازنامه ها، صورت حساب های مالی و فعالیت های حسابداری مرتبط با ثبت، تحلیل و پردازش عملکرد کسب و کارها را در بر می‌گیرد. از این رو این نوع محاسبه مالیاتی که باید با دستورالعمل های داخلی مالیاتی صورت بگیرد، بسیار حائز اهمیت است. همچنین باید اشاره کرد که این نوع حسابداری با فرمول و ضریب های پیچیده ای سر و کار دارد که معمولاً یا باید با نرم افزارهای حسابداری یا توسط حسابداران خبره و متخصص انجام شود.

 

معنای حسابداری مالیاتی چیست؟ 

 

 هدف از حسابداری مالیاتی چیست؟

✅ محاسبات مالیاتی که افراد و موسسات انجام می ‌دهند، با اهداف مشخص صورت می گیرد. به طور کلی هدف از حسابداری مالیاتی نظارت بر وجوه نقدی و غیر نقدی کسب و کارها و سازمان‌ های مختلف است. همانگونه که اشاره شد مالیات انواع مختلفی دارد که به افراد حقیقی و حقوقی تعلق می گیرد. هدف از این نوع حسابداری، شناخت و محاسبه نوع مالیاتی که فرد یا موسسه ملزم به پرداخت آن است. اما فعالیت های اصلی حسابداری مالیاتی شامل محاسبه موارد زیر می شود:

✔️ مالیات بر حقوق (برای کسب و کارها)

✔️ کسب مالیات مستقیم (برای کارکنان و کارمندان و کارگران)

✔️ محاسبه ضریب های مالیاتی بر اساس دستورالعمل های داخلی سازمان مالیات

✔️ پیگیری معافیت‌های مالیاتی

✔️ پیدا کردن راه حل های دریافت تشویق ‌های مالیاتی و جلوگیری از جریمه های مالیاتی

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

وظایف حسابداران مالیاتی

???? از آنجا که حسابداری مالیاتی از اهمیت بالایی برخوردار است، حسابداران باید نهایت دقت را در محاسبات خود داشته باشد. این نوع حسابداری شامل محاسبه مبلغ مالیات یک فرد، کسب و کار یا موسسه بر پایه ضرایب و دستورالعمل های داخلی است. به این ترتیب حسابداران باید به خوبی با قوانین مالیاتی، نحوه تعلق گیری معافیت های مالیاتی و همچنین نحوه محاسبه این موارد در یک فرایند مالی مشخص تسلط داشته باشند.

???? حسابداران تازه وارد باید ابتدا با فرمول‌های مالیاتی و ضرایب آشنایی پیدا کنند تا بتوانند مبلغ مالیات را به دست آورند. اما حسابداران مالیاتی متخصص با جزئیات فرمول ها و راهکارهایی برای کاهش مبلغ مالیات بیشتر آشنایی دارند. به همین جهت کسب و کارهای مختلف ترجیح می دهند از حسابداران مالیاتی مجرب بهره ببرند، چرا که انجام این کار توسط یک حسابدار متخصص در میزان پرداخت مالیات آن ها بسیار موثر می باشد.

 

انواع حسابداری مالیاتی 

 

 اهمیت حسابداری مالیاتی

✅ همانگونه که در بخش های قبل گفته شد این نوع حسابداری اهمیت بالایی دارد. دلیل این امر ضرورت ‌های قانونی و حقوقی است که بر اساس قانون اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به رعایت آن هستند. انجام حسابداری مالیاتی می تواند در اطمینان یافتن از مشارکت افراد و موسسات کشور در تامین منابع عمومی نقش اساسی داشته باشد. همین اهمیت بالا سبب شده که در نرم افزارهای حسابداری، حسابداری مالیاتی یکی از قسمت های این سیستم باشد تا در موعد مالیات مشکل زیادی برای وارد کردن اطلاعات نباشد.

