نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

برای برخی از افراد فعال در بورس این سوال پیش می آید که اساساً بورس کالا چیست؟ در ایران چه قراردادهایی در بورس کالا وجود دارد؟ بورس کالا بازار منسجمی است که بسیاری از افراد کالای خود را در آن عرضه می‌ کنند. در این بازار کالاها پس از بررسی، کارشناسی و قیمت گذاری توسط کارشناسان بورس کالا به خریداران عرضه خواهند شد.

یکی از مزیت ‌های بورس کالا حضور نهادهای تنظیم کننده و قوانین نظارتی است که براساس آن مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و تاجران کالا با حضور در این بازار، باید قوانین و مقررات حاکم بر آن را رعایت کنند. از آنجا که بسیاری از افراد با ماهیت بورس کالا آشنایی ندارند، توضیحاتی در ارتباط با این سوال که بورس کالا چیست؟ ارائه خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

 ماهیت بورس کالا چیست؟

????بسیاری از افراد مایلند بدانند که بورس کالا چیست؟ و انواع بورس کالا و قراردادهای آن به چه صورت می باشد؟ باید گفت بورس کالا، بازری است که عرضه کنندگان در آن کالای خود را عرضه می‌کنند و افراد متقاضی کالاهای عرضه شده را در این بازار مالی خریداری خواهند کرد.

???? در بازار بورس کالا کالاهای مربوطه پس از بررسی، کارشناسی و قیمت گذاری از سوی کارشناسان به خریداران عرضه خواهند شد. در این بازار معمولاً کالاهای خام و فرآوری نشده از جمله محصولات پتروشیمی، فلزات محصولات کشاورزی و سیمان داد و ستد می شوند که به تازگی خودرو نیز به لیست کالاهای قابل معامله در بورس کالا اضافه شده است.

???? یکی از مزیت های مهم این بازار نظارت بر قیمت عرضه و تقاضا می باشد که همه مصرف کنندگان، تولید کنندگان و تجار باید قوانین حاکم بر بورس کالا را رعایت کنند. اما در ادامه می خواهیم در ارتباط با انواع بورس کالا و قراردادهای آن توضیحاتی ارائه کنیم.

برای کسب اطلاع از نحوه خرید خودرو در بورس کالا + آموزش روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 معرفی انواع بازار بورس کالا

????بورس کالا از بازارهای متفاوتی تشکیل شده است. مثلاً در یک بازار معاملات فلزات و در بازار دیگر معاملات سکه انجام می شود. انواع بازارهای بورس کالا شامل موارد زیر می شوند:

✔️ بازار فیزیکی بورس کالا

????یکی از مهمترین کالاهایی که در بورس کالا وجود دارد، محصولات فیزیکی هستند و به همین دلیل به آن بازار فیزیکی بورس کالا می گویند. در این بازار محصولات مختلف از جمله محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، اقلام کشاورزی، محصولات صنعتی و معدنی داد و ستد خواهند شد. این بازار یکی از بزرگترین بازارهای بورس کالا است که قوانین خاص خود را دارد و مشابه بازار سنتی می باشد.

✔️ بازار فرعی بورس کالا

????محصولاتی که به علل مختلف مثل تایید کیفیت از سوی متقاضی به مراجعه حضوری نیاز دارند یا اینکه عرضه آنها تداوم نخواهد داشت یا به هر دلیل نمی‌توان در بازار فیزیکی خرید و فروش شوند، در بازار فرعی بورس کالا داد و ستد می‌ شود. محصولاتی که معمولاً در این بازار وجود دارند، شامل محصولات کشاورزی، معدنی، پلیمر، صنعتی و پتروشیمی هستند که قابل اجرا در معاملات داخلی و خارجی می باشند.

 

معرفی انواع بازار بورس کالا 

 

????بازار مالی برای سرمایه گذاران و فراگیر شدن بورس کالا تاسیس شده و سه مجموعه با نام گواهی سپرده کالا، صندوق سرمایه گذاری کالایی و قرارداد سلف موازی استاندارد وجود دارد.

◾️ بازار گواهی سپرده کالایی

در بازار مالی گواهی سپرده کالایی مقدار کالا به بخش انبار سپرده می‌شود و انبار یک قبض برای کالا صادر خواهد کرد که پشتوانه آن است. این قبض در شرایطی صادر می‌شود که مسئول انبار کیفیت محصولات را تایید کند. در واقع گواهی سپرده کالایی جهت خرید و فروش یک محصول قبل از تحویل آن می باشد.

◾️ صندوق سرمایه گذاری کالا

در این بازار مالی هزینه اضافه مربوط به انبارداری و حمل و نقل حذف می شود و سرمایه‌گذاران می ‌توانند به جای خرید محصول، صندوق را خریداری کنند.

◾️ قرارداد سلف موازی استاندارد

در قرارداد سلف موازی استاندارد عرضه کننده محصول مبلغ کالا را که فروخته قبل از تحویل دریافت می کند. این قرارداد مانند قرارداد سلف است که در قراردادهای بورس بیشتر موضوعیت دارد.

✔️بازار مشتقه بورس کالا

???? بازار مشتقه سازمان بورس برای مدیریت ریسک قیمت و بهره مندی از اهرم و تضمین معاملات است. نحوه فعالیت در این بازار به این شکل است که یک دارایی معین عرضه می شود و بر روی آن قراردادهایی تنظیم خواهد شد. محصولاتی مانند زعفران، پسته، انواع محصولات پتروشیمی و فلزات گرانبها در این بازار قابل عرضه هستند. در بازار مشتقه بورس کالا، سرمایه گذاران بسیاری حضور دارند و سرمایه‌گذاران خرد نیز امکان فعالیت خواهند داشت.

 

برای کسب اطلاع از نحوه دریافت کد بورس + ثبت نام کد بورس روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 آشنایی با انواع قراردادها در بورس کالای ایران

????تا اینجا سعی کردیم به این پرسش که بورس کالا چیست؟ و انواع بازار آن آشنا شویم. اما انواع قراردادها در بورس کالا کدامند؟ قراردادهای مختلفی در بورس کالای ایران وجود دارند که شامل موارد زیر می باشند:

✔️ قرارداد نقدی

????در قرار داد نقدی خریدار همه مبلغ توافق شده به همراه کارمزد را به کارگزاری پرداخت می‌کند و عرضه کننده محصول آن را به مدت حداقل سه روز به خریدار تحویل خواهد داد. از قرارداد نقدی به عنوان قرارداد تحویل فوری یاد می‌شود.

✔️قرارداد سلف

????در قرارداد سلف مبلغ توسط خریدار پرداخت می ‌شود، اما زمان تحویل آن هنگامی است که در قرارداد منعقد شده و مورد تایید طرفین قرار دارد. تحویل محصول در آینده انجام می‌شود و تسویه آن در همان ابتدای انعقاد قرارداد انجام می‌شود. این نوع قرارداد در بازار فیزیکی بورس کالا نیز وجود دارد.

✔️ قرارداد نسیه

????قرارداد نسیه به این صورت است که در آن این امکان وجود دارد که خریداران مبلغ توافقی را به صورت نسیه و در زمان های معین پرداخت نمایند و تحویل کالا در مدت سه روز پس از انعقاد قرارداد صورت خواهد گرفت.

✔️ قرارداد آتی

????قرارداد آتی به معنای قرارداد آینده است و همه امور معاملات از پرداخت وجه تا تحویل کالا در آینده و بر اساس قیمت توافقی صورت می گیرد. هنگام رسیدن زمان معامله وجه مورد نظر پرداخت می ‌شود و کالا در اختیار خریدار قرار خواهد گرفت.

آشنایی با انواع قراردادها در بورس کالای ایران 

 

✔️ قرارداد اختیار معامله

???? قرارداد اختیار معاملات به این صورت است که یک نفر اختیار معامله فرد دیگر را خریداری می کند و آن را به دست می‌آورد. این قرارداد در دو مدل مختلف به عنوان اختیار خرید و اختیار فروش منعقد می ‌شود و در هرکدام از آنها خریداران و عرضه کنندگان با یکدیگر به معامله می پردازند.

✔️ قرارداد صلح

???? این قرارداد در بورس کالا برای برطرف کردن اختلافات موجود یا پیشگیری از اختلافات آینده منعقد می شود.

✔️ قرارداد معاوضه

????یکی دیگر از قراردادهای بورس کالا، قرارداد معاوضه است. در این قرارداد برای تمدید یا کاستن  از زمان سررسید استفاده می کنند و به نحوی معاوضه تعهد صورت خواهد گرفت.

دریافت کد بورس کالا + ثبت نام بورس کالا برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

سخن آخر

در این مقاله به این سوال که بورس کالا چیست؟ و چه قراردادهایی در آن وجود دارد پرداختیم. بورس کالا یکی از بازارهایی می باشد که در آن انواع کالاهای خام و فرآوری نشده مانند پتروشیمی، سیمان، محصولات کشاورزی، فلزات و ...  در آن داد و ستد می شوند.

بزرگترین مزیت این بازار این است که نظارت بر قیمت عرضه و تقاضا وجود دارد و همه مصرف کنندگان و تولید کنندگان که در این بازار حضور پیدا می ‌کنند، باید از قوانین و مقررات آن تبعیت کنند. در حال حاضر در انواع بازار بورس کالا، قراردادهای تعریف شده است که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. چنانچه نیازمند اطلاعات تکمیلی در مورد بورس کالای ایران هستید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا در اسرع وقت به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و بورس کالا چیست؟



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری , بورس کالا , دریافت کد بورسی , کدبورسی , کد بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

این روزها شاهد افزایش  تعداد متقاضیان جهت سرمایه گذاری در بازار بورس هستیم و رکود این روزهای دیگر قسمت‌های اقتصادی کشور نیز باعث جذب سرمایه‌های سرمایه گذاران به سوی فعالیت در این زمینه شده است. وارد شدن به بازار سرمایه مقررات خاصی  دارد. برای اینکه قادر باشیم در بازار بورس، سرمایه‌گذاری انجام دهیم، پیش از هر کاری لازم است، مقدمات ورود به این بازار را مهیا کنیم. اولین گام برای  ورود به این بازار، دریافت کد بورس است.

شاید شما فکر کنید چون خرید و فروش اوراق بهادار آنلاین انجام می‌گیرد و کارگزار به صورت مستقیم در آن دخالت ندارد، احتیاجی  به این کار نیست. اما در هرصورت، کارگزار واسطه میان شما و بازار سرمایه می‌باشد و داشتن یک کد مخصوص به خود، جهت حضور شما در جامعه سهامداری ضروری است. شما با داشتن کد بورسی می‌توانید حساب معاملاتی افتتاح نمایید و به راحتی معامله انجام دهید. دریافت کد بورسی به‌صورت حضوری یا غیرحضوری نیز میتواند انجام گیرد. در مقاله پیش رو تصمیم داریم، روش دریافت کد بورسی را به شکل گام به گام توضیح دهیم.

کد بورسی چیست؟

کد بورسی، شناسه‌ای معتبر و واحد برای هر فرد است. شما با دارا بودن این کد می‌توانید در بازار بورس یا فرا بورس معامله انجام دهید. این کد از پنج رقم و سه حرف اول نام خانوادگی شما ایجاد شده است و مانند کد ملی است و هر فرد تنها قادر است یک کد داشته باشد. شما قادر خواهید بود هر نوع سهام یا اوراق پذیرفته‌شده مثل اخزا، تسه و… در بازار سرمایه را از با دارا بودن این کد معامله کنید. البته، معاملات بورس کالا و بورس انرژی با کدهای جداگانه‌ای انجام می‌گیرد.

 

کد بورسی چیست؟ 

 

تفاوت کد بورسی و کد بورسی آنلاین

فرق مهم کد بورسی و کد آنلاین در تکنیک معامله است. فردي که دارای کد بورسی آنلاین است به سادگی می‌تواند به صفحه معاملات آنلاین کارگزاری مراجعه نماید و معاملات مد نظر خود را به‌صورت آنلاین انجام دهد.

علاوه بر پلتفرم آنلاین، معاملات به‌ شکل لحظه‌ای در صفحه بورس نشان داده می‌شود. معامله‌گران به‌صورت زنده قادر خواهند بود شاهد معاملات انجام شده باشند.

ثبت نام در سامانه سجام جهت دریافت نمودن کد بورسی

سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان یا همان سامانه سجام توسط شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار برای خدمت رسانی به سرمایه گذاران بورس ایجاد گردیده است. بعد از ایجاد این سامانه، اطلاعات کاربران به صورت یکجا جمع آوری و امکان دریافت کد بورس بدون احتیاج به مراجعه حضوری و با ثبت نام در این سامانه مهیا گردیده است.

علاوه بر ثبت نام در یک کارگزاری جهت دریافت استعلام کد بورسی نیاز است تا در سامانه سجام هم ثبت نام انجام گیرد. برخی از کارگزاری ها این امکان را ایجاد نموده اند تا در صورتی که سرمایه گذار ثبت نام خود را در سامانه سجام هنوز تکمیل نکرده باشد، بعد از انجام مراحل ثبت نام در کارگزاری، گزینه ای به اسم ثبت در سامانه سجام را انتخاب نمایند. در این صورت اطلاعات شخص در سامانه سجام  ثبت می‌شود و ثبت نام در این سامانه برای شخص انجام می‌شود.

بعد از کامل کردن مراحل ثبت نام در سامانه و یک کارگزاری به وسیله سرمایه گذاران نیاز است تا جهت احراز هویت به صورت آنلاین و یا حضوری به مراکز احراز هویت مراجعه نموده و فرم احراز هویت سجام و کارگزاری را کامل نمایند. سرمایه گذاران موقع مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت بایستی مدارک مورد نیاز جهت احراز هویت سجام را همراه داشته باشند.

 برای اطلاع از دریافت کد بورس و ثبت نام کدبورس با ما در طلوع پدیده همره باشید.

مراحل دریافت کد بورسی

جهت ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی اشخاص حقیقی و حقوقی باید این مراحل را طی کنند:

☑️ ثبت نام و احراز هویت سجام

☑️ ثبت نام و احراز هویت در کارگزاری

برخی از کارگزاری ها جهت سهولت کاربران این امکان را فراهم کرده‌اند تا کاربران به صورت همزمان با ثبت نام در کارگزاری  در سجام نیز ثبت نام گردند و بعد برای احراز هویت اقدام نمایند. از طریق این کارگزاری ها بنا به گزارشات اعلامی ثبت نام همزمان در کارگزاری و سجام به شکل رایگان انجام می گیرد. اشخاص باید توجه داشته باشند فرآیند احراز هویت برای کارگزاری‌ها بعد از ثبت نام در سجام و احراز هویت آن نیز باید انجام شود.

امروزه، دریافت این کد راحت‌تر از قبل است. توسعه سامانه‌های معاملاتی و انجام کارها به شکل آنلاین، دریافت کد بورس را برای متقاضیان آسان‌تر کرده است. به‌ گونه‌ای که بعضی کارگزاری‌ها، قسمتی از خدمات دریافت کد بورس را به شکل غیرحضوری و آنلاین به مشتریان ارائه خواهند داد. به این صورت که شما به وب‌سایت کارگزاری موردنظر وارد می‌شوید و اقدام به کامل کردن فرم‌های مرتبط می‌‌کنید. این فرم‌ها از چند قسمت تشکیل شده‌اند که عبارتند از شامل:

✔️ مشخصات فردی

✔️ مشخصات تحصیلی و شغلی

✔️ اطلاعات مالی

✔️ اطلاعات حساب بانکی

اطلاعات باید درست درج شود تا در ادامه فرآیند و بانک اطلاعاتی مشکلی ایجاد نگردد. حساب بانکی که ارائه می دهید، حسابی است که با آن قرار است معامله انجام دهید.مبلغ حاصل از فروش هر معامله‌ به‌ حساب ارائه داده‌شده، دو روز کاری واریز خواهد شد. پس لازم است با دقت این قسمت را تکمیل نمایید.در آخرین صفحه فرم نیز، باید در آزمون شرکت نمایید تا اطلاعات کافی شما در مورد بازار سرمایه سنجیده شود. مدارکی که نیاز است ارائه دهید، عبارتند از :

 

مدارک لازم برای دریافت کد بورسی 

 

بورس کالا چیست؟ با ما در طلوع پدیده همره باشید.

مدارک لازم برای دریافت کد بورسی

???? اصل و تصویر شناسنامه

???? اصل و تصویر کارت ملی

???? شماره‌ حساب بانکی و شماره شبا

???? تکمیل فرم مشتریان حقیقی

???? آخرین مدرک تحصیلی

چقدر زمان میبرد تا کد بورسی صادر گردد؟

حدودا ۲ روز کاری بعد از امضای فرم، کد شما صادر خواهد شد. نام کاربری و رمز عبور معاملات آنلاین برای شما ارسال میگردد. در پیام ارسال‌شده، آدرس سامانه کارگزار مربوطه نیز وجود دارد. این نام کاربری و رمز عبور مخصوص شما است و کسی بجز شما اجازه استفاده از آن را نخواهد داشت. پس در حفظ آن کوشا باشید و اطلاعات آن را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

خلاصه مقاله

سرمایه گذاران جهت ورود به بازار بورس به کد بورسی یا کد سرمایه داری احتیاج دارند تا بتوانند آنلاین سهام های مورد نظرشان را خرید و فروش نمایند. جهت دریافت کد بورس نیاز است در یک کارگزاری و سامانه سجام ثبت نام نموده و بعد برای احراز هویت مراجعه نمایید. برای انجام احراز هویت اصل و تصویر شناسنامه، اصل و تصویر کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلی و شماره حساب احتیاج می‌باشد.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و دریافت کد بورس



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری , دریافت کد بورس , کد بورس , کدبورسی , بورس کالا ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

در حال حاضر خرید خودرو در بورس کالا آزاد شده و افراد  می توانند برای خرید خودرو از بازار بورس اقدام کنند. خودروهای چون 207 و تارا از جمله خودروهایی هستند در بازار بورس کالا بسیار پر تقاضا می باشند. برای اینکه بتوانید مراحل ثبت نام در بورس کالا جهت خرید خودرو در بورس کالا را انجام دهید، باید علاوه بر داشتن کد بورسی، کد بورس کالا هم داشته باشید.

ثبت سفارش خرید خودرو در بورس کالا یک فرایند رقابتی است. به همین جهت بسیاری از افراد از مرحله اول ثبت نام در بورس کالا و دریافت کد بورس کالا تا مرحله ثبت سفارش خرید نیاز به راهنمایی داشته باشند. در این مقاله اطلاعاتی در ارتباط با صفر تا صد خرید خودرو در بورس کالا ارائه خواهیم کرد تا بتوانید راحت تر مراحل ثبت سفارش را انجام دهید.

  

شرایط خرید خودرو در بورس کالا

????از آنجا که خرید خودرو در بورس کالا دارای شفافیت بیشتری در نوع خرید و عرضه می باشد، بسیاری از آن به عنوان جایگزین برای قرعه کشی خودرو استفاده می کنند. در این روش عرضه کننده خودرو بدون هیچ واسطه ای و بر مبنای قیمت رقابتی محصولات خود را به فروش می رساند. در خرید خودرو در بورس کالا هم شرکت خودرویی سود فروش بیشتر نسبت به روش قرعه کشی و سایر روش ها بدست می آورد و خریدار هم می تواند خودرو را با اختلاف معنادار به شکل ارزان تری از بازار خریداری کند.

????خریداران خودرو در بورس کالا خودروی خود را با اختلاف معناداری ارزان تر از بازار آزاد خریداری می کنند. در شرایط کنونی با توجه به ضرورت عرضه ورود خودرو در بورس از سوی وزارت صنعت، پیش بینی می شود به زودی خودروهای بیشتری وارد این بازار شوند. اما در ادامه لازم است در ارتباط با نحوه خرید خودرو در بورس کالا توضیح دهیم تا بتوانید از طریق آشنایی با مراحل ثبت نامی، راحت تر سفارش خود را ثبت کنید.

 

برای اطلاع از اینکه سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ ، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

 

"شرایط

نحوه خرید خودرو در بورس کالا

????برای خرید خودرو در بورس کالا و ثبت سفارش در بورس باید در سامانه سجام، مراحل اسم نویسی و ثبت سفارش را به صورت زیر طی کنید:

✔️ گام اول: اسم نویسی در سامانه سجام

????ابتدا یک حساب کاربری در سامانه سجام ایجاد کنید. سامانه سجام سامانه جامع اطلاعات مشتریان است که توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و جهت ارائه خدمات فراگیر و یکپارچه به فعالان بازار ایجاد شده است . از طریق این سامانه می توانید برای خرید خودرو در بورس کالا اقدام کنید.

✔️ گام دوم: ثبت نام در کارگزاری

????برای اینکه بتوانید راحت تر فرایند معاملات خود را پیش ببرید، باید در یک کارگزاری ثبت نام نمایید و پس از آن به گرفتن کد آنلاین از بورس کالا اقدام کنید. در حال حاضر سامانه EBGO سامانه آنلاین کارگزاری فارابی برای نام نویسی و خرید خورود از بورس کالا فعال می باشد.

✔️ گام سوم: ایجاد حساب وکالتی

????در مرحله سوم از ، باید یک حساب وکالتی داشته باشید. حساب وکالتی، حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش پرداخت مشتری در یکی از بانک های منتخب افتتاح می گردد. جهت افتتاح حساب وکالتی با دریافت یک معرفی نامه از بانک ملت، پس پر کردن فرم درخواست، باید به یکی از شعبه های بانک ملت مراجعه کنید و حساب وکالتی افتتاح نمایید.

✔️ گام چهارم: دریافت نمودن کد معاملاتی بورس کالا

????پس از دریافت کد سجام، فرد متقاضی باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت نماید. این کد با کد معاملاتی بازار سهام تفاوت دارد و اشخاصی که کد معاملاتی بازار سهام را دریافت کرده اند هم باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت نمایند.

برای اطلاع ازنحوه استعلام بدهی مالیاتی، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

✔️ گام پنجم: وارد کردن حساب وکالتی

????در این مرحله باید حساب وکالتی بانک ملت خود را وارد کنید و وارد سامانه خرید آنلاین بورس شوید.

✔️ گام ششم: واریز کردن قیمت پایه

????پس از دو روز کاری نام کاربری و رمز عبور از سوی کارگزاری برای شما ارسال می شود و با اعلام عرضه خودرو در بورس، شما باید قیمت پایه را واریز نمایید.

✔️ گام هفتم:سفارش خرید خودروی مورد نظر

????پس از اینکه فرد متقاضی، مبلغ پایه را در حساب وکالتی شارژ نمود، باید در روزی که خودرو عرضه می شود، به سامانه آنلاین بورس وارد شده و درخواست خود را ثبت نماید. درخواست سریعا در بخش معاملات کالای کارگزاری پیگیری می شود و خودروی موردنظر خریداری می گردد.

✔️ گام هشتم: تعیین کردن نمایندگی

????پس از خرید خودرو از کارگزاری فارابی، شخص باید نمایندگی را  در سامانه نمایندگی برای دریافت خودرو تعیین کند. اگر در لیست برنده شدگان قرار بگیرید، باید هزینه هایی چون مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث و عوارض شماره گذاری را بپردازید.

"نحوه

برای اطلاع ازنحوه دریافت کد بورس کالا + ثبت نام بورس کالا، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

راهنمای تصویری ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

????برای دریافت کد بورس کالا و خرید خودرو از بورس کالا باید می توانید از راهنمای تصویری زیر استفاده کنید.

✔️ ابتدا وارد سامانه farabi.ebgo.ir شوید و بر روی گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کالا کلیک کنید.

گام اول ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در مرحله بعد مدارک مورد نیاز و اطلاعات درخواستی که نمایش داده شده است را ثبت نمایید. برای تسریع روند اسم نویسی خرید خودرو در بورس کالا، نمونه امضای خود در را یک صفحه سفید آماده کنید.

گام دوم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در مرحله بعد کد ملی، شماره موبایل ثبت شده در سجام و همچنین کد امنیتی درخواستی را وارد کنید تا پیامک کد تایید به گوشی همراه شما ارسال گردد.

گام سوم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در این مرحله کد دریافتی که از سامانه سجام برای شما ارسال شده را وارد نمایید.

گام چهارم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در گام بعد مشخصات فردی خود را بررسی کنید و موارد مورد نیاز را تکمیل کنید. (موارد ستاره دار حتما باید تکمیل شوند)

گام پنجم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در مرحله بعد اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونت خود را ثبت نمایید.

گام ششم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در مرحله بعد اطلاعات شغلی خود را ثبت کنید و در بخش نوع فعالیت گزینه " خریدار خودرو" را انتخاب نمایید.

گام هفتم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در گام بعد اطلاعات مالی از جمله ارزش روز دارایی و متوسط درآمد ماهانه خود را ثبت کنید.

گام هشتم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ جهت افتتاح حساب وکالتی بازار فیزیکی بورس کالا بانک مورد نظر خود را انتختاب نموده و معرفی نامه مربوط به آن را برای تکمیل و ارائه به بانک پرینت بگیرید. (برای افتتاح حساب وکالتی انتخاب بانک ملت را توصیه می کنیم)

گام نهم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در این مرحله از خرید خودرو در بورس کالا، تصویر نمونه امضای خود را با توجه به شرایط عنوان شده در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید. در این صفحه بارگذاری امضا کافی است و نیازی به آپلود مدارک دیگر نیست.

گام دهم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ در بخش تعهدات مشتری، بخش مربوط به " بازار فیزیکی بورس کالا " را انتخاب نمایید. در ادامه متن تعهد را با دقت مطالعه کنید و در صورت تایید، تیک بخش " قبول قوانین و مقررات و تایید نهایی " را فعال نمایید.

گام یازدهم ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا

✔️ پس از انجام تمام مراحل ثبت نام خرید خودرو در بورس کالا، پیامکی از سوی کارگزاری فارابی برای تایید مراحل اسم نویسی برای شما ارسال می گردد که وجود نواقص در مدارک از همین روش اطلاع رسانی می شود. اگر اطلاعات ارسالی شما کامل باشد، ظرف یک تا دو روز کاری کد بورس کالا صادر خواهد شد و نام کاربری و رمز عبور به شماره همراه شما ارسال می شود.

خلاصه مقاله

در این مقاله به بررسی نحوه خرید خودرو در بورس کالا پرداختیم و مراحل صفر تا صد خرید خودرو در بورس کالا و ثبت نام جهت دریافت کد بورس را بررسی کردیم. در حال حاضر به دلیل الزام سازمان صمت به شرکت های خودروسازی، برای عرضه خودرو در بورس، امکان خرید خودرو در بازار فیزیکی بورس فراهم است. به این منظور متقاضیان باید ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند.

پس از عضویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان و افتتاح حساب وکالتی، باید از طریق یک کارگزاری برای دریافت کد بورسی خرید خودرو در بورس کالا اقدام کنند. هم اکنون سامانه EBGO سامانه آنلاین کارگزاری فارابی برای ثبت نام خرید خودرو در بازار فعال می باشد که پس از طی کردن مراحل ثبت نام می توانید سفارش خود را از طریق این کارگزاری نهایی کنید. چنانچه در ارتباط با نحوه خرید خودرو نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و خرید خودرو در بورس کالا



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری , خرید , خودرو , در , بورس , کالا , خرید , خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

همان طور که از نام آن مشخص است، نوعی کارنامه مالی است که در آن میزان مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص می شود. در واقع در این اظهارنامه تمامی رویدادهای مالی درج شده و بر اساس آن ها، اشخاص حقیقی یا حقوقی مشمول پرداخت مالیات می شوند. این اظهارنامه های مالیاتی انواع مختلفی دارند که روش تنظیم اظهارنامه مالیاتی هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. برای کسب اطلاع از این موضوع که اظهارنامه مالیاتی چیست؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی چیست؟ به نوعی از دفترچه که در آن تمامی رویدادهای مالی یک شرکت یا سازمان ثبت شده و بر اساس آن ها مالیات برای اشخاص حقیقی یا حقوقی وضع می شود را اظهارنامه مالیاتی می گویند. تمامی شرکت ها و تاجران حقیقی، موظف هستند که در پایان سال تمامی اطلاعات مالی خود اعم از: میزان سود و زیان، هزینه ها، استهلاک و .... را به اداره مالیات کشور اعلام کنند. اداره مالیات نیز با مشاهده اظهارنامه مالیاتی به اطلاعاتی در مورد شرکت به دست می آورد. اداره مالیات نیز با بررسی این اطلاعات و درج آن ها در اظهارنامه مالیاتی، مبلغی را برای آن ها به عنوان مالیات، مشخص می کنند. در اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده این موارد باید اشاره شود.

اداره مالیات بعد از مشاهده اظهارنامه مالیاتی مبلغی برای پرداخت ارائه می دهد. افراد نیز برای پرداخت این مبلغ مدتی را مهلت دارند و پس از آن، اگر مبلغ را پرداخت نکنند، مشمول جریمه خواهند شد. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی مراحل ارسال مدارک و محاسبه مالیات و ... به صورت اینترنتی ( اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی ) انجام می شود. در واقع تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی باید به سایت اداره مالیات مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را در آن درج کنند. در همین سایت مشاهده اظهارنامه مالیاتی توسط اداره مالیات انجام می شود. 

 

 

اظهارنامه مالیاتی چیست؟ 

 

چه اشخاصی موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی می باشند؟

هم اکنون که با اظهارنامه مالیاتی آشنا شدید و دانستید که اگر اشخاص این اظهارنامه را ارائه ندهند، جریمه خواهند شد؛ ممکن است سوال کنید که چه اشخاصی باید این اظهارنامه را ارائه دهند؟ در پاسخ باید بیان کنیم که در کشورمان ایران تقریبا تمامی افراد حقیقی و حقوقی باید این اظهارنامه را به اداره مالیات تحویل دهند. تعدادی از مهم ترین اشخاصی که باید این کار را انجام دهند، شامل موارد زیر می باشند:

???? تمامی اشخاص حقیقی که در کشورمان ایران فعالیت می کنند و معاف پرداخت مالیات نمی باشند.

???? تمامی اشخاص حقوقی که در کشورمان ایران فعالیت می کنند و از پرداخت مالیاتی معاف نیستند.

???? همه افراد حقوقی و حقیقی که ایرانی هستند اما، فعالیت آن ها در خارج از کشور است.

???? تمامی افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند؛ اما، درآمد آن ها در ایران می باشد.

???? تمامی اتباع غیر ایرانی که ساکن ایران هستند و در ایران درآمد دارند.

به طور کلی می توان گفت که هر یک از افراد حقیقی و حقوقی که درآمد آن ها در کشور ایران است، باید در پایان سال مالی، مدارک مالی خود را به اداره مالیات ارسال کنند تا میزان مالیات آن ها مشخص شود. اما، لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از سازمان ها و موسسات، از پرداخت مالیات معاف هستند که در ادامه ان ها را بیان خواهیم کرد.

برای کسب اطلاع از این که کد مالیاتی چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

چه اشخاص حقوقی موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی نیستند؟

به نحوی که در بخش پیشین بیان کردیم، برخی از سازمان ها موظف به ارائه مدارک مالی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات نمی باشند. این سازمان ها از سمت اداره مالیات، معاف شده اند و نیازی نیست تا هر ساله مالیات پرداخت نمایند. برخی از مهم ترین این سازمان ها، شامل موارد زیر می باشند:

تمامی شهرداری ها و سازمان های زیر مجموعه در 31 استان ایران

تمامی وزارت خانه های کشور

تمامی نهادها و سازمان هایی که بودجه عمومی دولت را مصرف می کنند.

کلیه کارگران، صیادان، عشایر و شرکت های تعاونی

تمامی دانش آموزان و دانشجویان کشور

برای آشنایی با مفاهیم حقوق و دستمزد با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

 

انواع اظهارنامه های مالیاتی

انواع اظهارنامه های مالیاتی را می توان نوعی از این اظهارنامه ها دانست که بر اساس ماده های قانونی مختلف ایجاد شده اند. تعدادی از مهم ترین اظهارنامه های مالیاتی، شامل موارد زیر می باشند:

???? اظهارنامه های مالیاتی که بر اساس ماده 110 قانون بر میزان درآمد اشخاص حقوقی هستند.

???? اظهارنامه های مالیاتی که بر اساس ماده 95 قانون برای درآمد اشخاص حقیقی گروه اول هستند.

???? اظهارنامه هایی که بر اساس ماده 95 قانون، فقط برای درآمد اشخاص حقیقی در گروه دوم و سوم می باشند.

???? اظهارنامه هایی که مربوط به اشخاصی هستند که درآمدشان از املاک است.

???? اظهارنامه های مالیاتی که بر اساس قانون 114 و 116 مربوط به انحلال شرکت ها هستند.

 

 

معنی اظهارنامه مالیاتی چیست؟ 

 

 

مدارک مورد نیاز برای تکمیل اظهارنامه های مالیاتی

افرادی که مشمول مالیات هستند، برای تکمیل فرایند اظهارنامه مالیاتی خود، باید مدارکی را به سایت مربوطه ارسال نمایند. در واقع، آن ها باید اسکن مدارک مورد نیاز را از طریق سایت به اداره مالیات، ارسال کنند. تعدادی از این مدارک، شامل موارد زیر می باشند:

تمامی مجوزهای صادر شده از مراجع ذی صلاح

گواهی ترازنامه های اشخاص حقوقی و حقیقی

شماره ثبت تمامی دفاتر قانونی

کلیه صورت های سود و زیان

اساس نامه های فعالیتی شرکت ها

مبلغ درآمد و فروش موسسه ها و شرکت ها

گواهی های گردش حساب

تمامی قراردادهای موسسات و شرکت ها

کپی از تمامی مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره و صاحبان سهام

 

برای کسب اطلاع از این که استانداردهای حسابداری چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

خلاصه مقاله

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اظهارنامه مالیاتی آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که هر یک از شما عزیزان برای درج و ثبت مدارک مالی شرکت و یا سازمان خود، نیازی به مراجع حضوری ندارید و می توانید به صورت اینترنتی آن ها را به اداره مالیات ارسال نمایید. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا می خواهید با اظهارنامه مالیاتی بیشتر آشنا شوید و موارد اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده را هم بدانید، می توانید از همکاران ما در طلوع پدیده کمک بگیرید. در ضمن نرم افزار حسابداری مناسب شما را در درج اطلاعات داخل اظهارنامه یاری می کند. 

 

 

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و اظهارنامه مالیاتی چیست؟

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

محاسبه و پرداخت دقیق مالیات همواره یکی از مهم ترین امور در بخش های حسابداری هر مجموعه می باشد. مالیات هزینه ای است که از طرف دولت ها بر اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای بهبود امکانات و تامین هزینه های مختلف، تحمیل میشود. شرکت ها یکی از بزرگترین پرداخت کننده های مالیات هستند، در نتیجه اطلاع از نحوه محاسبه و پاسخ و سوالات مالیاتی، از جمله امور پر اهمیت برای پیشبرد اهداف مالی و سودآوری بیشتر و جلوگیری از پرداخت جریمه های مالیاتی در هر مجموعه است. یکی از در این مطلب به طور کامل به انواع مالیات شرکت ها و به طور ویژه به این موضوع که "مالیات شرکت ها چند درصد است؟" پرداخته شده است. همه چیز در مورد مالیات شرکت ها در این مقاله گنجانده شده است تا شما همه چیز در مورد مالیات شرکت ها را بدانید و مطالعه بفرمایید. در ضمن در نرم افزارهای حسابداری نیز این مالیات ها محاسبه می شود.

انواع مالیات

???? مالیات مستقیم: این نوع مالیات یکی از انواع مالیات شرکت ها است که به طور مستقیم از درآمد اشخاص (حقوقی و حقیقی) دریافت میشود و افراد با توجه به میزان ثروت و درآمد خود آن را پرداخت میکنند. مالیات حقوق طبق قوانین، مالیاتی  از درآمد حاصل از فعالیت های سودآور آنها کسر میشود.

مالیات مستقیم
مالیات بر دارایی مالیات بر درآمد
ارث حق تمبر
مشاغل  شرکت  حقوق و دستمزد مستغلات کشاورزی

???? مالیات غیر مستقیم: مالیات غیر مستقیم، از طریق واسطه و بر روی هزینه خدمات و کالا ها به مصرف کنندگان تحمیل میشود.

مالیات غیر مستقیم
مالیات بر مصرف و فروش مالیات بر واردات
سیگار نوشابه های غیر الکلی حق اشتراک تلفن خودکار
فرآورده های نفتی مالیات اتومبیل های داخلی موارد دیگر
سود بازرگانی 15 درصد حق ثبت سفارش
30 درصد مالیات اتومبیل های وارداتی گمرک و سایر موارد

[caption id="attachment_14917" align="aligncenter" width="574"]مالیات شرکت تجاری مالیات شرکت ها چند درصد است؟[/caption]

مالیات شرکت ها

 مالیات در ایران چند درصد است و چگونه محاسبه می شود؟ هر شرکتی که مجوز فعالیت قانونی دارد، ملزم به پرداخت مالیات مستقیم، از درآمد فعالیت های سودآور خود است. طبق قوانین وضع شده، اشخاص حدودی باید مالیات 25 درصدی پرداخت کنند. نکته قابل توجه این است که در صورتی که اشخاص حقوقی از سامانه صندوق فروش (نوعی سیستم حسابداری فروش کامپیوتری) استفاده کنند، به میزان 10 درصد از مالیات آنها برای دو سال نخست بخشیده می شود. محاسبه مالیات کاری تخصصی است و همچنین محاسبه و قوانین مالیاتی با توجه به نوع فعالیت شرکت با هم متفاوت است.

برای کسب اطلاع از معنای کدینگ مالیاتی روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

مالیات شرکت های سهامی خاص

مالیات در ایران چند درصد است و مالیات شرکت های سهامی خاص چگونه محاسبه شده است؟ شرکت هایی که مالکیت آنها محدود نبوده و درواقع سهامی خاص هستند باید 10 درصد از کل درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. مدیران شرکت سهامی خاص باید با تهیه دفاتر تجاری و پلمپ آنها در راستای رسیدگی و محاسبه مالیات اقدام نمایند.

معافیت های مالیات شرکت سهامی خاص:

✔️ شرکت سهامی خاصی که دارای مجوز رسمی از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، 50 درصد معافیت مالیاتی به آن تعلق می گیرد.

✔️ معافیت مالیات شرکت هایی که در حوزه ایرانگردی و جهانگردی فعالیت دارند، 50 درصد می باشد.

✔️ شرکتی که فعالیت دانش بنیان دارد از مالیات معاف می باشد.

✔️ شرکت های فعال در زمینه کشاورزی، تولیدی و معدنی از پرداخت مالیات معاف می باشند.

✔️ صادرکنندگان محصولات کشاورزی مشمول پرداخت مالیات نمی باشند.

✔️ پرداخت مالیات به شرکت های ادغام شده و همچنین مجموعه هایی که در حوزه مطبوعات و انتشارات فعالیت دارند، تعلق نمی گیرد.

 برای اطلاع از پاسخ پرسش  مالیات بر ارزش افزوده چیست؟، کلیک کنید.

مالیات شرکت با مسئولیت محدود

شرکت ها با مسئولیت محدود ملزم هستند به میزان 25 درصد از درآمد فعالیت های سود آورد خود را با در نظر گرفتن قوانین معافیت و کسورات، به عنوان مالیات پرداخت نمایند.

شرح نرخ مالیات سال گذشته:

☑️ تا میزان حداکثر سه میلیون تومان درآمد از فعالیت های سودآور، مالیات سالانه شرکت ها با مسئولیت محدود پانزده درصد محاسبه می‌شود.

☑️ تا میزان حداکثر دویست و پنجاه میلیون تومان درآمد نسبت به مازاد ده میلیون تومان مالیات سالانه به نرخ بیست و پنج درصد محاسبه می شود.

☑️ تا میزان حداکثر صد میلیون تومان درآمد نسبت به مازاد بیست و پنج میلیون تومان شامل مالیات سالانه به نرخ سی درصد است.

☑️ تا میزان حداکثر مالیات سالانه نسبت به مازاد صد میلیون تومان درآمد به نرخ سی و پنج درصد محاسبه می‌شود.

کد مالیاتی چیست؟ برای دریافت پاسخ این پرسش، کلیک کنید.

مالیات شرکت خدماتی

در خصوص مالیات شرکت های خدماتی تبصره و قانون ویژه وضع نشده است، در نتیجه شرکت های خدماتی باید میزان 25 درصد از درآمد خود از فعالیت های سودآور را پس از اعمال کسورات و معافیت های قانونی به عنوان مالیات پرداخت نمایند.

تشکیل پرونده مالیاتی 

شرکت ها پس از تاسیس و ثبت، باید امور تشکیل پرونده مالیاتی خود را انجام دهند تا مجوز فعالیت قانونی را کسب کنند، برای این امر لازم است تا دو ماه پس از ثبت شرکت، به اداره امور مالیاتی مراجعه کرده و با ارائه مدارکی که در ادامه توضیح خواهیم داد نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی شرکت خود اقدام کنند. لازم به ذکر است شرکت ها پس از تائید مدارکشان و پرداخت مالیات دو در هزار سرمایه موجود، کد اقتصادی را برای شروع فعالیت قانونی دریافت می کنند. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مالیاتی  آورده شده است.

???? مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقیقی

???? کپی شناسنامه

???? سه قطعه عکس پرسنلی

???? سند مالکیت و یا اجاره نامه محل فعالیت

???? اصل و کپی فیش بانکی عوارض

???? فرم اطلاعات هویتی

???? پیش ثبت نام کد اقتصادی

[caption id="attachment_14921" align="aligncenter" width="574"]معافیت مالیاتی شرکت ها نرخ مالیات شرکت ها[/caption]

 ???? مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقوقی

???? آگهی تاسیس شرکت (کپی و اصل)

???? اساسنامه شرکت (کپی و اصل)

???? شرکت نامه (کپی و اصل)

???? اظهارنامه ثبت شرکت (کپی و اصل)

???? آگهی تغییرات (کپی و اصل)

???? شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره (کپی و اصل)

???? فیش تلفن شرکت (کپی)

???? تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی در دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی

???? فیش واریزی دو در هزار سرمایه اولیه در بانک ملی (اصل)

خلاصه مقاله

مالیات به عنوان یکی از منابع اصلی درآمد دولت ها محسوب میشود، که به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم از افراد حقوقی و حقیقی به نسبت ثروت و درآمد شان دریافت می شود. استاندارد های حسابداری به شما کمک می کند تا مالیات خود را بهتر شناسایی کنید. مالیات عموما جهت ارائه و بهبود خدمات شهری و عمومی استفاده می شود. شرکت ها به عنوان یکی از اصلی ترین منابع پرداخت مالیات باید به طور کامل و دقیق به قوانین موجود آگاه باشند تا مشمول جریمه های سنگین نشوند. در این مطلب به نحوه محاسبه انواع مالیات شرکت ها بر اساس نوع فعالیت و انواع معافیت ها پرداخته شد. شما می توانید سوالات خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و مالیات شرکت ها چند درصد است؟

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

تعریف اظهارنامه مالیاتی، دفترچه ای است که یکی از انواع اظهارنامه حقوقی است که در آن تمامی رویدادهای مالی شرکت ها یا سازمان ها اعم از صورت های سود و زیان، هزینه ها و درآمدها و ... ثبت شده و بر اساس آن ها، مالیات مشمول حالشان می شود. این اظهارنامه ها، دارای انواع مختلفی می باشند که توسط آن ها تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دسته بندی شده اند. برای آشنایی با انواع اظهارنامه مالیاتی، در ادامه با ما همراه باشید. ما در ادامه شما را با انواع آن آشنا کرده و هر آن چیزی که باید در رابطه با آن ها بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. اظهارنامه موردی است که در نرم افزار حسابداری باید طراحی شده باشد تا کاربران از این امر به راحتی استفاده کنند و در زمان صرفه جویی شود.

آشنایی با انواع اظهارنامه های مالیاتی

همان طور که در تعریف اظهارنامه مالیاتی و نوشته بالا بیان کردیم، اظهارنامه های مالیاتی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها، سبب دسته بندی اشخاص حقیقی و حقوقی می گردند. برخی از مهم ترین نوع این اظهارنامه ها، شامل موارد زیر می باشند:

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

بخش زیادی از جمعیت کشورمان ایران، مشمول این اظهارنامه مالیاتی می باشند. در تعریف اظهارنامه مالیاتی، افراد بر اساس نوع و حجم فعالیت خود، به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. لذا، افراد پس از مشخص شدن بخش مربوط به خود؛ باید مطابق با ضوابط و مقررات معین شده، مالیات پرداخت نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی افراد در این بخش، تا سه ماه یعنی تا خردادماه مهلت دارند که مبلغ مالیات را پرداخت کنند.

برای کسب اطلاع از مفهوم کد مالیاتی روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

نوع دیگری از انواع اظهارنامه ها، مربوط به بخش اشخاص حقوقی است که باید توسط شرکت ها و سازمان ها در ادامه مالیات ثبت شوند. به عبارتی دیگر می توان گفت که بر اساس ماده 110 قانون، تمامی اتحادیه های قانونی، تمامی صنف ها، تمامی شرکت های حقوقی و .... باید کلیه رویدادهای مالی را در این اظهارنامه، ثبت کنند. مهلت ارسال این اظهارنامه توسط شرکت ها، معمولا چهار ماه یعنی در تیرماه می باشد.

 

معرفی انواع اظهارنامه مالیاتی 

 

اظهارنامه مالیات بر ارث

نوع دیگری از اظهارنامه های مالیاتی مربوط به ارث هستند که بر اساس قانون مالیات کشورمان ایران، تمامی افرادی که به آن ها ارثی می رسد، باید مالیات پرداخت نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که این اظهارنامه ها، به دو بخش مالیات بر دارایی و مالیات بر ارث مستقیم، تقسیم می گردند. در هر دو صورت، افراد باید به اداره مالیات مراجعه کرده و فرم هایی را پر کنند. در آن فرم ها باید میزان ارثی که به آن ها رسیده است را وارد کرده و توضیح مختصری در رابطه با ارث خود یادداشت نمایند. پس از محاسبه اداره مالیات، تمامی افرادی که ارثی به آن ها تعلق می گیرد، باید مبلغی را به این اداره واریز کنند. به یاد داشته باشید که مدت زمان پرداخت آن نیز معمولا تا یکسال پس از مرگ متوفی می باشد.

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ برای کسب اطلاع از پاسخ این پرسش کلیک کنید.

 

اظهارنامه مالیات بر املاک و مستغلات

تمامی افرادی که در حوزه خرید، فروش و اجاره املاک و مستغلات هستند و مغازه یا دفتری دارند باید اظهارنامه مالیاتی مغازه یا دفتر را تنظیم کنند، و باید انواع اظهارنامه مالیاتی و مواعد قانونی تسلیم آنها را بشناسند و اظهارنامه مالیاتی مغازه و یا دفتر خود را به اداره مربوطه، ارسال کنند. بهتر است بدانید که تمامی املاکی که در سال اول ساخت خالی از سکنه باشند، از پرداخت مالیات معاف می باشند. اما، از سال های دیگر باید بر اساس متراژ، مبلغی را تحت عنوان مالیات، پرداخت کنند. مهلت پرداخت مالیات اظهارنامه املاک و مستغلات، معمولا تا تیرماه است؛ اما، هر یک از افراد پس از خرید یا فروش یک ملک، تا یک ماه پس از تاریخ معامله مهلت دارند.

اظهارنامه مالیاتی انحلال شرکت

نوع دیگری از انواع اظهارنامه مالیاتی مربوط به شرکت ها و موسساتی است که منحل شده اند. بر اساس ماده 114 و 116 قانون مالیات کشور، زمانی که یک شرکت از سمت هیئت مدیره آن منحل می شود. باید اظهارنامه انحلال شرکت را به اداره مالیات، ارسال کنند. در این اظهارنامه افراد باید تمامی صورت های سود و زیان، تمامی هزینه ها و درآمدها را ثبت کرده و تا 6 ماه پس از انحلال شرکت، به اداره مالیات تحویل دهند.

برای کسب اطلاع از مفهوم اصول اولیه حسابداری روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی

از جمله صنف هایی مهم کشور که باید انواع اظهارنامه مالیاتی و مواعد قانونی تسلیم آنها را باید بداند، صنف خودرویی می باشد. در واقع، تمامی افرادی که راننده هر نوع وسیله نقلیه اعم از: اتوبوس، تاکسی، کامیون، خوردوهای باربری و ... هستند، باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند. لازم به ذکر است تا دانید که مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی، معمولا تا پایان هر سال می باشد. لذا، هر یک از افرادی که مشمول این اظهارنامه هستند اگر مبلغ معین شده را واریز نکنند، باید جریمه پرداخت نمایند.

 

چند نوع اظهارنامه مالیاتی وجود دارد؟

 

اظهارنامه نذر، حبس و وقف

تمامی اموالی که به وسیله وقف و یا نذر به فردی می رسند نیز مشمول پرداخت مالیات می باشند. تمامی افرادی که یک ارث را از طریق موارد ذکر شده دریافت می کنند، باید سه الی چهار ماه پس از مرگ متوفی، مالیات آن را پرداخت کنند.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

دولت، هر ساله مبلغی را تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده اعلام می کند که تمامی افراد در هر مرحله از تولید، توزیع و واردات، باید اظهارنامه خود را ارسال کرده و این مبلغ را واریز نمایند. این مبلغ باید طبق استانداردهای حسابداری محاسبه شود و به قیمت اضافه شود.

خلاصه مقاله

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با انواع اظهارنامه مالیاتی آشنا کنیم و بدانید که یکی از انواع اظهارنامه حقوقی است. به یاد داشته باشید که تمامی افراد حقیقی و حقوقی به جز برخی از سازمان ها، موظف هستند تا مدارک مالی خود را به سازمان مالیات ارسال کرده و مالیات پرداخت کنند. پرداخت مالیات نیز دارای مدت مشخصی است که پس از آن افراد باید مبلغی را نیز تحت عنوان جریمه عدم پرداخت مالیات، به اداره مربوطه پرداخت نمایند. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا در زمان ثبت و ارسال مدارک خود دچار مشکلی شدید، می توانید از همکاران ما در شرکت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده یاری بگیرید.

 

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک نمایید.

 

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و انواع اظهارنامه مالیاتی

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری اظهار , نامه , مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

استانداردهای حسابداری چیست؟ دنیای حسابداری مانند بسیاری از تخصص ها از قوانین و چارچوب های منحصر به فردی برخوردار است. مجموعه استاندارد های حسابداری مجموعه ای از رویه و اصول ها در جهت عملکرد بهینه حسابداران می باشد. این قوانین وضع شده اند تا به عنوان قلمرویی در امور حسابداری عمل کنند، انواع مجموعه استانداردهای حسابداری کمک می کنند تا بتوان گزارش های مالی یکدستی در یک جامعه و حتی بین جوامع مختلف ارائه داد. حتی در نرم افزارهای حسابداری این استانداردهای حسابداری به زبان ساده آورده شده است. در این مطلب به مفهوم این اصول و رویه ها خواهیم پرداخت. با ما تا انتها همراه باشید.

 

استانداردهای حسابداری چیست؟

مجموعه استاندارد های حسابداری مجموعه ای قوانین و اصول مشترک است که به عنوان الگویی برای عملکرد حسابداران محسوب می شود. این اصول با هدف شفاف سازی و یکدست بودن گزارشات مالی تعیین شده اند. استانداردهای بین المللی حسابداری یا international accounting standards که به اختصار (IAS)، مجموعه قوانینی است که توسط هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری برای استفاده شرکت های بین المللی تهیه و تنظیم شده اند. قابل ذکر است محتوای قوانین حسابداری ثابت نبوده و ممکن است در طی زمان دچار تغییرات زیادی شوند.

 

انواع استانداردهای حسابداری

 

 تاریخچه استانداردهای حسابداری????

کمیته تدوین استانداردهای حسابداری سازمان حسابرسی با هدف وضع استانداردهای ملی، برای ایجاد فضایی یکنواخت و یکدست در سال 1371 از سوی سازمان حسابرسی تشکیل شد. در سال 1373 و 1375 پیش نویسی از بیانیه های این کمیته به نظر خواهی عموم گذاشته شد تا در آخر در سال 1378 اولین مجموعه از استاندارد های حسابداری از این کمیته منتشر و به مدت دو سال نیز اجرا شد. 22 تا استاندارد اول استانداردهای حسابداری سازمان حسابرسی، اولین قوانین وضع شده در کمیته تدوین می باشد.

 اهداف مهمترین استانداردهای حسابداری ????

✔️ افشا و درک روش حسابداری استفاده شده توسط همه حسابداران

✔️ ارائه فرمی مشخص، یکدست و یکنواخت برای صورت‌ها و گزارشات مالی

✔️ ارائه قواعد و ملاک های یکسان برای حسابرسی

✔️ ارائه گزارشاتی قابل درک برای بنگاه های بیرونی و اشخاص حقیقی یا حقوقی

برای اطلاع از پاسخ پرسش حسابداری چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید.

انواع استانداردهای حسابداری

 مهمترین استانداردهای حسابداری توسط سازمان حسابرسی کل کشور در قالب کتاب، تنظیم و منتشر می شود. این کتاب ها هر سال بازنگری و بروزرسانی می شوند. با مراجعه به سایت رسمی سازمان حسابرسی کشور به آدرس audit.org.ir می توانید از جدید ترین نشریات این سازمان اطلاع یابید. در ادامه لیستی از استانداردهای حسابداری تا سال 1400 آورده شده است:

استاندارد شماره 1 نحوه ارائه صورت های مالی استاندارد شماره 22 گزارشگری میان دوره ای
استاندارد شماره 2 صورت وجوه جریان نقد استاندارد شماره 23 حسابداری مشارکت های خاص
استاندارد شماره 3 درآمد عملیاتی استاندارد شماره 24 گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره برداری
استاندارد شماره 4 حسابداری ذخایر، بدهی های احتمالی و دارایی های احتمالی استاندارد شماره 25 گزارشگری بر حسب قسمت های مختلف
استاندارد شماره 5 رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه استاندارد شماره 26 فعالیت های کشاورزی
استاندارد شماره 6 گزارش عملکرد مالی استاندارد شماره 27 طرح های مزایای بازنشستگی
استاندارد شماره 7 حسابداری مخارج تحقیق و توسعه استاندارد شماره 28 فعالیت بیمه های عمومی
استاندارد شماره 8 حسابداری موجودی مواد و کالا استاندارد شماره 29 فعالیت اجاره املاک
استاندارد شماره 9 حسابداری پیمان های بلند مدت استاندارد شماره 30 سود هر سهم
استاندارد شماره 10 حسابداری کمک های بلاعوض دولت استاندارد شماره 31 دارایی های غیرجاری نگهداری شده برای فروش و عملیات متوقف شده
استاندارد شماره 11 دارایی های ثابت مشهود استاندارد شماره 32 کاهش ارزش دارایی ها
استاندارد شماره 12 افشای اطلاعات در خصوص اشخاص وابسته استاندارد شماره 33 مزایای بازنشستگی کارکنان
استاندارد شماره 13 حسابداری مخارج تامین مالی استاندارد شماره 34 رویه های حسابداری ، تغییر در برآورد های حسابداری و اشتباهات
استاندارد شماره 14  نحوه ارائه دارایی های جاری و بدهی های جاری استاندارد شماره 35 مالیات بر درآمد
استاندارد شماره 15 حسابداری سرمایه گذاری ها استاندارد شماره 36 ابزار های مالی (ارائه)
استاندارد شماره 16 آثار تغییر در نرخ ارز استاندارد شماره 37 ابزارهای مالی ( افشا )
استاندارد شماره 17 حسابداری دارایی های نامشهود استاندارد شماره 38 ترکیب های تجاری
استاندارد شماره 18 صورت های مالی تلفیقی و حسابداری سرمایه گذاری در واحدهای تجاری فرعی استاندارد شماره 39 صورت های مالی تلفیقی
استاندارد شماره 19 حسابداری ترکیب واحدهای تجاری استاندارد شماره 40 مشارکت ها
استاندارد شماره 20 سرمایه گذاری در واحدهای تجاری وابسته استاندارد شماره 41 اندازه گیری ارزش منصفانه
استاندارد شماره 21 حسابداری اجاره ها استاندارد شماره 42 افشای منافع در واحد های تجاری دیگر

 

 

استاندارد بین المللی حسابداری

 

استانداردهای حسابداری مشترک در جهان

برخی از استانداردهای حسابداری موجود در ایران با استاندارد های جهانی مشترک هستند که در ادامه عنوان آنها آورده شده است:

✔️ استاندارد IFRS7 ← دارایی های جاری نگهداری شده برای فروش و عملیات متوقف شده

✔️ استاندارد ISA7  ← صورت جریان وجوه نقد

✔️ استاندارد ISA10 ←  رویدادهای بعد از دوره گزارشگری

✔️ استاندارد ISA11 ←  قراردادهای پیمان کاری

✔️ استاندارد ISA16 ←  اموال، ماشین الات و تجهیزات

✔️ استاندارد ISA18 ← درامد عملیاتی

✔️ استاندارد ISA20 ← حسابداری کمک های بلاعوض دولت و افشای دولت

✔️ استاندارد ISA21 ← اثرات تغییر در نرخ ارز

✔️ استاندارد ISA26 ← حسابداری و گزارشگری طرح های مزایای بازنشستگی

✔️ استاندارد ISA27 ← صورت های مالی تلفیقی و جداگانه

✔️ استاندارد ISA28 ← سرمایه گذاری در واحد های تجاری وابسته

✔️ استاندارد ISA33 ← سود هر سهم

✔️ استاندارد ISA34 ← گزارشگری مالی میان دوره ای

✔️ استاندارد ISA36 ← کاهش ارزش دارایی ها

✔️ استاندارد ISA37 ← ذخایر، بدهی های احتمالی و دارایی های احتمالی

✔️ استاندارد ISA38 ← دارایی های نامشهود

✔️ استاندارد ISA41 ← فعالیت های کشاورزی

حسابرسی چیست؟ برای دریافت پاسخ این پرسش، کلیک کنید.

خلاصه مقاله 

استانداردهای حسابداری مجموعه ای اصولی هستند که به حسابداران برای ارائه گزارشات مالی با فرمی مشخص و یکدست، همچنین حل مسائل حسابداری کمک می کنند، این قوانین در ایران برای اولین بار در سال 1371 توسط کمیته تدوین استاندارد های حسابداری تنظیم شد. در این مقاله به طور مفصل تلاش شد تا استانداردهای حسابداری به زبان ساده و مفاهیم و انواع استاندارد های موجود در حوزه حسابداری پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید کتاب استاندارد های حسابداری را خریداری و مطالعه نمایید. این استاندارد ها می توانند در انجام امور مالیاتی نیز کمک کنند. شما با مراجعه به مقاله مالیات شرکت ها چند درصد است در سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده با مفاهیم این حوزه آشنا خواهید شد.

 

 

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و استانداردهای حسابداری چیست؟

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری نرم , افزارهای , حسابداری حسابداری , مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

بورس کالای ایران یکی از زیر مجموعه های سازمان بورس و اوراق بهادار است و تمامی فعالیت های جاری در بازار بورس کالا توسط این سازمان کنترل می شود. از آنجا که تمامی محصولات و قیمت ها در بازار بورس کالای ایران کارشناسی می شوند، این بازار به بستر خوبی برای عرضه و تقاضای کالاهایی نظیر نفت خام و محصولات کشاورزی و پتروشیمی بدل شده است. در این مقاله نحوه دریافت کد بورس کالا به طور کامل توضیح داده شده است.

بورس کالا چیست؟

???? بورس کالا یکی از بازارهای خرید و فروش کالا در ایران است که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کند. اولین بار در سال 1382 سازمان بورس کالای ایران با عنوان بورس فلزات فعالیت خود را شروع کرد. در این بازار تعدادی از فروشندگان کالاهای خود را ارائه می دهند و خریداران نیز با بررسی عرضه کنندگان کالای مد نظر خود نسبت به خرید کالا اقدام کنند. اما چه کالاهایی در بازار بورس کالای ایران به فروش می رسد؟ عموما کالا های خام نظیر نفت خام، محصولات کشاورزی، پتروشیمی، سیمان، فلزات و ... در این بازار عرضه می شود. البته قابل ذکر است که به تازگی امکان خرید و فروش خودرو نیز فراهم شده است.

برای اطلاع از نحوه آزادسازی سهام عدالت در بورس ، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

انواع بورس کالا

بورس کالا از بازار های مختلفی تشکیل شده است که در هر یک از این بازار ها محصولات و کالاهای متفاوتی معامله می شود. جدول زیر تمامی مشتقات بورس کالای ایران را نشان می دهد.

انواع بورس کالا
بازار فرعی بازار مشتقه بازار مالی بازار فیزیکی
 ــ ــ ــ ــ ــ ــ قرارداد های آتی قرارداد های اختیار معامله سلف موازی استاندارد گواهی سپرده کالایی صندوق های کالایی فرآورده های نفتی محصولات صنعتی و معدنی محصولات پتروشیمی محصولات کشاورزی

 

برای اطلاع از نحوه پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

نحوه دریافت کد بورس کالا

???? برای دسترسی به بازار بورس کالای ایران و فعال شدن امکان خرید و فروش کالا، ابتدا باید نسبت به ثبت نام و دریافت کد بورس کالا اقدام کنید. در ادامه تمامی مراحل دریافت این کد به صورت تصویری آموزش داده شده است.

✔️ اولین قدم جهت ثبت و دریافت کد بورس کالا، ثبت نام در سایت سامانه جامع اطلاعات مشتریان است. این سامانه که به اختصار سامانه "سجام" نامیده می شود. سامانه سجام زیر نظر شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جهت ارائه خدمات به فعالان بازار سرمایه راه اندازی شده است. شما می توانید با یک بار ثبت نام در سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir، فرآیند احراز هویت خود را انجام دهید. با این کار دیگر نیازی به احراز هویت مجدد در هر بار مراجعه به نهاد های مالی نظیر صندوق های سرمایه گذاری، شرکتهای تامین سرمایه و کارگزاری ها نخواهید داشت.

✔️ در صورتی که مراحل ثبت نام در سامانه سجام را به درستی طی کرده باشید، کد سجام در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با داشتن کد سجام باید در یک کارگزاری ثبت نام کنید تا کد آنلاین معاملات بورسی کالا را دریافت کنید. در ادامه نحوه ثبت نام در یک کارگزاری آورده شده است.

✔️ با ورود به سایت ebgo  و انتخاب گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کالا، فرآیند ثبت نام در این کارگزاری آغاز می شود.

ورود به سایت ebgo  

✔️ در صفحه نمایش داده شده، کد ملی و شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی تصویر را نیز وارد کرده و سپس بر روی گزینه "ادامه" کلیک کنید.

اخذ کد بورس کالا 

✔️ در این مرحله کد 5 رقمی به شماره همراهی که ثبت نموده اید، ارسال خواهد شد. این کد را در کادر خالی وارد کرده و سپس گزینه " تایید" را انتخاب کنید.

دریافت پیامک تایید

✔️ پس از درج کد ارسالی، صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد. اطلاعات هویتی شما از سامانه سجام استعلام و در صفحه زیر نشان داده می شود. در صورت صحت اطلاعات، گزینه "ادامه" را انتخاب کنید.

اطلاعات کاربر

✔️ در این مرحله نشانی محل سکونت و محل کار شما به نمایش در می آید. در این مرحله نیز پس از تکمیل کادر های ضروری و اطمینان از صحت اطلاعات، بر روی گزینه "ادامه" کلیک کنید.

نشانی محل سکونت 

✔️ بعد از تایید اطلاعت نشانی محل سکونت، با صفحه زیر مواجه می شوید. در این قسمت اطلاعات شغلی خود را به دقت وارد کرده و ادامه را انتخاب کنید.

اطلاعات شغلی

✔️ در این قسمت لازم است تا اطلاعات مالی خواسته شد را به طور صحیح وارد کنید و همانند مراحل قبل، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

اطلاعات مالی 

✔️ با کامل کردن مراحل فوق، اطلاعات بانکی شما از سامانه سجام استعلام گرفته شده و به نمایش در می آید.

اطلاعات بانکی 

✔️ در این قسمت لازم است تا عکس امضای خود را بارگذاری کنید. دقت کنید که امضای شما بر روی کاغذ سفید باشد و در یکی از فرمت های jpg، jpeg، png، bmp ها باشد. پس از آپلود فایل نمونه امضا می توانید از قسمت سایر مدارک، دیگر فایل ها را نیز آپلود نمایید، سپس دکمه ادامه را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

✔️ در قسمت تعهدات مشتری، نوع کد درخواستی خود را انتخاب کرده(بازار بورس فیزیکی، بازار های مالی و یا انتخاب هر دو) و با انتخاب گزینه "متن تعهد نامه"، متن نمایش داده را به دقت مطالعه کرده و در صورت قبول مفاد آن، تیک قبول قوانین و مقررات را انتخاب کنید.

نوع کد درخواستی 

✔️ پس از قبول قوانین و مقررات درخواست شما تایید شده و ثبت نام اولیه شما جهت دریافت کد بورس کالا انجام می گیرد. پس از ثبت اطلاعات بانکی خواسته شده پیامک تایید ثبت نام، به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. برای نهایی شدن ثبت نام دریافت کد بورس کالا باید نسبت به معرفی حساب بانکی متناسب با کد درخواستی خود اقدام کنید.

برای اطلاع ازنحوه فروش سهام عدالت، با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

افتتاح حساب 

پس از تکمیل تمامی مراحل گفته شده، نیاز است تا نسبت به افتتاح حساب بانکی بسته به نوع کد بازار بورس کالای مورد نظرتان اقدام کنید. همانطور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، بازار فیزیکی برای کالاهایی نظیر خودرو است و بازار مالی جهت انجام معاملات گواهی های سپرده و بازار آتی است. مراحل دریافت کد بورس کالا برای هر دوی این موارد متفاوت می باشد.

پس از افتتاح حساب بانکی در بانک های عامل مطابق آنچه گفته شد، لازم است تا یک حساب وکالتی نیز باز کنید. این حساب برای واریز وجوه پیش پرداخت خریداران استفاده می شود. پس از افتتاح حساب، می توانید به سایت کارگزاری مراجعه کرده و نسبت به اعلام شماره حساب وکالتی اقدام نمایید.

خلاصه مقاله

در مقاله فوق به طور کامل به مراحل ثبت نام و نحوه دریافت کد بورس کالا پرداخته شد. بازار بورس کالای ایران که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرده است، امکان خوبی برای انجام معاملات در انواع بازار های فیزیکی، مالی و ... است. برای اطلاع از کالاهای قابل خرید و فروش در بازار بورس کالا و نحوه ثبت نام آن، این مطلب از سایت طلوع پدیده مطالعه کنید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و دریافت کد بورس کالا

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , دریافت کدبورس کالا/کد بورس کالا ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

در حال حاضر اگر شخصی قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشته باشد، سوالی که از خود می پرسد این است که چگونه کد مالیاتی بگیریم؟ و بعد باید قبل از هر چیز برای دریافت کد مالیاتی اقدام نماید. در ضمن باید استعلام کد اقتصادی را در نظر داشته باشد. چرا که استعلام کد اقتصادی بیانگر نحوه عملکرد کسب و کار شما است. در واقع کد مالیاتی یکی از شروط اصلی ایجاد درگاه پرداخت می باشد و فروشگاه های آنلاینی که این کد را نداشته باشند، عملاً مجاز به داشتن درگاه پرداخت اینترنتی نخواهند بود، در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت دقیق به بررسی این پرسش بپردازیم که کد مالیاتی چیست؟

چگونه کد مالیاتی بگیریم؟ سازمان مالیات با هدف سازماندهی و مدیریت درگاه های پرداخت کسب و کارهای آنلاین، شناسه یکتا یا همان کد رهگیری مالیاتی را برای دارندگان فروشگاه های اینترنتی تعریف کرد تا از مواردی چون فرار مالیاتی جلوگیری شود. با توجه به اهمیت دریافت کد مالیاتی توسط صاحبان کسب و کار آنلاین، در ادامه در خصوص ضرورت دریافت این شناسه و همچنین معرفی سامانه دریافت این کد توضیحاتی را به کمک کارشناسان شرکت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده خواهیم کرد.

 

 

کد مالیاتی چیست؟ 

به افرادی که در حوزه تولید و خدمات مشغول به فعالیت هستند، عددی 12 رقمی تعلق می گیرد که به آن کد اقتصادی یا کد مالیاتی گفته می شود. زمانیکه شما برای تهیه دستگاه کارتخوان اقدام می کنید این شماره 12 رقمی را از شما می خواهند. این کد به دولت ها و سازمان مالیاتی کمک می کند تا از پولشویی و فرار از مالیات جلوگیری کنند. بر اساس قانون مالیات و کد مالیاتی تمام افرادی که از درگاه های پرداخت استفاده می کنند باید برای گرفتن کد مالیاتی اقدام نمایند. نرم افزارهای حسابداری نیز کمک بسیار زیادی به سازمان مالیاتی و مودیان مالیاتی کرده است و انجام امور مالیاتی را نسبت به گذشته آسان تر کرده است.  

کد رهگیری مالیاتی

کد مالیاتی که به عنوان کد رهگیری مالیاتی نیز شناخته می شود، در واقع شناسه 10 رقمی یکتا است که صاحبان فروشگاه های اینترنتی موظف به دریافت آن هستند. این کد در واقع شناسه ای برای ثبت اطلاعات افراد دارای درآمد در سامانه های مالیاتی با هدف دریافت مالیات می باشد. اما چرا دریافت کد مالیاتی اهمیت دارد؟ در ادامه به بررسی ضرورت دریافت این کد خواهیم پرداخت.

 

کد مالیاتی چیست؟

 

ضرورت دریافت کد مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور در جهت شفاف سازی درآمد مودیان و همچنین جلوگیری از فرار مالیاتی با تصویب قوانین جدید، با تعریف و تخصیص کد مالیاتی به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، برای مدیریت حساب های بانکی اقدام کرد. براساس بخشنامه های جدید و ماده 11 قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، تمام درگاه های پرداخت الکترونیکی و دستگاه های کارتخوان باید دارای شناسه مالیاتی و متصل به پرونده مالیاتی دارندگان آن ها باشد. دریافت کد مالیاتی برای کارتخوان توسط صاحبان مشاغل باید جدی گرفته شود. 

بر همین اساس، بانک مرکزی کلیه متقاضیان دریافت دستگاه های کارتخوان را ملزم به دریافت کد مالیاتی برای کارتخوان کرده و در حال حاضر دریافت این کد برای مودیان ضروری می باشد. اما کدام دسته از افراد باید کد مالیاتی را دریافت نمایند؟ برای دریافت پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

 

برای آشنایی با مفهوم کدینگ حسابداری روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

چه کسانی موظف به دریافت کد مالیاتی هستند؟

تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کسب و کار و صاحب درآمد هستند، موظف به ثبت نام در سامانه امور مالیاتی، تشکیل پرونده و اخذ شناسه یکتای خود می باشند. اشخاصی که تراکنش های بانکی و درآمد بالایی دارند اما از ثبت نام و تشکیل پرونده مالیاتی خودداری می کنند، با اتهاماتی چون کتمان درآمد و عدم انجام تکالیف مالیاتی مواجه خواهند شد و این امر می تواند کسب و کار آن ها را به خطر بیندازد. اما کسب و کارهایی باید حتما این کد را دریافت نمایند، عبارتند از:

✔️ کسب و کارهای خانگی

✔️ افراد برنامه نویس و تولید کنندگان محتوا

✔️ فروشگاه‌ های مجازی از جمله سایت های اینترنتی و فروشگاه های اینستاگرامی

✔️ کسب و کارهای مستقل (فریلنسرها)

✔️ افرادی که به صورت مجازی مشغول فعالیت در حوزه آموزشی هستند.

✔️ سایت ‌های عام المنفعه و خیریه‌ ها (در صورت داشتن درآمد)

هرکدام از مودیان کسب و کارهای نام برده باید به سامانه سازمان مالیاتی مراجعه کرده و شناسه یکتای 10 رقمی خود را دریافت نمایند.

برای کسب پاسخ سوال حسابداری مالی چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

معرفی سامانه دریافت کد رهگیری مالیاتی

مودیان کسب و کارهای اینترنتی باید به سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس tax.gov.ir مراجعه نمایند و پس از اسم نویسی و تشکیل پرونده مالیاتی جهت دریافت شناسه مالیاتی اقدام کنند. تمام مراحل و فرایند ثبت نام در به صورت غیر حضوری و آنلاین خواهد بود. نحوه دریافت این کد کار پیچیده ای نیست و برای دریافت آن نیاز به صرف زمان زیادی ندارید.

 

معنای کد مالیاتی چیست؟

 

نحوه دریافت کد مالیاتی

همانگونه که اشاره شد برای دریافت شناسه مالیاتی باید از طریق درگاه ملی خدمات مالیاتی (مایتکس) جهت ثبت نام در سامانه مودیان به نشانی tax.gov.ir  مراجعه نمایید و پس از آن مراحل زیر را طی کنید:

☑️ در گام اول به سامانه سازمان مالیاتی وارد شوید و با ورود به بخش "پیش ثبت نام " و " ثبت نام الکترونیک" برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نمایید.

☑️ پس از مطالعه فرایند ثبت نام باید نوع شخصیت حقیقی/حقوقی/تبعه خارجی/تشکل قانونی را تعیین کنید.

☑️ سپس باید شناسه ملی یا کد فراگیر اتباع خارجی را ثبت نمایید.

☑️ مرحله وارد کردن اطلاعات هویتی و محل اقامت

☑️ ثبت اطلاعات مربوط به شرکا و ثبت اطلاعات

☑️ در این مرحله حساب کاربری برای شما ایجاد می شود که می توانید هر زمان که نیاز بود اطلاعات را ویرایش یا تکمیل کنید.

☑️ پس از تکمیل تمام اطلاعات درخواستی و انتخاب گزینه دریافت کد رهگیری، تمام اطلاعات ثبت شده و کد رهگیری اختصاص یافته نمایش داده می شود.

☑️ پس از تکمیل ثبت نام در سامانه، پیامکی حاوی کد رهگیری، نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد.

جهت کسب پاسخ این پرسش که

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

نکات مهم هنگام دریافت کد رهگیری مالیاتی

✔️ چنانچه قبلا به واسه داشتن کسب و کار آنلاین در این سامانه ثبت نام کرده باشید، با ورود به سامانه، اطلاعات مربوط به ثبت نام شما نمایش داده می شود. بنابراین باید کد رهگیری ثبت نام قبلی خود را داشته باشید.

✔️ نوع مالکیت کسب و کار و درج محل آن بسیار مهم است که باید اطلاعات به صورت درست ثبت شوند.

✔️ جهت دریافت کد رهگیری حتما باید صاحب پرونده مالیاتی باشید تا سازمان امور مالیاتی به شما کدی را اختصاص دهد.

خلاصه مقاله

در این مقاله در مورد اینکه کد مالیاتی چیست و چگونه کد مالیاتی بگیریم و دریافت آن چه الزامی دارد توضیحاتی را ارائه کردیم. این کد، یک شناسه یکتای ده رقمی است که دریافت آن برای مودیان کسب و کارهای اینترنتی که صاحب درآمد هستند، ضروری می باشد. هدف از تخصیص شناسه مالیاتی به مودیان کسب و کارهای فروشگاهی، جلوگیری از فرار مالیاتی افراد و شفاف سازی درآمد مودیان است. لذا تمام کسب و کارهایی که فعالیت آن ها مشمول مالیات می شود و در این مقاله به مواردی از این کسب و کارها اشاره شد، باید این کد را دریافت نمایند. دریافت کد رهگیری مالیاتی کار سختی نیست و با طی کردن مراحل گام به گام آن می توانید پرونده مالیاتی خود را تشکیل دهید. چنانچه در خصوص مطالب ارائه شده در این مقاله نیاز به راهنمایی داشته باشید، می توانید با کارشناسان مجرب طلوع پدیده تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

 

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و کد مالیاتی چیست؟

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان استعلام , کد , اقتصادی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

اشخاص در محل کار روزانه 8 ساعت فعالیت می کنند و ما بقی ساعت روز را مشغول کارهای شخصی خود هستند. این رویه در حال انجام است که گاهی اوقات نیز تغییر هم می کند. در بعضی اوقات به دلیل اینکه کار زیاد می شود کارفرما از کارکنان خود می خواهد که ساعات بیشتری نسبت به حالت معمول بمانند. این مسئله از طرف قانون کار به عنوان اضافه کاری شناخته می شود. بر همین مبنا نیز قوانینی برای آن وضع شده است. ما در این مقاله به این سوال که اضافه کاری چیست؟ پاسخ می دهیم و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اضافه کاری در سیستم و نرم افزار حسابداری نیز وجود دارد و نرم افزار آن را محاسبه می کند. 

 

مفهوم اضافه کاری

به ‌طور کلی اضافه ‌کاری ساعتی چند و چگونه محاسبه می شود؟ اضافه کاری به‌ معنای انجام دادن کاری اضافه نسبت ‌به ساعات قانونی توسط کارمند یا کارگر می ‌باشد. بر اساس قوانین کار، مدت زمانی را ‌که کارگر یا کارمند، در محل کار خود بر اساس قرارداد تنظیم شده، وقت خود را در اختیار کارفرما قرار می‌ دهد، جزء ساعت کاری وی به حساب می ‌آید و اگر میزان قانونی ساعات کار بیشتر از قرارداد باشد، اضافه‌ کار محسوب می شود.

گرچه  انواع اضافه کاری دارای مزایای زیادی برای کارفرما و کارمند می ‌باشد، اما نباید به‌ عنوان روال عادی در محل کار در نظر گرفته شود و فقط در شرایط خاص و محدودی باید تعیین شود. اگر اضافه کار در یک شرکت یا سازمان روال عادی گردد، سقف کاری معین بیهوده خواهد بود. 

البته در حال ‌حاضر در برخی از سازمان های دولتی و غیر دولتی اضافه کار بر کارگرها تحمیل می شود و سقف اضافه کاری در ماه وجود ندارد، اما به تبع آن مخارج عیدی، حق بیمه، سنوات و مالیات برای افرادی که اضافه کار خواهند داشت، بیشتر می باشد. این در حالی است در کشورهای توسعه‌ یافته، ساعات اضافه کار فقط در مواقع ضروری لحاظ می شود، چرا که تبعات بسیاری دارد. یکی از تبعات آن کسر حق بیمه خواهد بود.

اکنون طبق قوانین تأمین اجتماعی کشور، اضافه کاری سال 1401مشمول کسر حق بیمه خواهد بود، چرا که از مزایای مستمر تلقی می شود، با این وجود این قوانین در صندوق بازنشستگی وجود ندارد. اما شرایط اضافه کاری چیست؟ در ادامه توضیحاتی را در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

 

قانون اضافه کاری چیست؟ 

 

مهم ترین شرایط اضافه کاری

همان‌گونه که اشاره شد بر اساس قوانین موجود مبنی ‌بر ساعات کار در هر سازمان، کارمندان و کارگران باید 44 ساعت در هفته کار کنند و ساعات کاری آن ‌ها نباید بیشتر از هشت ساعت در روز باشد. چنانچه ساعات کار بالاتر از این عدد باشد، اضافه کار محسوب می شود که خود آن دارای شرایط ویژه ‌ای است که مهم ترین آن عبارت ‌اند از:

✅  دستورالعمل اضافه کاری بر اساس توافق کارگر و کارفرما باشد.

✅ محاسبه هزینه اضافه کار و پرداختی آن باید در اولویت قرار گیرد.

✅ اضافه کاری به‌ صورت موقت باشد و بیشتر از چهار ساعت در روز نباشد مگر در شرایط خاص.

✅ به صورت شب ‌کاری نباشد.

✅ کارگر نوجوان نباشد.

✅ کارهای سخت و زیان ‌بار در ساعات اضافه کار وجود نداشته باشد.

برای آشنایی با مفهوم حقوق و دستمزد با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

محاسبه اضافه کاری در قانون کار 

اضافه کاری ساعتی چند؟ چگونگی محاسبه اضافه کاری رابطه مستقیم با نرخ ساعت کاری دارد و همچنین باید سقف اضافه کاری در ماه را نیز در نظر گرفت. در واقع برای محاسبه اضافه کار باید اول نرخ یک ساعت کار را محاسبه نمود و 40 درصد دستمزد هر ساعت کار را به نرخ یک ساعت کار اضافه کرد. در واقع نرخ اضافه کار مساوی است با محاسبه دستمزد یک ساعت کار در ساعات معمولی ضرب در 1.4 که فرمول محاسبه آن نیز در ادامه عنوان شده است این فرمول ها بر مبنای دستور العمل اضافه کاری است:

دستمزد یک ساعت اضافه کار = دستمزد یک ساعت کار روزانه + ۴۰ درصد از دستمزد یک ساعت

فرمول دیگر اضافه کار ۱۴۰۱: 

حقوق یک ساعت اضافه کار = ۱.۴ × (حقوق یک ساعت کار عادی)

سقف اضافه کاری در سال 1401

مطابق با تبصره ماده 59 قانون کار، سقف اضافه کار باید تا چهار ساعت در روز باشد، مگر در موارد استثنا که کارفرما باید برای کار بیشتر از چهار ساعت، نیروی کار جدید استخدام کند. ساعات کاری ذکر شده برای مشاغل سخت و زیان آور متفاوت خواهد بود. در مشاغل سخت و زیان بار ساعات کاری نباید از ۶ ساعت در روز بیشتر باشد و در هفته باید کمتر از ۳۶ ساعت لحاظ شود.

در صورتی‌ که کارفرما این شرایط را رعایت نکند و هرگونه اتفاقی برای کارگر یا کارمند بیفتد، کارفرما باید مسئول آن باشد و خسارت آن را پرداخت نماید. همچنین اضافه کار در صورتی اعمال خواهد شد که ساعت کاری کامل طی شده باشد، در شرایطی که ساعت کاری بیشتر از حد معمول آن یعنی هشت ساعت در روز باشد، میزان ساعاتی که فرد در محل کار حضور دارد، به ‌عنوان اضافه کار محسوب نمی شود.

ساعات کار تعیین ‌شده هفتگی این امکان را به کارفرما می ‌دهد که در بعضی از روزها با توافق بین کارمند و و کارگر اضافه کاری تعیین شود. در مجموع اما ساعات کار نباید بالاتر از حد تعیین ‌شده باشد. ساعات کاری بیشتر از ساعت تعیین ‌شده در قوانین ادره کار به‌ عنوان اضافه کار تلقی می شود و کارفرما باید دستمزد کارگر و کارمند را بپردازد. در تعطیلات رسمی ساعت کاری به‌ صورت ماهانه و بر طبق جدول زیر ارائه می شود:

فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

 

۱۴۷

 

۱۹۱

 

 

۱۵۴

 

۱۹۸

 

 

۱۸۳

 

 

۱۸۳

 

۱۷۶

 

۱۶۹

 

 

۱۹۱

 

 

۱۸۳

 

۱۸۳

 

۱۶۱

 

 

برای آشنایی با مفهوم کدینگ حسابداری روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

انواع اضافه کاری 

اضافه کاری بر اساس نوع شغل، به دسته‌ های مختلفی تقسیم می شود که شامل موارد زیر می باشند:

???? کارمندان یا کارگرانی که باید حتما روزانه اضافه کار داشته باشند.

???? کارگران شیفتی

???? کارگران شب کار

???? کارگران نوبت کار

???? کارگرانی که در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی موظف به حضور در محل کار هستند.

 

فرمول محاسبه اضافه کاری

 

نکات مهم محاسبه اضافه کاری

???? اگر کارگر یا کارمندی زودتر یا دیر از موعد از محل کار خارج شود، کسر کار در نظر گرفته می شود. در برخی ارگان ها کسر کار را از اضافه کار کم می کنند که قابل تهاتر نیست. چرا که ساعات کار معمولی با  اضافه کار ضریب متفاوتی دارد.

???? یکی از مواردی که باید در قانون اضافه کار محاسبه شود، میزان سختی کار و مزایای سرپرستی است. این موارد جزء حقوق افراد هستند و حتما باید در نظر گرفته شوند. اما مزایایی چون کمک عائله بندی، خواروبار، مسکن، شب کاری و نوبت کاری جز مزایای مستمر نیستد و در اضافه کار لحاظ نخواهند شد.  

خلاصه مقاله

 اضافه کاری ساعتی چند؟ سوالی بود که سعی شد در این قاله به آن جواب داده شود. یکی از مهم ترین موارد درج شده در فیش حقوقی، بخش مربوط به  فرمول اضافه کاری است که نحوه محاسبه آن برای کارفرما و کارگران دارای اهمیت می باشد. اضافه کاری دارای شرایط خاصی است که تنها برای تعدادی از مشاغل و در شرایط معین در نظر گرفته می شود. به دلیل تبعات مختلف، اضافه کار نباید به روال عادی تبدیل شود و سقف آن نباید بیشتر از 4 ساعت در روز باشد.

نحوه محاسبه اضافه کار بسیار مهم می باشد، چرا که در دستمزد کلی کارمندان یا کارگران تاثیر زیادی دارد. از این رو در این مطلب نحوه محاسبه اضافه کاری و نکات مهم آن را بیان کردیم. چنانچه در خصوص مطالب عنوان شده نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان طلوع پدیده تماس حاصل نمایید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

 

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و اضافه کاری چیست؟

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری نرم_افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری اضافه , کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

در سال های گذشته، حسابداران یک شرکت تمامی صورت های مالی یک شرکت را به صورت دستی و بر روی کاغذ ثبت می کردند. اما، امروزه این فرایند به کمک نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود. به همین دلیل، اغلب فعالان این حوزه سوال می کنند که بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر کدام است؟ این افراد برای یافتن پاسخ این سوال ابتدا باید با ویژگی های تمامی نرم افزارهای خوب آشنا شده و سپس یکی از بهترین آن ها را انتخاب کنند. ما در ادامه تعدادی از این ویژگی ها را بیان خواهیم کرد. لذا، برای آشنایی با آن ویژگی ها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر

در دنیای امروز و با پیشرفت هایی که در دنیای رایانه و تکنولوژی صورت گرفته شما نمی توانید از نرم افزارها استفاده نکنید. مخصوصا در رشته حسابداری چرا که نرم افزارهای حسابداری کمک شایانی هم به حسابداران و هم به صاحبان کسب و کارها کرده است. معمولا تمامی نرم افزارهای حسابداری عملکرد خوبی دارند اما حسابداران و مدیران مالی سعی می کنند از شرکت های تولید کننده نرم افزاری استفاده کنند که برند با ثبات تری باشد. نرم افزار حسابداری ابزاری است که تمام داده های مالی را به صورت خام دریافت می کند اطلاعات را پردازش می کند و در اختیار حسابداران و مدیران قرار می دهد. نرم افزاری خوب و بهتر است که تمام نیازهای شما را با توجه به فعالیت شما برطرف کند. این نرم افزارها گونه هایی دارند که نرم افزار حسابداری شخصی، نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزار حسابداری رایگان برای کامپیوتر از این دسته هستند.

 

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر

یک نرم افزار حسابداری مدرن، باید ویژگی هایی داشته باشد که آن ها سبب شوند تا نرم افزار نسبت به سایرین، برتر باشد. لذا، هر یک از شما عزیزان پیش از خریداری آن ها، بهتر است با تمامی این ویژگی ها به خوبی آشنا شده و سپس از بین آن ها یکی را خریداری کنید. برخی از مهم ترین ویژگی های یک نرم افزار خوب، شامل موارد زیر می باشند:

ارائه گزارش های کاربردی و تحلیلی

یک نرم افزار خوب، باید بتواند اطلاعات و آمارهای مالی یک کسب و کار را به صورت گزارشی ارائه دهد. زیرا، اگر یک مدیر از وضعیت و اطلاعات شرکت خود آگاه نباشد، ممکن است دچار مشکلاتی شود. یکی از اصلی ترین این مشکلات، عدم آگاهی در برابر میزان سود و یا زیان شرکت است. بنابراین، زمانی که یک نرم افزار حسابداری بتواند گزارش دقیقی از فعالیت های شرکت به مدیر ارائه کند، او می تواند در آینده آگاهانه تر و درست تر تصمیم بگیرد.

به طور کلی می توانیم بیان کنیم که یک شرکت با کمک گزارش های ارائه شده توسط نرم افزار، رشد می یابد. لازم به ذکر است است تا بدانید که این گزارش ها را حسابداران نیز می توانند ارائه دهند، اما طراحی و تهیه آن ها کمی زمان بر است. بنابراین، امروزه اغلب شرکت ها و سازمان ها برای صرفه جویی در زمان، نرم افزاری را برای انجام این کار تهیه کرده اند.  

 

معرفی بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر 

 

تاثیر سرعت بالا در کارایی یک نرم افزار حسابداری

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی که یک نرم افزار حسابداری باید داشته باشد، سرعت بالای آن است. همان طور که در بخش پیشین بیان کردیم، زمانی که یک حسابدار بخواهد صورت های مالی یک شرکت را طراحی کرده و گزارش های مالی را آماده کند، باید زمان زیادی را صرف این کار نماید. به همین دلیل، برای افزایش سرعت کار حسابداران، نرم افزارهای مختلفی طراحی شده اند. بنابراین، اغلب حسابداران از یک نرم افزار خوب برای انجام تمامی محاسبات مالی استفاده می کنند. اما، به یاد داشته باشید که تمامی نرم افزارها سرعت بالایی ندارند و پیش از خرید حتما از داشتن این ویژگی اطمینان حاصل کنید.

رابط کاربری مناسب با خواسته حسابدار

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک نرم افزار خوب باید دارا باشد، رابط کاربری آن است. در واقع، رابط کاربری نرم افزار باید طوری باشد که به ساده ترین شکل ممکن، حسابدار را به مقصد و هدف دلخواهش هدایت نماید. به عبارتی دیگر می توانیم بیان کنیم که یک نرم افزار خوب باید صفحه و خواسته دلخواه حسابدار را در کمترین زمان ممکن فراهم کند. لازم به ذکر است تا بدانید زمانی که رابط کاربری یک نرم افزار حسابداری متناسب با خواسته افراد باشد، کارای حسابدار نیز افزایش پیدا می کند. علت این افزایش کارایی، عدم خستگی حسابداران می باشد.

برای کسب اطلاع از پاسخ این پرسش که حسابرسی چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

یکپارچگی نرم افزار

یکپارچه بودن نرم افزار، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا، تنها ثبت کردن فعالیت های یک شرکت کافی نیست. همه ما می دانیم که یک سازمان دارای فعالیت های مختلفی از جمله: کنترل حساب های بانکی، محاسبه دستمزد پرسنل، انبارداری و... می باشد. لذا، نرم افزار حسابداری باید به نحوی باشد که بتوان تمامی این فعالیت ها را به صورت پیوسته در آن وارد کرد. در این صورت، نه تنها کار حسابدار راحت تر می شود، بلکه گزارش صورت های مالی آن ها نیز سریع تر ارائه می گردند. به همین دلیل، یک نرم افزار خوب باید قابلیت یکپارچگی را دارا بوده و تمامی اطلاعات را به صورت همزمان و یکسان ارائه دهد.

 

بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر چیست؟ 

 

اهمیت به روزرسانی مداوم نرم افزار حسابداری مناسب کامپیوتر

لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از قوانین مالیاتی و حسابداری، با گذشت زمان تغییر می کنند. به همین دلیل، نرم افزاری که برای حسابداری استفاده می شود نیز باید به صورت مداوم به روز شود. با این کار، جدیدترین قوانین مالیاتی و قوانین حسابداری نیز در آن ها تعبیه شده و گزارش های مالی، بدون هیچ خطایی ارائه خواهند شد. لذا، می توانیم بیان کنیم که یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک نرم افزار حسابداری باید داشته باشد، به روزرسانی مداوم آن است.

برای کسب اطلاع از پاسخ این پرسش که مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

نکات مهمی در مورد بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر

هم اکنون که با ویژگی های بهترین نرم افزارهای حسابداری آشنا شدید، بهتر است که پیش از خرید حتما نکاتی را دانسته و رعایت کنید. این نکات به شما کمک می کنند تا بهترین نرم افزار را انتخاب کنید. تعدادی از مهم ترین این نکات، به شرح زیر می باشند:

✅ پیش از خرید دقت کنید که نرم افزارهای حسابداری باید امنیت بالایی داشته باشند و اطلاعات شما را فاش نکنند. زیرا، اطلاعات مالی یک شرکت اهمیت بالایی دارند و فقط افراد داخل سازمان، باید در جریان آن اطلاعات قرار گیرند.

✅ پیش از خرید دقت کنید که آن نرم افزار مناسب کسب و کار شما باشد. زیرا، گاهی اوقات برخی از امکاناتی که در نرم افزار وجود دارند، متناسب برخی از شرکت ها نیستند.

✅ نرم افزاری را خریداری کنید که مشتریان پیشین، رضایت کاملی از آن داشته باشند. در واقع، بهتر است که به سراغ رضایت مشتریان آن رفته و از این مسئله آگاه شوید.

✅ در زمان خرید توجه کنید که آن نرم افزار قابلیت توسعه داشته باشد. زیرا، اگر هزینه ها و درآمدهای شما افزایش یابند، شما نمی توانید اطلاعات جدید را وارد نرم افزار کنید.

✅ حتما جدیدترین نسخه نرم افزاری را خریداری کنید و دقت کنید که آیا می توان آن را به طور مداوم به روز رسانی کرد یا نمی توان نسخه جدید آن را دانلود کرد. زیرا، اگر نتوانید جدیدترین نسخه نرم افزاری را تهیه کنید، گزارش های مالی شما بر اساس قوانین قدیمی تدوین می شوند و ممکن است دچار مشکلاتی شوید.

خلاصه مقاله

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که پیش از خرید هر یک از نرم افزارها، به تمامی موارد ذکر شده توجه کنید. علاوه بر این، به هر نرم افزاری اعتماد نکنید، زیرا ممکن است اطلاعات شما را اخذ کرده و در آینده آن ها را فاش نماید. برای خرید بهترین نرم افزارهای حسابداری، می توانید با همکاران ما در شرکت نرم افزار حسابداری و مالی طلوع پدیده ارتباط برقرار کنید.

 

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و بهترین نرم افزار حسابداری برای کامپیوتر

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

حسابداری یکی از رشته هایی است که بسیار وسیع است. این رشته شاخه های بسیار متفاوتی دارد که هر کدام وظیفه طبقه بندی و دسته بندی اطلاعات مالی را بر عهده دارند. همه این شاخه ها با ارائه داده های مالی به سازمانها، هزینه ها و درآمد ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. تمایز در این شاخه ها در روش گردآوری و ارائه اطلاعات و نتیجه نهایی است. حسابداری مالی یکی از شاخه های مهم و تاثیرگذار در ارائه داده های مالی شرکت های تجاری و بازرگانی به شمار می آید. در کل ارائه داده و اطلاعات مالی یکی از مهمترین اهداف حسابداری است. شما در ادامه مقاله به جواب این سوال که حسابداری مالی چیست؟ پی می برید با نح.ه تاثیر گذاری آن نیز آشنا خواهید شد. نرم افزار حسابداری نیز با توجه به استاندارد های حسابداری و حسابداری مالی گزارش های خود را ارائه می دهند.

معنای حسابداری مالی چیست؟

همان طور که در ابتدا بیان کردیم، یکی از مهم ترین شاخه های حسابداری، نوع مالی آن است. در حسابداری مالی، عملیاتی همچون: ثبت گزارش، جمع بندی گزارش، تنظیم گزارش و.... انجام می شوند که با کمک تمامی این موارد، اطلاعات مالی یک شرکت به دست می آیند. حسابداران مالی یک شرکت، وظیفه دارند تا تمامی صورت های مالی را به صورت ترازنامه ها، صورت های سود و زیان و ... آماده کرده و به بخش مدیریت تحویل دهند.

به طور کلی می توانیم بیان کنیم که حسابداری مالی به معنی رسیدگی به امور مالی یک کسب و کار است. این نوع از حسابداری به یک سازمان کمک می کند تا تمامی فعالیت های مالی خود را بر اساس قانون انجام دهد و از چارچوب قانون، خارج نشود. علاوه بر این، حسابداری مالی به یک سازمان و یا شرکت کمک می کند تا هم رشد کرده و هم به اهداف خود برسد.

 

چرا حسابداری مهم است؟ 

 

هم اکنون که به طور کامل با حسابداری مالی آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که این شاخه از حسابداری مدرن، چه اهدافی را دنبال می کند و یا برای رسیدن به چه اهدافی به وجود آمده است؟ در پاسخ به سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که این حسابداری، برای رسیدن به اهدافی ایجاد شده است که برخی از مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

???? بررسی کردن تمامی عملکردهای سازمان

???? بررسی نقاط ضعف و قوت یک کسب و کار

???? بررسی صورت های مالی گذشته شرکت

???? اطلاع و آگاهی از درآمدها و هزینه های یک کسب و کار

???? تعیین اهداف مالی یک شرکت

برای کسب اطلاع از این موضوع که مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

حسابدار مالی کیست و چه وظیفه ای دارد؟

حسابدار مالی به شخصی می گویند که به تمامی صورت های مالی یک سازمان دسترسی داشته باشد و بتواند صورت های مالی جدیدی را از تمامی هزینه ها و درآمدهای یک سازمان، ایجاد کند. به طور کلی می توانیم بیان کنیم که حسابدار مالی یک شرکت وظیفه دارد تا هر نوع از صورت های مالی را ثبت کرده و به بخش مدیریت گزارش دهد. این شخص باید بتواند وضعیت اقتصادی یک شرکت را به صورت مستمر ارزیابی، ثبت و گزارش نماید. علاوه بر این، حسابدار مالی یک شرکت وظایف دیگری نیز دارد که تعدادی از آن ها، به شرح زیر می باشند:

جمع آوری تمامی اسناد و مدارک مالی شرکت

✅ اطمینان از صحت یا عدم صحت اسناد

✅ انجام فرایند حسابداری بر اساس اسناد مالی شرکت

✅ تهیه و تنظیم حقوق و دستمزد تمامی کارکنان سازمان

✅ تهیه و تنظیم بیمه اجتماعی شرکت

✅ تهیه و تنظیم مالیات حقوق کارکنان

✅ طراحی و تنظیم کدینگ سیستم

✅ طراحی ترازنامه از حساب های بانکی

✅ نگهداری از تمامی اسناد مالی شرکت

✅ گزارش ترازنامه ها به مدیریت و بایگانی کردن آن ها

 

معنای حسابداری مالی 

 

علت مهم بودن حسابداری مالی چیست؟

حال که به طور کامل با این مبحث آشنا شدید بهتر است بدانید که علت مهم بودن انواع حسابداری مالی چیست. یکی از اصلی ترین دلایل این حسابداری بررسی میزان سود و زیان یک شرکت است. زمانی که یک شرکت از میزان سود و زیان خود اطلاع داشته باشد، در صورتی که زیان کرده باشد می تواند راهکارها و فعالیت های خود را تغییر داده و شیوه ای جدید را جایگزین کند. علاوه بر این، علت دیگر مهم بودن حسابداری مالی، ثبت تمامی هزینه ها و درآمدهای سازمان است. زمانی که هزینه ها و درآمد ها ثبت شده و به صورت یک گزارش به مدیران و سهامداران یک کسب و کار ارائه شود، آن ها می توانند از وضعیت کلی کسب و کار خود آگاهی یابند.

ویژگی های سیستم حسابداری مالی

یک سیستم حسابداری مالی خوب، باید ویژگی هایی داشته باشد که از طریق آن ها بتواند به اهداف خود برسد. زیرا، در صورتی که یک سیستم مالی این ویژگی ها را نداشته باشد، نمی تواند به اهداف خود برسد. برخی از ویژگی های سیستم های انواع حسابداری مالی، شامل موارد زیر می باشند:

به روز بودن سیستم حسابداری مالی

یک سیسم مالی زمانی مناسب یک سازمان و یا شرکت است که به روز باشد. در واقع، تمامی حسابداران مالی یک شرکت باید از جدیدترین نرم افزارها استفاده کنند. در این صورت، درصد به وجود آمدن خطا در زمان ثبت و تهیه صورت های مالی یک شرکت، به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

انعطاف پذیر بودن سیستم حسابداری مالی

تمامی سیستم های یک شرکت علی الخصوص سیستم مالی آن، باید انعطاف پذیر باشند و افراد بتوانند آن ها را به شکل های مختلفی تبدیل کنند. با این کار، زمانی که حسابدار مالی یک شرکت عوض شود، حسابدار جدید به راحتی می توانند تمامی اطلاعات مالی پیشین شرکت را مطالعه کرده و ارزیابی کند.

برای آشنایی با مفهوم حقوق و دستمزد با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

ثبت گزارش های دقیق در سیستم مالی

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک حسابداری مالی باید آن را داشته باشد، قابلیت ثبت گزارش های مالی است. در واقع، سیستمی معتبر است که این امکان را برای تمامی حسابداران شرکت، فراهم کرده باشد. در این صورت، یک حسابدار مالی به راحتی می تواند تمامی صورت های سود و زیان را ثبت کرده و در آینده از آن ها استفاده کند.

 

حسابداری مالی چند نوع است؟ 

 

حفظ امنیت صورت های مالی

یکی از مهم ترین ویژگی سیستم انواع حسابداری مالی، حفظ امنیت تمامی گزارش های مالی سازمان است. در واقع، گزارش های مالی یک سازمان، فقط باید به مدیران و سهامداران شرکت ارائه شوند. سازمان های دیگر نباید هیچ اطلاعی در رابطه با این گزارش ها و صورت های مالی داشته باشند. لذا، یک سیستم حسابداری باید امنیت زیادی داشته باشد تا افراد بدون هیچ ترسی از آن استفاده کنند.

یکپارچه بودن سیستم حسابداری مالی

یک سیستم حسابداری مالی باید ویژگی یکپارچگی را دارا باشد؛ به نحوی که تمامی اطلاعات مالی یک سازمان در کنار یکدیگر قرار گیرند. این کار کمک می کند تا در آینده هیچ یکی از حسابداران دچار مشکل نشوند.

خلاصه مقاله

ما در این بخش سعی داشتیم تا شما را با مفهوم حسابداری مالی و میزان اهمیت آن آشنا کنیم. علت اهمیت این حسابداری، ثبت و گزارش تمامی هزینه ها و درآمد های یک شرکت است. به نحوی که هر فردی با مطالعه آن ها متوجه شود که یک شرکت در آن سال دچار سود و یا دچار زیان شده است. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا می خواهید با حسابداری مالی بیشتر آشنا شوید، می توانید با همکاران ما در نرم افزار حسابداری طلوع پدیده ارتباط برقرار کنید.

 

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و حسابداری مالی چیست و چرا مهم است؟

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری حسابداری , مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

حسابرسی چیست؟ یک فرد مستقل صورت های مالی که در نرم افزار حسابداری و صورت های مالی ثبت شده است را مورد سنجش قرار می دهد و گزارش حسابرسی را ارائه می دهد.. حسابرسی با نام های ممیزی، رسیدگی و بازرسی هم شناخته می شوند. در اصل حسابرسی به بیان نظر کارشناسی و بی طرف در مورد ارزیابی گزارشات مالی با هدف استخراج اشتباه در اسناد حسابداری است. تمام اسناد مالی در زمان بازرسی و حسابرسی مورد بررسی قرار می گیرند. حسابرس در زمان رسیدگی نیز اظهار نظر می کند. رشته حسابرسی به افرادی آموزش داده می شود که به باید در سیستم های مالی و حسابداری خبره باشند و بتواند به صورت دقیق اسناد حسابداری و مالی را مورد بررسی قرار دهد. در ادامه مقاله که توسط سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده تهیه شده به دیگر مباحث حسابرسی پرداخته شده است.

آشنایی با حسابرسی و تاریخچه آن

همان طور که در ابتدا بیان کردیم، حسابرسی فرایندی است که تمامی اسناد مالی و حسابداری مالی یک شرکت و یا سازمان را بررسی می کند. این فرایند با بررسی اسناد مهم، درست یا غلط بودن کار حسابدار و اسناد مالی آن را تایید یا تکذیب می کند. حسابرسی با نام های دیگری همچون: بازرسی، رسیدگی و ... نیز شناخته شده است. لازم به ذکر است تا بدانید فردی که حسابرس است باید کاملا بی طرفانه و بر اساس شواهد، نظر خود را در رابطه با حسابداری یک شرکت بیان کند.

 هم اکنون که با فرایند حسابرسی آشنا شدید، بهتر است بدانید که تاریخچه شکل گیری حسابرسی چیست. در رابطه با این موضوع، مطالب زیادی وجود دارد؛ اما، اولین بار شرکت های انگلیسی در سال 1862 این فرایند را به وجود آوردند. پس از گذشت چند سال، زمانی که کشور آمریکا صنعتی شد، فرایند حسابرسی به شرکت ها و سازمان های این کشور نیز راه یافت. در ایران نیز اولین بار در سال 1311 قانون حسابداری و حسابرسی تصویب شد. سازمان حسابرسی در کشور ما تحت نظر وزارت اقتصاد و دارایی از سال 1366 فعالیت خود را آغاز کرده است. پس از گذشت چند سال یعنی از سال 1391 تا به امروز، رشته حسابرسی در تمامی دانشگاه های ایران تدریس می شود.

برای کسب اطلاع از اصول اولیه حسابداری روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

فرایند حسابرسی چیست؟

برخی از افراد ممکن است سوال کنند که فرایند حسابرسی چگونه انجام می شود؟ در پاسخ باید بیان کنیم که فرایند حسابرسی در هر سال حداقل دو الی سه بار انجام می شود و برای این کار حسابرسان مورد تایید سازمان حسابرسی به شرکت های مختلف مراجعه می کنند. پس از آن، واحد حسابداری هر شرکت باید گزارشات مالی خود را به فرد حسابرس تحویل دهند. حسابرس نیز ابتدا باید از طریق مدیرعامل یا سهامداران، با تمامی فعالیت های آن شرکت و اهدافش آشنا شده و بر اساس آن ها، گزارشات مالی را ارزیابی کند. سپس، حسابرس باید با بررسی تمامی موارد بیان شده، نظر خود را کاملا بی طرفانه در رابطه با اسناد مالی بیان کند. در نهایت، این اظهار نظر باید به دست مدیران و سهامداران شرکت برسد.

 

معنای حسابرسی چیست؟

 

انواع حسابرسی

هم اکنون که با حسابرسی و نحوه انجام آن آشنا شدید، بهتر است بدانید که حسابرسی دارای انواع مختلفی می باشد. هر یک از آن ها مسئولیت دارند تا بخشی از سازمان را مورد بررسی قرار دهند. برخی از مهم ترین انواع حسابرسی ها، شامل موارد زیر می باشند:

???? حسابرسی مالی

یکی از مهم ترین نوع حسابرسی، مالی است که صورت های مالی یک سازمان را ارزیابی می کند. در واقع، می توانیم بیان کنیم که مسئولیت اصلی این نوع از حسابرسی، اعتباردهی به صورت های مالی یک شرکت یا سازمان است.

???? حسابرسی رعایت

منظور از این حسابرسی، تعیین کردن میزان رعایت احکام، تعیین سیاست ‌های سازمان، تعیین پیمان ‌های سازمانی و قوانین و مقررات دولتی و .... می باشد. در واقع، حسابرسی رعایت سیاست های داخلی یک شرکت را تعیین کرده و بررسی می کند که کارکنان سازمان و خود سازمان بر آن سیاست ها پایبند هستند یا هیچ تعهدی به آن ها ندارند.

???? حسابرسی عملیاتی

در این نوع از حسابرسی، برخی از فعالیت های سازمان که در ارتباط با رسیدن به اهداف هستند، بررسی می شود. در واقع، اهداف حسابرسی کارایی فعالیت های سازمان یا شرکت را بررسی کرده و در صورت نیاز، پیشنهادهای اصلاحی را به سازمان ابلاغ می کند.

???? حسابرسی قانونی

نوع دیگری از انواع حسابرسی، نوع قانونی آن است و زمانی که شرکای یک شرکت دچار اختلافات مالی شوند، می توانند از طریق قانونی برای حسابرسی اقدام نمایند. در این صورت، از سمت قانون حسابرسی که مورد تایید سازمان حسابرسی باشد را به آن شرکت فرستاده می شود تا اختلافات مالی آن ها را بررسی کرده و مشکل را بیابد.

???? حسابرسی داخلی

حسابرسی داخلی، نوع دیگری از انواع حسابرسی است که وظیفه دارد تا تمامی فعالیت های داخل سازمان را ارزیابی کرده و به صورت گزارش های هفتگی، ماهانه و یا سالانه به مدیر عامل ارائه کند. در این حسابرسی، هر گونه فعالیت مالی و یا اسناد مالی مورد بررسی قرار می گیرد.  

 

انواع حسابرسی

 

تفاوت حسابداری و حسابرسی چیست؟

برخی از افراد فکر می کنند که حسابداری همان حسابرسی است و هیچ تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. این تفکر نادرست است، زیرا، تفاوت حسابرسی و حسابداری بسیار زیاد است. برخی از مهم ترین تفاوت ها بین این دو، به شرح زیر می باشند:

اهداف حسابرسی و حسابداری با یکدیگر متفاوت است؛ در حسابداری هدف تنظیم سند حسابداری است. اما، در حسابداری هدف بررسی صحت اسناد حسابداری می باشد.

✅ در حسابداری، ثبت گزارشات مالی به صورت دوره ای انجام می گردد اما، در حسابرسی به صورت سالانه یا ماهانه صورت می گیرد.

✅ برای انجام فرایند حسابرسی، افراد باید علم حسابداری را آموخته باشند. اما، برای انجام حسابداری نیازی به آموختن علم حسابرسی نیست.

✅ حسابداری به معنی تنظیم اسناد مالی شرکت است، اما حسابرسی به معنی تحلیل و بررسی اسناد مالی یک شرکت می باشد.

✅ حسابرس تنها تقلب ها و اشتباهات صورت گرفته در اسناد مالی یک شرکت را پیدا می کند؛ اما، حسابداری توانایی انجام این کار را ندارد.

✅ وجود هر حسابدار در یک شرکت الزامی است، اما وجود حسابرس در یک سازمان یا شرکت کاملا اختیاری است. البته، تا زمانی که تقلب و یا مشکلی در اسناد مالی ایجاد نشود. 

برای آشنایی با نرم افزار حسابداری رایگان در بازار روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

وظایف حسابرس

شخصی که وظیفه دارد تا تمامی فعالیت ها و اسناد مالی سازمان را بررسی کند و استاندارد های حسابرسی را انجام دهد، حسابرس است که تحصیلات این فرد باید حسابداری بوده و در عین حال در شاخه حسابرسی نیز تخصص داشته باشد. این فرد، باید از یک نهاد یا سازمانی مشخص، گواهی صلاحیت را دریافت کرده باشد و با استانداردهای حسابرسی آشنایی داشته باشد. حسابرس ها شامل انواع مختلفی از جمله: حسابرس مستقل، حسابرس دولتی، حسابرس داخلی و... می باشند.

خلاصه مقاله

ما در این بخش سعی داشتیم تا به بررسی این پرسش بپردازیم که حسابرسی چیست؟ به یاد داشته باشید که بهتر است در هر سال یک بار تمامی اسناد مالی شرکت توسط حسابرس بررسی شوند و گزارش حسابرسی گرفته شود. زیرا، در این صورت از صحت و یا عدم صحت اسناد شرکت اطمینان حاصل خواهید کرد. همچنین، زمانی که ابعاد و اهداف یک سازمان بزرگ تر باشد، برای حفظ کردن سلامت اسناد مالی بهتر است که از یک حسابرس کمک گرفته شود. اگر پس از مطالعه تمامی بخش های مقاله با سوالی مواجه شدید، می توانید از همکاران ما یاری بگیرید.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و حسابرسی چیست؟

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری مشاوره , مالیاتی نرم , افزار , مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات غیر مستقیم است که مربوط به فرایند تولید مربوط می شود. در واقع دولت این نوع مالیات را از روند فرآیند تولید کالا و خدمات از مصرف کنندگان نهایی دریافت می کند. پرداخت مالیات بر ارزش افزوده یکی از رایج ترین روش ها برای اخذ مالیات محسوب می شود، چرا که پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و وصول آن آسان است. به علاوه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، با ایجاد شفافیت در نظام مالیاتی، از اموری چون فرار مالیاتی و دریافت مجدد مالیات از مشمولین جلوگیری می کند.

همه اشخاص چه صاحبان کسب و کار چه مصرف کنندگان ضروری است که در خصوص انواع مالیات و روش اخذ آن از سوی دولت ها آگاهی داشته باشند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله توضیحاتی را در ارتباط با مفهوم مالیات بر ارزش افزوده و انواع آن، شیوه محاسبه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و موارد معاف از مالیات ارائه دهیم. پس تا انتهای این مطلب از شرکت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده با ما باشید.

ارزش افزوده چیست؟

???? در قانون تجارت ارزش افزوده تعریف مشخصی دارد. طبق قانون سوم مالیات بر ارزش افزوده، فرق بین ارزش کالا یا خدمات عرضه شده با ارزش کالا یا خدمت خریداری شده در یک مقطع زمانی مشخص، ارزش افزوده است. این قانون را باید مالیات بر مصرف گفت که در خیلی از کشورهای دنیا در حال اجراست. این مالیات را باید کسانی که کسب و کار و خدمات ارایه می دهند باید از مشتریان خود دریافت کنند و به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. ارزش افزوده مالیاتی است که مشتریان باید پرداخت کنند. در نرم افزار حسابداری مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد تا این پروسه به راحتی انجام شود.

آشنایی با مفهوم مالیات بر ارزش افزوده

???? این نوع از مالیات، مالیات غیر مستقیمی است که مصرف کنندگان در ازای خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازند و فروشنده نیز باید در قبال دریافت آن مبلغ، بخشی را به عنوان مالیات به دولت واریز کند. این مفهوم در ماده سه قانون مالیاتی کشور و قانون مالیات بر ارزش افزوده اینگونه تعریف شده است: «مالیات غیر مستقیمی که بر تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین وضع می شود.»

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

???? همانگونه که اشاره شد این نوع مالیات، از تفاوت ارزش بین کالا و خدمات عرضه شده با ارزش کالا و خدمات خریداری شده در زمانی مشخص به دست می آید. نحوه اخذ این نوع مالیات به صورت چند مرحله ای است و در فرایند تولید تا مصرف نهایی در مراحل مختلف بر حسب ارزش افزوده دریافت می شود و انواع مختلفی دارد که لازم است در ادامه این موارد را بررسی کنیم تا به درک بهتری از این نوع مالیات برسید.

 

معنای مالیات بر ارزش افزوده

 

انواع مالیات بر ارزش افزوده

در مجموع در نظام مالیاتی کشور، سه نوع از انواع مالیات بر ارزش افزوده مشخص کرده است که شامل موارد زیر می باشند:

 

مالیات بر ارزش افزوده بر مصرف

 

در این روش مالیات بر حسب خدمات و کالاهای مصرفی برآورد می شود و به کسب و کارها این فرصت را می دهد تا مالیات های پرداختی را از خریدهای مالیاتی کسر کنند. از آنجا که این مالیات به صورت مساوی درآمد بدست آمده را بین نیروی کار و سرمایه مالیات بندی می کند، یکی از متداول ترین و بهترین روش های دریافت مالیات محسوب می شود.

 

 

مالیات بر ارزش افزوده تولیدی

 

در این روش مالیات مجموعاً بر فروش اعمال خواهد شد. این نوع مالیات به کالاهای سرمایه ای و کالاهای مصرفی تعلق می گیرد. از این رو به خرید کالاهای سرمایه‌ ای از بنگاه‌ های اقتصادی اعتباری، مالیات بر ارزش افزوده تعلق نخواهد گرفت.

 

مالیات بر ارزش افزوده بر درآمد

 

این نوع مالیات بر مبنای فروش تولیدی یک کالا به صورت خالص برآورد می شود. در واقع این مالیات به سرمایه گذاری خالص تعلق می گیرد. در این صورت تمام هزینه های استهلاک و هزینه های جانبی از ابتدا کسر می شوند و تنها برای همان درآمد خالص سرمایه گذاری، مالیات لحاظ می گردد.

 

 

 

کاربران گرامی، برای کسب اطلاع از معنای حقوق و دستمزد روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

شیوه محاسبه مالیات مبتنی بر ارزش افزوده

???? در ایران روش محاسبه برای این نوع مالیات به صورت حسابی یا تفریقی غیر مستقیم است. به این صورت که هر شرکت یا بنگاه اقتصادی موقع خرید کالا علاوه بر پرداخت بهای ماده اولیه می بایست مالیات آن کالا را نیز بپردازد.

???? علاوه بر این شرکت باید هنگام فروش کالای خود، علاوه بر مبلغ کالای مشمول مالیات، مالیات بر ارزش افزوده را نیز از مشتری دریافت کند و ما به التفاوت مالیاتی پرداختی و اخذ شده به سازمان مالیاتی کشور بپردازد.

???? فراموش نکنید اگر مقدار مالیات پرداختی بیشتر از مقداری باشد که باید به سازمان مالیات پرداخت شود، شرکت ها یا بنگاه های اقتصادی می توانند مقدار باقی مانده از مبلغی که باید بپردازند را به دوره مالیات بعدی موکول کنند یا می توانند پول خود را از سازمان مالیات استرداد نمایند. زمانیکه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را پر می کنید باید موضوع سال های قبل و بعد را در نظر بگیرید، در مجموع اخذ این نوع مالیات و قانون مالیات بر ارزش افزوده چالش های خاص خود را دارد و در کنار محاسن، باید معایب آن را نیز را در نظر گرفت. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

مزایا و معایب مالیات بر ارزش افزوده

اگرچه قانون مالیات بر ارزش افزوده، مزایای زیادی دارد، اما نمی توان از معایب آن چشم پوشی کرد. در همه کشورهایی که سیستم اخذ این نوع مالیات تعریف شده است، اما لازم است مزایا و معایب آن بررسی شود.

معایب مالیات بر ارزش افزوده:

✔️ اعمال هزینه اضافی برای کسب ‌و کارها

✔️ بالا رفتن قیمت ‌‌ها و عدم توانایی در خرید اقشار با درآمد پایین‌

✔️ افزایش یافتن هزینه های دولت

✔️ افزایش میزان کسری بودجه دولت

✔️ کند شدن فرایند رشد اقتصاد و از بین رفتن مشاغل

مزایای مالیات بر ارزش افزوده:

☑️ جلوگیری از فرار مالیاتی

این روش اخذ مالیات، راه را برای افرادی که قصد پرداخت مالیات حاصل از فروش کالا و خدمات خود را ندارند می بندد و از این طریق می توان به سیستم اخذ مالیات نظارت بیشتری داشت.

☑️ ایجاد انگیزه بیشتر برای کسب درآمد

با ایجاد این سیستم مالیاتی، افراد می توانند مقدار بیشتری از درآمد خود را نگه داری کنند و هر زمان که قصد خرید داشته باشند، به میزان دریافتی آن ها مالیات تعلق خواهد گرفت. همین امر می تواند باعث ایجاد انگیزه در افراد برای پس انداز و کسب درآمد بیشتر شود.

برای آشنایی با مفهوم کدینگ حسابداری با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

خلاصه مقاله

مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت و از زیر دسته های مالیات هر کشوری به حساب می آید. هم اکنون بسیاری از کشورها برای ارائه خدمات به شهروندان، در نظام مالیاتی خود، این سیستم اخذ مالیات را تعریف کرده اند.

این سیستم مالیاتی می ‌تواند منبع درآمدی قابل اطمینانی برای دولت ‌ها باشد. یکی از مزایای این نوع مالیات که آن را از باقی انواع مالیات متمایز می‌ سازد، آسان بودن نحوه وصول و پرداخت آن است. از آنجا که ممکن است عده ای در رابطه با ماهیت این نوع مالیات و نحوه محاسبه سوالاتی داشته باشند، در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم. چنانچه سوال و ابهامی در خصوص مطالب ارائه شده در این مقاله دارید، می توانید با مشاوران مجرب و باسابقه طلوع پدیده در ارتباط باشید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

 

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری طبقه , بندی , کدینگ , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

کدینگ حسابداری برای پیاده کردن امور حسابداری در نرم افزارهای حسابداری استفاده می شود. حساب ها با توجه به نوع و حجم امور مالی در چند سطح تعریف می شود. بنابراین هر عملیات مالی دارای یک کد می باشد. حسابداران نیز با استفاده از این کدها عملیات و ثبت های حسابداری را به صورت درست انجام می دهند. ارکان اصلی حسابداری ( دارایی - بدهی و سرمایه ) باید در یک سیستم کارآمد حسابداری به طور دقیق تری طراحی شود. کدینگ باید به گونه ای طراحی شود که استانداردهای حسابداری را نفی نکند. در نرم افزارهای حسابداری یا سیستم های حسابداری کدینگ به طور معمول به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده است در این صورت حسابداران باید سیستم را مورد بررسی قرار دهند و در صورت مشاهده مغایرت و مشکل آنرا اصلاح کنند.

آشنایی با مفهوم کدینگ حسابداری

کدینگ به نوعی دسته بندی حساب ها در حسابداری اطلاق می شود. در واقع در طبقه بندی کدینگ حسابداری دسته بندی هایی برای حساب ها تعریف می شود که هر کدام دارای کدهای متنوعی هستند و سرشاخه و زیر شاخه هر کدام از سطوح نیز مشخص است. طبقه بندی کدینگ حسابداری غالباً به شکل درختی که رایج ترین شیوه کدینگ است، انجام می شود.

در یک تعریف ساده، دسته بندی و کدگذاری حساب ها را کد‌گذاری حسابداری می گویند. کدینگ به معنای شماره گذاری است و وقتی در حسابداری به کار برده می شود، یعنی حساب ها را در فرایند حسابداری کدگذاری کنیم. برای فهم بیشتر این موضوع، در ادامه مروری بر کد‌گذاری حسابداری در نرم افزارها و سطوح ان خواهیم پرداخت. طبقه بندی کدینگ حسابداری نیز از مواردی است که با بوجود آمدن بهترین نرم افزار های حسابداری دیگر به آسانی انجام می شود.

 

معنای کدینگ حسابداری 

 

نحوه کدینگ حسابداری در نرم افزارهای حسابداری

بهتر است که کدینگ در نرم‌ افزار حسابداری انجام شود البته می‌توان این کار را در نرم‌افزار نرم‌افزارهای اکسل و یا حتی روی کاغذ انجام داد اما نرم‌افزارهای مالی به دلیل امکانات گسترده‌ای که دارند و امکان اعمال تغییرات در آن‌ها وجود خواهد داشت و می‌تواند گزینه مناسبی برای کد‌گذاری در حسابداری باشند همچنین نرم‌افزارهای حسابداری برای انجام کدگذاری حسابداری جزء پلتفرم های دقیق و با سرعت به حساب می آیند. اما قبل انجام  نمونه کدینگ حسابداری، بهتر است ابتدا با هدف آن آشنا شوید تا بهتر بتوانید در فرآیند حسابداری از آن بهره ببرید.