✅ علاوه بر این این نوع حسابرسی می تواند از به دام افتادن شرکت ها در جرایم سنگین مالیاتی جلوگیری کند. علاوه بر آن افراد با اطلاع از قوانین مالیاتی این امکان را دارند که از موارد معافیت های مالی برای شرکت خود آگاه شوند و موارد تشویقی در زمینه مالیات را دریافت نمایند.

برای کسب اطلاع از مفهوم حسابداری منابع انسانی با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

 

مجموعه خدمات حسابداری مالیاتی

???? خدمات حسابداری مالیاتی معمولاً جزء بالاترین سطح خدمات حسابداری محسوب می شود و افرادی که در این بخش مشغول به فعالیت هستند، در دسته حسابداران هستند که با تجربه و مسلط که با صفر تا صد حسابداری مالیاتی آشنایی دارند. مهم ترین خدمات در زمینه حسابرسی مالیاتی که همه اشخاص حقیق و حقوقی می توانند دریافت کنند، به شرح زیر می باشد:

✔️تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی

✔️محاسبه مالیات بر درآمد پرسنل

✔️تهیه و تنظیم گزارش فصلی

✔️تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

✔️تنظیم دفاتر قانونی شرکت مثل دفتر کل و دفتر روزنامه

✔️پیگیری مشکلات مالیاتی و تلاش برای رفع آن ها

✔️تنظیم اظهارنامه عملکرد و رسیدگی به پرونده های حسابرسی

نحوه اجرای حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی شامل مجموعه‌ ای از فرایندها می باشد که از سوی شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی صورت می گیرد، به این صورت که:

✅ در مرحله اول بازرس باید بررسی نماید که رسیدگی به خدمات حسابرسی از طریق بررسی دفترهای روزانه و دفتر کل حساب ممکن است یا نه.

✅در شرایطی که بررسی امکان پذیر بود، باید استراتژی ویژه ای برای برخورد با شرایط خاص در نظر گرفته شود.

✅در مرحله بعد باید بررسی شود که جهت رسیدگی به فرآیند حسابداری مالیاتی چقدر نیرو و برای چه مدت لازم است.

✅در گام بعد گزارش هایی که از محاسبه دارایی ها به دست می آید، در قالب کاربرگ های مخصوص ارائه شود.

✅علاوه بر این بررسی می کنند که آیا حساب ها به صورت صحیح برآورد شده است و این که اشکالی در آن ها وجود نداشته باشد.

✅ در آخر نیز فعالیت های حسابرسی به مدیریت گزارش داده می‌ شود و تمام هزینه ها و مدت زمانی که صرف فرآیند حسابرسی شده است، ارائه می شود.

خلاصه مقاله

حسابداری مالیاتی یکی از مهم ترین فعالیت های حسابداری از که شرکت ‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم باید آن را پیگیری کنند. این نوع حسابداری به محاسبه مالیات می پردازد و بر اساس دستورالعمل ها اداره دارائی تعیین می شود.

حسابداری مالیاتی با قوانین مختلف همراه با جزئیات حقوقی گوناگون در ارتباط است. از این رو حسابدارانی که کار محاسبه مالیات را انجام می‌دهند، باید با ضرایب، فرمول ها و تبصره های قانونی و نرم افزارهای پیشرفته حسابداری آشنایی کامل داشته باشند. ما در این مقاله سعی کردیم تا صفر تا صد حسابداری مالیاتی را بیان کنیم و در خصوص اهمیت و اهداف این نوع حسابداری پرداختیم. چنانچه نیازمند راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات تکمیلی باشید، می توانید با کارشناسان طلوع پدیده تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

 

برای دریافت مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و حسابداری مالیاتی چیست؟

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

امروزه با افزایش نوسانات اقتصادی، افراد زیادی به دنبال راهی برای سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک هستند. خرید سکه و طلا از زمان های گذشته یکی از محبوب ترین و آسان ترین روش های سرمایه گذاری بوده است. در حال حاضر نیز خرید سکه و طلا در بورس از مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری می باشد. بازار بورس کالای ایران که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار کشور فعالیت می کند، بستر خوبی برای معامله انواع کالاها، از جمله طلا و سکه است. برای اطلاع از نحوه معامله این کالاها، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مزایای خرید سکه و طلا در بورس

✔ معافیت از پرداخت مالیات

✔ نبود خطر سرقت

✔ بی نیاز شدن از لزوم حمل و نقل فیزیکی و برخورداری از امنیت بالا

✔ شفافیت و قیمت و وجود سازمان نظارت کننده

✔ قابلیت خرید با بودجه های مختلف

[caption id="attachment_16351" align="aligncenter" width="574"]آشنایی با بورس کالا آشنایی با بورس کالا[/caption]

آشنایی با بورس کالا

???? یکی از انواع فعالیت هایی که به بازار بورس مربوط می شود، بورس کالا است که در آن به خرید و فروش و معامله ی کالاهایی مانند برنج، فلزات و سیمان و مانند آن پرداخته می شود و تنوع کالا در آن باعث می شود بخش های زیادی داشته باشد. بیشتر کسانی در بورس کالا در حال فعالیت اند معمولا گروهی از بازرگانان و صنعتگرانی هستند که با خرید و فروش کالای خود به منظور تجارت با آنها، از این اقلام بهره می برند.

بورس کالا را می توان به عنوان یک بازار گسترده معرفی کرد که دارای قسمت های مختلف است و بر اساس عرضه و تقاضا اداره می شود که دو عامل بسیار مهم، یعنی نوسانات و ارزندگی کالا باعث چرخیدن چرخ آن می شوند.

این غول بازار بورس از چهار بخش تشکیل می شود که شامل این موارد هستند: بازار فرعی، بازار فیزیکی، بازار مشتقه و بازار مالی.

شرایط و ویژگی های هر یک از این بخش ها باعث می شود آنها را به طور متمایز از هم دسته بندی کنیم به عنوان مثال اگر فردی بخواهد ماشین بخرد نیاز به ورود به بازار فیزیکی خواهد داشت.

 سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

عرضه ربع سکه در بورس کالا

???? عرضه گواهی سپرده که برای نخستین بار در تاریخ 24 دیماه در سال 1401 در بورس کالا انجام شد، همراه با نماد سکه در بورس ۰۳۱۲ن۰۶ عرضه گردید و افرادی که دراین زمان نسبت به خرید ربع سکه اقدام نمودند، توانستند برای تحویل این ربع سکه ها از بازار بورس کالا پنج روز پس از خرید اقدام کنند و آن را از انبار دریافت نمایند. عرضه ربع سکه در بورس کالا در دور دوم از تاریخ 4 بهمن آغاز شد و به مدت 10 روز ادامه داشت.

همچنین دوره سوم عرضه ربع سکه توسط بانک مرکزی به تاریخ 19 بهمن 1401 آغاز و تا 26ام همین ماه به طول انجامید. در این دوره ها بیان شد که هر فرد قادر به سفارش تا 5 سکه می باشد.

از مشابهت های این گواهی سپرده با گواهی سپرده بهار آزادی می توان به عرضه نسبت 0.01 از هر دوی آنها اشاره کرد از این رو اگر قصد خرید ربع سکه را دارید لازم است 100 گواهی سپرده از آن را بخرید. همچنین خرید تعداد بیشتری گواهی سپرده مستلزم پیشروی در نسبت های 100 تایی خواهد بود به این معنی که برای خرید 3 ربع سکه باید 300 گواهی سپرده ربع بهار آزادی خریداری شود.

در واقع برای خرید سکه در بورس کالا باید به این نسبت های میان سکه و گواهی سپرده آن آشنا باشید همچنین یکی دیگر از موارد مهم در خرید ربع سکه در بورس، داشتن کد بورسی است که برای دریافت آن لازم است ابتداً در سامانه سجام ثبت نام کنید و پس از مراحل احراز هویت ثبت نام شما کامل می شود.