اهداف کدینگ در حسابداری 

همان گونه که اشاره شد کدینگ که از راه‌های ایجاد نظم در فرآیند حسابداری و سطح بندی هر کدام از رویدادهای حسابداری است. مسئله کدینگ یکی از موضوعات قابل تأملی است که بهتر است صاحبان کسب ‌و کار بزرگ از آن بهره ببرند. اما مزایا و اهداف کدینگ در  اصول اولیه حسابداری چیست؟ از مهم ‌ترین هدف ‌های کدینگ در حسابداری می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استاندارد شدن عملیات‌ مالی و یکپارچه ‌سازی آن ‌ها.

با استفاده از کدینگ حسابداری گزارشات مالی با جزئیات دقیق و فراوان تهیه می‌ شوند و این امر با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. صورت معاملات فصلی یکی از گزارشاتی است که حسابداران باید ارائه دهند که با استفاده از کدینگ سریع ‌تر صورت می گیرد.

رویدادهای مالی از طریق کد‌گذاری حسابداری با سرعت بیشتری انجام می ‌شوند و دقت در پردازش آن‌ ها افزایش خواهد یافت و در نتیجه خطاهای انسانی نیز به حداقل خواهد رسید.

تحلیل و بررسی ‌های مالی جهت محاسبه میزان دارایی‌ ها و سرمایه ‌گذاری از طریق کدینگ به‌ راحتی انجام می ‌شود و شرایط برای تصمیم‌ گیرندگان داخلی و خارجی بهبود می‌ یابد.

 

 

انواع کدینگ حسابداری 

 

 

سطوح و مراحل کدینگ در علم حسابداری

برای انجام کدینگ در حسابداری مدرن باید مراحل و استانداردهای خاصی را در نظر گرفت تا فرآیند حسابرسی با دقت و سرعت بهتری انجام شود. مراحل و سطوح کد‌ینگ حسابداری دايمی را می‌ توان در موارد زیر خلاصه نمود:

در ابتدا باید گروه حساب ‌ها مشخص شوند. برای انجام این کار به هر کدام از گروه‌ ها یک عدد تعلق می ‌گیرد که می ‌توان کلیه هزینه‌ ها، بدهی‌ها جاری و غیر جاری، درآمدها، حقوق ‌ها و سرمایه‌ گذاری‌ ها را در این سطوح قرار داد.

در مرحله بعد گروه باید حساب ‌های مرحله قبل را به حساب‌ های کل ریزتر شده و به هر حساب کل یک کد اختصاص داده شود. در واقع در این مرحله حساب ‌ها تعریف خواهند شد.

در مرحله سوم هر کدام از حساب ‌های کل را جدا کرده و به هر یک کد اختصاصی تعلق خواهد گرفت. به این حساب ‌ها، حسابداری معین نیز گفته می شود.

به مرحله آخر، مرحله کد‌گذاری حسابداری می‌ گویند که حساب‌ های معین ابتدا کد‌گذاری و سپس بررسی خواهند شد.

انواع کدینگ در حسابداری

 نمونه کدینگ حسابداری در مجموعه‌ های مختلف به شیوه ‌های متنوعی انجام می شود. اما رایج ‌ترین انواع کد‌ینگ حسابداری دایمی در پنج دسته زیر قابل تقسیم هستند:

???? کدینگ حفظی

یکی از رایج ترین و آسان ترین روش های کد‌دهی است که بر مبنای مختصر نویسی و علامت گذاری رایج زبان فارسی انجام می شود. در این روش، حرف اول کلمات را برای بازه کوچکی از کلمات به کار می برند. به طور مثال حساب های پرداختنی با کد «ح – پ» شناخته خواهند شد.

???? کدینگ متوالی

کدینگ متوالی که از آن به عنوان کدینگ سریالی یا پی در پی نیز یاد می شود، یکی دیگر از روش های کد‌گذاری حسابداری است. در این شیوه، اعداد به صورت پشت سر هم به حساب ها تخصیص می یابند.

???? کدینگ سلسله ‌مراتبی

یکی از پرکاربردترین شیوه های کدینگ، روش سلسله مراتبی است. در این روش محدودیت در تعداد حساب ها و داده ها وجود ندارد و فرایند کد‌گذاری با دقت انجام می شود.

???? کدینگ وجهی

در این روش به هر سطح کد و عددی اختصاص می یابد که به عنوان یک قرارداد استاندارد تلقی خواهد شد. در واقع در کدینگ وجهی، هر عدد معرف نوع خاصی از حساب ها و زیر‌مجموعه های آن هستند.

???? کدینگ توده‌ ای 

در کدینگ توده های کدها به یک حساب تعلق می گیرند. کاربرد این نوع کدینگ بیشتر در یک دوره مالی خواهد بود.

خلاصه مقاله

در دنیای امروز کسب‌ و کار، انجام امور مالی از طریق ساده ‌ترین روش ‌ها و با بهره‌ گیری از تکنولوژی ‌های پیشرفته صورت می ‌گیرد. کدینگ حسابداری یکی از بهترین راه‌ حل ها برای انجام امور حسابداری جهت سرعت انجام حسابرسی ‌ها است و با کمک این فرآیند مراحل حسابداری با کیفیت بیشتری انجام خواهند شد. در این مقاله سعی کردیم در خصوص مفهوم کد‌گذاری حسابداری، اهداف آن و مراحل کدگذاری اطلاعاتی را ارائه دهیم.

اگر حسابداران با نحوه کد‌گذاری در فرآیند حسابداری و سطوح آن که در این مقاله توضیح داده شد، آشنایی داشته باشند، می‌توانند فرآیند حسابرسی را سریع ‌تر و با دقت تر انجام دهند. چنانچه در خصوص مطالب ارائه ‌شده در این مقاله سوال و ابهامی داشته باشید، کارشناسان طلوع پدیده همواره آماده ارائه مشاوره و خدمت‌ رسانی به شما عزیزان خواهند بود.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک نمایید.

 

 

 

منبع : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و کدینگ حسابداری چیست؟

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی آموزش , حسابداری طبقه , بندی , کدینگ , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

حقوق و دستمزد یکی از هزینه هایی است که هر فردی در حوزه مالی مشغول به تحصیل است باید با آن آشنا باشد. شخصی که در نظر دارد در آینده حسابدار شود و در این زمینه فعالیت کند باید با قوانین کار، مالیات حقوق و دستمزد و بیمه، اضافه کاری ها، ماموریت ها و تهیه اسناد و ثبت لیست های حقوقی و سیستم حقوق و دستمزد آشنایی کامل داشته باشد. محاسبه حقوق و مزایای کاری حجم بالایی دارد و زمان گیر است. این پروسه بسیار مهم است و باید با دقت بالایی صورت گیرد چرا که یک اشتباه در محاسبات باعث بوجود آمدن مشکلات مالی یا حقوقی می شود. این اشتباهات حتی می تواند در زمان ورود اطلاعات در سیستم حقوق و دستمزد در نرم افزارهای حسابداری هم ایجاد مشکل کند.

حسابداری حقوق و دستمزد

قوانین حقوق و دستمزد در حسابداری چیست؟ در هر مجموعه قطعا افرادی مشغول به کار هستند و برای پیشبرد اهداف و توسعه مجموعه تلاش میکنند. در ازای این تلاش صاحبان کسب و کار ها و یا مدیران سازمان ها موظفند مبلغی را به عنوان حقوق و دستمزد پرداخت کنند. واحد حسابداری هر مجموعه وظیفه احتساب دوره ای حقوق و دستمزد کارکنان و ثبت حقوق و دستمزد و پرداخت به موقع آن را بر عهده دارد. حسابداران این اطلاعات و گزارشات پرداخت را در قالبی تحت عنون فیش حقوقی ارائه می دهند. عوامل زیادی بر میزان حقوق و دستمزد دریافتی توسط کارکنان اثرگذار است. عواملی نظیر: میزان تجربه و مهارت، میزان تحصیلات، جایگاه شغلی و ... حسابدار موظف است علاوه بر در نظر داشتن حقوق ثابت، عوامل دیگری را نیز برای محاسبه حقوق نهایی در نظر داشته باشد. برخی از این عوامل شامل:

☑️ اضافه کاری

☑️ کسورات (حق بیمه، مالیات و ...)

☑️ پاداش و مزایا

☑️ حق اولاد

...

فیش حقوقی

فیش حقوقی شامل 3 بخش اصلی می باشد :

???? حقوق پایه:

حقوق ثابتی است که به طور قراردادی بین کارکنان و کارفرمایان جاری است.

???? کسورات:

کسورات شامل مبالغی می باشند که به صورت قراردادی و در هر دوره از حقوق پایه کارکنان کسر میشوند. کسورات ممکن است به دلیل انواع وام، حق بیمه، مالیات و دلایل دیگر کسر شوند.

???? پاداش و مزایا:

مزایا شامل مبالغی می باشد که به طور مستمر و قراردادی ( مانند حق اولاد، حق مسکن، اشتغال خارج از شهرو ...) و یا به طور غیر مستمر و دوره ای ( مانند اضافه کار، عیدی، حق ماموریت و ...) به حقوق کارکنان اضافه می گردد.

???? اضافه کاری:

مدت زمانی است که هر فرد بیشتر از میزان قانونی، در حال اشتغال بوده است.

???? حق اولاد:

صاحبان کسب و کار و یا مدیران سازمان ها موظف اند به ازای هر فرزند، 3 برابر حداقل مزد روزانه کارکنان را در آخر ماه به عنوان حق اولاد به حساب آنها واریز کنند.

 

 

قوانین حقوق

 

 

???? سابقه کارکنان برای دریافت حق اولاد باید حداقل 2 سال باشد و فرزندان بیمه شده باید کمتر از 18 سال سن داشته و یا مشغول به تحصیل باشند.

???? عیدی:

تمامی کارفرمایان که حقوق کارکنان خود را با قانون کار پرداخت می کنند موظف هستند در انتهای هر سال، حقوق دو ماه هر نفر را به عنوان پاداش و عیدی به  سیستم حقوق و دستمزد او اضافه کنند.

نحوه محاسبه حقوق و دستمزد

حسابداران برای محاسبه هر بخش از لیست حقوق و دستمزد و ثبت حقوق و دستمزد از فرمول های اختصاصی استفاده میکنند تا بتوانند بدون خطا حقوق کارکنان را محاسبه و پرداخت نمایند.

فرمول های محاسبه حقوق و دستمزد
  ((ساعات اضافه کاری) × ( ۱.۴ ) × (۲۲۰ ﺳﺎﻋﺖ)) ÷ ﺣﻘﻮﻕ = پایه اضافه کاری
 ((ساعات تعطیلات کاری) × (۱.۴) × (۲۲۰ ﺳﺎﻋﺖ)) ÷ ﺣﻘﻮﻕ = پایه تعطیلات کاری
   ((ساعات شب کاری × ((۱.۳۵) × (۲۲۰ ﺳﺎﻋﺖ))  ÷ ﺣﻘﻮﻕ ﭘﺎﯾﻪ  = ﺷﺐ ﮐﺎﺭﯼ
                  (( تعداد روز های کارکرد) ×( ۳۶۵ ﺭﻭﺯ )) ÷ ﺣﻘﻮﻕ ﭘﺎﯾﻪ = سنوات
           (( حقوق و مزایا)× (کارکرد)  × 2) ÷ 365 = عیدی و پاداش آخر سال
  (( حقوق و مزایا)× (کارکرد)  × 2) ÷ 366 = عیدی و پاداش آخر سال کبیسه

قوانین حقوق و دستمزد

✔️ هر فرد مشغول به کار تمام وقت موظف است 44 ساعت در هفته کار کند، با تقسیم این عدد بر تعداد روز های یک هفته ( به استثناء جمعه)، متوجه میشویم که هر فرد که شغل تمام وقت دارد باید روزانه 7 ساعت و 20 دقیقه کار کند. قابل ذکر است که صاحبان کسب و کار میتوانند این 44 ساعت را به طور دیگری نیز تقسیم کنند ( برای استفاده بهینه از روز های آخر هفته) به این شرط که ساعات کاری روزانه از 8 ساعت تجاوز نکند.

✔️ محدوده ساعات کاری باید ساعتی بین 6 صبح الی 22 شب باشد.

✔️ حقوق و دستمزد کارکنان بر اساس ماده 30 روزه مشخص میشود، در ماه های 31 روزه، حقوق در عدد 30 تقسیم و پاسخ این عملیات بر 31 ضرب میشود. گفتنی است که برای احتساب حقوق و دستمزد در ماه های 29 روزه سال باید حقوق را بر 30 و پاسخ را در 29 ضرب کرد.

✔️ برای تعلق گرفتن حقوق وزارت کار به هر فرد، وی باید 192 ساعت در ماه مشغول به کار باشد.

✔️ مدت زمان اضافه کاری در طول یک روز نباید از 4 ساعت بیشتر باشد.

 

نحوه محاسبه حقوق 

 

جدول حقوق و دستمزد 1401

 

ردیف حقوق مبلغ (ریال)
1 حداقل دستمزد روزانه 1,393,250
2 حداقل دستمزد ماهیانه 41,797,500
3 حق مسکن ماهیانه 5,500,000
4 حق بن نقدی (کمک هزینه اقلام مصرفی) 8,500,000
5 حق اولاد (یک فرزند) 4,179,750
6 حق اولاد (دو فرزند) 5,310,990
7 حق سنوات روزانه 2,100,000
8 مجموعه دریافتی افراد مجرد (بدون سابقه کار) 56,797,500
9 مجموعه دریافتی افراد متاهل با یک فرزند (بدون سابقه کار) 63,077,250
10 مجموعه دریافتی افراد متاهل با دو فرزند (بدون سابقه کار) 67,257,000

خلاصه مقاله

 مقاله حقوق و دستمزد مقاله ای است که نه تنها برای عموم کارکنان هر مجموعه مهم است بلکه برای قسمت حسابداری مالی نیز از ارزش بالایی برخوردار است. افراد در ازای کار برای هر سازمان و یا شرکت انتظار دریافت حقوق خود به طور کامل و دقیق را دارند. در هر شرکتی این امر بر عهده حسابداران حقوق و دستمزد است. حسابدار با احتساب دقیق میزان حقوق دوره ای هر یک از کارکنان اقدام به پرداخت آن می کند. در مقاله فوق به طور کامل به مفهوم حقوق و نحوه محاسبه آن پرداخته شد. مقاله حقوق و دستمزد سعی داشت به شما در بیشتر آشنا شدن با لیست حقوق و دستمزد کمک حال شما باشد.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و حقوق و دستمزد چیست؟

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی آموزش , حسابداری حقوق , و , دستمزد ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

حسابداران به طور کلی از قوانین و چارچوب هایی تحت عنوان اصول اولیه حسابداری پیروی می کنند. این اصول اولیه حسابداری به زبان ساده شامل قواعدی کلی می باشند که مبنای کار حسابداری را تشکیل داده و قالب و الگویی برای ارائه گزارشات مالی صحیح و قابل اتکا تعیین می کنند. به طور کلی آشنایی با این اصول لازمه کار هر حسابداری است. در این مقاله به طور کامل به اصول اولیه حسابداری و تعاریف آنها پرداخته شده است.

فرضیات حسابداری

مفروضات حسابداری چیست؟

مفروضات حسابداری به طور کلی پایه و اساس اصول مقدماتی حسابداری می باشند. اصول حسابداری از این فرضیات منشاء گرفته اند:

✔️ فرض قابل اتکا بودن:

بر اساس فرض قابل اتکا بودن، گزارشات مالی باید بر اساس اطلاعات موثق و قابل اتکا باشند.

✔️ فرض تعهدی:

بر اساس این فرض همه درآمد ها باید پس از تحقق، در سیستم حسابداری به ثبت برسند

✔️ فرض تداوم فعالیت:

بر طبق این فرض فعالیت مجموعه و یا سازمان، طولانی و مادم العمر در نظر گرفته میشود.

✔️ فرض واحد پولی:

بر اساس این فرض، تمامی نتایج حاصل از معاملات مجموعه، باید به صورت اعداد دقیق و واقعی قابل اندازه گیری باشند و در آخر بر حسب پول ثبت شوند.

✔️ فرض تفکیک شخصیت:

فعالیت های مالی هر بخش از یک مجموعه باید به صورت مستقل و جداگانه به ثبت برسد.

✔️ فرض دوره مالی:

بر طبق فرض دوره مالی، مجموعه باید نتایج معاملات و سایر عملیات های خود را در یک دوره مالی استاندارد به ثبت برساند.

اصول اولیه حسابداری

 اصول اولیه حسابداری به زبان ساده عنوان می کند که در علم حسابداری همواره برخی تعاریف به نسبت تعاریف دیگر ارجحیت بالاتری دارند و یک حسابدار قبل از هر تعریف دیگری باید به آن ها مسلط باشد، در ادامه اولین اصول حسابداری را به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد:

اصل تحقق درآمد ???? 

بر اساس اصل تحقق درآمد که یکی از اصول مقدماتی حسابداری است، درآمد باید در زمان تحقق شناسایی شود و نه زمان دریافت وجه نقد. به بیانی دیگر درآمد زمانی شناسایی و ثبت میشود که مالکیت از فروشنده به خریدار انتقال یابد، در این صورت زمان دریافت وجه اهمیت نداشته و تنها زمان ارائه خدمات و یا دریافت کالا است که مهم می باشد. به عنوان مثال درآمد یک مجموعه زمانی ثبت میشود که خدمات یا کالا به مشتریان ارائه میشوند و نه زمانی که قرار داد صورت میگیرد.

مثال: مجموعه ایی مبلغ 50 میلیون تومان از مشتری به عنوان پیش پرداخت خدمات دریافت میکند. حسابدار تا زمان ارائه کامل خدمات به مشتری این مبلغ را در دسته درآمد مجموعه حساب نمیکند، بلکه تا دریافت تمام و کمال خدمات توسط مشتری این پول در حساب شرکت به عنوان بدهی ثبت میگردد.

 

حسابداری مقدماتی 

 

بر اساس این اصل هر زمان که درآمد حاصل را در سیستم به ثبت می رسانید، باید هزینه های مربوطه برای کسب درآمد را نیز به طور همزمان ثبت کنید. بر اساس اصل تطابق هزینه با درآمد که از اصول اولیه حسابداری می باشد، حسابدار باید در گزارش دوره ای درآمد، هزینه های انجام شده در راستای کسب درآمد را نیز منظور بکند. به نحوی، سود هر دوره عبارت است از تفاوت بین درآمد آن دوره و هزینه های صورت گرفته برای کسب درآمد.

اصل افشای کامل ???? 

بر اساس اصل افشای کامل و یا Full Disclosure Principle، حسابدار باید تمامی رویداد ها و اطلاعات مالی مربوط به مجموعه را به طور کامل و صریح در صورت های مالی افشا کند. البته این به این معنا نمی باشد که تمامی اطلاعات باید فاش شوند، طبق این اصل تنها رویداد های مالی که بر درک و تصمیم گیری آگاهانه خوانندگان تاثیرگذار است باید به قالب توضیحاتی در صورت های مالی و یا ضمائم آورده شوند.

اصل ثبات رویه ???? 

طبق اصل ثبات رویه و یا Consistency principle، حسابدار تا زمانی که روشی بهتر از روشی که استفاده می کند نیافته است باید به اصل و یا روش انتخابی خود در انجام امور حسابداری پایبند باشد چرا که سرپیچی از این امر موجب بدست آوردن نتایج متفاوت در فرآیند های حسابداری یک مجموعه میشود و در این صورت تمامی گزارش ها و صورت های مالی آن مجموعه فاقد ویژگی قابل اتکا بودن خواهد بود.

اصل بهای تمام شده تاریخی ???? 

طبق اصل بهای تمام شده تاریخی، تمامی رویداد های مالی باید به ارزش تاریخ وقوع (نه تاریخ روز) ثبت شوند. با پیروی از این این اصل در آمدها و یا هزینه ها بیشتر از مقدار واقعی گزارش نمی شوند.

مثال: مجموعه ای اقدام به خرید یک قطعه زمین به ارزش یک میلیارد تومان میکند و آن را به همین قیمت در سوابق حسابداری خود به ثبت می رساند. سال آینده قیمت این قطعه زمین به دو میلیارد تومان می رسید، اما طبق اصل بهای تمام شده تاریخی شرکت همچنان بهای زمین را یک میلیارد تومان گزارش می دهد.

 

 

اصول حسابداری 

 

عناصر اصلی در حسابداری

همانطور که گفته شد حسابداری از اصول و مفروضاتی تشکیل شده است که با وجود گسترش تکنولوژی های جدید در حسابداری، همچنان بر جای خود مانده اند. این اصول، مفاهیم بنیادین حسابداری را بنا می کنند. پایه های علم حسابداری بر هر دو ستون اصول و فرضیات استوار است و بر 5 عنوان است:

سرمایه: سرمایه شامل وجوه نقد و تمامی دارایی های مالی مجموعه که در راستای توسعه و ثبات مالی آن مورد استفاده میگردد می باشد.

بدهی‌: بدهی شامل همه تعهداتی که یک مجموعه در قبال دیگر مجموعه ها دارد میشود. این بدهی ها با توجه به نوع فعالیت مجموعه میتواند به شکل وام، بستانکاری و یا اسناد پرداختی باشد.

درآمد: درآمد شامل مبلغی است که یک مجموعه از طریق ارائه خدمات و یا فروش کالا بدست می آورد می باشد.

 تعداد به فروش رفته * قیمت فروش کالا = درآمد

 

هزینه‌ها: هزینه مبلغی است که یک مجموعه صرف انجام امور مربوط به کسب درآمد میکنند. پرداخت قبوض آب و برق و.. پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و .. از جمله هزینه هایی است که یک مجموعه متحمل میشود و این امر ممکن است باعث کاهش دارایی ها و یا افزایش بدهی نیز شود. به طور کلی به مبلغی که خرج میشود و منافع آتی نیز برای مجموعه به همراه ندارد، هزینه گفته میشود. هزینه ها در روز حسابرسی نقش بزرگی را ایفا می کنند.          

دارایی: منابعی که در معاملات برای یک مجموعه حاصل میشود:                                   

    • اسناد دریافتنی
    • پیش پرداخت هزینه
    • زمین
    • ساختمان
    • ماشین آلات و تجهیزات
    • موجودی کالا
    • اوراق بهادار

خلاصه مقاله

نکته استفاده از اصول اولیه حسابداری این است که اطمینان داشته باشیم اطلاعات مالی یا همان صورت های مالی یک شرکت به صورت کامل باشد. این امر کمک می کند تا بررسی صورت های مالی، از جمله اطلاعات رو به افزایش یک دوره زمانی برای سرمایه گذاران راحت تر شود. در تعدادی از مصاحبات شغلی حسابداری وقتی از شخص متقاضی کار حسابداری سوال می شود که تا به حال چند استاندارد برای حسابداری تدوین و منتشر شده است. متاسفانه در بیشتر موارد جواب این است که اطلاعی از این موضوع ندارند. در صورتی که استانداردهای حسابداری و اصول حسابداری از ضروری ترین مواردی است که یک حسابدار باید آن را بداند. استاندارد های حسابداری در نرم افزار حسابداری نیز به کمک شما خواهد آمد تا شما را در تهیه صورت های مالی یاری کند.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

 

منبع : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و اصول اولیه حسابداری چیست؟

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار , حسابداری , طلوع , پدیده اصول , مقدماتی , حسابداری نرم , افزار , مالیاتی آموزش , حسابداری حقوق , و , دستمزد ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

حسابداری یکی از مشاغل خوب به شمار می آید. ما در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و ابعاد این حرفه در اختیار شما قرار دهیم. اگر هنوز اطلاعات چندانی در مورد حسابداری ندارید و می خواهید این رشته را برای تحصیل انتخاب کنید حتما این مقاله را مطالعه بفرمائید. امروزه حسابداری به عنوان یک رشته پر طرفدار به شمار می آید و دانشجویان زیادی از این رشته فارغ التحصیل می شوند. اگر می خواهید نقش حسابداری را در جامعه خود و در کسب و کارها بدانید کافیست به همه مشاغل سر بزنید و تحقیق کنید آیا شغلی وجود دارد که به حسابداری نیاز نداشته باشد؟ حسابداری چیست؟ حسابداری علمی است برای ثبت و بررسی معاملات مالی یک شرکت است. 

حسابداری چیست؟

اگر به دنبال ورود به رشته حسابداری هستید، اولین گام، شناخت اصول حسابداری و معادله حسابداری به طور کامل است، این امر به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات خود را بر اساس داده های واقعی و منطقی بنا کرده و تصور ذهنی خود را با واقعیات تطبیق دهید. به طور خلاصه علم حسابداری و معادله حسابداری عبارت است از جمع آوری و تحلیل اطلاعات مالی شرکت ها، سازمان ها، اداره جات و ... حسابدار با طبقه بندی اطلاعات مالی و ارائه گزارش های دوره ای به مدیران و صاحبان کسب و کار، نقشی اساسی در پیشبرد اهداف مالی و برقراری نظم و مدیریت هر چه صحیح تر مجموعه ایفا میکند.

حسابداری و معادله حسابداری که در دل نرم افزار حسابداری است یکی از پایه های اساسی هر کسب و کار کوچک و بزرگی می باشد. به همین دلیل است که حسابداری از بازار کار خوبی برخوردار است و سالانه افراد زیادی خواستار تحصیل در این رشته هستند.

علاقه مندان، میتوانند از طریق هر سه گروه آزمایشی نظری و هنر وارد رشته حسابداری شده و در این رشته تحصیل کنند.

 

معرفی انواع حسابداری 

 

انواع حسابداری

حسابداری مدرن شامل شاخه های گسترده و متنوعی می باشد. در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدار ترین موقعیت های شغلی حسابداری پرداخته شده است.

???? حسابداری مالی

مهم ترین هدف این شاخه از اصول حسابداری، تهیه صورت های مالی، ثبت و تهیه گزارش های خلاصه مالی یک شرکت است تا با این کار وضعیتی کلی از روند مالی شرکت به دست آید.

???? حسابداری بازرگانی

این شاخه از حسابداری بر شفاف سازی گردش های مالی مجموعه، بررسی و نظارت بر حساب های مالی، ارائه گزارشات مالی متمرکز است. انجام امور مالیاتی، امور مربوط به بیمه، گمرک، قوانین بورس نیز از دیگر مهرت ها و وظایفی است که بر عهده حسابدار بازرگانی می باشد.

???? حسابداری مالیاتی

افراد متخصص در حسابداری مالیاتی می کوشند تا به طور دقیق میزان مالیات نسبت به درآمد مجموعه ها را محاسبه کرده و به مدیران ارائه دهند. قوانین مالیاتی اللخصوص در کشور های غربی از جمله حساس ترین کارهای حسابداری می باشد، به طوری که در دیگر کشور ها افراد به طور خصوصی حسابداران مالیاتی را استخدام میکنند تا خطایی در احتساب مالیات سالانه شان رخ ندهد.

???? حسابداری فروشگاهی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، حسابدار عضوی ثابت در انواع کسب و کار است. فروشگا ها نیز یکی از مجموعه هایی هستند که حضور یک حسابدار فروشگاهی حرفه ای کمک شایانی به جلوگیری از ضرر میکند. احتساب و بررسی موجودی اجناس در فروشگاه و انبار، نظارت بر حساب ها، چک و رسید ها از جمله کار هایی است که یک حسابدار فروشگاهی انجام میدهد.

 

رشته حسابداری چیست؟ 

 

مهارت های لازم در حسابداری

پیدایش تکنولوژی های جدید در حسابداری موجب شده تا پیش نیاز های فعالیت در این زمینه با گذشته متفاوت باشد، بر خلاف گذشته امروزه حسابداران باید توانایی هایی بیش از گذشته برای موفقیت در این پیشه را دارا باشند.

مهارت های حرفه ای، با تمرین و تکرار زیاد و پشتکار فراوان بدست خواهد آمد، اما بهتر است افراد پیش از ورود به این عرصه به شناختی از شخصیت خود برسند تا بتوانند ویژگی های مورد نیاز برای انواع حسابداری را با روحیات خود تطبیق دهند.

برخی از ویژگی های شخصیتی یک حسابدار موفق:

✅ قدرت تحلیل بالا

✅ داشتن پشتکار و روحیه قوی

✅ داشتن ذهنیتی متمرکز، دقیق و منظم

✅ متعهد بودن

✅ داشتن اعتماد به نفس

اما همانطور که توضیح داده شد، دسته ای از مهارت ها نیز هستند که کاملا اکتسابی بوده و با پشتکار و تمرین و تکرار بدست خواهند آمد. کسب این مهارت ها شما را به یک نیروی کارآمد و حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

برخی از مهارت های لازم در حسابداری:

✅ قدرت سخنوری و فن بیان بالا

✅ آشنایی با علم روز حسابداری

✅ تسلط  کامل به کامپیوتر و نرم افزارهای حسابداری

✅ آشنایی به زبان انگلیسی

✅ جمع آوری دقیق گزارشات دوره ای

...

دروس دانشگاهی حسابداری

استخراج دروس دانشگاهی رشته مورد نظر، ترازوی بسیار خوبی برای سنجش میزان علاقه واقعی شما به آن رشته است. با بررسی دروس تخصصی رشته حسابداری و مطالعه راجع به هر یک از آن دروس، شناخت بیشتری در خصوص حسابداری کسب خواهید کرد.

دروس عمومی دروس پایه حسابداری دروس تخصصی حسابداری
مبانی نظری اسلام مبانی سازمان و مدیریت اصول حسابداری 1و 2و 3
ادبیات فارسی اصول علم اقتصاد 1و 2 حسابداری میانه 1و 2
اخلاق اسلامی آمار و کاربرد آن در مدیریت حسابداری پیشرفته 1 و 2
زبان عمومی پژوهش عملیاتی حسابداری صنعتی 1و 2و 3
انقلاب اسلامی مالیه عمومی و خط مشی مالی دولت ها حسابرسی 1و 2
تربیت بدنی 1 پول و ارز و بانکداری اصول و مبانی تنظیم بودجه دولتی
تاریخ و تمدن اسلامی حقوق تجارت حسابداری دولتی 1و 2
تربیت بدنی 2 مبانی و کاربرد کامپیوتر در مدیریت زبان تخصصی حسابداری 1و 2
آشنایی با منابع اسلام مبانی تولید و عملیات حسابرسی دولتی
روش های تحقیق و ماخذ شناسی مدیریت مالی 1
 - - حسابرسی شرکت ها

خلاصه مقاله

حسابداری یکی از رشته ها و مشاغل پرطرفدار در دنیاست. تمامی شرکت های کوچک و بزرگ و حتی شرکت های تازه تاسیس به یک حسابدار متعهد و حرفه ای نیاز دارند تا با ثبت و تحلیل دقیق داده های مالی مجموعه، بتواند امور مالی را به بهترین شکل مدیریت کرده و گزارشات منظمی به مدیران، ارائه دهد. با وجود بازار کار مطلوب این رشته، افراد زیادی خواستار تحصیل در این رشته هستند. در این مقاله از سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده به پرسش حسابداری چیست؟ پاسخی جامع و کامل داده شده است تا علاقه مندان بتوانند با جزئیات دنیای حسابداری آشنایی بیشتری پیدا کنند.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه کلیک کنید.

 منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و حسابداری چیست ؟



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

 

سهام عدالت که به صورت ماهانه به حساب سهامداران واریز می شود گاه ممکن است به دلایلی واریز نگردد. در این مقاله به طور کامل به نحوه پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی پرداخته ایم. افراد می توانند به راحتی تاخیر در پراخت سود سهام عدالت را پیگیری کنند. با این حال به صورت کلی این سود در صورت صحیح بودن اطلاعات اشخاص، به طور منظم به حساب بانکی آنها واریز می شود. در مطالب ذیل به نحوه پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی پرداخته ایم، تا شما پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی را بون هیچ مشکلی و در کمترین زمان انجام دهید.

نحوه پیگیری سهام عدالت با استفاده از کد ملی 

???? اگر می خواهید از تعلق گرفتن یا نگرفتن سود سهام عدالت به خود مطلع شوید و وضعیت سهام عدالت خود را پیگیری کنید باید به سامانه ای که تحت همین عنوان وجود دارد، به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنید و با استفاده از کد ملی و اطلاعات شناسنامه ای خود وارد سامانه شده و از وضعیت سهام عدالت آگاه شوید.

استعلام سهام عدالت با استفاده از کد ملی تنها از طریق این سایت و با داشتن اطلاعات فردی شامل کد ملی و اطلاعات شناسنامه ای صورت می گیرد.

برای ورود به این سامانه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

✔️ لینک قرار داده شده در توضیحات بالا و یا عبارت سامانه سهام عدالت را در مرورگر خود سرچ کنید تا صفحه ورود به سامانه سهام عدالت برایتان باز شود.

سایت سامانه سهام عدالت

✔️ سپس با توجه به سوالاتی که برایتان مطرح است، یکی از گزینه های آماده را انتخاب کنید. جهت پیگیری سود سهام عدالت بر روی سامانه سهام عدالت کلیک کنید.

ورود به سامانه

✔️ با کلیک بر روی سامانه سهام عدالت، صفحه فوق باز می شود که باید در این صفحه بر روی گزینه « ورود به سامانه» کلیک نمایید.

✔️ در این صفحه قوانین و مطالبی در خصوص جزییات و تبصره های ورود به سامانه سهام عدالت وجود دارند. برای عبور از این صفحه تیک قبول مطالب را زده و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

تیک قبول مطالب

✔️ در این مرحله سامانه از شما کد ملی 10 رقمی می خواهد که با وارد کردن آن و سپس عبارت امنیتی، می توانید گزینه ادامه را بزنید.

✔️ شماره ملی هایی که با صفر شروع می شوند باید به همان صورت در کادر وارد شوند.

وارد کردن کد ملی

✔️ در مرحله بعدی، سه نام و نام خانوادگی نمایش داده می شود که باید اسم و فامیل خود را انتخاب کرده و بر روی ادامه کلیک کنید.

وارد کردن نام و نام خانوادگی

✔️ نام پدر خود را انتخاب کرده و به صفحه بعد بروید.

انتخاب نام پدر

✔️ در این مرحله می‌بایست تیک سال تولد خود را فعال کنید.

انتخاب سال تولد

✔️ در صفحه شناسنامه، در قسمت شماره شناسنامه عددی نمایش داده می شود که در شناسنامه های قدیمی تر، این عدد بین 1 تا 10 خواهد بود. اگر در شناسنامه مد نظر، شماره شناسنامه و شماره ملی یکسان باشد، در این مرحله باید خط تیره را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

انتخاب شماره شناسنامه

✔️ پس از باز شدن این صفحه، چک کنید که آیا اطلاعات شما با اطلاعات نمایش داده شده مطابقت دارد یا خیر و از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید.

تایید اطلاعات

✔️ در صورتی که مغایرتی میان اطلاعات وجود داشت، با کلیک بر روی گزینه اصلاح می توانید آن را تغییر دهید. در غیر این صورت بر روی «تایید و ورود» کلیک کنید.

✔️ با مشاهده این صفحه، ورود شما به سامانه با موفقیت انجام شده است و می توانید جزییات سهام عدالت خود را بررسی کنید و از جزییات آن مطلع شوید.

مشاهده جزییات سهام عدالت

✔️ حال برای پیگیری سهام عدالت خود می توانید بر روی گزینه «صورت وضعیت دارایی و سود سهام» کلیک کنید.

✔️ لازم به ذکر است که این روش پیگیری تنها برای کسانی قابل انجام خواهد بود که در زمان ورود به سامانه، گزینه سهماداری مستقیم را انتخاب کرده باشند و در غیر این صورت نمی توان از این روش برای «پیگیری سهام عدالت با استفاده از کد ملی» استفاده کرد.

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

پیگیری از طریق سامانه آزادسازی سهام عدالت

روش دیگری نیز برای پیگیری سهام عدالت با کد ملی وجود دارد که پیگیری از طریق سامانه آزادسازی سهام عدالت است.

برای اطلاع از ثبت نام سهام عدالت با کد ملی، بر روی لینک کلیک کنید.

 

✔️ بر روی این آدرس panel.sahamedalat.ir کلیک و یا در کادر موتور جستجو عبارت سامانه آزاد سازی سهام عدالت را سرچ کنید.

مشاهده دارایی سهام عدالت

✔️ در صفحه باز شده گزینه «مشاهده دارایی سهام عدالت » را پیدا کنید و بر روی آن کلیک نمایید.

✔️ در صفحه بعد، سامانه از شما می خواهد که کد ملی خود را وارد کنید. سپس بر روی دریافت پیامک اعتبار سنجی کلیک کنید.

دریافت پیامک اعتبار سنجی

✔️ با وارد کردن کد امنیتی به مرحله بعد بروید.

وارد کردن کد امنیتی

✔️ در این مرحله باید کد اعتبارسنجی که به خط شما پیامک شده است را در کادر وارد کرده و روی ورود کلیک کنید.

دریافت کد اعتبار سنجی

✔️ با باز شدن این صفحه میزان دارایی سهام عدالت شما و نام های آنها مشخص می شود که هر روز در سامانه آپدیت می شوند.

مشاهده میزان دارایی سهام عدالت

✔️ در این صفحه گزینه ای تحت عنوان « مشاهده و ویرایش پروفایل» وجود دارد و کسانی که سهامداری مستقیم را در سامانه سهام عدالت انتخاب کرده اند، در این قسمت می توانند نسبت به تغییر شماره تلفن همراه یا شماره شبای بانکی خود اقدام نمایند.

برای اطلاع از ثبت نام سهام عدالت در سجام 1401، بر روی لینک کلیک کنید.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

???? در صورتی که سود سهام عدالت به حساب شخص واریز نگردد، باید بررسی شود که علت واریز نشدن سود سهام عدالت کدام یک از موارد زیر بوده است:

???? فوت کردن شخص

???? مشکلات حساب بانکی

???? شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک، ارزی و بلند مدت

بنابراین از رایج ترین دلایلی که ممکن است سود سهام عدالت واریز نشود به مشکلات حساب بانکی افراد بازمی گردد که به راحتی می توان نسبت به رفع این مشکلات اقدام نمود.

برای این کار لازم است شخص یک حساب جدید برای خود باز کند که در این صورت باید شماره شبای حساب جدید را در سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت با مراجعه به لینک زیر وارد کند و حتما در نظر داشته باشد که پس از تایید شماره شبای جدید، سود سهام عدالت وی با مرحله ی بعد به حساب شخص واریز می شود.

رهگیری فروش سهام عدالت

فروش سهام عدالت به اینگونه پیش می رود که ثبت سفارش فروش این سهام توسط بانک ها گردآوری شده و به کارگزاری ها ارسال می شود و سپس از طریق کارگزاری ها طبق صلاحیت سهامدار، شرایط در بازار سرمایه و  هماهنگی با ناظر سهام فروخته می شود. به همین خاطر ممکن است فروش سهام با تاخیر انجام شود. این پروسه به دلیل اینکه مراحل زیادی را باید طی کند ممکن است با اتلاف وقت زیادی همراه باشد پس اگر زمانی سهام عدالت خود را به فروش رساندید حتما آستانه تحمل خود را بالا ببرید و به زودی منتظر تسویه نباشید. 

در ضمن ممکن است بعضی سهام ها نیز پس از اینکه ثبت سفارش شدند با تاخیر بفروش برسند. اگر زمانی که شما منتظر هستید از حد معمول بیشتر شده است باید برای پیگیری اقدام کنید. زمان معقول انتظار شما برای فروش و تسویه باید ده روز باشد اگر از این تعداد پیشتر رفت حتما مشکل یا نقصی در شماره شبا وارد شده یا اطلاعات ثبت شده وجود داشته که این موضوع به تعویق افتاده است. در این مواقع باید به شعب بانکی و کارگزاری مراجعه کرده و از اینکه شما این اطلاعات را درست ثبت کردید اطمینان پیدا کنید.

زمانی که شما سهام عدالت را بخواهید از طریق بانک ها بفروش برسانید باید توجه داشته باشید که شما به بانک برای فروش 30 درصد سهام خود وکالت می دهید و باید به بانکی مراجعه کنید که سود سهام شما در آن بانک واریز می شود. شما باید برای فروش سهام خود از طریق بانک فرم هایی را پر کنید و فروش سهام را به بانک می سپارید. بعد از اینکه شما این اقدامات را به انجام رساندید، بانک سهام شما را به صورت بلوکی در بازار سرمایه به فروش می رساند. پس از اینکه سهام به فروش رفت سود حاصله را به حساب شخص سهامدار واریز می کند.

 

خلاصه مقاله

پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی به روش های بالا قابل انجام است و افرادی که قصد بررسی ارزش سهام عدالت خود را دارند و یا می خواهند بررسی کنند که سهام عدالت به آنها تعلق می گیرد یا خیر، از این دو روش می توانند اقدام کنند. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام می توانید با مشاوران طلوع پدیده در ارتباط باشید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی



:: برچسب‌ها: پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی , نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , ثبت , نام , سهام , عدالت , با , کد , ملی , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

سهام عدالت راهکار دولت برای کمک به قشر کم توان جامعه است که تا چند سال پیش، دولت، عهده دار این سهام بود و مدیریت آن را بر عهده داشت و هر ساله سود سالیانه این سهام را به حساب دارندگان آن واریز می نمود اما از سال 1399 مدیریت،مالکیت و آزادسازی این سهام به دارندگان آنها واگذار شده است لذا دارندگان سهام عدالت می توانند اقدام به آزادسازی و فروش آن نمایند.در این مطلب از طلوع پدیده به نحوه فروش سهام عدالت پرداخته شده است.

سهام عدالت چیست؟

???? در تعریف سهام عدالت باید گفت که سهام عدالت، سهام دولت است که در سال 1381 تصمیم بر این شد که سهام دولت میان جمعیت مردم تقسیم شود.
سهام داران می توانند سهام خود را آزاد کنند یعنی می توانند مالکیت سهام خود را بر عهده بگیرند. در واقع تا پیش از طرح آزاد سازی سهام عدالت، مالکیت سهام در دست بخش های خصوصی بوده است اما به تازگی امکان این وجود دارد که برخی از سهامداران بتوانند سهام خود را تحت مالکیت خود داشته باشند و آن را مدیریت کنند.
کسانی می توانند مدیریت سهام خود را در دست بگیرند که در سامانه سهام عدالت گزینه سهامداری مستقیم را انتخاب کرده باشند.
امکان آزادسازی سهام عدالت با تازگی قابل انجام است و دارندگان سهام که سهامداری مستقیم را در سامانه انتخاب کنند می توانند با فروش سهام عدالت خود از سود و منافع آن بهره ببرند.
اگر قصد به فروش گذاشتن سهام عدالت خود را دارید راهنمای مقاله را دنبال کنید.

فروش سهام عدالت به روش مستقیم

???? برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم ابتدا باید وارد سامانه سهام عدالت شد. کسانی که سهامداری مستقیم را در این سامانه انتخاب نکرده اند باید با مراجعه به سایت www.samanese.ir پس از وارد کردن اطلاعات خود شامل کد ملی و کلمه ی عبور وارد سامانه شوند و سهامداری مستقیم را انتخاب کنند.
پس از آن به دو روش میتوان مدیریت سهام را در دست گرفت:
✔️  روش اول این است که سهام عدالت برای سوددهی بیشتر وارد بازار بورس شده و از فروش آن صرف نظر شود.
در این روش لازم است افراد در سامانه ای تحت عنوان سامانه سجام ثبت نام کنند. بعد از آن می توانند با کد بورسی که دریافت می کنند با مراجعه به یک کارگزاری معتبر و ثبت نام از طریق آن، با سهام عدالت خود وارد بازار بورس شوند و اقدام به معامله کنند.
✔️  در صورتی که افراد با بازار بورس آشنا نباشند یا مایل به معامله در بازار بورس نباشند، می توانند نسبت به فروش سهام عدالت خود اقدام کنند که این روش به دو شکل صورت می گیرد.
از سال 99 که طرح آزادسازی سهام عدالت آغاز شد، از خردادماه تا تیرماه 60 درصد سهام و در نهایت مابقی آن نیز تحت مالکیت سهامداران قرار گرفت و اکنون می توانند اقدام به فروش این سهام نمایند.
همانطور که ذکر شد به دو صورت می توان نسبت به فروش این سهام اقدام کرد:
???? از طریق بانک ها
???? از طریق کارگزاری های رسمی فعال در بازار بورس( توسط خود شخص دارنده سهام) که در ادامه هر یک به اختصار توضیح داده خواهد شد.

فروش سهام عدالت از طریق بانک

دارنده سهام در این روش باید به بانکی که سود سهام خود به آن واریز می شود مراجعه و فرمی را تحت عنوان فرش درخواست فروش 30 درصدی سهام عدالت پر کند.
کسانی که روش فروش سهام از طریق بانک را انتخاب کرده اند، در صورتی که امکان مراجعه به بانک را به هر دلیلی ندارد می تواند از طریق سایت بانک مربوطه درخواست فروش سهام عدالت خود را ثبت کند.
از این مرحله به بعد مسئولیت فروش سهام عدالت با بانک مربوطه است و می تواند آن را در بازار بورس و به صورت بلوکی بفروشد و به صورت ماهانه سود حاصل از معاملات بورس را به حساب شخص واریز کند.
یکی از معایب این روش این است که سهامدار نمی تواند در خصوص اینکه سهام او در چه شرکتی به فروش برسد یا چگونه معامله شود تصمیم گیری کند و ملزم است که در این زمینه همه ی جزییات فروش را به بانک بسپارد.

 برای اطلاع از ثبت نام سهام عدالت با کد ملی بر روی لینک کلیک کنید.

فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری ها 

با توجه به معایب روش فروش سهام عدالت از طریق بانک، گزینه ی دیگری نیز پیش روی سهامداران قرار می گیرد که فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری ها و انجام معامله بر روی آن است.
در این روش نیز مانند وارد کردن سهام به بورس (در صورت نگه داشتن سهام) لازم است دارنده سهام در سامانه سجام ثبت نام کند و پس از دریافت کد بورسی، مجوز فروش سهام از طریق کارگزاری به نوعی داده می شود.
پس از آنکه کد بورسی توسط شخص دریافت شد، با مراجعه به سایت کارگزاری انتخاب شده توسط سهامدار و ثبت درخواست فروش سهام در سایت نسبت به فروش سهام اقدام کرد و کارگزاری مربوطه در روشی مشابه بانک سهام را به شکل بلوکی وارد بازار بورس می کند.

[caption id="attachment_15936" align="aligncenter" width="574"]سامانه فروش سهام عدالت سامانه سهام عدالت[/caption]

✅ پس از وارد کردن اطلاعات بر روی ثبت نام کلیک کنید تا پیام تایید را مشاهده کنید.

[caption id="attachment_15937" align="aligncenter" width="574"]سامانه سهام عدالت سامانه سهام عدالت[/caption]

✅ سپس با کلیک بر روی گزینه ورود وارد این مرحله می شوید. با وارد کردن اطلاعات این صفحه، وارد سایت کارگزاری خواهید شد.

[caption id="attachment_15938" align="aligncenter" width="574"]سایت کارگزاری آگاه سایت کارگزاری آگاه[/caption]

✅ با انتخاب کردن گزینه فروش 30 درصد، حق فروش سهام شما به کارگزاری مربوطه واگذار می شود.

[caption id="attachment_15939" align="aligncenter" width="574"]فروش 30 درصدی سهام عدالت فروش 30 درصدی سهام عدالت[/caption]

✅ با انتخاب گزینه مشاهده دارایی این صفحه باز خواهد شد که به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید سهام شما به چه شرکتی به فروش برسد.

در واقع مهم ترین تفاوت این روش با روش فروش سهام از طریق بانک در این است که حق تصمیم گیری در خصوص اینکه سهام به چه شرکت هایی داده شود و جزییات فروش آن چگونه باشد با خود شخص سهامدار می باشد.
شماره تلفنی که از طریق آن ثبت درخواست فروش سهام در سایت کارگذاری ها انجام می شود باید حتما به نام شخص سهامدار باشد، در غیر این صورت شخص موظف است با مراجعه به سامانه سهام عدالت و سجام نسبت به اصلاح شماره همراه خود اقدام نماید.

 برای اطلاع از فراموشی رمز ورود سهام عدالت بر روی لینک کلیک کنید.

فروش سهام عدالت به روش غیر مستقیم

فروش سهام عدالت به روش غیر مستقیم، سهامدار باید در ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کند و بعد از احراز هویت، کد بورسی را دریافت نماید. در مرحله بعد باید با مراجعه به سایت ddn.csdiran.ir و در قسمت سهام عدالت، از دارایی سهام خود مطلع شود.
پس از مشاهده دارایی سهام عدالت در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می بایست به سامانه معاملات کارگزاری خود مراجعه کرده و در قسمت تغییر کارگزار ناظر، به صورت آنلاین نماد استانی خود را انتخاب و درخواست خود را برای انتقال نماد سهام عدالت خود به پرتفوی کارگزاری ثبت کنند این نماد حداقل تا 48 ساعت بعد به پرتفوی فرد اضافه می گردد. سرانجام فرد می تواند به پنل کارگزاری خود مراجعه نموده و نماد خود را انتخاب کرده و به فروش برساند.

عرضه سهام عدالت چه تبعاتی دارد؟

برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد بر این باورند که عرضه هر نوع یارانه، کوپن و یا هر چیزی که به بهانه حمایت از طبقه ضعیف جامعه باشد و اگر به روش غیر نقدی توزیع شود، باعث ایجاد رانت و فساد داخل کشور و آن ساختار خواهد شد. کسانی که سهام عدالت را دریافت کردند از قشر ضعیف جامعه بوده و فکری برای سهامداری و سرمایه گذاری ندارند و این طبقه بیشتر نیاز به پول نقد دارد زیرا در گذشته هم ثابت شده که وقتی به این قشر از این دست امکانات داده می شد سریعا به وجه نقد تبدیل می شد. 

حال اگر در یک پله بالاتر این سهام به پول نقد تبدیل می شد و حتی شاید شرایطی برای استفاده از نقدینگی این سهام استفاده می شد برای این این قشر مناسب تر و حتی می توان گفت راحت تر بود. اما این سهام به صورتی در اختیار مردم قرار گرفت که اوایل اقدام نقد کردن آن وجود نداشت و همین امر باعث شده بود عرضه بالا برود و قیمت این سبد سهام به 20 میلیون تومان رسیده بود ولی افرادی که دارای این سبد سهام بودند نمی توانستند سهام خود را بفروشند و در گذشت زمان ارزش این سهام کم و کمتر شد و همین موضوع باعث شد تا احساس نارضایتی بین اشخاص دارنده سها بوجود آید. 

در زمانی که تصمیم برای فروش این سهام گرفته شد و به مردم ابلاغ شد نیز هم مشکلاتی وجود داشت. این مشکلات به اینگونه بود که کسانی که قصد فروش این سهام را داشتند، اطلاعات کافی در اختیار نداشته و هنوز عاملیتی برای فروش این سهام در نظر گرفته نشده بود و مردم بین کارگزاری ها، بانک ها، برنامه های تلفن همراه سرگردان بودند. شما از هر نظر به این موضوع دقت کنید متوجه می شوید این طرح نه تنها باعث ایجاد حس حمایت از طرف دولت نسبت به مردم نشد بلکه باعث ایجاد بی اعتماد و صدمات روحی به مردم نیز شد. حتی این موضوع اثرات خود را بر بازار سرمایه گذاشت و به این بازار نیز لطمه وارد کرد. 

خلاصه مقاله

با فروش سهام عدالت می توان به نوعی از سهامی که دولت در اختیار مردم قرار می دهد استفاده کرد و سود برد. این کار از طریق سرمایه گذاری سهام در بورس و یا فروش آن به بانک انجام می شود که در هر دو روش سودی به صورت ماهانه به حساب فرد واریز شده بدون آنکه خود فرد بخواهد وقت خود را صرف معاملات بورس و مانند آن کند که به این عمل آزادسازی سهام عدالت گفته می شود.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و فروش سهام عدالت

 



:: برچسب‌ها: فروش , سهام , عدالت , نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , ثبت , نام , سهام , عدالت , با , کد , ملی , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

هر فردی برای شروع در بازار سرمایه نیاز به ثبت نام در سامانه سجام دارد. برای ثبت نام و دریافت کد سجام هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ثبت نام سجام برای کودکان زیر ۱۸ سال نیز مجاز است. ما در این مقاله قصد داریم مراحل ثبت نام در سامانه سجام برای افراد زیر 18 سال را همراه با شرایط و مدارک مورد نیاز آن شرح دهیم. برای مطالعه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت نام سجام برای فرزاندان زیر 18 سال

بازار سرمایه و همچنین ثبت نام در سامانه سجام، محدودیت سنی ندارد و بر اساس قوانین به وجود آمده تمامی ایرانی ها از بدو تولد که اطلاعات هویتی دریافت می نمایند، می توانند با ثبت نام در سجام کد بورسی دریافت نماییند. تنها شرط ثبت نام در سجام برای کودکان زیر 18 سال  این می باشد که در زمان ثبت نام باید سرپرست آن ها در سامانه نیز احراز هویت شود. پس ثبت نام در سجام برای کودکان زیر 18 سال با نظارت قیم و یا ولی امکان پذیر می باشد.

برای ثبت نام در سجام برای کودکان زیر 18 سال قیم باید با همراه داشتن مدارک شناسایی خود به همراه کودک به مراکز احراز هویت مراجعه کرده و احراز هویت شود.

اطلاعیه

در زمان ثبت نام در سجام برای کودکان زیر 18 سال باید اطلاعات بانکی مانند شماره حساب به نام کودک بوده و شماره همراه و یا آدرس ایمیل متعلق به والدین کودک باشد.

در زمان ثبت نام در سجام برای کودکان اطلاعات زیر مورد نیاز است که اطلاعات شناسنامه و بانکی باید مربوط به کودم و اطلاعات ارتباطی باید به نام والدین باشد:

¨اطلاعات شناسنامه ای مانند نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و ...

¨ اطلاعات ارتباطی مانند آدرس محل سکونت، کد پستی و ...

¨ اطلاعات بانکی مانند شماره حساب، شمراه شبا و ...

 

برای اطلاع از پیگیری سود سهام عدالت با کد ملی، بر روی لینک کلیک کنید.

 

[caption id="attachment_15889" align="aligncenter" width="574"]سجام برای زیر 18 سال سجام برای زیر 18 سال[/caption]

آموزش ثبت نام سجام برای کودکان زیر ۱۸ سال

برای ثبت نام کلی از سجام تا دریافت کد بورسی باید مراحل زیر را طی نمایید.

← ابتدا وارد سامانه سجام به نشانی اینترنتی  www.sejam.ir  شده و شماره تلفن، شماره ملی خود را وارد کرده و کد تایید را از طریق تلفن همراه خود وارد نمایید.

← سپس باید اطلاعات هویتی کودک را دقیق بر اساس شناسنامه او وارد و وارد مرحله بعد شوید.

← در مرحله بعد نوبت به اطلاعات ارتباطی می باشد اطلاعاتی مانند آدرس، کد پستی و .. که باید اطلاعات والد را وارد نمایید.

← پس از اتمام دو مرحله بالا در صورتی که کد بورسی داشتید باید نام بازار بورس و فرابورس را زده و کد سهامداری خود را وارد نمایید و اگر کد بورسی ندارید اطلاعاتی را وارد ننمایید و وارد مرحله بعد شوید.

← مرحله سوم مربوط به اطلاعات شغلی می باشد که آن را نیز تکمیل نمایید و سپس به اطلاعات مالی پاسخ دهید. در این مرحله باید حساب بانکی خود را وارد نمایید.

← در مرحله بعد شما باید نام استان، شهر و نزدیک ترین شعبه برای احراز هویت را انتخاب نمایید.

← پس از اتمام تمامی مراحل شما ثبت نام به اتمام رسیده و به صورت خودکار و رایگان در کارگزاری نیز ثبت نام شده اید.

برای دریافت کد بورسی برای کودکان زیر ۱۸ سال  از دو روش زیر صورت میگیرد:

روش غیرحضوری : از طریق سامانه سجام و به روش کاملا اینترنتی
روش حضوری: مراجعه به شعبه های کارگزاری و یا دفاتر پیشخوان دولت در شهر محل زندگی

 

[caption id="attachment_15890" align="aligncenter" width="574"]احراز هویت سجام برای کودکان زیر 18 سال احراز هویت سجام برای کودکان زیر 18 سال[/caption]

 

احراز هویت سجام برای کودکان زیر 18 سال

زمانی که برای ثبت نام سجام برای فرزاندان زیر 18 سال  اقدام کردید و ثبت نام خود را تکمیل نمودید نوبت به مرحله احراز هویت می شود. برای احراز هویت پس از گذشت 24 سال از ثبت نام یک کد پیگیری سجام بر روی تلفن همراه که در سامانه ثبت شده است، ارسال می گردد. پس از دریافت این کد باید والدین و یا قیم برای انجام مراحل احراز هویت و تکمیل ثبت نام به مراکز احراز هویت مراجعه نمایند.

توجه داشته باشید برای انجام مراحل احراز هویت وجود کودک الزامی می باشد

در نهایت پس از انجام مراحل احراز هویت ثبت نام کودک تکمیل می شود.

در مرحله بعدی برای دریافت کد بورسی باید کودک را در یک کارگزاری معتبر ثبت نام نمایند، که برای این کار باید ابتدا وارد یکی از سامانه های کارگزاری وارد شده و در آن ثبت نام نمایند.

لیست کارگزاری های معتبر به شرح زیر است:

کارگزاری آگاه کارگزاری مهرآفرین کارگزاری فارابی
کارگزاری مفید کارگزاری توسعه معاملات کیان کارگزاری دنیای نوین
کارگزاری خبرگان سهام کارگزاری بانک صادرات ایران کارگزاری ملل پویا
کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران کارگزاری اقتصاد بیدار کارگزاری پارسیان
کارگزاری بانک رفاه کارگران کارگزاری نماد شاهدان کارگزاری سهم آشنا

 

برای اطلاع از ثبت نام سهام عدالت با کد ملی، بر روی لینک کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کد بورسی برای فرزاندان زیر 18 سال

پس از آنکه کودک زیر 18 سال در سامانه سجام ثبت نام و سپس احراز هویت های لازمه انجلم شد باید کد بورسی توسط یکی از کارگزاری های معتبر دریافت نمایند. برای دریافت کد بورسی مدارک زیر لازم می باشد:

مدارک لازم برای ثبت نام کد بورسی برای فرزاندان زیر 18 سال
 داشتن کد پیگیری ده رقمی سامانه سجام
 اصل شناسنامه کودک به همراه اصل کارت ملی کودک یا والد
 حساب بانکی به نام خود کودک
 تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی
 تکمیل قرارداد معاملات آنلاین و اینترنتی الزامی است.

 

دو روش برای دریافت کد بورسی افراد زیر 18 سال

  • روش غیر حضوری یا همان آنلاین که از طریق سامانه سجام می توانید اقدام کنید.
  • روش حضوری؛ در دفاتر پیشخوان منتخب و شعب کارگزاری منتخب

روش غیر حضوری: در این روش شما ابتدا باید به سایت کارگزاری مورد نظر خود مراجعه کنید. سپس گزینه ثبت نام آنلاین را انتخاب کرده و فرم های اطلاعاتی را تکمیل کنید.

مرحله ثبت نام کودکان و افراد زیر 18 سال مستلزم این است که نماینده قانونی در سجام ثبت نام کرده و کد 10 رقمی پیگیری را دریافت کرده باشد. 

سپس باید تمام صفحات شناسنامه نماینده قانونی و خود کودک در سامانه بارگذاری شود. در این مرحله ثبت نام سجام نیز کاملا رایگان و همزمان انجام می شود و در صورتی که تمام اطلاعات بارگذاری شده صحیح باشد، کد پیگیری 10 رقمی و همینطور لینک احراز هویت الکترونیکی به تلفن همراه شما در قالب پیامک ارسال خواهد شد. 

اگر اطلاعات هویتی که بارگزاری کرده اید مغایرتی با مشخصات شما نداشته باشد، بعد از گذشت 48 ساعت کد بورسی صادر می شود و برای شما ارسال خواهد شد.

روش حضوری: در این روش باید بعد از اینکه شما طبق دستورالعمل های گفته شده در قسمت های قبل کد پیگیری 10 رقمی سجام را دریافت کردید، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از شعب کارگزاری منتخب خود جهت تکمیل فرم مشخصات مراجعه می کنید. بعد از تکمیل فرم های مذکور شروع به انجام پروسه احراز هویت خواهید کرد. 

اگر اطلاعات فردی و هویتی شما با اطلاعات موجود در سامانه مغایرتی نداشته باشد، بعد از گذشت 48 ساعت کد بورسی شما صادر می شود و همراه با سایر اطلاعات مربوط به کارگزاری برای شما ارسال خواهد شد.

نکته:

باید این را بدانید که احراز هویت کارگزاری با احراز هویت سامانه سجام متفاوت است و شما باید این دو مرحله را به صورت مجزا انجام دهید. در مراجعات حضوری حتما از انجام احراز هویت کارگزاری و احراز هویت سامانه سجام اطمینان حاصل کنید تا مشکلی برای انجام امور بورسی خود نداشته باشید و همه چیز به نحو احسنت انجام شود. مراحل احراز هویت سجام و ثبت نام با هزینه انجام می شود.

 

خلاصه مقاله

تمامی افراد بدون محدودیت سنی بر اساس قوانین مشخص شده می توانند در بازار بورس سرمایه گذاری نمایند. یکی از راه های سرمایه گذاری ثبت نام در سهام عدالت می باشد که برای این امر ابتدا باید در سامانه سجام عضو شوید. ثبت نام سجام برای کودکان زیر ۱۸ سال با احراز هویت توسط افراد قیم و والدین او امکان پذیر سات. ما در این مقاله تمامی مراحل ثبت نام سجام برای کودکان زیر ۱۸ سال را شرح دادیم . پس از ثبت نام در سجام فرد در صورت نیاز می تواند کد بورسی از طریق یکی از کارگزاری های معتبر دریافت نماید و اقدام به خرید و فروش سهام عدالت خود نماید. اگر پس از مطالعه مقاله پرسشی در خصوص ثبت نام سجام داشتید میتوانید با کارشناسان طلوع پدیده در میان بگذارید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و ثبت نام سجام برای کودکان زیر ۱۸ سال

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , ثبت , نام , سهام , عدالت , برای , کودکان , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

یکی از مقوله های پرچالش که برای بسیاری از افراد ممکن است اتفاق بیفتد، فراموشی رمز ورود سهام عدالت آن ها می باشد. افراد به دلایل مختلف مانند مشغله های ذهنی، پاک شدن از روی سیستم و گوشی و ...  ممکن است رمز ورود به سامانه سهام عدالت خود را فراموش نمایند و برای انجام فعالیت های مختلف دچار مشکل شوند. برای بازیابی با موبایل ما به شما استفاده از سامانه های کارگزاری را پیشنهاد میکنیم و در ادامه مقاله تصمیم داریم روش های بازیابی رمز ورود به سهام عدالت را برای شما عزیزان شرح دهیم. روش های بازیابی رمز ورود را با جزئیات کامل برای شما عنوان کرده ایم پس تا انتها همراه ما باشید.

مراحل دریافت رمز ورود سهام عدالت

???? در زمان فراموشی رمز می توانید از طریق یکی از کارگزاری های معتبر سامانه سهام عدالت اقدام نمایید. ما در این مقاله کارگزاری آگاه را برای شما مثال میزنیم.

فراموش نکنید روش بازیابی در صورت فراموشی رمز ورود سهام عدالت همه کارگزاری ها به صورت مشابه می باشد.

در صورت فراموشی رمز ورود سهام عدالت برای بازیابی و دریافت رمز ورود سهام عدالت مراحل زیر را طی نمایید:

✔ به کمک مروگر تلفن همراه خود، ابتدا وارد سامانه کارگزاری آگاه به نشانی اینترنتی Online.agah.com شده و بر روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک نمایید.

[caption id="attachment_15923" align="aligncenter" width="574"]سامانه کارگزاری آگاه سامانه کارگزاری آگاه[/caption]

✔ پس از کلیک کادری نمایش داده می شود که باید کد ملی خود را وارد کرده و کد امنیتی را وارد نمایید و در انتها گزینه ارسال را کلیک نمایید.

[caption id="attachment_15924" align="aligncenter" width="574"]سامانه کارگزاری آگاه سامانه کارگزاری آگاه[/caption]

✔ در مرحله بعد کدی برای فراموشی کلمه عبور شما به شماره تلفن همراهتان پیامک خواهد شد و سپس باید آن را در قسمت کد دسترسی وارد نمایید.

✔ در مرحله بعد نام کاربری شما نمایش داده می شود که برای بازیابی و نمایش کلمه عبور فراموش شده خود روی دکمه چشم کلیک نموده و رمز خود را مشاهده نمایید.

✔ توجه بفرمایید برای بازیابی و دریافت رمز ورود سهام عدالت خود این نکات را فراموش نکنید:

  • رمز عبور در سامانه باید از 8 کارکتر تشکیل شده باشد.
  • در زمان انتخاب رمز عبور باید از اعداد نیز استفاده نمایید.
  • رمز عبور علاوه بر اعداد باید از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی نیز باشد.

ما در ادامه مقاله لیستی از کارگزاری های معتبر را در اختیار شما قرا خواهیم داد که با مشاهده آن ها می توانید هر یک از آن ها را انتخاب کرده و رمز عبور سهام عدالت خود را بازیابی نمایید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام سهام عدالت با کد ملی، با ما همراه باشید.

کارگزاری های معتبر سهام عدالت 

کارگزاری های معتبر و مورد تایید سامانه سهام عدالت به شرح زیر می باشد که در صورت فراموشی رمز عبور سهام عدالت می توانید از طریق این کارگزاری ها اقدام نمایید. برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران کارگزاری خبرگان سهام کارگزاری مفید کارگزاری آگاه
کارگزاری مهرآفرین کارگزاری بانک رفاه کارگران کارگزاری بانک صادرات ایران کارگزاری دنیای نوین
کارگزاری توسعه معاملات کیان کارگزاری فارابی کارگزاری ملل پویا کارگزاری پارسیان
کارگزاری بانک مسکن کارگزاری اقتصاد بیدار کارگزاری نماد شاهدان کارگزاری سهم آشنا
کارگزاری سرمایه و دانش کارگزاری آتیه کارگزاری صبا تامین کارگزاری ایساتیس پویا
کارگزاری آبان کارگزاری نواندیشان بازار سرمایه کارگزاری بانک دی کارگزاری دانایان پارس
کارگزاری ارزش آفرین الوند کارگزاری بانک خاورمیانه کارگزاری تجارت کارگزاری حافظ
کارگزاری دنیای خبره کارگزاری نهایت نگر کارگزاری بورس بهگزین کارگزاری بانک صنعت ومعدن
کارگزاری گنجینه سپهر کارگزاری مدبر آسیا کارگزاری برهان سهند

نحوه بازیابی کد پیگیری سجام

تا اینجا به بازیابی فراموشی رمز ورود سهام عدالت پرداخته ایم. اما گاهی افراد کدپیگیری سامانه سجام را نیز فراموش می کنند.

اگر کد پیگیری در زمان ثبت نام در سامانه سجام را فراموش کردید دیگر امکان ورود به سامانه و فعالیت هایی زیادی را نخواهید داشت. کد پیگیری سامانه سجام یک کد 10 رقمی بوده و برای بازیابی با موبایل باید مراحل زیر را طی نمایید:

???? ابتدا وارد سامانه سجام به نشانی اینترنتی sejam.ir شده و بر روی گزینه بازیابی کد پیگیری  کلیک نمایید.

[caption id="attachment_15925" align="aligncenter" width="574"]ورود به سامانه سجام ورود به سامانه سجام[/caption]

???? در این قسمت باید کد ملی فرد سهام دار را به همراه کد امنیتی را وارد کرده و سپس گزینه بررسی کد پیگیری سجام را کلیک نمایید.

[caption id="attachment_15926" align="aligncenter" width="574"]درج کد ملی سهام دار درج کد ملی سهام دار در سامانه سهام عدالت[/caption]

???? در مرحله بعد اگر شما از قبل عضو سامانه سجام بوده باشید کد پیگیری به شماره تلفن همراهی که در زمان ثبت نام وارد کرده اید، پیامک خواهد شد.

نکات مهم رمز ورود

رمز عبور راهی برای ورود به ناحیه کاربری و فعالیت های شما در سامانه سهام عدالت می باشد. پس باید در حفظ آن کوشا باشید .

در این امر نکته های بسیاری وجود دارد که ما به برخی از مهم ترین آن ها می پردازیم:

???? تمامی فعالیت های انجام شده در ناحیه کاربری شما بر عهده شما بوده و هرگونه تخلف بر عهده خود سهامدار است، پس در حفظ رمز خود کوشا باشید.

???? سعی کنید رمز عبور خود را در مرورگرها مخصوصا سیستم های اشتراکی ذخیره نکنید. زیر امکان پاک شدن و فراموشی رمز ورود سهام عدالت برای شما وجود داشته و همچنین ممکن است اطلاعات شما در اختیار افراد دیگر نیز قرار بگیرد.

???? در زمان ثبت نام تمامی اطلاعات مانند ایمیل و شماره همراه خود را دقیق و صحیح وارد نمایید تا در صورت فراموشی رمز ورود سهام عدالت، بتوانید آن را بازیابی نمایید.

عدم ارسال کد پیگیری سجام

بر اساس گزارشاتی که از مراجعین ثبت نام سجام به دست آمده است، بعضی از اشخاص در سامانه برای دریافت کد معاملاتی اطلاعات خود را ثبت نهایی کرده اند ولی کد پیگیری سجام در جهت احراز هویت برای آنها ارسال نشده است و این افراد به این دلیل نگران هستند. موضوعاتی که باعث می شود کد پیگیری برای فرد ثبت نام کننده ارسال نشود به شرح زیر است:

  1. اختلال در شبکه سیم کارت فرد هنگام دریافت پیام کد پیگیری سجام
  2. ثبت شماره تلفن همراهی که به نام خود شخص نیست
  3. اختلال در سیستم جهت ارسال کد پیگیری
  4. وارد کردن اطلاعات نادرست توسط فرد متقاضی

اینها مواردی است که سبب می شوند فرد ثبت نام کننده در سامانه نتواند کد پیگیری سجام را دریافت کند.

اقدامات بعد از دریافت کد سجام

کسانی که ثبت نام خود را تکمیل می کنند و کد سجام را دریافت می کنند باید برای احراز هویت اقدام کنند. زمانی که فرد مراحل ثبت نام را انجام داد و اطلاعات وارد شده بررسی می شود کد تاییدیه برای کاربر ارسال می شود که داشتن این کد برای انجام امور احراز هویت الزامی است. 

افراد متقاضی با در اختیار داشتن کد سجام می توانند به سادگی برای دریافت کد بورسی اقدام به احراز هویت کنند و کد معاملاتی خود را دریافت کنند. کد سجام مشخصا برای یک فرد فقط کاربرد دارد و مختص به آن شخص است. کاربر حتما باید در حفظ و نگهداری این کد دقت لازم را داشته باشد. کاربر اگر این کد را به هر دلیلی از دست بدهد دیگر قادر به انجام احراز هویت نیست. باید به این نکته اشاره کرد که در صورت از دست دادن این کد می توانید این کد را بازیابی کنید. کد سجام شما برای امور دریافت کد بورسی و احراز هویت نیاز است پس برای سریعتر جلو رفتن کارهای خود در حفظ و نگهداری این کد نهایت دقت را به خرج دهید چرا که در صورت از دست دادن این کد مراحل بازیابی را باید طی کنید، که این پروسه هم خود زمانبر است.

 

برای اطلاع از نحوه فروش سهام عدالت، با ما همراه باشید.

???? تلاش کنید رمز عبور خود را پس از هر دوره ای تغییر دهید تا به راحتی در اختیار افراد قرار نگیرد.

???? در انتخاب رمز عبور از اعداد رند و یا اعدادی مانند تاریخ تولد و ... پرهیز کنید تا به راحتی قابل حدس زدن نباشد.

???? در صورت فراموشی رمز ورود سهام عدالت، اگر رمز عبور خود را بازیابی نمودید، تنها تا 2 دقیقه فرصت مشاهده و یا تغییر آن را دارید و اگر مدت زمان بیشتری طول کشید باید با پشتیبانی سامانه کارگزاری تماس حاصل فرمایید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به فراموشی رمز ورود سهام عدالت و روش بازیابی آن پرداختیم . برای بازیابی رمز و نام کاربری میتونید از طریق یکی از کارگزاری ها اقدام نمایید.  فراموش نکنید در حفظ رمز های اینترنتی خود کوشا باشید و سعی کنید بعد از بازیابی رمز این رمز را در اختیار فردی قرار ندهید. همچنین در انتهای مقاله به نحوه بازیابی کد پیگیری سجام پرداختیم. در صورت هر گونه سوال در موارد توضیح داده شده، می توانید با مشاورین طلوع پدیده در ارتباط باشید و در زیر همین مقاله سوال خود را کامنت بگذارید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و فراموشی رمز ورود سهام عدالت

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , فراموشی , رمز , ورود , سهام , عدالت , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

افرادی که در دوره نخست سهام عدالت ثبت نام نمودند به دستور دولت امکان آزاد سازی سهام عدالت در سال جاری برایشان فراهم شده است. این افراد برای آزاد سازی سهام خود وارد سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی www.samanese.ir  شده  و به کمک کد ملی خود میتوانند این فرایند را انجام دهند. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش آزاد سازی سهام به صورت گام به گام بپردازیم. ما در دامه دو روش آزاد سازی مستقیم و غیر مستقیم را شرح خواهیم داد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کارکردها و شرکتهایی که در سبد سهام عدالت وجود دارند

اهدای سهام عدالت به مردم را می توان از دو منظر یک طرح خوب و بزرگ ملی در نظر گرفت:

1- این طرح حدود 49 میلیون نفر را شامل می شود. 

2- سهام شرکت ها موجود در سهام عدالت بسیار ارزنده و خوب به نظر می رسد. به طوری که بسیار از شرکت هایی که با درآمد های نفتی بوجود آمده اند در این سبد سهام حضور دارند. این شرکت ها در صنایع بسیار مهمی همچو پالایشگاهی، برق، بانک، سیمان و غیره هستند.

تاثیر ورود سهام عدالت بر بازار سرمایه

ورود سهام عدالت به بازار سرمایه باعث ایجاد رونق در تامین مالی تولید، انتقال مالکیت به بخش خصوصی در راستای افزایش بهره وری و تامین بودجه مالی دولت است.

تامین بودجه مالی دولت: زمانی که دولت سهام خود را در شرکت های بورسی به عنوان صندوق های قابل معامله ETF واگذار کرد گامی بلند را در راستای رشد بازار سرمایه و استفاده از تامین مالی کسری بودجه برداشت. 

انتقال مالکیت به بخش خصوصی در راستای افزایش بهره وری: این انتقال می تواند باعث شود تا رانت های موجود در این ادارات به صفر برسد و از سرمایه ها و امکانات به نحو احسنت استفاده شود. ولی در گذشته این واگذاری ها به بخش خصوصی عایدی برای اقتصاد و سیاست کشور در برنداشته و اغلب دولت ها فروش شرکت های دولتی را به منظور کسب درآمد و یا خلاصی از دست شرکت های زیان ده انجام داده اند. 

رونق بازار سرمایه در ایجاد تامین مالی تولید: در سالهایی که گذشت رکود تورمی در ایران و پیوسته پائین آمدن نرخ رشد تشکیل سرمایه بخش خصوصی باعث شده تا دولت برای جبران کم و کاستی های خود به تامین سرمایه جایگزین تن دهد. به دلیل اینکه حجم نقدینگی در کشور بسیار بالا است نمی توان سیاست های انبساطی پولی را برای جلو بردن سرمایه گذاری در نظر گرفت.

آزادسازی سهام عدالت چیست؟

افرادی که تصمیم دارند مقداری از سهام خود را آزاد نمایند و یا به دو صورت مستقم و غیر مستقیم بر سهام خود نظارت داشته باشند باید از طریق سامانه سهام عدالت اقدام نمایند.

به طور کلی آزاد سازی سهام عدالت به دو صورت زیر انجام می شود

???? روش مستقیم

???? روش غیر مستقیم

روش مستقیم به این صورت می باشد که خود سهام دار به صورت مستقیم و بدون واسطه بر روی سهام نظارت داشته و تمامی فعالیت های بورسی را خود فرد انجام میدهد و روش آزاد سازی به صورت غیر مستقیم فرد به دلایل مختلف مانند نداشتن زمان کافی و یا مهارت، شرکت های سرمایه گذاری استانی را واسطه قرار می دهد و تمامی کار ها را به او می سپارد. توجه داشته باشید اگر هر یک از روش های آزاد سازی را انتخاب نمایید، دیگر امکان تغییر نخواهید داشت.

 
 برای مطالعه مقاله ثبت نام سهام عدالت با کد ملی، کلیک کنید.

نکات مهم آزادسازی سهام عدالت

همان طور که بیان شد بهتر است قبل از انتخاب روش آزاد سازی سهام عدالت تمامی نکات را در نظر بگیرید و سپس اقدام به آزاد سازی نمایید. برخی از مهمترین نکات آزاد سازی سهام عدالت به شرح زیر است:

نکات مهم آزادسازی سهام عدالت

????  اگر در روش آزادسازی سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب نمایید، می توانید پس از گذشت دو ماه وارد سامانه سجام شده و ثبت نام نماییدو پس از دریافت کد بورسی از سهام های خود مطلع گردید.

????

 برای انجام تمام مراحل آزاد سازی سهام عدالت از روش مستقیم و یا غیر مستقیم باید ابتدا در سامانه سجام به نشانی اینترنتی  www.sejam.ir ثبت نام کرده و عضو شوید.

????

 اگر روش مستقیم را برای آزاد سازی انتخاب  نمایید، دیگر اجازه تغییر به روش غیر مستقیم را نخواهید داشت.

???? نکته: موارد یاد شده از جمله مهمترین نکات آزاد سازی سهام عدالت می باشد. در صورتی که تمایل به دانستن تمامی نکات می باشید می توانید با مشاورین طلوع پدیده ار ارتباط باشید.

مراحل آزادسازی سهام عدالت

برای اینکه بتوانید بخشی از سهام خود را آزاد نمایید و سپس اقدام به خرید و فروش نمایید، باید از طریق مراحل زیر اقدام نمایید:

???? در ابتدا وارد سامانه سهام عدالت www.samanese.ir شوید و بر روی گزینه ورود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت کلیک نمایید.

[caption id="attachment_15912" align="aligncenter" width="574"]ورود به سامانه سهام عدالت ورود به سامانه سهام عدالت[/caption]

???? در مرحله بعد باید ابتدا تمامی مقرارات را مطالعه کرده و در صورت قبول کرده گزینه برروی مطالب فوق را مطالعه کرده و می ‌پذیرم  را کلیک کرده و سپس گزینه ادامه را انتخاب نمایید.

???? در صفحه جدید ابتدا باید کد ملی فرد سهام را وارد کرده و سپس کد امنیتی را وارد نمایید و مجدد بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

[caption id="attachment_15913" align="aligncenter" width="574"]وارد کردن کد ملی سهام دار وارد کردن کد ملی سهام دار[/caption]

???? در مرحله بعد شما می توانید گزینه استعلام سریع را انتخاب کرده و یا برای مشاهده کامل تمامی اطلاعات بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

???? مرحله بعد مربوط به صحت سنجی می باشد و باید تمامی سوالات پرسیده شده را درست پاسخ دهید. سوالاتی مانند نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و ...

???? پس از گذراندن این مرحله شما شماره شبا و شماره تلفن همراه خود را مشاهده خواهید کرد و در صورت لوزم می توانید آن را تغییر دهید.

???? مرحله بعد شما باید انتخاب طرح آزادسازی را انتخاب کرده و یکی از روش های آزاد سازی سهام عدالت را انتخاب نمایید.

[caption id="attachment_15914" align="aligncenter" width="574"]انتخاب طرح آزاد سازی انتخاب طرح آزاد سازی[/caption]

اطلاعیه

برای آزاد سازی سهام عدالت تنها یک بار امکان انتخاب یکی از دو روش می باشد. پس حتما قبل از انتخاب یکی از این دو روش با آگاهی کامل انتخاب نمایید.

 آزادسازی سهام عدالت به روش مستقیم

در روش مستقیم همان طور که اشاره شد مدیریت تمامی سهام 36 شرکت بورسی بر عهده خود فرد خواهد شد.

زمانی که فرد روش مستقیم را برای آزاد سازی سهام عدالت خود برگزید، باید پس از 2 ماه با مراجعه به سامانه سجام از تعداد سهام خود مطالع گردد.

فردی با انتخاب روش مستقیم می تواند به کمک کارگزاری سهام خود را به فروش برسند و یا برای سرمایه گذاری آن را نگه دارد.

اگر فرد سهام دارد کد بورسی نداشت باید حتما آن را دریافت کرده تا بتواند در بازار بورس فعالیت نماید. برای دریافت کد بورسی می توانید از یکی از کارگزاری های معتبر اقدام نمایید.

فرد سهام دارد پس از انتخاب روش مستقیم در آزاد سازی سهام عدالت خود یک کد 6 رقمی بر تلفن همراه او پیامک شده و با وارد کردن آن در کادر مربوطه می توانید مراحل ثبت نهایی آزاد سازی سهام عدالت به روش مستقیم را به پایان برسانید.

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام سجام برای کودکان زیر ۱۸ سال با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

آزادسازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم

روش آزاد سازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم به این صورت می باشد که فرد برای انجام فعالیت های بورسی و دریافت سود، سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری استانی می سپارد و سود خود را از آن ها دریافت می نماید.

اگر روش غیر مستقیم را برای سهام خود انتخاب می کنید دیگر نیاز به ثبت نام و یا دریافت کد بورسی نمی باشد، زیرا به صورت پیش فرض سهام عدالت به صورت غیر مستقیم می باشد.