در مرحله بعد لازم است به یک کارگزاری معتبر مراجعه کرده و از این طریق کد معاملاتی دریافت کنید.

با وجود عرضه ربع سکه در بورس کالا، برای خرید آن باید از طریق پنل کارگزاری که پیشتر اشاره شد، اقدام نمایید و این کار با کد بورسی صورت می گیرد که در این صورت نیازی به داشتن کد بورس کالا و حساب وکالتی نخواهد بود.

[caption id="attachment_16352" align="aligncenter" width="574"]نحوه خرید ربع سکه از بورس نحوه خرید ربع سکه از بورس[/caption]

نحوه خرید ربع سکه از بورس (از طریق کارگزاری)

???? با داشتن کد بورسی می توان به پنل کارگزاری مربوطه وارد شد و در قسمت جستجو نماد عبارت "ربع سکه" را وارد و جستجو کنید.

با این کار نماد سکه در بورس (سكه0312ن06) در بخش نتایج مشاهده خواهد شد که باید آن را انتخاب کرده و مانند نماد های بورسی دیگر، سفارش خرید خود را به ثبت برسانید.

یکی از روش های دیگر نحوه خرید ربع سکه از بورس، خرید بر اساس قیمت هایی است که بر روی تابلو به صورت همزمان نمایش داده می شود اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که خرید ریع سکه در بورس کالا باید از ساعت 9 صبح الی یک بعد از ظهر ثبت شود که در این صورت، 13 ساعت بعد خرید شما در صورت رسیدن قیمت به ثبت می رسد.

تفاوت در نمادهای ربع سکه به برخی عوامل مانند بانک صادر کننده ی آن و سایر ویژگی ها بستگی دارد برای مثال نماد تمام سکه طرح جدید 0011 ملت(سکه0011پ02) و تمام سکه طرح جدید 0012 رفاه (سکه0012-01).

اما لازم به ذکر است که برای ربع سکه ثبت شده تنها این نماد «سکه۰۳۱۲ن۰۶» وجود دارد.

برای اطلاع از نحوه خرید خودرو در بورس کالا ، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

شرایط خرید ربع سکه در بورس کالا

???? به تازگی قوانین جدیدی مبنی بر اینکه خریدار باید حتما ربع سکه خریداری شده را از انبار تحویل نماید، وضع شده است و خریدار نمی تواند سپرده خود را بفروشد.

علاوه بر آن شرکت در خرید ربع سکه در بورس کالا منوط بر حقیقی بودن افراد است و به شرکت کننده های حقوقی هنوز اجازه خرید گواهی سپرده ربع سکه داده نشده است.

از دیگر امتیازاتی که در این زمینه به افراد حقیقی داده شده است، امکان خرید وی تا سقف 500 گواهی سپرده ربع سکه می باشد که این رقم معادل 5 ربع سکه طلای بهار آزادی است.

معاملات گواهی سپرده به صورت حراج تک قیمتی انجام می شود و پیش گشایش آن از ساعت 9 تا 13 خواهد بودو در واقع خرید و فروش سکه در این بازه ی زمانی صورت نمی گیرد و پس از ساعت 13 حراج تک قیمتی آغاز خواهد شد.

برای کشف قیمت توسط خریدار  فروشنده از حراج ناپیوسته استفاده می شود و شیوه انجام آن بر پایه عرضه و تقاضاست که منجر به ثبات و کشف قیمت می شود تا رضایت دو طرف معامله را جلب نماید.

کلام آخر

خرید سکه و طلا در بورس نیازمند یکسری اقدامات است که به صورت مرحله به مرحله انجام می شود و طی این مراحل افراد می توانند نسبت به خرید امن طلا و سکه اقدام کنند. ما در این مطلب به آموزش روش های خرید سکه و طلا در بورس پرداخته ایم. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام، با کارشناسان طلوع پدیده تماس بگیرید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.


:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , نرم , افزار , مالیاتی , خرید سکه و طلا در بورس , خرید طلا ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()