با انتخاب روش غیر مستقیم شما دیگر قادر به خرید و فروش سهام نخواهید بود اما اگر تخصص در امر بورس ندارید و یا زمان کافی برای رصد سهام خود ندارید بهتر است همین روش را انتخاب نمایید.

خلاصه مقاله

ما در این مقاله تلاش کردیم آزاد سازی سهام عدالت در سال جاری را به صورت گام به گام برای شما شرح دهیم و به تفکیک روش آزاد سازی سهام عدالت مستقیم و غیر مستقیم را بیان کردیم. در صورت هرگونه سوال می توانید با مشاورین طلوع پدیده در ارتباط باشید.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیدهو آزاد سازی سهام عدالت

 


 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , آزادسازی , سهام , عدالت , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

سهام عدالت طرحی از سوی دولت با هدف کمک به افراد کم درآمد اجرا گردید. ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه در مورد سهام عدالت لازم است را شرح دهیم  و اگر می خواهید بدانید سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ و یا روش های آزاد سازی بر اساس قوانین جدید چیست؟ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هدف از طرح سهام عدالت

همان طور که بیان شد هدف از ایجاد طرح سهام عدالت کمک و افزایش درآمد برای اقشار کم درآمد جامعه بوده است. سهام عدالت به این گونه است که سهام برخی از شرکت های دولتی به افراد کم درآمد فروخته می شود. این سهام عدالت مانند یارانه های دولتی برای کمک به افراد کم درآمد طبقه پایین جامعه می باشد. از دیگر مزیت های سهام عدالت این است که سهم دولت از شرکت ها کمتر شده و این شرکت ها در انحصار کاملا دولتی نخواهند بود واین امر باعث خواهد شد بخش های تعاونی کشور بیشتر گردد. با خصوصی سازی بخش های دولتی فاصله درآمد افراد کمتر می شود و باعث کم شدن فاصله طبقاتی خواهد شد که این یکی از بزرگترین مزیت های سهام عدالت می باشد. در این طرح در حدود 80 درصد از سهام کارخانه ها و بسیاری از مراکز بزرگ دولتی در بخش خصوصی قرار گرفت.

سهام عدالت متعلق به چه کسانی می باشد؟

 

سهام عدالت متعلق به چه کسانی می باشد؟

بسیاری از افراد این سوال را دارند که سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ برای دریافت سهام عدالت و یارانه ها افراد جامعه را دهک بندی کردند و برای اساس این دهک بندی افراد در شش دهک دسته بندی شدند که این افراد شامل دریافت سهام عدالت می باشد.

تمامی افرادی که سهام عدالت به آن ها تعلق می گیرد شامل موارد زیر می باشند:

سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟
 ✔️ مددجویان سازمان بهزیستی
 ✔️ مددجویان کمیته امداد
 ✔️ کارگران با برنامه‌کاری فصلی
 ✔️ مردم روستایی و عشایری‌ها
 ✔️ خبرنگاران کشور
 ✔️ زنان سرپرست خانوار
 ✔️ طلاب و خادمان مسجد
 ✔️ کارمندان و بازنشستگان مراکز دولتی و لشکری و…

 

فراموشی رمز ورود سهام عدالت برای اطلاع از این موضوع با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

نحوه پرداخت سود سهام عدالت

تا این جا در خصوص سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ صحبت شد حال به نحوه پرداخت سود سهام عدالت می پردازیم.

هر فردی که قصد ثبت نام در سهام عدالت و دریافت سود آن را داشته باشد باید به صورت مجزا برای ثبت نام اقدام نماید و سود به حساب سرپرست خانواده ریخته نمی شود. تا سال جاری 49 میلیون سهام دار عدالت وجود دارد که تنها به 43 میلیون آن ها سود واریز شده است و بقیه افراد یا به دلیل نادرست بودن حساب بانکی و یا فوت و دلایل مختلف سودی دریافت نکرده اند. که براساس قانون جدید 1402 سود این افراد در صورت برطرف شدن مشکلشان واریز خواهد شد. همچنین طرحی در دولت در حال تسویب بوده برای افرادی که در دوره اول به هر دلیلی قادر به ثبت نام نبوده و از این سهام جامانده اند تا بتوانند مجدد در این طرح سهام عدالت ثبت نام نمایند.

برای مشاهده وضعیت سهام، افراد می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir وضعیت سهام خود را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است هنوز ثبت نام جدید برای جاماندگان آغاز نشده است.

افراد پس از ورود به سامانه سهام عدالت با وارد کردن کد ملی خود از وضعیت سهام عدالت مطلع می گردند.

 

آزادسازی سهام عدالت

 

آزادسازی سهام عدالت

آزاد سازی سهام عدالت به دو روش مستقیم یا غیر مستقیم انجام می شود. در روش مستقیم خود فرد سهام دار مسئولیت سهام خود را و با دریافت کد بورسی بر عهده دارد و این روش خوبی است برای افرادی که توانایی و دانش این کار را داشته باشند و اگر توانایی و زمان کافی برای مدیریت سهام خود را نداشته باشند روش غیر مستقیم روش مناسب تری می باشد. ر این روش فرد یکی از کارگزاری های نام برده در سامانه سهام عدالت را انتخاب و آن کارگزاری مسئولیت سهام شما را داشته و در نهایت سود سهام عدالت را برای شما واریز خواهند کرد. در این روش شما مسئولیت و مدیریت سهام نداشته و نیاز به دریافت کد بورسی نمی باشید.

فروش سهام عدالت به چه صورت است؟

طبق مصوبه ای که در تاریخ 99/02/30 در شورای عالی بورس صادر شد. اعلام شد تمام اشخاصی که سهام عدالت دارند و قصد فروش این سهام را دارند، می توانند 30 درصد سهام خود را بفروشند. به همین خاطر سهامداران باید به بانکی که در آن حساب دارند و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی اعلام کرده اند مراجعه کنند. در این بانک ها فرم و تعهدنامه ای را دریافت می کنند که با تکمیل کردن آن فرم ها و تعهدنامه ها به بانک وکالت می دهند که 30 درصد از سهامشان به بانک تعلق بگیرد. بانک نیز این سهام را از طریق کارگزاری ها بفروش می رساند و مبلغ به دست آمده از این فروش را به حساب اشخاص واریز می کند. 

سهامداری که به بانک وکالت فروش سهام را داده است در زمان واریز پول باید بداند که مبالغی از قبیل کارمزد، مالیات بر فروش و حق العمل کاری را از مبلغ واریزی بابت فروش سهام کسر خواهد شد. 

روش دیگری که سهامدار می تواند از آن برای فروش سهام خود استفاده کند عبارت است از استفاده مستقیم از خدمات کارگزاری، به صورتی که سهامدار می تواند با مراجعه به سایت کارگزاری ها، اقداماتی در جهت فروش سهام خود انجام دهد. در این سایت ها می توانید وضعیت سهام خود را مشاهده کرده و درخواست فروش سهام خود را ثبت کنید. در این پروسه نیازی نیست که حتما اطلاعاتی در قبال فروش سهام یا کد بورسی داشته باشید.

باید در نظر داشته باشید که در زمان فروش حق انتخاب سهم را ندارید و این فروش به صورت کلی صورت می گیرد و شما حق انتخاب ندارید. کارگزاری ها با ایجاد هماهنگی با ناظر بازار تصمیم می گیرند که چه سهمی را در چه برهه زمانی بفروش برسانند.

سهام عدالت ایده ای بود که برای تحقق این موضوع که دولت نقش کمتری در اقتصاد داشته باشد، ایجاد شد. این ایده باعث شد تا مقداری از سهام شرکت هایی که به دولت تعلق دارد به مردم اهدا شد. 

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

لازم به ذکر است افرادی که برای آزاد سازی سهام عدالت خود اقدام نکنند به صورت پیش فرض از روش غیر مستقیم استفاده کرده اند و دیگر نیاز برای اقدام به آزاد سازی به روش مستقیم وجود ندارد.

بر اساس اطلاعیه و قوانین جدید افرادی که در روش آزاد سازی روش مستقیم را برای سهام خود انتخاب می نمایند دیگر امکان انتقال به روش غیر مستقیم وجود نخواهد داشت.

اطلاعیه

 سهامدارانی که به کمک بانک و کارگزاری ها اقدام به فروش سهام خود کرده اند، می توانند برای حذف فروش خود بر اساس قوانین جدید اقدام نمایند.

 

شرایط وام سهام عدالت چیست؟

سهامداران می توانند در سال جاری با توجه به ارزش سبد های خود در خواست وام نمایند و وام متناسب با ارزش سبد آن ها متفاوت خواهد بود. وام سهام عدالت به صورت کارت اعتباری بوده و افراد با دریافت این کارت می توانند از فروشگاه های طرف قرارداد با بانکی که وام را دریافت نموده اند خرید نمایند.

برخی از مهمترین شرایط دریافت وام به شرح زیر است:

دارای سهام عدالت 500 یا یک میلیون باشد
دارا بودن کارت هوشمند ملی الزامی است
فرد متقاضی باید در سامانه سجام ثبت نام نماید
اگر فرد حتی یکی از سهام خود را بفروشد نمی تواند اقدام به دریافت وام نماید.
داشتن حساب در بانکی که قرار است وام را دریافت نماید.

خلاصه مطلب

سهام عدالت با هدف به کمک افراد کم درآمد و کم کردن فاصله طبقاتی به وجود آمد.حال پرسش پی می آید که سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟  افرادی می توانند سهام عدالت داشته باشند که دارای 6 دهک تعریف شده از سوی دولت باشند، هرچند در این چند ساله ثبت نام جدیدی رخ نداده، اما در دستور کار دولت ثبت نام جدید از جاماندگان می باشد. در قوانین سال جاری افراد می توانند به روش مستقیم یا غیر مستقیم سهام خود را در دست گرفته و مدیریت نمایند. در صورتی نمی دانید جز افرادی هستید که این سهام به شما تعلق می گیرد یا خیر می توانید با کارشناسان طلوع پدیده در ارتباط باشید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , ثبت , نام , سهام , عدالت , با , کد , ملی , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

برای بسیاری از افرادی که در طرح سهام عدالت شرکت کردند، این سوال وجود آمده که سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ سهام عدالت یکی از طرح های جدید دولت است که برای کمک به افراد کم درآمد طراحی شده است.  در حال حاضر افراد مختلفی که جز جاماندگان از روند ثبت نام سهام عدالت هستند، می توانند از طریق سامانه سجام برای دریافت سود سهام خود اقدام نمایند.

در واقع اگر شخصی بخواهد سهام عدالت خود را بفروشد یا سود آن را دریافت کند، قبل از هر چیز باید در سامانه سجام عضو شده و اطلاعات بانکی خود را ثبت کند. هنگام واریز سود، مبلغ تعیین شده به شماره شبای بانکی که ثبت شده واریز خواهد شد. از آنجا که بسیاری از افراد این سوال بوجود آمده که سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ در ادامه در ارتباط با سود سهام عدالت برای هر سهامدار و همچنین زمان پرداخت آن توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله با ما در شرکت نرم افزاری طلوع پدیده باشید.

معرفی سامانه واریز سود سهام عدالت

سهام عدالت یکی از طرح های مهم دولت برای افراد کم درآمد جامعه بود که در سال 1384 تصویب شد. همه افرادی که دارای سهام عدالت می باشند و مدیریت مستقیم (شخصا) و مدیریت غیرمستقیم (توسط دولت) را بر عهده دارند، موظفند برای دریافت سود سهام عدالت خود، در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام ثبت نام کنند و کد بورسی خود را دریافت نمایند. در واقع اگر شخصی بخواهد سهام عدالت خود را بفروشد یا سود آن را دریافت کند، ابتدا باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام اسم نویسی کند و شماره شبای بانکی خود را ثبت نماید. و در هر مرحله که زمان واریز سود سهام عدالت باشد، به همان شماره شبای بانکی که قبلا ثبت و تایید شده مبلغ سود واریز خواهد شد. اما واریز سود سهام عدالت زمان و شرایطی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

آزاد سازی سهام عدالت سال 1401 برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

شرایط واریز سود سهام عدالت 1401

???? سود سهام عدالت در حال حاضر به دو دسته از افراد تعلق می گیرد. برای افراد دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۶۰۰ هزار تومان و برای سهامداران یک میلیونی، ۱،۱۲۸،۰۰۰ تومان واریز خواهد شد. لازم به ذکر است افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد هستند، دو برابر دهک‌های دیگر سهم دریافت خواهند کرد.

در طرح سهام عدالت، هر کدام از افراد خانواده، شماره شبای جداگانه ای در سامانه سجام ثبت خواهند کرد؛ از این رو سود سهام عدالت مانند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز نخواهد شد و به صورت مستقیم به حساب اعضای خانواده واریز می شود.طبق اعلام دولت چنانچه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، همکاری های لازم را انجام دهند، واریز سهام عدالت مرحله دوم در زمستان ۱۴۰۱ و تا پایان سال پرداخت خواهد شد. مواردی که ذکر شد شرایط واریز سود سهام عدالت را عنوان کرد.

بررسی زمان واریز سود سهام عدالت 

 بررسی زمان واریز سود سهام عدالت 1401

???? برای آن دسته از افرادی که سوال دارند سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ باید گفت مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در حال حاضر به پایان رسیده است و افرادی که تا پایان آذرماه موفق به دریافت سود نشده اند، جز جاماندگان واریز سود محسوب می شوند. اما اولین مرحله واریز سود سهام عدالت در تاریخ ۲۹ آذرماه و به صورت علی‌الحساب، به حساب سهام داران واریز شد. در هر مرحله چنانچه پرتفوی سهام عدالت سهامداران،۵۳۲ هزار تومان باشد، ۶۰۰ هزار تومان و اگر یک میلیون تومان باشد، یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز خواهد شد. زمان واریز سود سهام عدالت بستگی به تکمیل اطلاعات بانکی شما دارد تا از این زمان جا نمانید.

اما برخی از مشمولین سود سهام عدالت هنوز نتوانستند سود سهام عدالت خود را دریافت نمایند.

???? یکی از دلایل مرتبط با عدم دریافت سود در بازه زمانی اعلام شده، وارد کردن اطلاعات اشتباه یا شماره شبای نادرست می باشد که اگر در زمان تعیین شده از سوی دولت این اطلاعات اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سود خود را دریافت نخواهند کرد.

???? چنانچه افراد بتوانند اطلاعات بانکی خود را تصحیح کنند، مبلغ سود آنها با مرحله بعدی واریزی که به احتمال زیاد اسفند ماه ۱۴۰۱ خواهد بود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت واریز می شود.

هنوز از سوی دولت زمان دقیقی برای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت هنوز اعلام نشده است. مرحله اول واریز سود سهام در آذر ماه انجام شد و طبق اعلام مسئولین واریز مرحله دوم تا پایان امسال انجام خواهد شد. باید بدانید که سودی که برای تقسیم بوده بیش از 60 هزار میلیارد تومان بوده است. که 50 درصد این مبلغ در مرحله اول واریز شده است. 

 

نحوه واریز سود سهام عدالت متوفیان

ابتدا شما برای اینکه متوجه شوید که آیا شخص فوت شده سهام عدالت داشته یا خیر باید چه کنید؟ برای اطلاع از این موضوع که شخص متوفی دارای سهام عدالت است باید وارد سامانه سهام عدالت شوید. برای ادامه دادن این پروسه باید مشخصات فرد متوفی را داشته باشید تا سامانه سهام عدالت فرد را در بین دیگر سهامداران جست و جو کند. در صورتی که این فرد در این سامانه ثبت شده باشد، سامانه شما را به مرحله بعد راهنمایی می کند و این پروسه را ادامه می دهد تا واریز سود سهام. 

بر اساس قوانین جدید وضع شده، حق امتیاز سهام عدالت فرد فوت شده می تواند به ورثه انتقال پیدا کند. برای اینکه این انتقال به خوبی صورت پذیرد وراث یا یکی از ورثه به نمایندگی از دیگران به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. وراث یا نماینده باید در این دفاتر باید مبلغ مالیات بر ارث ارواق بهادار را پرداخت کنند.

بعد ازینکه این مالیات پرداخت شد درخواست شما ثبت می شود. در این مرحله شرکت سپرده گذار این مراحلی ار که شما سپری کرده اید را بررسی می کند و در صورتی که ابهام یا مشکلی وجود نداشته باشد، سیر تقسیم سهام را بین وراث آغاز می کند. زمانیکه درخواست شما رد شود یا مدارکتان نقص داشته باشد به شما اطلاع داده خواهد شد.

بعد ازینکه سهم هر یک از وراث مشخص شد، گواهی مبنی بر انتقال سهام صادر می شود. زمانیکه این گواهی صادر می شود تمام اشخاصی که جزو وراث هستند باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و این گواهی را دریافت کنند. وراث زمانیکه برای دریافت گواهی مراجعه می کنند باید مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشند. بعد از انجام پروسه تقسیم، واریز سود سهام عدالت شروع می شود. 

طبق قوانینی که وضع شده است تا زمانیکه امور ارث شخص مشخص نشود و حق السهم وراث تعیین تکلیف نشود، سودی پرداخت نمی شود. سود سهام عدالت متوفیان تا زمانی که انحصار وراثت مشخص شود در حسابی مطمئن نگهداری می شود و درست بعد از اینکه این موضوع تعیین تکلیف شد سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث واریز می شود. 

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

سود جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه ۱۴۰2 چقدر خواهد بود؟

???? تا اینجا به این سوال که سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ پاسخ دادیم. اما در ارتباط با سهم جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه 1402 باید گفت بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دولت سودی که بابت سهام عدالت واریز می شود، برای افراد جامعه تقریبا معادل مبلغی است که در حال حاضر به عنوان مرحله اول واریز سود سهام عدالت 1400 واریز شده خواهد بود.

???? براساس اعلامیه رسمی دولت مراحل وصولات جمعیت سهام عدالت جاماندگان در حال حاضر در حال تکمیل است و تا اواخر سال ۱۴۰۱ یا اوایل سال ۱۴۰۲ این مبلغ تعیین و مشخص خواهد شد. به حساب مشمولین سهام عدالت واریز خواهد شد.

سود جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه 

نتیجه گیری

برای بسیاری از مشمولین سهام عدالت این سوال پیش آمده که سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ باید اشاره کرد که سود سهام عدالت در مرحله اول تا پایان آذرماه به حساب افرادی که در سامانه ثبت نام سهام عدالت ثبت نام کرده بودند، واریز شده است و براساس اعلامیه رسمی دولت زمان واریز سود سهام عدالت افراد جامانده تا اواخر سال جاری خواهد بود. توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید سود سهام خود را دریافت کنید، حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کرده تا بتوانید سود آن را مطابق با شماره شبای بانکی ثبت شده دریافت نمایید.

همانگونه که اشاره شد چنانچه افراد مشمول به دلیل وارد کردن اطلاعات نادرست یا عدم تایید شبای بانکی خود نتوانستند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند، تا اواخر امسال سود مراحل قبل بعلاوه سود مرحله جدید به حساب آنها واریز خواهد شد. چنانچه در ارتباط با زمان واریز شود سهام عدالت سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , سود , سهام , عدالت , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

از آنجایی که آغاز ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سال 1401 در دستور کار دولت قرار گرفته و فراخوان واگذاری این سهام به مشمولان از تیر ماه انجام شد. برای اینکه جاماندگان بدانند به کجا باید مراجعه کنند، باید اشاره کرد که واگذاری این سهام به صورت اینترنتی از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir صورت می گیرد. در حال حاضر تعداد افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت اعلام شده است و افراد باید طی زمان اعلام شده از سوی دولت، مراحل اسم نویسی خود را انجام دهند.

بسیاری افرادی که از ثبت نام سهام عدالت جامانده اند، در گروه هایی قرار دارند که تحت حمایت کمیته مستضعفان بوده یا به دلیل مشکلات سیستمی موفق به ثبت نام نشده اند. برای آشنایی بیشتر با اسم نویسی سهام عدالت جاماندگان و شرایط آن با ما در این مقاله از طلوع پدیده همراه باشید تا توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم.

 شرایط ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۱

???? در سال ۱۳۸۴ پس از اینکه طرح سهام عدالت اجرایی شد، به دلیل مزایایی که در این طرح وجود داشت، تعداد زیادی از افراد واجد شرایط برای دریافت سهام عدالت با ارائه مدارک لازم اقدام به نام نویسی کردند. با این وجود بسیاری از افراد به دلایل مختلفی نتوانستند موفق به ثبت نام اولیه سهام عدالت شوند.

???? بنابراین در شرایط فعلی افرادی که تمایل دارند برای ثبت نام اولیه سهام عدالت خود اقدام کنند، باید در این سامانه samanese.ir عضو شوند. برای برخی افراد این سوال وجود آرد که آیا امکان ثبت نام برای افراد جامانده از فرآیند اسم نویسی برای دریافت سود سهام عدالت وجود دارد یا نه؟ در ادامه مطالبی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

???? احتمال می رود نام نویسی دوره دوم سهام عدالت مانند دور اول ثبت نام سهام عدالت باشد. از این رو جاماندگان از سهام عدالت می‌توانند با داشتن کارت ملی و سایر مدارک لازم از طریق سایت سهام عدالت، مراحل ثبت نام سهام عدالت جاماندگان 1401 را تکمیل کنند. همچنین باید اشاره کرد که افراد جامانده از اسم نویسی سهام عدالت می‌ توانند برای دریافت سهام عدالت خود با ارائه کد ملی افدام نمایند.

شرایط ثبت نام سهام عدالت جاماندگان 

برای کسب اطلاع از اینکه سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟  با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

 

امکان ثبت نام سهام عدالت جاماندگان 1401

???? همانگونه که اشاره شد پس از اینکه افرادی که نتوانستند در نوبت اولیه سهام عدالت ثبت نام کنند، خواستار برگزاری مجدد فرآیند ثبت نام سهام عدالت جاماندگان از سوی دولت شدند. در این راستا دولت اقدام به طراحی و تصویب طرح نام نویسی سهام عدالت برای اقشار کم درآمد جامعه به منظور کمک به آنها نمود که بر طبق آن ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای سه گروه اصلی جامعه امکان‌پذیر خواهد بود که شامل موارد زیر می باشد:

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

✔️ افرادی که برای ثبت نام در دوره اول سهام عدالت اقدام کردند، اما به دلیل خرابی زیرساخت های سیستمی نتوانستند کار ثبت نام خود را انجام دهند.

✔️ افرادی که پس از اجرایی شدن طرح اولیه ثبت نام عضو کمیته مستضعفان یا سایر سازمان‌های حماتی بودند.

✔️ افرادی که جزو 6 دهک اول جامعه هستند و دولت موظف به حمایت از آنها خواهد بود.

 

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

 سامانه سهام عدالت برای جاماندگان سال ۱۴۰۱

????در حال حاضر افراد زیادی متقاضی دریافت سهام عدالت هستند و برای آنها این سوال وجود دارد که برای دریافت سهام عدالت خود به کدام سایت مراجعه کنند؟ برای تسهیل در انجام فرایند ثبت نام برای افراد متقاضی دوره ثبت نام جدید سهام عدالت، روش غیر حضوری و اینترنتی و از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir مدنظر دولت است.

????افرادی که می خواهند صورتحساب سهام عدالت خود را مشاهده یا سهام عدالت خود را آزاد کنند، می‌توانند از طریق سامانه samanese.ir برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدام نمایند.

سامانه سهام عدالت برای جاماندگان 

زمان ثبت نام سهام عدالت 1401

????براساس اطلاعیه های رسمی دولت، قرار بر این بود که تا پایان بهمن سال گذشته، لیست تمام افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت شامل کودکان تازه متولد شده، افرادی که به هر دلیلی نتوانستند فرایند نام نویسی سهام عدالت جاماندگان را تکمیل کنند و افرادی که بعد از پایان مهلت ثبت نام سهام عدالت، تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار داشتند، را اعلام کند.

????پس از ارائه لیست مشمولین از سوی وزارت کار، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، نام نویسی سهام عدالت جاماندگان آغاز شود و آن دسته از افراد واجد شرایط، می توانند مراحل اسم نویسی و دریافت سهام مورد نظر را انجام دهند. همه زمان های اعلام شده طبق اطلاعیه های رسمی دولت پیش بینی شده و در حال حاضر با توجه به اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز ثبت نام سهام عدالت به جاماندگان 1401، در دستور کار است.

تعداد جاماندگان سهام عدالت 1401 چقدر است؟

اطلاع از آمار جاماندگان سهام عدالت 1401 برای دولت بسیار اهمیت دارد تا بتواند بودجه لازم را برای تخصیص سود به هریک از افرادی که به عنوان جاماندگان سهام در سامانه samanese.ir ثبت نام می کنند، تعیین نمایند. در حال حاضر تعداد جاماندگان سود سهام عدالت 20 میلیون نفر اعلام شده است. از سوی دیگر حدود 49 میلیون نفر از افراد اسم نویسی کرده اند و با تکمیل فرایند اسم نویسی سهام عدالت جاماندگان 1401، تعداد افراد مشمول دریافت سود سهام عدالت در مجموع به 70 میلیون نفر خواهد رسید.

گفتنی است تا پیش از اینکه تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 1401 صورت بگیرد، هیچ نهاد رسمی آمار جاماندگان سهام عدالت را تایید نکرده بود.

فرصت ثبت نام سهام عدالت 1402

با توجه به اینکه در انتهای سال 1401 قرار داریم و عده ای هنوز موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده اند، متقاضیان می توانند در زمانی که از سوی دولت مشخص شده از طریق سامانه سهام عدالت یا با مراجعه حضوری به مراکز با در دست داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به تکمیل فرآیند ثبت نام جاماندگان سهام عدالت نمایند.

در همین راستا سوالی که بوجود می آید این است که زمان اسم نویسی سهام عدالت و فرصت نام نویسی سهام عدالت تا چه تاریخی است؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که هنوز برای اسم نویسی سهام عدالت در این دوره تصمیم قطعی از سوی  قانون گذار گرفته نشده و زمانی نیز مشخص نشده است. به همین خاطر نمی توان زمانی را برای مهلت و اسم نویسی سهام عدالت مشخص کرد چرا که ثبت نام این دوره در حال بررسی است. اما به دلیل اینکه در سال 1384 پروسه ثبت نام یک سال طول کشید امکان دارد پروسه این دوره نیز به همان مقدار زمان ببرد. 

در حال حاضر سامانه سهام عدالت که توسط سازمان بورس بوجود آمده و برای انجام امور سهام عدالت در نظر گرفته شده است. این سامانه به دلیل اینکه دیگر سهامدار مجبور به مراجعه حضوری نباشد و امور سهام خود را به صورت اینترنتی انجام دهد بوجود آمده است. در همین راستا قابل انتظار است که ثبت نام دوره جدید به دلیل بوجود آمدن سامانه سهام عدالت نیز بدون مراجعه حضوری بوده و به صورت اینترنتی بتوان مراحل و فرآیند ثبت نام سهام عدالت را به سرانجام رساند. وقتی زمان و مهلت ثبت نام دوره جدید اعلام شد حتما به نحوه ثبت نام دقت کنید تا فرصت خود را دوباره از دست ندهید. اگر در زمان ثبت نام توانستید حتما از روش اینترنتی استفاده کنید تا زمان کمتری برای این مسئله تلف شود. 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۱ پرداختیم. افراد زیادی پس از اجرای طرح سهام عدالت در سامانه samanese.ir ثبت نام کردند، اما بسیاری به دلایل مختلف نتوانستند فرایند اسم نویسی خود را تکمیل کنند. دولت در سال جدید فرصتی را به عنوان زمان مجدد اسم نویسی برای افراد جامانده در نظر گرفته است.

افراد مشمول می توانند با ورود به سایت سهام عدالت به نشانی samanese.ir و با استفاده از کد ملی خود برای ثبت نام و مشاهده ارزش سهام عدالت خود اقدام نمایند. چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مقاله سوالی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس حاصل نمایید تا شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و ثبت نام سهام عدالت جاماندگان

 

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , ثبت , نام , سهام , عدالت , جاماندگان , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی در سال ۱۴۰۱ و تکمیل فرم ثبت نام از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir امکان‌ پذیر است. زمان اسم نویسی با کد ملی و همچنین از طریق گوشی همراه معمولا از طریق اعلامیه منتشر شده دولت خواهد بود. از سال ۱۳۸۴ با طرح تصویب شده از سوی دولت، سهام عدالت برای افراد کم درآمد جامعه اختصاص یافته است.

هدف از اجرای این طرح توسعه زیرساخت‌های خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی و همچنین به اقشار کم بضاعت در جامعه بود. در حال حاضر افرادی که واجد شرایط اعلام شده از سوی دولت می باشند، می توانند برای سهام عدالت خود ثبت نام نمایند. از آنجا که ثبت نام جدید سهام عدالت برای بسیاری از افراد جامانده از این طرح اهمیت دارد، در ادامه این مطلب از نرم افزار حسابداری طلوع پدیده در ارتباط با ثبت نام سهام عدالت با کد ملی برای شما توضیح خواهیم داد.

 تاریخ ثبت نام سهام عدالت با کد ملی ۱۴۰۱

???? سهام عدالت یکی از طرح های دولت برای کمک به افراد کم بضاعت بود که در حال حاضر افرادی که واجد شرایط هستند؛ می توانند در زمان مقرر ثبت نام خود را از طریق سامانه آدرس  samanese.ir انجام دهند. ثبت نام مجدد برای سه گروه بزرگ از جاماندگان این طرح امکان پذیر می باشد و افراد می توانند از طریق کد ملی خود نیز برای تکمیل فرم ثبت نام خود اقدام نمایید.

???? در حال حاضر طرح ساماندهی سهام عدالت برای سه گروه دهکی در دست بررسی می باشد و مجلس جمهوری اسلامی در حال تعیین جزئیات آن است. لذا در ارتباط با زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ و همچنین تامین مالی آن اطلاعات مشخصی در دست نیست. به محض انتشار اطلاعات لازم این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

تاریخ ثبت نام سهام عدالت با کد ملی

 

 
فروش سهام عدالت ،برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

معرفی سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

???? افرادی که مایل به ثبت نام برای طرح سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ هستند، می توانند از طریق کد ملی و گوشی همراه خود مراحل تکمیل فرم از طریق سامانه آدرس samanese.ir انجام دهند. سازمان بورس اوراق بهادار شرایط ثبت نام سهام عدالت در سال 1401 را برای افراد متقاضی به روش الکترونیکی فراهم کرده است.

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

???? با توجه به اینکه تاکنون برای اسم نویسی سهام از سوی سازمان بورس اوراق بهادار آدرس سایت ثبت نام سهام عدالت مربوطه اعلام نشده است، پیش‌بینی می‌شود که نام نویسی دوره جدید سهام عدالت از طریق کد ملی یا گوشی تلفن همراه از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir انجام شود. چنانچه آدرس سایت ثبت نام سهام عدالت به طور رسمی اعلام شود، لینک آن در این مقاله ارائه خواهد شد.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

???? در حال حاضر برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ هنوز روش انجام آن اعلام نشده است و بسیاری از افرادی که متقاضی ثبت نام برای سهام عدالت هستند، مایلند بدانند به کجا مراجعه کنند تا بتوانند فرم ثبت نام سهام عدالت را تکمیل نمایند. با توجه به اینکه هنوز در خصوص مراحل اسم نویسی سهام عدالت از سوی دستگاه‌های اجرایی روشی اعلام نشده است، احتمال می ‌رود که برای تکمیل نام نویسی نیاز به مراجعه حضوری نباشد و افراد می توانند فرم مربوطه به صورت اینترنتی از طریق کد ملی خود را تکمیل کنند.

معرفی سامانه ثبت نام سهام عدالت با کد ملی

 

 
ثبت نام سهام عدالت جاماندگان 1401 برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

شرایط ثبت نام سهام عدالت با کد ملی ۱۴۰۱

???? افرادی که متقاضی ثبت نام برای سهام عدالت هستند، می توانند با استفاده از کد ملی خود که برای افراد جامانده به توسط مجلس به تصویب رسیده است، کار نام نویسی خود را انجام دهند. اما با توجه به روند اجرای ثبت نام در دوره اول ثبت نام سهام عدالت پیش‌بینی می‌شود که روش اسم نویسی سهام عدالت طبق روال سال‌های گذشته انجام شود. با توجه به گزارش‌هایی که اخیرا اعلام شده است، نام نویسی جدید سهام عدالت برای سه گروه از افراد خواهد بود که در ادامه به افراد واجد شرایطی که می توانند برای ثبت نام سهام عدالت با کد ملی اقدام نمایند توضیحاتی ارائه خواهیم داد:

✔️ آن دسته از افرادی که در دوره اول اسم نویسی سهام عدالت با توجه به طی کردن فرآیند ثبت‌نام نتوانستند به دلیل زیرساخت‌های نامناسب برای تکمیل اسم نویسی خود اقدام نمایند و سهام عدالت را دریافت کنند.

✔️ همه افرادی که عضو سازمان هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد و سازمان های حمایتی بودند، اما به دلایل مختلف نتوانستند شناسایی شوند یا بعد از مهلت پایان مهلت ثبت نام سهام عدالت عضو این سازمان ها شده اند و مهلت ثبت نام تمام شده است.

✔️ تمام فرزندان متولد ۱۴۰۱ خانواده که در هنگام ثبت نام دوره اول سهام عدالت در خانواده حضور نداشتند.

✔️ تمامی افرادی که در رده‌های پایین یک تا شش بوده و در هنگام ثبت نام سهام عدالت موفق به انجام ثبت نام نشده اند.

???? بر اساس مصوبه جدید مجلس همه افرادی که جزو گروه های بالا باشند، برای شرکت در دوره جدید ثبت نام سهام عدالت با استفاده از کد ملی و از طریق روش اینترنتی مجاز به ثبت نام خواهند بود.

شرایط ثبت نام سهام عدالت با کد ملی

 

ثبت نام سهام عدالت با تلفن همراه

بسیاری از مردم در دوره نام نویسی گذشته موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشده اند. ولی به دریافت سهام عدالت نیاز دارند و درخواست دریافت این سهام را دارند. با اینکه نام نویسی سهام عدالت، به صورت اینترنتی و الکترونیکی است افرادی که درخواست دریافت سهام عدالت را دارند، می توانند از طریق تلفن همراه این پروسه را به انجام برسانند. 

نام نویسی و ثبت نام سهام عدالت با تلفن همراه به دلیل اینکه این نام نویسی از طریق پلتفرم های مجازی انجام می شود بسیار ساده و راحت انجام می گیرد. پس اشخاصی که گوشی هوشمند دارند باید وارد مرورگر تلفن همراه خود شوند و ورود به سامانه سهام عدالت درخواست را برای دریافت سهام عدالت ثبت کنند. 

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

ثبت نام سهام عدالت برای کارگران

با استناد به این مسئله که در دوره گذشته اعطای سهام عدالت به مردم سهم بسیار کمی به قشر کارگر تعلق گرفت، کارگران فصلی و کارگران ساختمانی موفق به ثبت نام سهام عدالت شدند و این سهام را نیز دریافت کردند. اما تعداد زیادی از این قشر را که کارگران پیمانی و قراردادی و صنعتی هستند از این قافله جا ماندند. 

در ثبت نام جاماندگان سهام عدالت باید به قشر کارگر اهمیت بیشتری داده شود چرا که این قشر برای دریافت سهام عدالت مستحق تر هستند. اما در این نوبت تعادلی برای این موضوع در نظر گرفته نشد و همین امر باعث ایجاد اعتراض کارگران در خصوص ثبت نام سهام عدالت کارگران شد. به همین دلیل مورد انتظار است که سهم این قشر را نسبت به دیگر اقشار جامعه افزایش دهند. هر چند گفته می شود که مجلس طرحی مبنی بر ثبت نام سهام عدالت کارگران در نظر گرفته شده ولی همچنان خبری از این موضوع نیست. ولی به دلیل اتفاقاتی که افتاد انتظار می رود در این دوره از تخصیص سهام عدالت نسبت به دوره گذشته اقدامات بهتری صورت گیرد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام سهام عدالت با  استفاده از کد ملی 1401 پرداختیم. افرادی که متقاضی نام برای سهام عدالت هستند، می توانند از طریق گوشی همراه و کد ملی طبق روال سال‌های گذشته در فرآیند تکمیل فرم ثبت نام در سامانه samanese.ir را انجام دهند. علاوه بر این به شرایط سهام عدالت از طریق کد ملی نیز ارائه شد.

در ارتباط با زمان ثبت نام سهام عدالت، هنوز زمان مشخصی اعلام نشده است، اما به محض اعلام دولت این مقاله به روز رسانی خواهد شد. چنانچه در ارتباط با شرایط ثبت نام سهام عدالت سوال و ابهام داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و ثبت نام سهام عدالت با کد ملی

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , ثبت , نام , سهام , عدالت , با , کد , ملی , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

یکی از مواردی که خیلی از افراد حقیقی و حقوقی دارای کسب‌وکار در سیستم مالیاتی با آن مواجه می‌شوند، دلایل علی الراس شدن مالیات است. این اتفاق ممکن است جرائم زیادی برای مودیان مالیاتی ایجاد کند و ضرر آن‌ها به پایان برسد. به همین دلیل یافتن پاسخ مناسب برای این سؤال است که مالیات علی الراس چیست و چطور می‌شود از آن پیشگیری کرد اهمیت فراوانی برای صاحبان مشاغل دارد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیش‌تر با مالیات به روش علی الراس در حسابداری آشنا شوید.

 مفهوم مالیات به روش علی الراس

???? تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کسب و کاری هستند باید طبق قوانین مالیاتی کشور به شکل دوره‌ای مدارک و اسناد مربوط به کسب و کارشان را به صورت اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و … در اختیار کارشناسان مالیاتی قرار دهند. کارشناسان مالیاتی با بررسی نمودن اظهارنامه مالیاتی، مالیات کسب‌وکار آن ها را معین می‌کنند. با این وجود در مواردی احتمال دارد به عللی مانند عدم ارائه اسناد و مدارک از سوی مؤدی یا وجود ایراد در دفاتر، ممیز از اظهارنامه مالیاتی استفاده ننماید. در این صورت ممیز با بررسی نمودن اسناد و مدارک مالی و در نظر گرفتن قراین و ضرایب مالیاتی مالیات را مورد محاسبه قرار می دهد.

در این موارد مالیات علی الراس خواهد شد که عواقب فراوانی مثل جریمه‌های سنگین را در پی خواهد داشت. خیلی از صاحبان کسب‌وکارها به علت عدم آگاهی از مسائل مالیاتی با این مشکل مواجه می‌شوند. به همین علت پیشنهاد ما این است که حتماً با قوانین مالیات شرکت‌ها آشنایی پیدا کنید.

مفهوم مالیات علی الراس 

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

دلایل علی الراس شدن مالیاتی

???? مودیان باید اظهارنامه، دفاتر و دیگر اسناد را به سازمان مالیاتی کشور ارسال نمایند. به‌صورت کلی وجود هر مشکلی در فرایند ارائه اسناد و مدارک، عدم نگهداری، ثبت و حفظ مدارک، وجود مشکل در نگارش دفاتر مالی امکان دارد موجب رد شدن دفاتر و اظهارنامه مالیاتی شود و سازمان از مالیات علی الراس استفاده نماید. در ادامه با علل علی الراس شدن مالیات‌ آشنا خواهیم شد.

دلیل علی الراس شدن مالیات‌های مستقیم

طبق ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم این موارد امکان دارد باعث علی الراس شدن مالیات گردد:

✔️ درصورتی‌که تا موعد مقرر ترازنامه و حساب و هزینه سود و زیان و یا حساب درآمد، حسب مورد، تسلیم نگردیده باشد.

✔️ درصورتی‌که مؤدی به درخواست اداره امور مالیاتی مربوط از ارائه دفاتر و یا مدارک  محل کار خود اجتناب کند.

✔️ درصورتی‌که دفاتر و اسناد و مدارک برای محاسبه درآمد مشمول مالیات به نظر ‌اداره امور مالیاتی غیر قابل‌رسیدگی تشخیص داده شود و یا به دلیل رعایت‌نکردن موازین قانونی و آیین‌نامه مربوط پذیرش نشود. زیرا که محاسبه درآمد مشمول مالیات امری مهم محسوب می شود.

درصورتی‌که مالیات علی الراس گردد، درآمد مؤدی از طریق کارشناسان سازمان شناسایی خواهد شد. پس امکان دارد مالیات شناسایی شده برای شما بیش از اندازه اصلی آن باشد. با استفاده از یک نرم‌افزار قدرتمند قادر خواهید بود مدارک و اسناد مالیاتی را تکمیل نمایید و اظهارنامه را به سازمان امور مالیاتی تحویل دهید. به این صورت از علی الراس شدن مالیات جلوگیری نمایید.

برای کسب اطلاع از مفهوم استعلام کد اقتصادی {راهنمای تصویری} با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

محاسبه مالیات به روش علی الراس در حسابداری

???? در روش علی الراس در حسابداری، بر اساس قانون درصورتی‌ که مؤدی از ارائه نمودن اظهارنامه در مهلت قانونی و طبق مقررات اجتناب نماید، ‌سازمان امور مالیاتی قادر خواهد بود نسبت به تهیه اظهارنامه بر اساس فعالیت و اطلاعات اقتصادی مودیان از طرح مالیاتی و مطالبه مالیات به‌موجب برگ تشخیص مالیات اقدام نماید.

در این مواقع کارشناس، اطلاعات را از مراجع دریافت می‌کند کرد و پس از آن قرائن را طبق فعالیت اقتصادی انتخاب می‌نماید. پس از انتخاب دلایل، ضرایب مالیاتی طبق گزارش‌ها انتخاب می‌شود.

علی الراس فقط یکی از انواع مالیات‌ها است و چگونگی محاسبه مالیات علی الراس با دیگر مالیات‌ها فرق دارد. برای صاحبان کسب‌وکارها خیلی مهم است که با انواع مالیات و چگونگی محاسبه آن‌ها آشنا شوند تا از بروز مشکل جلوگیری نمایند.

 

 

???? عواقب محاسبه مالیات علی الراس چیست؟

در مواردی که فروشی انجام نشده باشد و سودی برای شرکت ایجاد نشده باشد، در صورت ارائه‌نکردن اظهارنامه، ۳۰ درصد جریمه بر مالیات حساب خواهد شد. حتی در این موارد که هیچ فروشی اتفاق نیفتاده باشد، کارشناس سودی را برای شما در نظر می‌گیرد و ۳۰ درصد آن را به‌عنوان مالیات باید پرداخت نمایید و ممکن است در این موارد اهمیت ارائه نمودن اظهارنامه در موعد مقرر مشخص گردد.

عواقب محاسبه مالیات علی الراس 

 برای مطالعه مقاله نرم افزار حسابداری چیست؟، کلیک کنید.

رسیدگی به مالیات علی الراس

علی الراس شدن مالیات مشکلات فراوانی را پیشروی شرکت‌ها قرار خواهد داد. سازمان امور مالیاتی باید بعد از تشخیص علی الراس شدن مالیات، به این صورت عمل کند.

✔️ همه خریدهای مودی را به‌وسیله حوزه مالیاتی استعلام نماید.

✔️ به‌صورت تقریبی درآمد سه‌ماهه  را مشخص نماید.

✔️ مقدار سودی مودی را طبق اطلاعات مالیاتی تعیین نماید.

نحوه پرداخت قبض مالیات {واریز اینترنتی} برای دریافت پاسخ این پرسش، کلیک کنید.

جلوگیری از علی الراس شدن مالیات

طبق ماده ۹۷ قانون مالیات مستقیم، بعد از دریافت اظهارنامه توسط حوزه مالیاتی، پرونده از طریق کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد. مراحل رسیدگی به این شکل است:

✔️ ممیز مالیاتی طبق برگه‌ای به اسم " برگ درخواست اسناد و مدارک، " همه اسناد و مدارک را برای رسیدگی درخواست می‌نماید.

✔️  پس از ابلاغ، ظرف مدت ۷ روز تا ۱۵ روز به محل کسب مودی مراجعه و به رسیدگی اسناد بپردازد. در این وضعیت سه اتفاق پیشرو خواهد بود:

✔️ رسیدگی به‌وسیله قبول دفاتر: در مواردی که  تنظیم دفاتر به‌صورت قانونی، نگهداری از اسناد به‌خوبی انجام‌گرفته است، درآمد مشمول مالیات به‌وسیله رسیدگی به دفاتر مشخص خواهد شد و به مودی ابلاغ می‌گردد.

✔️ رسیدگی به‌وسیله علی الراس: در مواردی که دفاتر به‌صورت قانونی تنظیم نگردیده باشد، مدارک کامل نباشد، دفاتر مورد قبول نبوده و مشخص‌کردن درآمد و مالیات طبق معیارها و قوانین مالیاتی شناسایی و مطالبه خواهند شد.

✔️ رسیدگی هیئت سه‌نفره: در مواردی که دفاتر و اسناد غیر قابل‌رسیدگی باشند، یا موازین قانونی رعایت نگردیده باشد، در این صورت باید با دلایل کافی مراتب به مودی ابلاغ شود و پرونده به هیئت ارجاع گردد.

جریمه مالیات علی الراس

اگر مالیات علی الراس شود شرکت باید 30 درصد مالیات را به عنوان جریمه پرداخت کند. مبلغ جریمه به هیچ عنوان قابل بخشیدن نیست و از شرکت ها یا سازمان هایی که در زمان مقرر اظهارنامه خود را ارسال نکرده اند گرفته می شود.

پیامد های مالیات علی الراس

جریمه سنگین یکی از این عواقب است که در صورت علی الراس شدن مالیات باید از مودیان مالیاتی دریافت شود. مالیات علی الراس عواقب زیادی دارد که اگر اظهارنامه خود را ارائه ندهید شما را هم دچار جریمه های سنگین و نابخشودنی می کند. مودیانی که اظهارنامه را ارسال نمی کنند باید یک جریمه 30 درصدی که بر مبنای مالیات علی الراس محاسبه می شود و هیچ جای بخشش ندارد را باید پرداخت کند.

حذف مالیات علی الراس

در دنیای امروز که به عصر ارتباطات معروف شده تغییراتی در همه ی رشته ها به واسطه رشد تکنولوژی ایجاد شده است که در کشور ما نیز این تغییرات دیده می شود. یکی از این تغییرات حذف مالیات علی الراس از سیستم مالیاتی کشور است. طبق قانون 97 مالیات های مستقیم که به حذف مالیات علی الراس اشاره کرده و تصویب شده است. یکی از عوامل مهم رسیدن به نظام مالیاتی هوشمند حذف مالیات علی الراس بود. از زمان عملکرد سال 98 به بعد اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقیقی دیگر نیازی به رسیدگی نداشته و به صورت خود اظهاری دریافت می شود. بنابراین از این تاریخ به بعد شاخصه درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی  اظهارنامه ای است که مودی به سازمان مالیاتی می دهد است. این اظهارنامه زمانی پذیرفته خواهد شد که اظهارنامه را شفاف و با رعایت قوانین پر کرده باشند. چرا که این اظهارنامه های دریافتی از مودیان مالیاتی با بانک اطلاعاتی مالیاتی که برای اجرای قوانین مواد قانون مالیات های مستقیم ایجاد شده مقایسه می شود و با اطلاعات به دست آمده  از دیگر سازمان ها مطابقت داده می شود.

 

خلاصه مقاله

روش علی الراس در حسابداری به این معناست که اگر دفاتر و اسنادی که مودی ارائه داده مشکلی داشته باشند و ممیز مالیاتی طبق مقررات مالیاتی درآمد شرکت را حساب می‌نماید و مالیات را بر همین اساس درخواست می‌کند که درصورتی‌که مالیات به این وسیله حساب شده باشد به آن علی الراس می‌گویند. از آنجا که درست است که علاج واقعه قبل از وقوع انجام شود، بهتر است قبل از رخ‌دادن چنین مشکلی به پرکردن اظهارنامه‌ها و ترازنامه‌های مربوط به کسب ‌وکار خود اقدام نمایید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و روش علی الراس در حسابداری

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , روش , علی , الراس , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , خرید , نرم , افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

کد اقتصادی مربوط به تمامی افراد و شرکت هایی که به فعالیت های اقتصادی مشغول می باشند تعلق می گیرد. شماره اقتصادی یک کد 12 رقمی بوده که فرد و یا شرکت باید پس از دو ماه از ثبت شرکت خود اقدام به دریافت آن نماید. داشتن کد اقتصادی مزایای بسیاری دارد که در طول مقاله آن ها را بیان خواهیم کرد همچنین هر فرد  برای آغاز مراودات اقتصادی و  تجاری خود بهتر است در ابتدا اقدام به استعلام کد اقتصادی نماید تا شبه ای در آغاز کار خود نداشته باشد و وارد قرارداد ناسالمی نشوید. ما در این مقاله قصد داریم نحوه استعلام کد اقتصادی را به صورت کامل و تصویری از طریق سامانه ‌‌evat شرح بدهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.


آشنایی با کد اقتصادی

کد اقتصادی برای تمامی شرکت های که موضوع ماده 20 تجارت هستند الزامی می باشد. مدت زمان دریافت برای هر شرکت از زمان ثبت شرکت نهایت تا 2 ماه کاری بوده و باید فرد پس از پایان دو ماه کد اقتصادی خود را دریافت کرده باشد. همچنین اشخاص حقیقی که فعالیت های اقتصادی انجام می دهند باید برای دریافت کد اقتصادی خود اقدام نمایند. مراحل دریافت کد اقتصادی کاملا اینترنتی بوده و با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir این امر امکان پذیر خواهد بود.

 
مزایای استفاده از کد اقتصادی

زمانی که قصد دارید فعالیت اقتصادی را آغاز نمایید دریافت کد اقتصادی ضرورت پیدا می کند و از طریق آن تمامی فعالیت ها کاملا قانونی خواهد شد.

مزیت های کد اقتصادی بسیار است که برخی از آن ها به شرح زیر است:

مزایای کد اقتصادی
دریافت کارت بازرگانی
تشکیل پرونده مالیاتی
شرکت در مزایده و مناقصه های دولتی
فرد به کمک کد اقتصادی میتواند فاکتور صادر نماید
فعالیت های تجاری مانند صادرات و واردات
استفاده از حمایت های قانونی دولت

 

برای اطلاع از نحوه پرداخت قبض مالیات {واریز اینترنتی}، با ما همراه باشید.

مراحل ثبت نام کد اقتصادی

برای ثبت نام کد اقتصادی مراحل زیر را طی نمایید:

???? ابتدا پس از ورود به سامانه tax.gov.ir گزینه پیش ثبت نام را انتخاب مرده و سپس کد پیامک شده بر روی تلفن همراه خود را زده و در صفحه جدید تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

???? پس از وارد کردن تمامی اطلاعات خواسته شده به صورت کامل و دقیق بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.

????در انتها اگر تمامی اطلاعات شما درست وارد شده باشد کد اقتصادی برای شما به نمایش در خواهد آمد که می توانید آن را یادداشت و یا چاپ نمایید. 

 لازم به ذکر است اشخاصی که دارای مجوز رسمی از ارگان های مربوط به تجارت دارند و مالکینی که از ملک خود برای فعالیت تجاری استفاده می نمایند مشمول دریافت کد اقتصادی می باشند.

 

برای اطلاع از استاندارد های حسابداری، با ما همراه باشید.

مراحل  استعلام کد اقتصادی

همانگونه که در بالا بیان شد، کد اقتصادی یک کد 12 رقمی بوده و برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت اقتصادی دارند الزامی می باشد. افراد برای استعلام کد اقتصادی از طریق اینترنت باید مراحل را طی نمایند که ما این مراحل را به صورت کامل و تصویری بیان خواهیم کرد.

مراحل استعلام کد اقتصادی به شرح زیر است:

???? در ابتدا وارد سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی اینترنتی www.e-vat.ir  شوید.

????سپس وارد صفحه بررسی اعتبار ثبت نام تایید شده توسط ادارات کل شده و شماره کد ملی فرد حقیقی و یا حقوقی را وارد نمایید. توجه بفرمایید که کد ملی را باید بدون خط تیره و پشت سرهم وارد نمایید.

راهنمای دریافت کد اقتصادی

????پس از اتمام جست و جو شناسه ملی سرچ شده اگر دارای کد اقتصادی باشد اطلاعاتی نظیر شماره اقتصادی، نام و نام خانوادگی و نام شرکت قابل مشاهده خواهد بود ولی اگر با نوشته ای مبنی بر داده ای یافت نشد مواجه شدید، به این معنا است که کد اقتصادی وجود ندارد.

سایت دریافت کد اقتصادی 

????روش دیگر برای صحت استعلام کد اقتصادی شخص حقیقی یا حقوقی وجود دارد. به این صورت که کد اقتصادی فرد و یا شرکت مورد نظر را در قسمت کد اقتصادی جدید وارد می نمایید و پس از جستجو می توانید اطلاعات نشان داده شده را با اطلاعاتی که در دست دارید تطبیق داده و از صحت آن اطمینان حاصل فرمایید.

نکته: توجه بفرمایید گزینه عنوان مؤدی اختیاری بوده و نیاز به وارد کردن آن نمی باشد و شما با داشتن کد اقتصادی و یا کد می می توانید استعلام کد اقتصادی مورد نظر را دریافت نمایید و با وارد کردن عنوان مؤدی به تنهایی نمی توانید استعلام کد اقتصادی را بگیرید.

  

مزایای استعلام کد اقتصادی

هدف از ایجاد کد اقتصادی جلوگیری از فعالیت های نا سالم و رعایت شدن حق و حقوق مالیات افراد می باشد و به کمک کد اقتصادی تمامی افراد به صورت صحیح و عادلانه حق مالیات خود را پرداخت می نمایند. برای داشتن موارد زیادی مانند کارت بازرگانی، کد اقتصادی ضروری می باشد. و در بیان کلی می توان گفت داشتن کد اقتصادی برای جلوگیری از قاچاق و یا پول شویی بسیار کمک خواهد کرد.

حال با استعلام کد اقتصادی هر فرد می تواند از قانونی بودن فعالیت های فرد و یا شرکت مطلع شده و از ضرر های احتمالی در آینده جلوگیری کند  و در واقع می توان گفت کد اقتصادی همان شماره شناسی افراد در سازمان های مالیاتی می باشد.

جهت آشنایی با مفاصا حساب چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

نحوه استعلام شناسه ملی

اگر پس از استعلام کد اقتصادی قصد استعلام شناسه ملی افراد را دارید می توانید با مراجعه به سامانه ثبت اسناد واملاک کشور به آدرس اینترنتی www.ilenc.ssaa.ir و وارد کردن شناسه ملی، استعلام فرد را بگیرید.

نحوه دریافت کد اقتصادی 

چگونه برای کارتخوان کد اقتصادی تهیه کنیم؟

شما زمانیکه نیاز دارید برای کارتخوان خود کد اقتصادی بگیرید تا مورد اتهام فرار مالیاتی قرار نگیرید و از کارتخوان خود استفاده کنید باید در سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنید و پرونده خود را به جریان بیندازید. این نکته را فراموش نکنید که دریافت کد اقتصادی برای کارتخوان هزینه ای ندارد. ولی در صورت انتخاب شخصی برای ابنکه در این امور شما را یاری کند باید به ایشان دستمزدی پرداخت کنید. 

دریافت کد اقتصادی اشخاص حقیقی

اگر شما می خواهید با شخص حقیقی معامله کنید باید ابتدا از طرف مقابل خود کد ملی یا شناسه ملی داشته باشید. بعد ازینکه کر ملی را به دست آوردید به سامانه مالیات بر ارزش افزوده مراجعه می کنید و با قرار دادن کد ملی در این سامانه به آدرس اینترنتی www.evat.ir می توانید استعلام کد اقتصادی شخص حقیقی را به دست آورید. اگر در معامله ای طرف مقابل فروشنده شخص حقیقی بود قبل از اینکه فاکتور را صادر کند باید اطلاعات شخص مقابل را دریافت کند و این مدارک را ارزیابی کرده و از درست بودن آنها مطمئن شود و سپس این اطلاعات را در فاکتور درج کند. 

کد اقتصادی جدید و قدیم چه تفاوتی دارند؟

این کدها هر کدام 12 رقمی هستند که از طریق اداره دارایی صادر می شوند. با کد اقتصادی قدیم تشکیل پرونده و تعیین حوزه مالیاتی امکان پذیر بود، ولی کد اقتصادی که جدیدا ارائه شده با سیستم یکپارچه مالیاتی طراحی شده که از این طریق نمی توان کد را صادر کرد و فقط می توانید ثبت نام کنید. زمانیکه شما کد اقتصادی را دریافت می کنید می توانید برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید و همچنین فاکتور رسمی صادر کنید و در آخر نیز  می توانید برای اخذ مجوز کسب مشاغل و مغازه های مختلف اقدام کنید. 

نتیجه گیری

در حال حاضر تمامی شرکت ها و افرادی که فعالیت و تجارت های اقتصادی دارند باید کد اقتصادی خود را دریافت نمایند. کد اقتصادی به افراد که قصد معامله و اخذ قرار داد با این افراد و موسسات را دارند کمک میکنند تا با استعلام کد اقتصادی و شناسه ملی از صحت و اطلاعات آن شرکت و یا فرد مطلع شده و با اطمینان بهتری قرار داد خود را تنظیم نماید. ما در این مقاله به صورت کامل مراحل استعلام کد اقتصادی و دریافت کد اقتصادی از طریق اینترنت را شرح دادیم . چنانچه برای فعالیت های خود نیاز به استعلام کد اقتصادی داشتید می توانید با مجموعه نرم افزار حسابداری طلوع پدیده تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و استعلام کد اقتصادی

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری طلوع پدیده , استعلام کد اقتصادی , مشاوره مالیاتی رایگان , آموزش حسابداری , نرم افزار مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

مشاوره حسابداری آنلاین از جمله خدماتی است که شرکت های ارائه دهنده خدمات حسابداری آن را به مشتریان خود پیشنهاد می ‌کنند. مشاوره حسابداری برای صاحبان کسب و کار بسیار اهمیت دارند تا بتوانند با کسب اطلاعات و راهنمایی های لازم فرآیند حسابرسی مالی را خیال آسوده تری انجام دهند. حسابداری از مهم‌ترین واحدهای اقتصادی شرکت ها محسوب می شود، بنابراین هنگامی که حسابداران از تجربه کافی برای ارائه گزارش ها و همچنین نگهداری حسابها برخوردار نیستند، نیاز به دریافت مشاوره دارند.

از آنجا که مشاوره حضوری و تلفن برای افراد هزینه بر است، کاربران می تونند با نصب نرم افزار حسابداری، مشاوره آنلاین دریافت کنند و این روش برای آنها بهترین راهکار خواهد بود. مشاوره حسابداری آنلاین به طور ۲۴ ساعته از طریق شرکت‌ هایی که نرم افزار حسابداری طراحی می کنند، برای کاربران فعال می باشد. با توجه به اهمیت مشاوره حسابداری آنلاین در ادامه توضیحاتی در ارتباط با آن به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

 اهمیت دریافت مشاوره حسابداری

????در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ ها خدمات مشاوره حسابداری را به کاربران خود ارائه می دهند. یکی از دلایل اهمیت دریافت مشاوره حسابداری این است که شما با استفاده از این خدمات می توانید نسبت به نحوه حسابرسی صورت حساب های مالی خود و روش های جلوگیری از جریمه مالیاتی آشنا شوید. در واقع شما می توانید با استفاده از دریافت مشاوره حسابداری آنلاین، تلفنی و یا حضوری، در نحوه حسابرسی امور مالی کسب و کار خود تسلط بیشتری داشته باشید. اما خدمات حساب مشاوره حسابداری آنلاین یکی از انواع خدماتی است که نسبت به سایر روش های اخذ مشاوره، مزیت های متعددی دارد. در ادامه بیشتر به این موارد می پردازیم.

 

خدمات مشاوره حسابداری آنلاین 

 

نحوه پرداخت قبض مالیات {واریز اینترنتی} برای دریافت پاسخ این پرسش، کلیک کنید.

مشاوره حسابداری آنلاین چیست؟

???? صاحبان کسب و کار برای دریافت خدمات مشاوره، راه های متعددی دارند. مراجعه حضوری و تلفنی رایج ترین نوع ارتباط با کارشناسان و متخصصان حوزه حسابداری مدرن جهت دریافت خدمات مشاوره است. اما مشاوره حسابداری آنلاین مزیت هایی دارد که مدیران ترجیح می دهند بیشتر از آن بهره ببرند. مزایای این نوع مشاوره را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

☑️ صرفه جویی در زمان

شما می توانید در هر زمان و مکان با مدیران مالی حرفه ای و با تجربه دسترسی داشته باشید و زمان خود را مدیریت کنید.

☑️ کیفیت خدمات

با توجه به اینکه برخی از خدمات تخصصی در مجموعه های ارائه دهنده خدمات حسابداری پیشنهاد می‌شود، شما می توانید با داشتن مشاوره حسابداری در کوتاهترین زمان از باکیفیت ترین خدمات استفاده کنید.

☑️ عدم محدودیت مکانی

امروزه با توجه به وجود اپلیکیشن های مشاوره حسابداری، دیگر نیازی به حضور در جلسات نیست و با انجام توسط تماس ‌های ویدئویی می توانید بهترین خدمات را دریافت کنید. شما با خریداری نرم افزار حسابداری طلوع پدیده می توانید از قابلیت پشتیبانی ۲۴ ساعته و دریافت مشاوره و راهنمایی در هر ساعت از شبانه روز بهره مند شوید. اتنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

☑️ کاهش هزینه ها

یکی دیگر از مزایای استفاده از مشاوره حسابداری آنلاین این است که می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. قطعاً زمانی را که برای حضور در جلسات بررسی امور مالی به صورت آنلاین و به کمک اپلیکیشن ها صرف می کنید، خیلی کمتر از جلسات حضوری خواهد بود.

علاوه بر این افراد متخصص و با سابقه می توانند با دریافت هزینه کمتر بهترین راهکارها را در زمینه امور مالی به شما عزیزان ارائه دهند.

☑️ امکان دسترسی به فایل ها

در نرم افزار حسابداری با دریافت مشاوره حسابداری آنلاین می توانید به فایل های مورد نظر خود با هر فرمتی که میخواهید دسترسی داشته باشید. امنیت بالایی که در این نرم ‌افزار وجود دارد، باعث می‌ شود که شما با خاطر آسوده به مسائل مالی خود رسیدگی کنید و نگرانی نداشته باشید. نرم افزار حسابداری طلوع پدیده با ارائه بهترین خدمات مشاوره حسابداری می تواند امنیت داده ها و فایل های شما را تضمین نماید.

☑️ قابلیت طرح پرسش و پاسخ

یکی دیگر از بهترین مزیت های مشاوره حسابداری آنلاین این است که شما می توانید در هر زمانی سوالات خود را مطرح کنید و کارشناسان به طور ۲۴ ساعته به سوالات شما پاسخ خواهند. این مهم ترین مزیت دریافت مشاوره حسابداری آنلاین است.

 

نحوه دریافت مشاوره حسابداری آنلاین 

 

خدمات حسابداری به تفکیک نوع خدمت

این خدمات با توجه به نیازی که در این رشته دارند و مورد نیازشان واقع شده به چند نوع تقسیم می شوند. این خدمات در عصر حاضر توسط شرکت های حسابداری انجام می گیرد. انواع خدمات حسابداری:

خدمات پشتیبانی:

این نوع خدمت را به عناوین خدمات عملیاتی، پشتیبانی و فنی می شناسند. در این نوع خدمت مسائل مربوط به راه اندازی سیستم های حسابداری و مالی، اتوماتیک کردن حسابداری را به شرکت های خارج از شرکت می سپرند. 

خدمات مشاوره:

این خدمات یکی دیگر از خدمات شرکت های حسابداری به شمار می رود. این شرکت ها می توانند شما را در امور مالی یار داده تا تصمیمات نهایی را به درستی و با اطلاعات مالی کافی اتخاذ کنید. شرکت هایی که تازه تاسیس شده اند و شرکت هایی که اطلاعات محرمانه ای دارند را می توان از مشتریان پر و پا قرص خدمات مشاوره حسابداری دانست. خدمات مشاوره حسابداری با متقاضی خود در خصوص مشاوره مالی و نظارت بر امور مالی همراه می شود. پیمان یا قرارداد این شرکت ها می تواند به صورت موردی و یا همیشگی بسته شود. 

خدمات 360 درجه:

این خدمات در تضاد با خدمات قبلی، می تواند تمامی امور مالی را که در یک شرکت مورد نیاز است را مورد بررسی و مشاوره قرار دهد. البته باید قبل از شروع خدمات 360 درجه باید یه طور کامل و مدون بررسی هایی صورت گیرد، چرا که ممکن است آن شرکت نیاز به این خدمات نداشته باشد. 

خدمات اجرایی:

این خدمات تمام امور حسابداری را در بر می گیرد. اگر این خدمات را بر عهده بگیرید معمولا دیگر خدماتی را که در بالا عنوان کردیم را نیز بر عهده خواهید گرفت. شرکت ها می توانند تمام و یا قسمتی از امور حسابداری خود را در اختیار خدمات اجرایی شرکت های حسابداری قرار دهید. شرکت های حسابداری با اعزام یک نیروی حسابدار به شرکت شما خدمات اجرایی شما را بر عهده می گیرد.  

 

برای اطلاع از پاسخ پرسش روش علی الراس در حسابداری چیست؟ {مزایا و کاربرد} بر روی لینک کلیک کنید.

خدمات مشاوره حسابداری آنلاین طلوع پدیده

???? خدمات مشاوره حسابداری آنلاین برای آن دسته از مدیرانی که نمی توانند به طور حضوری در جلسات مشاوره مالی، حضور داشته باشند، بسیار مفید است. نرم افزار حسابداری طلوع پدیده که توسط تیم متخصص آی تی و حسابداران مجرب و با سابقه این مموعه طراحی و به بازار عرضه شده است، خدمات مشاوره حسابداری را برای تمام کابران فراهم کرده است. شما می توانید با نصب این نرم افزار، در هر ساعت از شبانه روز به صورت 24 ساعته سوالات خود را مطرح کنید و بهترین راهنمایی ها را دریافت نمایید.

???? شرکت پدیده الوند که از سال ۹۶ کار خود را به طور تخصصی در زمینه ارائه خدمات حسابداری و طراحی و فروش نرم افزار حسابداری، صنعتی و بازرگانی آغاز کرده است، در حال حاضر سرویس با تولید نرم افزار حسابداری امکان دریافت مشاوره حسابداری آنلاین را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کرده است. شما می توانید با نصب این نرم افزار از انواع خدمات مربوط به انجام حسابداری حسابرسی مالی استفاده کنید.

???? شرکت طلوع پدیده با با داشتن تیم بزرگی از متخصصان حوزه حسابداری و آی ‌تی و داشتن دانش فنی و کسب سال ها تجربه در ارائه بهترین راهکارها در زمینه امور مالی، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. شما می‌توانید با خرید نرم افزارهای این مجموعه، از خدمات مشاوره حسابداری آنلاین به صورت شبانه روزی بهره مند شوید.

 

مزایای مشاوره حسابداری آنلاین 

 

نتیجه گیری

در حال حاضر بسیاری از صاحبان کسب و کار  برای اینکه بتوانند امور مالی شرکت های خود را به درستی انجام دهند، نیاز به دریافت مشاوره حسابداری دارند. مشاوره حسابداری آنلاین از آن دسته از خدماتی است که بسیاری از شرکت ها به صورت ۲۴ ساعته و از طریق نرم ‌افزارهای حسابداری به کاربران خود ارائه می دهند.

شرکت طلوع پدیده با تولید نرم افزارهای حسابداری مالی و بازرگانی و با داشتن تیم مجرب حسابداران آماده ارائه خدمات مشاوره حسابداری به صورت شبانه روزی به شما عزیزان می باشد. با خرید نرم افزار حسابداری طلوع پدیده می توانید از انواع سرویس ها بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در ارتباط با نحوه خرید این نرم افزار در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و مشاوره حسابداری آنلاین

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری طلوع پدیده , مشاوره , آنلاین , حسابداری , نرم , افزار , مالیاتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

اطلاع از راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری ۱۴۰۱ برای بسیاری از حسابداران حائز اهمیت می باشد و یکی از چالش ‌های اصلی بین کارگران و کارفرما است. قانون اضافه کاری، مواد و تبصره های مشخصی دارد، اما هر کدام از طرفین قرارداد نگاه متفاوتی به اضافه کاری دارند.

اما آنچه که مورد بحث است تعریف اضافه کاری از نظر قانون و شکل محاسبه آن می باشد. فرمول محاسبه اضافه کاری ۱۴۰۱ و ساعات کاری مورد تصویب وزارت کار از جمله دغدغه های بین کارگران و مدیران می باشد و هر کدام از قوانین جزئیاتی دارند که در این مقاله باید به آنها بپردازیم. پس تا این مقاله با ما باشید.

 آشنایی با مفهوم اضافه کاری

???? اضافه کاری را می توان از دو منظر نگاه جامعه و نگاه قانون تعریف کرد. نگاه قانون کار به مفهوم اضافه کاری، اضافه کار در قانون کار است. در تعریف اضافه کاری به معنای محول کردن کار اضافه به یک کارمند یا کارگر می باشد و برای محاسبه مبلغ اضافه کاری شرایطی نیز معین شده است که هرکدام از کارفرماها و کارمندان و کارگران باید آن را در نظر داشته باشند. در ادامه راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری در سال ۱۴۰۱ را بیان خواهیم کرد.

 

آشنایی با مفهوم اضافه کاری 

برای دریافت حسابداری ارزی، کلیک کنید.

نحوه محاسبه مبلغ اضافه کاری ۱۴۰۱

????چنانچه بخواهید راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری را در اختیار داشته باشید، می توانید با استفاده از دستمزد هر ساعت کار قانونی و میزان اضافه کار با حقوق پایه را محاسبه نمایید. اگر ۴۰ درصد از دستمزد هر ساعت کار معمولی را به دستمزد یک ساعت کار اضافه کنیم، مبلغ هر یک ساعت اضافه کاری بدست خواهد آمد.

 

????در واقع نحوه محاسبه اضافه کاری برای قیمت هر ساعت اضافه کار معادل ۴۰ درصد از یک ساعت کار عادی به علاوه دستمزد یک ساعت کار است. مثلاً برای هر ساعت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان مزد روزانه کارگر دریافتی داشته باشید، میزان دستمزد شما در یک ساعت اضافه کار ۱۴۰ هزار تومان می باشد. اما محاسبه ضریب پرداخت اضافه کاری نیز بسیار اهمیت دارد که لازم است در رابطه با آن توضیحاتی ارائه دهیم.

 برای اطلاع از نحوه پرداخت قبض مالیات {واریز اینترنتی}  بر روی لینک کلیک کنید.

میزان ضریب پرداخت اضافه کاری چه مقدار است؟

????بر اساس قوانین کار، ضریب اضافه کاری برابر با 1.4 می باشد. یعنی یک شخص بابت هر ساعت اضافه کار ۴۰ درصد بیشتر از دستمزد ساعت کار عادی دریافت خواهد کرد. در حال حاضر می‌توان ضریب اضافه کاری را بر اساس استفاده از نرم افزارهای حسابداری نیز برآورد کرد. چنانچه مایل به خرید نرم افزار حسابداری هستید و می خواهید در ارتباط با جزئیات راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری اطلاع بیشتری کسب کنید، می توانید با کارشناسان ما  تماس بگیرید.

فرمول محاسبه مبلغ اضافه کاری 1401

????محاسبه اضافه کاری با نرخ ساعت کاری متفاوت می باشد. برای اینکه بتوانیم اضافه کاری را به درستی حساب کنید، باید نرخ یک ساعت کار عادی کارگر را نیز مد نظر قرار دهید و بر اساس یک ساعت اضافه کاری علاوه بر ساعات کار عادی، ۴۰ درصد باید به میزان دستمزد کارگران پرداخت شود. در جدول زیر راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری سال ۱۴۰۱ ارائه شده است.

 

عنوان فرمول اضافه کاری
فرمول اضافه کاری بر مبنای 220 ساعت کار کارکرد اضافه کاری × 1.4 × 220 ÷ حق مسکن + حق بن + حقوق پایه
فرمول اضافه کاری بر مبنای 192 ساعت کار کارکرد اضافه کاری × 1.4 × 192 ÷ حق مسکن+ حق بن + حقوق پایه
فرمول اضافه کاری بر مبنای 198 ساعت کار کارکرد اضافه کاری × 1.4 × 198 ÷ حق مسکن + حق بن + حقوق پایه

 

میزان اضافه کاری در قانون وزارت کار

???? در قوانین وزارت کار اینگونه آمده است که هر کارگر باید در شبانه روز  ۸ ساعت و در هفته ۴۴ ساعت کار کند. اما در شرایطی که کارفرما از کارمندان بخواهد بیشتر کار کنند، کارگر مشمول دریافت اضافه کار خواهد شد.

???? برای کارگران اضافه کاری دارای سختی بیشتری است و ساعت کاری آنها 6 ساعت در روز و ۳۶ ساعت در هفته می باشد. ماده ۵۹ قانون کار به کارفرمایان این تذکر می‌ دهد که برای انجام اضافه کاری، کارگر باید رضایت داشته باشد و بابت میزان اضافه کار کارمندان ۴۰ درصد بیشتر از هر یک ساعت کار عادی به کارمندان پرداخت گردد.

 

میزان اضافه کاری در قانون وزارت کار 

 
برای دریافت اطلاعات از مشاوره حسابداری آنلاین {۲۴ ساعته} کلیک کنید.

محاسبه هر ساعت اضافه کار در سال ۱۴۰۱

????بر اساس فرمول اضافه کار، قیمت هر ساعت اضافه کار مشمول پرداخت ۴۰ درصد اضافه دستمزد در ساعت کار عادی کارگران خواهد بود. بنابراین در هنگام محاسبه ساعت اضافه کار می بایست 140 درصد حقوق برای هر ساعت کار عادی کارگر را به عنوان مزد هر ساعت اضافه کاری مد نظر قرار دهید. مثلا اگر نرخ ساعت کار عادی کارگر به میزان ۱۰۰ هزار تومان باشد، برای هر ساعت اضافه کاری ۱۴۰ هزار تومان مد نظر قرار می دهند.

????در حال حاضر حداقل مزد روزانه کارگر برابر 1.393.255 ریال در نظر گرفته شده است و فوق العاده هر ساعت اضافه کاری برای افرادی که حداقل حقوق را دارند، 266.105 ریال برای هر ساعت می باشد.

 راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری در روزهای تعطیل

????تا انیجا در ارتباط با فرمول کلی اضافه کاری آشنا شدید. در این بخش میخواهیم راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری در روزهای تعطیل را در اختیارتان قرار دهیم.

تعطیلی کار در قوانین وزارت کار اینگونه اعلام شده است که تعطیلات رسمی تقویم کشور و ۱۱ اردیبهشت که روز کارگر است، به عنوان روزهای تعطیل محسوب می ‌شود و باید برای روزهای تعطیل نیز اضافه کار پرداخت گردد.

✔️بر مبنای تبصره ۱ ،۲ و ۳ ماده ۶۲ قانون کار بین کار در روز جمعه و کار در روز عادی تفاوت وجود دارد. چرا که تعطیلی یک روز معین در هفته اجباری خواهد بود و بر اساس ضرورت کار می توان در روز جمعه نیز کار کرد. اما به جای جمعه روز دیگر به عنوان روز تعطیلی در نظر گرفته شود.

✔️دوم اینکه کارگرانی که در روزهای جمعه کار می کنند، در مقابل عدم استفاده از روز تعطیل خود ۴۰ درصد اضافه بر مزد دریافت خواهند کرد.

 

راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری در روزهای تعطیل 

 

 تفاوت اضافه کاری و فوق العاده کاری

فوق العاده کاری را  که اکثرا به عنوان همان فوق العاده اضافه کاری بیان می کنند، در واقع همان میزان پولی است که بیشتر از نرخ ساعت کار عادی به کارمندان و کارگران پرداخت می شود. به طور مثال اگر نرخ ساعت کار عادی 80 هزار تومان باشد و هر ساعت اضافه کاری 150 هزار تومان باشد ما به تفاوت این دو عدد را فوق العاده کاری می گویند. تفاوت این دو موضوع به آنجایی برمیگردد که در حسابداری، اضافه کاری اینطور بیان می شود که، دستمزد یک ساعت کار عادی + فوق العاده اضافه کاری

 تفاوت جمعه کاری با تعطیلی کاری

کارگر در روز جمعه اگر مجبور باشد کار کند باید بر اساس ماده 62 قانون کار برای ساعاتی که کار کرده فوق العاده اضافه کاری 40 درصدی پرداخت شود. چرا که روز جمعه روز خانواده است و کارگر باید در کنار خانواده خود باشد و مزیت هایی که این روز دارد بیش از تعطیلی کاری به شمار می رود. بنابراین زمانی که در روز جمعه برای کارگر فوق العاده کاری در نظر میگیرید باید فوق العاده جمعه کاری را نیز حساب کرده و به کارگر خود پرداخت کنید. 

 شب کاری یعنی چه و چگونه محاسبه می شود؟

شب کاری طبق قانون اضافه کاری یکی از انواع این مبحث به حساب می آید که به کار در ساعات شبانه می گویند. ساعات این نوع کار از 10 شب شروع شده تا 6 صبح و نحوه محاسبه آن بدین ترتیب است که ساعت اضافه کاری + 35 درصد اضافه حقوق محاسبه می شود. اما این نکته را باید بدانید که شب کاری فقط به کارمندان یا کارگرانی تعلق می گیرد که نوبت کاری نباشند. بدین معنی که اگر شما به صورت نوبتی کار می کنید و طبق این نوبت مجبور هستید که در نوبت خود که شب ها است کار کنید پس شب کاری برای شما محاسبه نمی شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری در سال 1401 پرداختیم. همانگونه که می دانید داشتن راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری می تواند به آشنایی کارگر و کارفرما با قوانین کار، موثر باشد.  نحوه محاسبه اضافه کاری یکی از دغدغه های میان کارگران و کارفرماها است، چرا که باید جزئیات دقیق آن بررسی شود.

در این مطلب راهنمای گام به گام محاسبه اضافه کاری و ضریب اضافه کاری برای هر ساعت کار اضافه ارائه شد. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کار در قوانین کار می باشید، می توانید با کارشناسان طلوع پریده با داشتن سال ها سابقه در امر مشاوره و فروش نرم افزارهای حسابداری تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع:  سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و راهنمای محاسبه مبلغ اضافه کاری

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , محاسبه , اضافه , کاری , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , مالیات , حسابداری , اضافه , کاری ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

حسابداری پیمانکاری چیست؟ شرکت های پیمانکاری نوعی از شرکت ها هستند که با در برگرفتن افراد حقیقی و حقوقی به انجام دادن فعالیت هایی از جمله تهیه، حمل و باربری، نصب، ساخت و اجرا می پردازند و این کار را بر اساس تجربه، توان مالی و نیروی انسانی خود انجام می دهند و می توانند پروژه های گوناگون را در زمینه های ذکر شده عهده دار شوند. پیمانکار نیز به شخصی حقیقی یا حقوقی گفته می شود که این وظایف را بر عهده دارد. در این مقاله به مفهوم حسابداری پیمانکاری پرداخته شده است.

حسابداری پیمانکاری چیست؟

حسابداری پیمانکاری را می توان در 11 دسته قرار داد:

☑️ ساختمان

☑️ راه و ترابری

☑️ صنعت و معدن

☑️ تاسیسات و تجهیزات

☑️ کشاورزی

☑️ آب

☑️ مرمت آثار باستانی

☑️ کاوش‌های زمینی

☑️ ارتباطات

☑️ نفت و گاز

☑️ نیرو

در هر یک از این دسته ها آنچه که از همه مهم تر است بررسی به امور مالی و سیستم حسابداری مدرن است که دربرگیرنده اطلاعات مالی گوناگونی است و آن را به مدیران و عوامل مرتبط تحویل می دهند. برای استفاده از این اطلاعات لازم است یکسری موارد حتما در آن مورد بررسی قرار بگیرد تا نهایتا از طریق این اطلاعات فرآیند تصمیم گیری آغاز شود. دو ویژگی مهم که لازم است اطلاعات پیمانکاری آنها را شامل شود و در کیفیت تصمیمات نهایی تاثیرگذار است به شرح زیر می باشد:

◀️ مربوط بودن

◀️ قابل اتکا بودن

که این دو ویژگی باعث افزایش یا کاهش کاربردی بودن اطلاعات حسابداری می شود. سیستم پیمانکاری از دید پیمانکار و به صورت مستقل ، به عنوان یکی از مدارهای اصلی سیستم حسابداری عملیات مرتبط با پروژه ها و قراردادها را پیش می برد. در تعریف پیمانکاری می توان گفت پیماکاری به صورت نوعی تعهد و مسئولیت پذیری در قبال یک پروژه که به صورت حرفه ای انجام می گیرد، تعریف می شود.

مفهوم حسابداری پیمانکاری 

???? شخص پیمانکار یا شرکت پیمانکاری شامل فرد یا افرادی است که هر کدام در زمینه ی مهارت، اطلاعات، دانش و توانایی بالایی در حوزه های مختلف اند بنابراین می توان از پیمانکاری به عنوان روشی برای به انجام رساندن فعالیت های معین نام برد که در آن با افراد حقیقی و حقوقی قرارداد بسته می شود. در حسابداری پیمانکاری، اسناد و اطلاعاتی مربوط به هزینه و درآمد وجود دارند که باید به طور دقیق بررسی شوند و همچنین در این  حیطه لازم است تمام فعالیت ها محاسبه شوند به همین دلیل تمام پیمانکارها به حسابداری نیاز دارند که حسابرسی ها را انجام دهد و به آن حسابدار پیمانکار گفته می شود.

[gravityform id="3" title="true" description="true" ajax="true"]

در نظر داشته باشید که از وظایف حسابدار پیمانکار است که در مورد قوانین قرارداد های پیمانکاری، پیمان های ارزی و قوانین مالیاتی اطلاعات و دانش کافی داشته باشد و بتواند چنین اطلاعاتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

می‌توان گفت بدون این نوع حسابداری، فعالیت‌های پیمانکاران به نتیجه و سرانجام مطلوبی نخواهد رسید؛ حتی ممکن است باعث لغو پروژه شود. این حسابداران باید بر تمام قوانین پیمانکاری  و سیستم پیمانکاری احاطه داشته باشند.

برای اطلاع از استعلام کد اقتصادی {راهنمای تصویری} ، کلیک کنید.

انواع قراردادهای حسابداری پیمانکاری چیست؟

انواع مختلفی از قراردادهای حسابداری پیمانکاری وجود دارد و این قراردادها در نوع شرکت، نحوه پرداخت هزینه ها، نوع پروژه و و... با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. حال در اینجا انواعی از قراردادهای حسابداری پیمانکاری شرح داده شده است:

☑️ قراردادهای دائمی

☑️ قراردادهای پرداخت کلی

☑️ قراردادهای ساخت و توسعه

☑️ قراردادهای مدیریت پروژه

☑️ قراردادهای سنجشی

☑️ قراردادهای مدیریتی

☑️ قراردادهای طراحی و ساخت

برای اطلاع از نحوه پرداخت قبض مالیات {واریز اینترنتی} ، کلیک کنید.

وظایف حسابدار پیمانکاری

در توضیحی که در خصوص وظایف حسابدار پیمانکاری داده می شود باید اندازه و سطح شرکت مورد نظر را مورد توجه قرار داد چرا که از ابتدایی ترین وظایف یک حسابدار رسیدگی به حساب های مالی و انجام امور اولیه حسابداری است. از وظایف حسابدار پیمانکار این است که فعالیت ها را بر طبق اصول حسابداری و از نظر پیمانکاری، گزارش دهی، کنترل و همکاری بررسی کند و برخی از آنها را پیش از آغاز پروژه باید انجام دهد.

سایر وظایف حسابدار پیمانکاری به شرح زیر می باشد:

☑️ ثبت هزینه‌ها

☑️ تفکیک پروژه‌ها نسبت به هزینه آن‌ها،

☑️ ثبت اسناد تنخواه،

☑️ ثبت حسابداری پیمانکاری دست دوم،

☑️ ثبت دفاتر قانونی پیمانکاری،

☑️ طراحی کدینگ حسابداری پیمانکاری

☑️ ثبت پیش دریافت‌ها،

☑️ ثبت ضمانت نامه‌های دریافتی و پرداختی

☑️ انتخاب روش حسابداری

???? از مهم ترین وظایف یک حسابدار پیمانکاری همچنین این است که لیستی از مخارج و هزینه های پیمانکاری تهیه و آن را به کارفرما تحویل دهد. حسابدار پیمانکار باید ثبت های حسابداری پیمانکاری را نیز به درستی وارد کند. همچنین حسابدار پیمانکاری باید جمع بندی مالی هر پروژه را انجام داده و لیستی از بدهکاران و بستانکاران و همچنین چک های دریافتی و پرداختی پروژه ارائه دهد. مواردی که به انبار وارد یا از آن خارج می شوند باید تحت کنترل حسابدار پیمانکاری باشد تا اگر از او خواسته شد که به پروژه ها نظارت کند بتواند برآورد میان سود و زیان را انجام دهد. ارتباط با مدیران و حسابرسان های مستقل نیز باید توسط حسابدار پیمانکاری مورد توجه واقع شود چرا که اطلاعات و صورت حساب های مالی سایر حسابدارها می تواند کمک بزرگی در تهیه گزارشات برای حسابدار پیمانکاری محسوب می شود.

وظایف حسابدار پیمانکاری 

 استاندارد های حسابداری چیست؟ برای اطلاع از پاسخ این پرسش، کلیک کنید.

رویه های مهم حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری به واسطه راه و روش به دو قسمت تقسیم می شود. در حالی که هر کدام از این روش ها نیز  مراحلی مختص خود دارند. اما در نهایت به یک هدف مشترک می رسند که همان محاسبه دقیق و درست قیمت ها و هزینه هاست. زمانی که کارفرما می خواهد هزینه ها را به پیمانکار پرداخت کند این روش ها را بکار می گیرد.

حسابداری پیمانکاری درصد پیشرفت کار

اگر می خواهید طریقه استفاده از این روش را بدانید باید اطلاعاتی در مورد انواع قرارداد ها داشته باشید. پیمانکار در این روش وظیفه دارد تا تمام مخارج و هزینه ها در دوره زمانی مشخص لیست کند و در اختیار کارفرما قرار دهد. در این بازه زمانی باید مقداری از کار انجام شده باشد. اقساط می تواند توافقی کم یا زیاد شود. طبق این روش اگر عمل کنید در بازه زمانی که درصد پیشرفت کار به خوبی پیش رفته باشد و پیمانکار به انتهای کار نزدیک شده باشد، لیست هزینه ها و صورت وضعیت پروژه را به دست کارفرما می رساند. سود ناخالصی که از طریق این پیمان به دست آمده نیز باید در پایان دوره مالی به هزینه ها اضافه شود. در این قراردادها کارفرما هزینه ها را منطبق با مبلغ توافق شده در قرارداد می پردازد. حسابداری پیمانکاری درصد پیشرفت کار برای هم برای پیمانکار و هم برای کارفرما مزایای دارد. یکی از مزایای این روش برای کارفرما این است که مطمئن می شود که پروژه توسط پیمانکار انجام می شود. این روش کارفرما را به پرداخت یکباره ملزم نمی کند. کارفرما می تواند مخارج و هزینه ها را با اقساط به پیمانکار پرداخت کند. این روش برای پیمانکار این مزیت را دارد که احتمال نوسانات بازار ارز و تغییر قیمت ها را کاهش دهد. پیمانکار می تواند با استفاده از این روش سود ناخالص را بر روی هزینه های ماهانه بیاورد.

حسابداری پیمانکاری روش کار تکمیل شده

در این روش، پیمانکار سود ناخالص و درآمد این قرارداد را همان لحظه به کارفرما می دهد و از او دریافت می کند. هزینه ها را می تواند بعد از پایان کار یا انجام بخش زیادی از کار دریافت کند. این روش نیز برای دو طرف مزایایی دارد که عبارت است از اینکه سود ناخالص زمانی مشخص می شود که پروژه تمام شده باشد. اما این موضوع در قراردادهای دراز مدت به دلیل اینکه سود ناخالص چند سال در یک سال مالی پرداخت می شود ممکن است ضریب مالیاتی را برای پیمانکار به همراه داشته باشد. در این وضعیت پیمانکار ممکن است از طریق ضریب مالیاتی دچار  پرداخت مالیات بر درآمد زیادی شود. 

شیوه انجام حسابداری در قراردادهای پیمانکاری

???? در قراردادهای پیمانکاری طریقه وصول چک ها و پرداخت هزینه ها از طریق توافقاتی میان پیمانکار و کارفرما مشخص می گردد و در اینجا نقش حسابدار پیمانکاری پررنگ تر خواهد شد که رسیدگی به امور مالی، هزینه ها و معاملات مخارج را بر عهده دارد. آنچه که در انتخاب روش حسابداری در قراردادهای پیمانکاری حائز اهمیت است، نوع قراردادی است که میان کارفرما و پیمانکار بسته می شود از این رو اطلاعات و جزییاتی در خصوص قراردادهای خدماتی، ساختمانی، عمرانی و پروژه ای در اختیار حسابداران پیمانکاری قرار می گیرد تا بتوانند از این طریق تصیمی گیری در مورد روش حسابداری را به درستی انجام دهد.

در نظر داشتن کارآمد بودن و موثر بودن شیوه ی حسابداری برای حسابداران پیمانکاری بسیار مهم است بنابراین لازم است که حسابدار از روش های مرتبط با پروژه های پیمانکاری اطلاع کافی داشته باشد و بداند که در میان کار نمیتواند روش خود را تغییر دهد. به همین دلیل اگر روش حسابداری نامناسب انتخاب شود، پروژه با مشکل مواجه خواهد شد. در نتیجه باید قبل از شروع پروژه، بهترین روش برای محاسبه مخارج و درآمدها انتخاب شود.

خلاصه مقاله

آنچه که در حسابداری پیمانکاری مورد توجه قرار می گیرد رسیدگی به امور مالی در پروژه های پیمانکاری میان یک شرکت پیمانکاری و کارفرما است که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و حسابدار پیمانکاری نیز باید اطلاعات و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد تا بتواند بهترین مشاوره ها را در خصوص انواع قرارداد و هزینه ها به مدیر پروژه بدهد. در این مقاله سعی شد تا پاسخ جامعی به پرسش حسابداری پیمانکاری چیست؟ داده شود. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوال با مشاوران شرکت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و حسابداری پیمانکاری چیست؟

 



:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , نرم , افزار , مالیاتی , حسابداری پیمانکاری , آموزش , مالیات , مشاوره , مالیاتی , رایگان , مشاوره , مالیاتی , آموزش حسابداری , ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

مفاصا حساب چیست؟ در ابتدا بهتر است با معنی این عبارت آَشنا شویم و بعد به تعاریف دقیق تر از آن بپردازیم. مفاصا حساب در لغت به معنای تسویه حساب پس از پایان مدت یک معامله بین دو فرد حقیقی یا حقوقی است. مفاصا حساب در واقع شامل سندی است که به شخص مودی پس از تسویه و رسیدگی به حساب تحویل داده می شود و اخذ این سند به منزله پایان حسابرسی های پیشین بین این دو فرد است.

 

مفاصا حساب چیست؟

???? مفاصا حساب به معنای تسویه کردن حساب است و زمانی می توان آن را به انجام رساند که دو طرف یک قرارداد، به پایان آن رسیده باشند و در این مرحله ملزم هستند مفاصا حساب انجام دهند و طی آن حسابرسی و رسیدگی به حساب ها صورت گیرد. در زمینه های مختلفی از مفاصا حساب برای حسابرسی استفاده می شود تا بدین طریق تسویه حساب به شکل دقیق تری انجام شود و درآمد ها و هزینه ها سازماندهی و مدیریت شوند مانند مفاصا حساب شهرداری. در زبان انگلیسی به مفاصا حساب account settling یا Checkout گفته می شود که می توان آن ها را معادل عبارت مفاصا حساب و در همان معنی تسویه کردن حساب، در نظر گرفت. همچنین قراردادهایی که بسته می شوند انواع مختلفی دارند و ممکن است این سوال بوجود بیاید که برای حساب های مالیاتی، تامین اجتماعی، ملک و خودرو چطور باید به مفاصا حساب پرداخت و یا اصلا مفاصا حساب چگونه انجام می شود؟

برابری عمودی در حسابداری چیست؟ برای کسب اطلاع از پاسخ این پرسش روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

چگونگی انجام مفاصا حساب

???? پس از اتمام یک قرارداد یا پایان موعد مقرر شده یک معامله، زمانی که برای مفاصا حساب در یک قرارداد اقدام شود، برگه ای به طرف مودی داده می شود که در آن ریز به ریز حساب های بدهکاری و بستانکاری شرح داده شده و تاریخ انجام مفاصا حساب نیز در همین برگه مشخص خواهد شد. این برگه مفاصا حساب باید در اختیار دو طرف معامله قرار گیرد تا از این طریق حسابرسی های لازم انجام شود و تسویه حساب صورت گیرد اما در نهایت این برگه به شخصی که تسویه حساب بر عهده وی است تحویل داده می شود. با این کار تمام حساب ها به صورت شفاف تحت نظر دو طرف معامله قرار می گیرد و حسابرسی با کمترین خطا انجام می شود.

تقریبا می توان گفت همه ی معامله ها از مفاصا حساب برای تسویه و حسابرسی بدهکاری و بستانکاری ها بهره می برند و برای تمام قراردادها مفاصا حساب صادر می شود.

برای اطلاع از چگونگی پرداخت مفاصا حساب باید با انواع آن آشنا شوید.

چگونگی انجام مفاصا حساب 

اصول ثبات رویه در حسابداری چیست؟ برای کسب اطلاع از پاسخ این پرسش روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

انواع مفاصا حساب چیست؟

???? با توجه به تعریف و توضیح مفاصا حساب اکنون می توان توضیح داد که انواع مختلفی از مفاصا حساب وجود دارد و از آن می توان در زمینه های مختلفی استفاده نمود.

انواع مفاصا حساب شامل موارد ذیل می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری برای هر کدام ارائه خواهیم داد:

✔️ مفاصا حساب مالیاتی

✔️ مفاصا حساب امور خودرو

✔️ مفاصا حساب نقل و انتقال سهام

✔️ مفاصا حساب بیمه

✔️ مفاصا حساب شهرداری

  1. مفاصا حساب مالیاتی: از مفاصا حساب های مهم محسوب می شود و همانطور که از نامش پیداست برای تسویه حساب های مالیاتی استفاده می شود که ازطریق سازمان در اختیار مودی قرار می گیرد. برگه تسویه حساب مالیاتی بعد از راستایی آزمایی مدارک، استعلام صحت آن ها و تسویه حساب مالیاتی صادر خواهد شد. برگه تسویه حساب مالیاتی در ازای اعلام نمودن صورت سود و زیان و اظهارنامه مالیاتی که به اداره دارایی تسلیم می گردد و براساس آن میزان بدهی ابلاغ می شود و نهایتا توسط مودی پرداخت می شود، صادر می گردد. در این نوع مفاصا حساب، شخص مودی که می تواند حقیقی یا حقوقی باشد به اداره مالیات جهت پرداخت بدهی های مالی خود مراجعه می کند و اداره مالیات نیز با بررسی اظهارنامه مالیاتی، راستی آزمایی مدارک و استعلام صحت آن ها و همچنین حساب های سود و زیان فرد، بررسی های لازم را انجام و آن را به اداره دارایی تحویل می دهد. پس از پرداخت مالیات قطعی توسط خود شخص که مبلغ آن توسط اداره مالیات ابلاغ می شود، حساب های فرد مودی تسویه خواهد شد و برگه مفاصا حساب را به وی تحویل می دهند تا بتواند با ارائه این برگه، سندی برای حسابرسی های خود داشته باشد.

انواع مفاصا حساب 

  1. مفاصا حساب خودرو: یکی از دیگر از انواع مفاصا حساب، مفاصا حساب مرتبط با خودرو است. پرداخت مالیات خودرو برای برخی از مشاغل مرتبط با خودرو شامل خودروهای مسافربری، باری، سنگین و نیمه سنگین اجباری است و صاحبان این مشاغل باید پس از اطلاع از مالیات خودروی خود نسبت به دریافت مفاصا حساب آن اقدام نمایند. مفاصا حساب خودرو را باید پرداخت کنید تا مشمول جریمه نشوید.
  2. مفاصا حساب نقل و انتقال سهام: کسانی که به نقل و انتفال سهام می پردازند مشمول پرداخت مالیات آن هستند از این رو باید نسبت به پرداخت این مالیات و بعد دریافت مفاصا حساب مالیاتی مربوط به سهام خود اقدام نمایند که پس از نقل و انتقال سهام متوجه فرد مودی خواهد شد. مفاصا حساب نقل و انتقال سهم بعد از نقل و انتقال انجام می گیرد.
  3. مفاصا حساب شهرداری: نوعی از مفاصا حساب به صاحبان مشاغلی که به خرید و فروش املاک تجاری می پردازند مرتبط می شود که به موجب آن با خرید یا فروش هر واحد تجاری ابتدا باید سند مفاصا حساب آن ضمیمه سایر اسناد شود و وجود آن لازم است که در مفاصا حساب شهرداری، وضعیت میزان بدهی و عوارض شهرداری واحد انتقال داده شده مشخص می شود.
  4. مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی: کارفرمایانی که کارکنان خود را بیمه تامین اجتماعی می کنند، چه پیمانکاری و چه غیرپیمانکاری باید پس از پایان دوره کاری با شخص بیمه شده، مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی وی را دریافت و به حسابرسی آن بپردازند.

در واقع در صورتی که بخواهید مفاصا حساب بیمه را دریافت کنید ابتدا باید سندی را مبنی بر تسویه حساب با بیمه ارائه دهید. در صورتی که کارفرما بخواهد کارکنان را بیمه کند مبلغی را به عنوان ضمانت بیمه پرسنل نزد وی باقی می ماند و مادامی که تسویه حساب کامل سازمان تامین اجتماعی صورت نگیرد، این مبلغ در دست کارفرما خواهد ماند که معادل 5% مبلغ ذکر شده در قرار داد می باشد.

 

نحوه پرداخت قبض مالیات {واریز اینترنتی}؟ برای کسب اطلاع از پاسخ این پرسش روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

راه های دریافت مفاصا حساب مالیاتی

شما برای اینکه بتوانید مفاصا حساب را دریافت کنید باید طبق راه های زیر پیش بروید:

  • زمانی که شما اصل مالیات را پرداخت کردید باید گواهی پرداخت را باید به اداره مالیات تحوبل داده و در قبال آن باید رسید دریافت کنید. 
  • بعد ازینکه رسید را دریافت کردید، برای دریافت گواهی مفاصا حساب درخواست می دهید. درخواست شما باید به صورت کتبی باشد و به اداره مالیات تحویل داده شود. در متن این درخواست باید ذکر شود، برگه قطعی مالیات برای شما صادر شود. در برگه درخواست خود این مورد را هم ذکر کنید که خواهان بخشودگی مالیاتی هستید. شما باید فرم های مالیاتی تهیه خلاصه پرونده و فرم گواهی ماده 235 ق.م.م را باید تکمیل کرد.
  • مودی زمانیکه میزان بدهی خود را مشخص کرد و آنرا دریافت کرد و خلاصه وضعیت مالیاتی را تایید کرد طبق ماده 235 قانون مالیات 5 روز فرصت دارد تا بدهی مالیاتی خود را پرداخت کند و جهت گرفتن امضا از مسئولین ذی ربط مراجعه کند. پروسه کاری این موضوع در بدترین شرایط سه روز کاری زمان مبرد تا به امضای مسئول گرفته شود.

مفاصا حساب ارزش افزوده

برگه ای که در آن ذکر شده باشد، یک کسب و کار یا سازمان بدهی مالیاتی ندارد را مفاصا حساب ارزش افزوده می گویند. تمام کسانی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند باید در انتهای هر فصل با 15 روز فرصت، اظهارنامه مالیاتی خود هم به دست اداره مالیات بر ارزش افزوده رسانده و هم آن را پرداخت کنند و تا بتواند برای دریافت مفاصا حساب مالیات بر ارزش افزوده خود اقدام کنند. شما زمانیکه در موعد مقرر بتوانید بدهی خود را تسویه کنید می توانید برای مفاصا حساب درخواست دهید در غیر این صورت مسئول ذی ربط شما را مکلف می کند تا تمام بدهی های مالیاتی خود را همراه با جریمه پرداخت کند تا مفاصا حساب را برای شما صادر کند و به امضا برساند. 

خلاصه مقاله

مفاصا حساب چیست؟ در لغت مفاصا حساب معادل تسویه کردن است و در هر زمینه ای اعم از مالیات، خودرو ،سهام، بیمه و ... کاربرد دارد و برگه یا سندی است که به موجب آن تمام بدهکاری ها و هزینه های یک معامله شرح داده می شود و پس از جمع بندی نهایی پرداخت خواهد شد و پس از آن دیگر این دو شخص حقیقی یا حقوقی هیچ حساب دیگری با یکدیگر نخواهند داشت و از این طریق شفاف سازی مالی صورت می گیرد. در این مقاله به مفهوم مفاصا حساب و انواع آن پرداخته شد.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و مفاصاحساب چیست؟

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری طلوع پدیده , مفاصاحساب , نرم افزار مالیاتی , مشاوره مالیاتی رایگان , مشاوره مالیات ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

موجودی کالا باید با بهای تمام شده مورد اندازه‌گیری واقع شود؛ اما بهای تمام شده چیست؟ بهای تمام شده موجودی کالا باید شامل مخارج تبدیل و دیگر مخارجی باشد که یک واحد تجاری در روند فعالیت خود، جهت رساندن کالا یا خدمات به شرایط فعلی آن متحمل می‌گردد. مخارج تبدیل عبارت است از مخارجی که مستقیماً به اقلام تولید شده مرتبط هستند (مثل کار مستقیم). مخارج تبدیل نیز شامل سربار تولید است که جهت تبدیل نمودن مواد اولیه به محصول یا ارائه خدمات به آنها احتیاج است.

بهای تمام‌شده واحدهای تولیدی

تکنیک‌های هزینه‌یابی اصولاً به صورتی طراحی می‌شود که این اطمینان به وجود بیاید که تمام مخارج مرتبط به کار مستقیم و مواد مستقیم و دیگر مخارج مستقیم به شکلی مناسب، مشخص و بر مبنایی منطقی به کالای تولید شده اختصاص گردد. اما در اختصاص‌دادن مخارج سربار، اصولاً نیازمند اعمال قضاوت‌های فردی در انتخاب یک قاعده درست است. این ها اعمالی است که ما در بهای تمام‌شده واحدهای تولیدی انجام می پذیرد.

برای آشنایی با استعلام بدهی مالیاتی با ما همراه باشید.

بهای تمام‌شده واحدهای خدماتی

بهای تمام‌شده واحدهای خدماتی اساساً” دستمزد و سایر مخارج کارکنانی که مستقیماً” در ارائه خدمات مربوط مشارکت داشته‌اند و نیز سربار قابل تخصیص را در برمی‌گیرد.

 

لزوم محاسبه بهای تمام شده

یک ابزار اساسی برای مدیران، حسابداری بهای تمام شده است که با اسم حسابداری صنعتی نیز معروف است. اهمیت بهای تمام شده به‌این‌علت است که مدیران قادر خواهند بود بهای تمام شده تولیدات یا کالاها را حساب کنند.

ازآنجایی‌که حسابداری بهای تمام شده تولید در شرکت‌های تولیدی و صنعتی استفاده می‌کنند، به آن حسابداری صنعتی نیز می‌گویند. به علت که وجود بازارهای رقابتی در تمام جهان، اهمیت حسابداری بهای تمام شده بیشتر از پیش شده است. مطلع شدن از بهای تمام شده یک محصول برای مدیران خیلی اهمیت دارد، به این دلیل که آنها قادر هستند برای آینده خود برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشند. مشخص است که درصورتی‌که مدیران گزارش و اطلاعات درست از هزینه‌ها نداشته باشند، با مشکلات گوناگونی در تصمیم‌گیری‌های مالی خود روبرو می‌شوند. به‌صورت کلی ضرورت محاسبه بهای تمام شده در این است که سازمان‌ها از بها و سود محصول اطلاعات زیادی داشته باشند.

 لزوم محاسبه بهای تمام شده 

 برای اطلاع از حسابداری پیمانکاری چیست؟ {معرفی و کاربرد}، بر روی لینک کلیک کنید.

کاربرد حسابداری بهای تمام شده چیست؟

حسابداری بهای تمام شده از جزئیات تولید و مراکز ایجاد هزینه، گزارش‌هایی را به وجود می‌آورد تا در اختیار مدیران قرار گیرد و آنها قادر باشند برای پیشرفت سازمان، بهترین تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهند. این کاربرد حسابداری بهای تمام شده به نفع شرکت عمل می کند.

بخش‌های اصلی حسابداری بهای تمام شده

حسابداری صنعتی دارای سه بخش است که شامل مواد، دستمزد و سربار است و هر یک از اینها به قسمت‌های دیگر نیز تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه هر یک از این بخش‌ها را به‌صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

مواد: اطلاعاتی در رابطه‌ با مواد مصرف شده

دستمزد مستقیم: حقوق کارگران حق تولید

هزینه‌های سربار: اطلاعاتی درباره هزینه تولید

به‌صورت کلی هزینه حسابداری تمام شده به دو بخش تقسیم می‌شود. هرآنچه که در ایجاد یک محصول قابل‌مشاهده است مستقیم، و هرآنچه که قابل‌مشاهده نباشد، غیرمستقیم است.

انواع بهای تمام شده در حسابداری چیست؟

در این قسمت با انواع بهای تمام شده در حسابداری آشنا خواهید شد. انواع بهای تمام شده عبارت‌اند از:

???? بهای تمام شده مستقیم و غیرمستقیم

هر هزینه‌ای که جهت تولید یک محصول انجام می‌گیرد یا بر فعالیت‌های مجموعه مؤثر است، را می‌توان در هزینه‌های مستقیم قرارداد و هر هزینه‌ای که به شکل مستقیم برای فعالیت‌های سازمان در نظر گرفته نشود را می‌توان در بخش بهای تمام شده غیرمستقیم قرارداد.

???? بهای تمام شده و اقلام تفاضلی

در این نوع بهای تمام شده، مدیران سازمان می‌توانند تصمیمات درستی را اتخاذ نمایند؛ همچنین با استفاده از این روش می‌شود هزینه تمام شده جهت وارد نمودن محصول را با تولید محصول مورد قیاس قرارداد.

???? بهای تمام شده قابل‌کنترل و غیرقابل‌کنترل

با استفاده از این نوع، مدیران قادر خواهند بود هزینه محصولاتی که به قسمت‌ها آنها مرتبط است را کنترل کنند؛ به همین دلیل به آن بهای تمام شده قابل‌کنترل می‌گویند. در طرف مقابل، اگر این هزینه‌ها برای مدیران هر سطح قابل‌کنترل نباشد، در دسته بهای تمام شده غیر قابل‌کنترل قرار می‌گیرند.

برای دریافت نحوه پرداخت قبض مالیات {واریز اینترنتی} کلیک کنید.

تفاوت حسابداری مالی و بهای تمام شده

فرایندهایی مثل خلاصه‌سازی، گزارش تمامی معاملات انجام شده در یک کسب‌وکار و ثبت آنها، به حسابداری مالی معروف است که تصویری از عملکرد سازمان و وضعیت مالی آن ارائه می‌دهد. در مقابل آن، حسابداری بهای تمام شده کالای فروش رفته است که هزینه‌های یک شرکت جهت تولید یک محصول را مورد محاسبه قرار می‌دهد تا مدیران سازمان جهت تولید کالاها، برنامه معینی را پیش ببرند. در حسابداری بهای تمام شده، عملیات را مورد اندازه‌گیری قرار می‌دهند، بعد از آن هزینه‌ها به صورت جدا جهت مقایسه نتیجه های نهایی در بخش خروجی استفاده می‌شوند تا جهت مدیریت بهتر شرکت ها در عملکردهای مالی بکار روند.

مهم ترین اهداف بهای تمام شده

قطعا این نوع حسابداری نیز دارای اهداف ویژه ای است. اهدافی که به سرانجام رسیدن آنها، مساوی با پیشرفت مالی کسب و کار است. در ادامه به بررسی اساسی ترین اهداف حسابداری بهای تمام شده خواهیم پرداخت.

???? کمک به بودجه‌بندی

هنگامی که یک مجموعه اقتصادی درک درستی از هزینه‌ها  دارد، ایده‌های درستی نیز جهت بودجه‌بندی خواهد داشت. اندازه‌گیری هزینه‌های ثابت خیلی ساده است ولی هزینه‌های متغیر، مانند مواد اولیه، نیروی کار و … مقداری دارای پیچیدگی‌های خاصی است. بهای تمام شده باعث می شود تا پول مصرف شده در مجموعه ردیابی گردد.

???? افزایش سود شرکت

هنگامی روند مربوط به تولید و در کنار آن هزینه‌ها به خوبی انجام گیرند، می شود توقع سود زیادتری نیز برای شرکت داشت. به این صورت محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته به شکل مستقیم روی سود شرکت اثرگذار خواهد بود.

???? بالا رفتن بهره‌وری

بررسی هر فرایندی که در هزینه‌های شرکت تاثیرگذار هستند، موجب بهتر شدن روند شرکت خواهد شد. این موضوع به میزان زیادی بر بهره‌وری شرکت تاثیرگذار است.

مهم ترین اهداف بهای تمام شده 

فرمول محاسبه بهای تمام شده

چند نوع فرمول بهای تمام شده کالا وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

فرمول محاسبه ی بهای تمام شده

  • موجودی کالاهای آماده جهت فروش – موجودی پایان دوره
  • بهای تمام شده کالا در جریان ساخت– موجودی کالای در پایان دوره

    سیستم قدیمی بهای تمام شده تولید

  • سیستم های قدیمی در محاسبه بهای تما شده تیز وجود داشتند و از این سیستم ها برای تخصیص هزینه های سربار بهره می بردند. در کسب و کارها و شرکت های امروزی بیشتر هزینه ها، هزینه های سربار است. نحوه هزینه یابی در سیستم های قدیم به شکل زیر بودند:

    • حساب کردن هزینه تمام شده محصول 
    • هزینه های سربار را به محصول مورد نظر بر مبنای نرخ جذب معین اختصاص می دهد.
    • مواد و درآمد مستقیم به کالا یا خدمات تخصیص می دهند.

مشکلات سیستم های قدیمی 

سیستم های قدیمی در محاسبات بهای تمام شده مشکلاتی داشتند که عبارتست از:

ارزش هزینه کار مستقیم اهمیت خود را از دست می دهد.

اطلاعات دقیق و درست در مورد بهای تمام شده و سود را نشان نمی دهد.

در زمینه تولید کالاهای پیچیده نمی تواند خوب پاسخ گو باشد.

هزینه های سربار در هزینه کالا ها بالا است، تقسیم و تخصیص هزینه ها در این مقوله حائز اهمیت نیست.

این سیستم هزینه کار مستقیم را پوشش نمی دهد.

خلاصه مقاله

در این مقاله تلاش کردیم بهای تمام شده، انواع و اهداف آن و هر آنچه که در این زمینه به شما کمک می کند را مورد بررسی قرار دهیم. این مورد که کاربرد های متعددی دارد از سه بخش موارد، دستمزد مختلف و و هزینه های سرباز تقسیم شده است؛ مدیران با استفاده از مفهوم بهای تمام شده در حسابداری می توانند حسابرسی بهتری داشته و تصمیمات سازمانی بهتری اتخاذ نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در این بابت می توانید با مشاورین مجموعه نرم افزار حسابداری طلوع پدیده تماس حاصل فرمایید.

برای دانلود پی دی اف کامل مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

منبع:سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده ومفاصا حساب چیست؟

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری طلوع پدیده , بهای تمام شده , نرم افزار مالیاتی , مشاوره مالیاتی , آموزش مالیات ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

آشنایی با نحوه پرداخت قبض مالیات برای مودیان مالیاتی بسیار حائز اهمیت است. پرداخت قبض مالیات از مهمترین کارهایی است که صاحبان کسب و کار باید انجام دهند. مالیات در واقع بخشی از درآمد دولت به حساب می ‌آید و پرداخت آن توسط واحدهای اقتصادی بسیار ضروری می باشد. از این رو مودیان مالیاتی می بایست در زمان اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سامانه tax.gov.ir ثبت نام کنند و بعد از بررسی، مالیات متعلقه به آنها اعلام خواهد شد و باید برای پرداخت قبض مالیات اقدام نمایند.

هنگامی که مودیان برای پرداخت قبض مالیاتی به صورت اینترنتی در سامانه اقدام می کنند، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت. در این شرایط پس از ثبت نام در سامانه قبض مالیات و عوارض برای شما صادر می ‌شود و پس از اینکه قبض را دریافت کردید، می توانید از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت از طریق درگاه های بانک ملی، اینترنت بانک، تلفنبانک و ATM  برای پرداخت قبض مالیاتی خود اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با روند پرداخت، در ادامه توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

 

[video width="1920" height="1080" mp4="https://toolopadideh.com/wp-content/uploads/2023/01/قبض-مالیاتی.mp4" poster="https://toolopadideh.com/wp-content/uploads/2023/01/نحوه-پرداخت-قبض-مالیاتی-سایت-طلوع-پدیده.jpg"][/video]

 

چگونگی پرداخت قبض مالیاتی

????سازمان امور مالیاتی برای کم کردن میزان مراجعات حضوری مودیان به سازمان برای پرداخت قبوض مالیاتی، شرایط روش پرداخت الکترونیک را فراهم کرده است. نحوه پرداخت قبض مالیات به این صورت است که مودیان می توانند با ثبت نام در سامانه و تکمیل فرم، پرداخت قبض مالیات با شناسه پرداخت و شناسه قبض  را انجام دهند. از این رو جهت اسم نویسی در سامانه و صدور قبض مالیاتی باید اقدامات زیر را انجام دهند:

✔️ابتدا باید وارد سامانه پرداخت قبض مالیات سازمان امور مالیاتی شوید.

✔️در مرحله بعد اطلاعات مورد نیاز قبض را تکمیل کنید و تاییدیه اطلاعات را دریافت نمایید.

✔️در مرحله بعد برای شما قبض صادر خواهد شد که می توانید با شناسه پرداخت و شناسه قبض آن را بپردازید.

✔️در آخر نیز می توانید از طریق کارت های عضو شتاب، عابر بانک یا باجه های بانکی برای پرداخت آن اقدام کنید.

دقت داشته باشید هنگامی که به سامانه tax.gov.ir وارد می شوید، باید قبل از ورود به سیستم حتماً نام کاربری و کلمه عبور را از پست دریافت کرده باشید. برای برای دریافت شناسه قبض نیز باید مراحل زیر را باید طی کنید:

✅پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، اطلاعات ثبت شده نمایش داده می شود و باید صحت آنها را بررسی کنید.

✅ اطلاعاتی مثل نوع مالیات، مرحله وصول، کلاسه پرونده، منبع مالیات، نوع مالیات بر عملکرد را بررسی کنید.

✅در گام بعد اطلاعات مربوط به مالیات به شما نمایش داده می شود و باید تمام کارهای مربوطه را پر کنید و در صورت خالی بودن گزینه عدد صفر را درج کنید.

✅در مرحله بعد با انتخاب گزینه ادامه عملیات اطلاعات کلی به شما نمایش داده می شود.

[caption id="attachment_15655" align="aligncenter" width="574"]آشنایی با نحوه پرداخت قبض مالیات آشنایی با نحوه پرداخت قبض مالیات[/caption]

 

برای کسب اطلاع از این موضوع که مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

راهنمای تصویری پرداخت قبض مالیات

????همانگونه که اشاره شد سازمان امور مالیاتی برای تسهیل امور مربوط به مالیات از جمله پرداخت قبوض، سامانه tax.gov.ir را به عنوان درگاه ملی خدمات مالیات ایجاد کرده و شما می توانید قبض مالیات خود را از طریق این سامانه پرداخت قبض مالیات نمایید. در ادامه راهنمای گام به گام و تصویری پرداخت قبض مالیاتی به شما ارائه خواهد شد.

✔️ابتدا باید وارد سایت پرداخت صدور قبض مالیاتی به آدرس payments.tax.gov.ir شوید.

[caption id="attachment_15686" align="aligncenter" width="574"]گام اول پرداخت قبض مالیات گام اول پرداخت قبض مالیات[/caption]

✔️ شناسه ۳۰ رقمی نسیم را انتخاب کنید. شناسه قبض مالیات خود را در کادر تعیین شده وارد نمایید.

[caption id="attachment_15690" align="aligncenter" width="574"]گام دوم پرداخت قبض مالیات گام دوم پرداخت قبض مالیات[/caption]

✔️در ادامه گزینه ای با عنوان "بررسی شناسه قبض نسیم" را انتخاب نمایید تا صفحه زیر برای شما به نمایش درآید.

[caption id="attachment_15692" align="aligncenter" width="574"]گام سوم پرداخت قبض مالیات گام سوم پرداخت قبض مالیات[/caption]

????در این صفحه می توانید اطلاعات خود را از قبیل نام اداره، تاریخ صدور، مبلغ و نام صاحب قبض را مشاهده کنید. در صورتی که از اطلاعات وارد شده اطمینان دارید، گزینه پرداخت را انتخاب کنید.

????پس از اینکه گزینه پرداخت را انتخاب کردید، در این مرحله باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید و عملیات پرداخت انجام دهید و پس از پرداخت وارد سامانه evat.ir خواهید شد.

????در شرایطی که نتوانستید به فرم قبض مالیات دسترسی داشته باشید، نیاز به شناسه واریز خواهید داشت .برای دریافت قبض می ‌توانید به سایت www.evat.ir مراجعه کنید و پس از تکمیل اطلاعات لازم، قبض مالیات و عوارض خود را دریافت کنید.

 

[gravityform id="3" title="true" description="true" ajax="true"]

 

راهنمای پرداخت قبض مالیات با بارکد

زمانیکه قبض مالیات برای شما صادر می شود و به دست شما می رسد، بر روی آن هم شناسه عددی وجود دارد و هم یک بارکد 42 رقمی، شما اگر تمایل داشته باشید این قبض را بوسیله بارکد پرداخت کنید باید از این شناسه برای پرداخت استفاده نمایید. شما با در دست داشتن این شناسه 42 رقمی که بر روی قبض مالیات شما وجود دارد، به یکی از حوزه های مالیاتی یا اداره مالیات مراجعه کنید و بعد از اینکه قبض شما توسط بارکد خوان خوانده شد با یکی از کارت های عضو شبکه شتاب بانکی کشور، برای پرداخت قبض مالیات خود اقدام نمایید.

برای آشنایی با مفهوم مفاصا حساب با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

پرداخت قبض مالیات از طریق سایت سازمان امور مالیاتی

????در این بخش راهنمای گام به گام پرداخت مالیات از طریق سایت سازمان امور مالیات به آدرس tax.gov.ir را در اختیار شما قرار می دهیم.

✔️ابتدا وارد سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی tax.gov.ir شوید و گزینه سایر خدمات مالیاتی را انتخاب کنید.

 گام اول پرداخت قبض مالیاتی از طریق سازمان مالیات 

✔️پس از کلیک بر روی گزینه مورد نظر، وارد بخش "پرداخت الکترونیک مالیات" شوید.

 گام دوم پرداخت قبض مالیاتی از طریق سازمان مالیات 

✔️سپس برای شما صفحه زیر نمایش داده می شود که باید گزینه "سامانه پرداخت الکترونیکی مالیات" را انتخاب کنید.

 گام سوم پرداخت قبض مالیاتی از طریق سازمان مالیات 

✔️نام کاربری و رمز عبور را در کادرهای تعیین شده وارد کنید و دکمه ورود را انتخاب نمایید تا بتواند اطلاعات کاربری خود را مشاهده کنید.

 گام چهارم پرداخت قبض مالیاتی از طریق سازمان مالیات 

✔️در ادامه لازم است قبوضی که از قبل وجود داشته را پرداخت کنید و در صورت نیاز به صدور قبوض مالیاتی جدید می توانید از منوی سمت راست روی گزینه «پرداخت‌ها/ قبض مالیاتی» کلیک کنید و سپس گزینه «ایجاد قبض جدید» را انتخاب نمایید.

 گام پنجم پرداخت قبض مالیاتی از طریق سازمان مالیات 

 

انواع مالیات شرکت ها

مالیات به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم طبقه بندی می شود. زمانیکه افراد حقیقی یا حقوقی مالیات را پرداخت می کنند یکی از منابع دولت تامین می شود. شما در زمانیکه مشغول خرید روزانه و حتی پرداخت قبوض خدماتی خود هستید هم در حال پرداخت مالیات هستید. افرادی که شرکتی را تاسیس می کنند یه همه این موارد اشراف دارند و باید در زمان معین اظهارنامه خود را به سازمان مالیاتی تحویل دهند. به همین علت در ادامه به انواع مالیات شرکت ها می پردازیم تا در مورد این مسئله نیز اطلاعاتی به شما ارائه دهیم. سازمان یا شرکت بنا به زمینه فعالیت و درآمدی را که به دست می آورد یکی از انواع مالیات را پرداخت می کند. در زمان پرداخت مالیات نحوه پرداخت در تمام این موارد به یک شکل است. مالیات سازمان ها و شرکت ها به چهار دسته تقسیم می شود:

  1. مالیات بر درآمد حقوق
  2. مالیات تکلیفی
  3. مالیات بر عملکرد
  4. مالیات بر ارزش افزوده 

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی نحوه پرداخت قبض مالیات به روش اینترنتی  و نحوه پرداخت قبض مالیات از طریق عابر بانک ملی و نحوه پرداخت قبض مالیات با شناسه 30 رقمی آشنا شدید. سازمان امور مالیاتی برای کاهش مراجعات مودیان مالیاتی به سازمان، سامانه ای راه‌اندازی کرده است که از طریق آن افراد می ‌توانند بدون مراجعه حضوری، قبض مالیاتی خود را پرداخت کنند. پرداخت قبض مالیات برای شرکت ها و موسسات بسیار ضروری می باشد. بنابراین لازم است قبل از هر چیز با روند پرداخت این قبض آشنایی کافی داشته باشند.

لازم به ذکر است اگر مدیران شرکت ها در مدت زمان تعیین شده از سوی سازمان مالیات، نتوانند بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند، جریمه خواهند شد. چنانچه در ارتباط با نحوه پرداخت قبض مالیات سوالی داشته باشید یا در هر کدام از مراحل پرداخت نیازمند دریافت راهنمایی و اطلاعات تکمیلی باشید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشد.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و نحوه پرداخت قبض مالیات



:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری طلوع پدیده , نرم افزار مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()